Jonge dressuurruitertjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:27

Bonafide dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn ook genoeg paarden/pony's op zo'n manier naar het Z gereden dat je van heel goede huize moet komen om dat er weer uit te krijgen en een jong en onervaren kind heeft die vaardigheden echt nog niet.

Zo'n kind zal in dit geval ook dag in dag uit moeten trainen onder begeleiding, en rijdt echt niet zomaar weer Z2 met zo'n dier

Jij wel zeg je, maar jij hebt het vaker gedaan :D

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:48

Vind het wel superschattig als je van die kleine meisjes met kleine shetlandertjes een proef ziet rijden. :D
Maar kleine meisjes op te dure pony's met te dure kleding, tsja.
Ik was laatst ook op een springwedstrijd, was voor C/D/E-pony's, met meisjes van ongeveer 9 jaar.
Maar dat ging er echt niet normaal aan toe. Ze schopten en sloegen die beesten helemaal verrot en trokken keihard aan het bit, en dat alles tegelijk.
Volgens mij worden ze dan ook wel heel erg gedrild door de ouders, toen ik 9 was haalde ik het echt niet in mijn hoofd om mijn pony zo te behandelen
(nu nog steeds niet trouwens!).

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:50

Lauste schreef:
Vind het wel superschattig als je van die kleine meisjes met kleine shetlandertjes een proef ziet rijden. :D
Ik was laatst ook op een springwedstrijd, was voor C/D/E-pony's, met meisjes van ongeveer 9 jaar.
Maar dat ging er echt niet normaal aan toe. Ze schopten en sloegen die beesten helemaal verrot en trokken keihard aan het bit, en dat alles tegelijk.
Volgens mij worden ze dan ook wel heel erg gedrild door de ouders, toen ik 9 was haalde ik het echt niet in mijn hoofd om mijn pony zo te behandelen

En de ouders van nu wel denk je??? Hoeveel kracht heeft zo'n kind van 9?? Ik zeg hiermee niet dat ik zulk gedrag goedkeur, maar generaliseer niet zo!

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:53

Fidele schreef:
Lauste schreef:

En de ouders van nu wel denk je??? Hoeveel kracht heeft zo'n kind van 9?? Ik zeg hiermee niet dat ik zulk gedrag goedkeur, maar generaliseer niet zo!

Ik kan je wel vertellen dat die kinderen behoorlijk wat kracht hadden.
Maar ze hadden dan ook genoeg hulpmiddelen als scherpe sporen en hele scherpe bitten met alles erop en eraan.
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat een kind uit zichzelf een pony op die manier behandelt.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:55

Ik was er niet bij Lauste, ik kan het me ook niet voorstellen, maar...hoe zag jij dat de pony's scherpe bitten in hadden?

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:56

Lauste schreef:

En de ouders van nu wel denk je??? Hoeveel kracht heeft zo'n kind van 9?? Ik zeg hiermee niet dat ik zulk gedrag goedkeur, maar generaliseer niet zo![/quote]
Ik kan je wel vertellen dat die kinderen behoorlijk wat kracht hadden.
Maar ze hadden dan ook genoeg hulpmiddelen als scherpe sporen en hele scherpe bitten met alles erop en eraan.
Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat een kind uit zichzelf een pony op die manier behandelt.[/quote]

Ach nee, dat is waar ook, ik sta altijd naast de bak en roep dan tegen mijn kind en nu slaan jij en prikken met die sporen, want zo hoort het _O- :') . Wat ben ik toch een slechte mama.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:58

Jij ook al Kosta :oo Maar jij geeft het tenminste toe. Wat voor een bit heeft jullie pony?

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 23:59

Fidele schreef:
Ik was er niet bij Lauste, ik kan het me ook niet voorstellen, maar...hoe zag jij dat de pony's scherpe bitten in hadden?

Ik had het in ieder geval nog nooit eerder gezien, de meeste kleine kinderen zijn juist bang om hun pony even goed aan te pakken.
Deze kinderen behandelden hun pony's gewoon als machines.

Dat van die bitten, ik was samen met mijn instructeur naar die wedstrijd gegaan, en die heeft behoorlijk wat verstand van dat soort dingen.
Die wist mij wel te vertellen dat er geen normale trensjes inzaten.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:01

Het scherpste van het scherp, want ja anders kan mijn dochter die wilde hengst van ons niet aan, hahahahaha.

En jij durft het toch niet te maken om je kind een goed opgeleid paard te geven, want ja dat is te makkelijk. Dan rijdt ze zo Anky en Edward het snot voor de ogen. En dat zonder te trainen.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:02

Oeps, ik geloof dat wij penny's op leeftijd melig aan het worden zijn :D

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:04

Aha, je instructeur!!! Tja als jij dat echt gezien hebt zal het wel zo zijn, maar ik kan je vertellen dat bijna, zoniet alle ponyouders heel veel van hun pony's houden en nog meer van hun kinderen als dat al mogelijk is, en nooit maar dan ook nooit willen dat het niet goed gaat met een van beide.................. dus wat jij gezien hebt bij AL die 9 jarige meisjes was echt een uitzondering.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:05

Pfffff ben ik even blij die die van mij al 11 is, dan doet die daar dus niet meer aan mee.

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:06

Nog een weekje schat ik en dan rijdt mijn dochter dik boven het nivo van Edward op haar pony die ooit............3 peesblessures geleden Z gelopen heeft, ik heb haar erop gezet en voila...........

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:14

Best flauw allemaal toch...
Ik snap de frutraties wel van vele meiden.

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:15

sorry ,frustraties.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:17

Het bit is nooit scherper dan de hand van de ruiter :)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:18

welke frustraties en van wie bedoel je miga????

Kosta

Re: Jonge dressuurruitertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:20

Hee Fidele als het over ons gaat ben ik zeer vereerd dat ze me een meid noemt, hahahaha

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:21

Nou dat vele mensen denken dat als je veel mooie spullen hebt en een goede pony het geluk je dan ook mee zit.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:23

Jammer, ik dacht nog wel een keer meid genoemd te worden -O-

miga

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:25

nee,sorry deze keer niet!
Misschien een andere keer meer geluk.
;)

Fidele

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 00:32

miga schreef:
Nou dat vele mensen denken dat als je veel mooie spullen hebt en een goede pony het geluk je dan ook mee zit.

Nou daar kan ik me wel wat bij voorstellen, zeker als je een pony koopt die Z2 geschoold is, je zou dan verwachten dat het makkelijker gaat. Dat zal misschien ook zo zijn in de gevallen waarin de pony correct gereden is en jou kind aanleg en doorzettingsvermogen genoeg heeft. en de begeleiding goed is. Maar door dure spullen loopt een pony niet beter en rijdt een kind ook niet beter, en ik denk niet dat er ouders zijn die daar van uit gaan!

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 09:33

Fidele schreef:
miga schreef:

Nou daar kan ik me wel wat bij voorstellen, zeker als je een pony koopt die Z2 geschoold is, je zou dan verwachten dat het makkelijker gaat. Dat zal misschien ook zo zijn in de gevallen waarin de pony correct gereden is en jou kind aanleg en doorzettingsvermogen genoeg heeft. en de begeleiding goed is. Maar door dure spullen loopt een pony niet beter en rijdt een kind ook niet beter, en ik denk niet dat er ouders zijn die daar van uit gaan!

Helaas Fidele kan ik het hier niet 100% mee eens zijn....+ |(
Ik heb ook wel eens gejureerd in de L, meisje (pony beetje groot en vlot voor haar) reed best aardig maar nog wat voorzichtig, nette 5e plaats. Komt papa na de prijsuitreiking boos op haar af: "Ja, volgende keer moet je minstens bij de eerste 3 zitten hoor, heb ik daar nou zoveel geld voor betaald?!" Kind had de pony nog geen twee weken, hoorde ik achteraf....

Maar fijn te weten dat jij (en velen met jou) het onvoorstelbaar vinden! ;)

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:14

Wat een nutteloos gezever ...
Neem mijn onderschrift ter harte!!!!
Ik heb niks met jalouzie....
Ik kijk naar wat ik zelf heb.En een ander mag mee kijken en ervan genieten.
ik heb er hard voor gewerkt!!!!

crabbybitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-10 10:44

Fidele schreef:
Bonafide dat ben ik niet helemaal met je eens, er zijn ook genoeg paarden/pony's op zo'n manier naar het Z gereden dat je van heel goede huize moet komen om dat er weer uit te krijgen en een jong en onervaren kind heeft die vaardigheden echt nog niet.

Zo'n kind zal in dit geval ook dag in dag uit moeten trainen onder begeleiding, en rijdt echt niet zomaar weer Z2 met zo'n dier

Jij wel zeg je, maar jij hebt het vaker gedaan :D

Idd bonafide snapt de post van urielle niet helemaal..
Heel knap dat jij het kan,maar sommige paarden lopen Z2 en daar zit geen basis in.
Dan kun je een "knopje"wissel in drukken en dat doet hij braaf,maar hij loopt bijvoorbeeld wel scheef.
De basis is sowieso een uitgangspunt voor ieder paard en iedere dag.

Citaat:
Maar ze hadden dan ook genoeg hulpmiddelen als scherpe sporen en hele scherpe bitten met alles erop en eraan

Ahhh daar gaat het geld naar toe... :D