Pavo-cup 2010

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:27

bianca1980 schreef:
Totilas is toch ook een mooi voorbeeld van de PAVO cup !!!! moet je nu zien....nu noemen ze het een wonder, die zelfs in de stromende regen als een buitenaards wezen kan dansen.. ;)

Heb jij totilas op de pavo zien lopen? Ik kan je heel eerlijk zeggen veel mensen waren toen niet onder de indruk van hem..
Denk ook dat paarden die het minder doen in de Pavo het nog steeds wel uitstekend kunnen doen in de sport. Sommigen hebben wat meer tijd nodig, en daarom heb ik die van mij ook terug getrokken op advies van Bart henstra ;)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:42

Moet ik Bartje hier ook maar even laten kijken of die van ons wel geschikt is :D . Verleden jaar had hij 65,5 punt en was toen nog maar drie maanden onder het zadel en meteen de vuurdoop in Ermelo dat was een beetje teveel van het goede :(:)
Maar ik denk ook niet dat die van ons een echt Pavocup paard is maar wel een supersportpaard. We zien wel het is toch wel weer leuk om te doen en ze leren er altijd weer wat van..

abcde

Re: Pavo-cup 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 18:47

dat is de reden dat ik ook mijn kanjer terug heb terug getrokken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 19:43

Kajanus schreef:
Moet ik Bartje hier ook maar even laten kijken of die van ons wel geschikt is :D . Verleden jaar had hij 65,5 punt en was toen nog maar drie maanden onder het zadel en meteen de vuurdoop in Ermelo dat was een beetje teveel van het goede :(:)
Maar ik denk ook niet dat die van ons een echt Pavocup paard is maar wel een supersportpaard. We zien wel het is toch wel weer leuk om te doen en ze leren er altijd weer wat van..

Indekken Kajanus :P Armyn stond wel erg stoer in Paard en Sport :~

Serieus... ik denk niet dat veel mensen hier op Bokt een roze bril op hebben mbt tot hun eigen paard,
maar gewoon willen weten wat een (KWPN) jury van hun paard vindt en daarbij hun paard willen laten zien en het paard ervaring op laten doen.
Pavo Cup is mi alleen leuk en aantrekkelijk als de verwachting idd rond of boven de 70% is......
Vandaar waarschijnlijk de magere startlijsten bij de PavoCup dit jaar, het besef wordt groter .....dus mi steeds minder roze brillen!

Echter persoonlijk ben ik van mening dat er voortaan meerdere geschikte competities en talentendagen zijn om dit te doen :o
Je hebt tegenwoordig zoveel leuke talentenjachten op kleinere lokale schaal!
Kun je ook alvast een inschatting maken van je kansen bij deelname aan de PavoCup ;)

Persoonlijk ken ik een paar paarden die nog geen 60% hebben gelopen bij de Pavo, maar nu wel PSG en zelfs GP lopen!
Mijn voormalig instructeur had er zelfs een met 56% en werd 3 dagen later verkocht voor 275.000 euro naar Engeland.....wel door een rancune kwestie van een bepaald kwpn jurylid waarvoor hij gewerkt heeft....
Een fijn sportpaard komt meer bij kijken als alleen het talent, ook karakter, opleiding, begeleiding, management, gezondheid ed.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:01

nynkeline schreef:
bianca1980 schreef:
Totilas is toch ook een mooi voorbeeld van de PAVO cup !!!! moet je nu zien....nu noemen ze het een wonder, die zelfs in de stromende regen als een buitenaards wezen kan dansen.. ;)

Heb jij totilas op de pavo zien lopen? Ik kan je heel eerlijk zeggen veel mensen waren toen niet onder de indruk van hem..
Denk ook dat paarden die het minder doen in de Pavo het nog steeds wel uitstekend kunnen doen in de sport. Sommigen hebben wat meer tijd nodig, en daarom heb ik die van mij ook terug getrokken op advies van Bart henstra ;)

Ik heb Totilas toen idd niet zien lopen maar bedoel hetzelfde als jij, hij was niet bijzonder in de PAVO en moet je nu zien !!!!

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:06

Kajanus wat voor paard heb je er anders dit jaar voor?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:37

Afbeelding

Deze moet het worden.

listiglistje schreef:
Indekken Kajanus :P Armyn stond wel erg stoer in Paard en Sport :~
:D en inderdaad Stoer he..

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:47

Heb je die houston ook nog? Dit lijkt me ook een leuk dier zeg!

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:51

De Houston is nu van Hoppje en die doet mee in Dronten, dat is ook een gave bok geworden het was al een goed paard maar hij is door de training helemaal stoer geworden en ik mag hem niet eens terugkopen ^)

En dit is ook een heel leuk en goed paard alleen is het nog geen voorbeenzwaaier, wel als hij losloopt had ook hele hoge punten op de stamboekkeuring rond de 80/85 maar onder het zadel komt het nog niet helemaal tot zijn recht. Hij is absoluut correct in het lopen alleen nu dat extra nog..

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 20:56

Haha wat gemeen :P Ben benieuwd hoe hie het dan gaat doen! Vond dat toen ie nog jong was al een gave bok!
Heb je trouwens volgens mij in Bolsward nog zien rijden ;) kan dat kloppen?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:00

En reed ik goed :D maar ik was het niet ben ook nog nooit in Bolsward geweest. Ik heb in Gorredijk gereden afgelopen vrijdag selectie. En de Turbie Zaterdag en die was eerste in het L1 dus die mag naar de Friese Kampioenschappen..

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:04

Oh dan heb ik het me verbeeld, zag in een flits ik dacht dat jij het was :P Maar zat zelf ook op het paard
Super van de Turbie! Dit weekend dus nog een keer selectie met de andere?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:07

Ja ik was vierde en weet dus niet zeker of dat ik erbij zit.. De turbie gaat zaterdag ook weer mee wordt hij mooi mak van.. maar we gaan lekker off topic ;) , maar heb jij goed gereden in de selectie..

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:08

Ja indd we moeten ophouden haha. Maar ik moet aankomende zaterdag in warga zit in andere kring ;) Ben benieuwd de Prestige moet het kunnen doen, de ferro ook wel maar die presteerd nog niet echt stabiel dus is maar net hoe het gaat! :P

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:53

Wat is die zwarte voor iets leuks Kajanus? Of moet ik aan het terug lezen? ;)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 21:55

Ja teruglezen zou niet verkeerd zijn Shamrock.. maar dat is de Turbo Magic kom jij ook naar de pavo in Warga toe...

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:00

Sorry! Niet echt mijn ding dit Bokt, haha... Maar zoals dit topic is nog wel leuk, volg ik wel even! :D
Nee, zoals het nu lijkt ga ik alleen even in Tolbert kijken, omdat we daar toch met een veulen zijn....

Die van jou doet mee in Warga?

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:01

Ja klopt die gaat naar Warga..
Ik wil ook naar Tolbert toe ook Pavo kijken maar leuk dat je daar met een veulen naartoe gaat.

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:04

Ja, ben ook erg benieuwd! ;) Misschien zie ik je nog...

Em gaat dit jaar met 10 paarden selecties rijden voor de Pavo Cup, weer genoeg dus!! Ben erg benieuwd... :D

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:06

Zo die Emm heeft het weer druk..

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:09

Ja, stel leuke paarden! Eigenlijk gaat ze ook maar met 7 paarden selecties rijden... Briljant, Apache en Astrix mogen natuurlijk gelijk naar de halve finale! ;)

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:12

En waar gaat ze starten dan niet hier in de buurt neem ik aan..

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:18

Nee, niet in de buurt helaas...

Berkeley ( Flemmingh x Rubinstar ) en Borencio ( Florencio x Lord Sinclair ) gaan vrijdag naar Heerjansdam, Sir Royal ( Santano x Le Byou P ) en Barclay ( Sandreo x Jazz ) gaan zaterdag naar Sevenum, volgende week vrijdag gaan Ballerina Ceroon ( Oscar x Apollonios ) en Alina ( Painted Black x Highness ) naar Bunschoten en tot slot mag Bretton Woods ( Johnson x De Niro ) dan zaterdags zijn best doen in Veghel. :D

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:23

Shamrock4NL schreef:
Nee, niet in de buurt helaas...

Berkeley ( Flemmingh x Rubinstar ) en Borencio ( Florencio x Lord Sinclair ) gaan vrijdag naar Heerjansdam, Sir Royal ( Santano x Le Byou P ) en Barclay ( Sandreo x Jazz ) gaan zaterdag naar Sevenum, volgende week vrijdag gaan Ballerina Ceroon ( Oscar x Apollonios ) en Alina ( Painted Black x Highness ) naar Bunschoten en tot slot mag Bretton Woods ( Johnson x De Niro ) dan zaterdags zijn best doen in Veghel. :D

BW zal zich van zijn goede kant moeten gaan laten zien wil hij een plekje in de halve finale bemachtigen :+

RolandHitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 22:25

rockey schreef:
BW zal zich van zijn goede kant moeten gaan laten zien wil hij een plekje in de halve finale bemachtigen :+

Inderdaad, kleine kans dat hij de halve finale haalt!! Haha... ;)