Zo'n kind zal in dit geval ook dag in dag uit moeten trainen onder begeleiding, en rijdt echt niet zomaar weer Z2 met zo'n dier
Jij wel zeg je, maar jij hebt het vaker gedaan

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lauste schreef:Vind het wel superschattig als je van die kleine meisjes met kleine shetlandertjes een proef ziet rijden.
Maar kleine meisjes op te dure pony's met te dure kleding, tsja.
Ik was laatst ook op een springwedstrijd, was voor C/D/E-pony's, met meisjes van ongeveer 9 jaar.
Maar dat ging er echt niet normaal aan toe. Ze schopten en sloegen die beesten helemaal verrot en trokken keihard aan het bit, en dat alles tegelijk.
Volgens mij worden ze dan ook wel heel erg gedrild door de ouders, toen ik 9 was haalde ik het echt niet in mijn hoofd om mijn pony zo te behandelen
(nu nog steeds niet trouwens!).
Fidele schreef:Lauste schreef:Vind het wel superschattig als je van die kleine meisjes met kleine shetlandertjes een proef ziet rijden.
Ik was laatst ook op een springwedstrijd, was voor C/D/E-pony's, met meisjes van ongeveer 9 jaar.
Maar dat ging er echt niet normaal aan toe. Ze schopten en sloegen die beesten helemaal verrot en trokken keihard aan het bit, en dat alles tegelijk.
Volgens mij worden ze dan ook wel heel erg gedrild door de ouders, toen ik 9 was haalde ik het echt niet in mijn hoofd om mijn pony zo te behandelen
En de ouders van nu wel denk je??? Hoeveel kracht heeft zo'n kind van 9?? Ik zeg hiermee niet dat ik zulk gedrag goedkeur, maar generaliseer niet zo!
Lauste schreef:Vind het wel superschattig als je van die kleine meisjes met kleine shetlandertjes een proef ziet rijden.
Fidele schreef:Ik was er niet bij Lauste, ik kan het me ook niet voorstellen, maar...hoe zag jij dat de pony's scherpe bitten in hadden?
miga schreef:Nou dat vele mensen denken dat als je veel mooie spullen hebt en een goede pony het geluk je dan ook mee zit.
Fidele schreef:miga schreef:Nou dat vele mensen denken dat als je veel mooie spullen hebt en een goede pony het geluk je dan ook mee zit.
Nou daar kan ik me wel wat bij voorstellen, zeker als je een pony koopt die Z2 geschoold is, je zou dan verwachten dat het makkelijker gaat. Dat zal misschien ook zo zijn in de gevallen waarin de pony correct gereden is en jou kind aanleg en doorzettingsvermogen genoeg heeft. en de begeleiding goed is. Maar door dure spullen loopt een pony niet beter en rijdt een kind ook niet beter, en ik denk niet dat er ouders zijn die daar van uit gaan!
Fidele schreef:Bonafide dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn ook genoeg paarden/pony's op zo'n manier naar het Z gereden dat je van heel goede huize moet komen om dat er weer uit te krijgen en een jong en onervaren kind heeft die vaardigheden echt nog niet.
Zo'n kind zal in dit geval ook dag in dag uit moeten trainen onder begeleiding, en rijdt echt niet zomaar weer Z2 met zo'n dier
Jij wel zeg je, maar jij hebt het vaker gedaan
Citaat:Maar ze hadden dan ook genoeg hulpmiddelen als scherpe sporen en hele scherpe bitten met alles erop en eraan