Wedstrijd Bloopers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 09:12

Lowara schreef:
:= wow.. dat is dan een dure grap geweest, 6X inschrijfgeld weg

Dat was voor die ruiter niet zo heel belangrijk als je internationaal rijd dan stelt het inschrijfgeld voor zo'n plaatselijke wedstrijd niet zo veel voor

sandersenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:09

kekke moest even heel droog een withekje omgooien :o

Gina_

Re: Wedstrijd Bloopers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 21:07

met springen ging mijn pony in het parcours bij de derde hindernis veel te hoog eroverheen
dus ik hing eerst een half rondje langs mijn pony en dan stopt ie opeens
en lig ik voorover in het zand

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:01

Afgelopen zondag hadden we en onofficieel wedstrijdje van het stamboek en ik had me oa ingeschreven met onze puppy van 5 jaar die nogal gezellig is en dus niks alleen durft. Het inrijden ging nog wel, hij was wat opgefokt, maar er waren nog andere paardjes op de inrijplaats en er zaten mensen langs de kant. Maar ja, de ring in en dat was in de binnenbak. Helemaal afgesloten van buiten. Eerstmaar even een rondje stappen; er waren namelijk 2 spiegels en een glaswand met de kantine erachter. Hij vond het niet zo heel eng, maar wel heel leuk dat er bij dat spiegelgeval een ander paardje liep en bij de kantine mensen zaten.
Goed het proefje begon... hij plakte bij de spiegels en bij de jury. Bij de kantine... tja draaide hij zich elke keer 90 graden om, om vrolijk tegen de mensen in de kantine te blazen...
Het was niet echt een succesvol proefje.... Maar er kwam nog een 2e, dus ik had goede hoop dat hij het de 2e keer beter zou doen. Maar ook de 2e was zijn evenbeeld erg gezellig, de mensen in de kantine waren zelfs even bang dat hij naar binnen zou springen en hij had inmiddels ook door waar de uitgang was. Dus een volte bij c (waar de uitgang was en de jury zat) was inmiddels ook niet meer mogelijk... wel 5 x achter elkaar is hij over de hekjes heengelopen (niet gesprongen neeh, bang voor witte hekjes is hij in ieder geval niet) waarbij hij dus ook 1 hekje heeft gemold :o en hij is bijna 1x over de jury heen gewalst. De jury had me niet gedisqualificeerd ookal hadden ze daar volste recht toe, maar veel punten had ik niet over ;) Kreeg wel een applausje van het publiek bij de prijsuitreiking voor het proberen van het rijden van een proefje.... :D

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 11:06

Ik was mijn paarden vergeten mee naar huis te nemen.
Ze stonden nog in de stallen op concours, en ik was al op de terug weg en toen dacht ik er ineens aan.
Jeetje wat ben ik geschrokken, de lampen waren ook al uit in de stallen. }:0

SWDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:05

mn knotje viel uit op de kont van de pony die vervolgens de benen nam en mn hoedje bungelde in mn nek. maar dat is alwel 6 jaar geleden :o

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:08

Pony sprong uit de baan zo de volgende baan in... perfecte in-uitje. Daarna sprong ie weer terug zijn eigen baan in om z'n M proefje verder te lopen. Helaas gediskwalificeerd met de opemerking van de jury: probeer 's samengesteld te starten met deze pony :D

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 15:34

Had gister fnrs proef F12, het zonnetje scheen heerlijk en die drong ook aardig door in de binnenbak. Ik wil beginnen met de proef en ja hoor daar begint meneer: de zonnestraal in de hoek bij A-K is natuurlijk DOOODDeng.. zo goed en zo kwaad geprobeerd het paard er langs te blijven rijden en de proef normaal uit te voeren. M van hand veranderen middendraf naar K ja hoor daar gaan we weer, paard 'schrikt' zich een hoedje van die ene zonnestraal en hop, ik dacht laat ik een beetje zand proeven. Paard liep daarna heel sukkelig richting de C en ik erachteraan :P Weer erop geklommen en proef afgemaakt, met wat wegsprongetjes uiteraard.

kimpjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:24

ik heb een keer gehad. mijn vader open de trailer en de stang er vanachter en paard dacht joepie mag eruit. Brak ze gewoon de hengstenketting en liep daar toen los op het veld. Met wat biks hebben we haar wel kunnen vangen. Ze was alleen toen ze los brak tegen de zijkant van de trailer aan gekomen en er was een heel klein wondje ontstaan waardoor ze een kleine ontsteking had.

furyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 18:45

wat een leuke bloopers staan ertussen.

met mn pony heb ik alleen een paar onderlinge wedstrijden gereden, maar genoeg "bloopers"

* Jury omver rijden in de galop. tja moeten ze maar niet in de bak gaan zitten.
* op het blaadje van de dressuurproef het commentaar krijgen "dat was wel heel snel" en bij het springen later op de dag strafpunten krijgen voor het te langzaam rijden.
* na het afgroeten naar de jury blijven kijken omdat achter de auto op het losrijdt terrein een ruiter was gevallen en het paard ervan door ging. vriendlief was aan t filmen en die is uiteindelijk overhoop gerend. jury keek me raar aan van "waarom blijf je staan? oooo HEEELLLPPP"

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:01

- Springen boven hindernis wisselde mijn paard ongewenst
dus ik wou voor 3 nog goed wisselen (kent die allemaal hebben Z1 gereden) en toen mijn beugel verloren hindernis 3 nog gesprongen (stond bij de E) maar vergeten mijn been lang te maken toen mijn evewicht verloren en voor de jury (bij de C) der af gedondert was echt zeer charmant

- Wedstrijd met zelfde paard als hier boven (Z1 wedstrijd) groeten weg willen rijden paard tegen de hand en flink stijgeren daarna als een gek weg rennen en bijna tegen de auto van de jury :+

- Wedstrijd B nivo 5 keer uit de ring gesprongen met een jonge merrie 3 maanden onder het zadel
Niet gediskwalificeerd werd beloont met 156 punten (mijn laagste ooit) achteraf was het allemaal heel grappig jury kwam nog naar me toe met de opmerking dat ik het netjes opgelost had om toch proberen de proef uit terijden :=

- Wedstrijd M springen onderuitgegaan met paard en al er onder gekomen reslutaat Bijde benen op meerdere plaatsen gebroken bijde armen op meerdere plaatsten gebroken whiplash (waar ik nu nogsteeds last van heb) Zware hersen schudding

- Wedstrijd M springen toen z'n inuitje (schaapskooi noemen wij dat) hindernis 3 en 4 gesprongen hindernis 5 ook en 6 niet stond ik daar in een hokje waar je niet uit kon komen der 2 z'n mannen hindernis afbreken en toen kon ik verder rijden

- L springen met een paard van een klant (oefen springen)
Paard doodsbang voor alle hindernissen uitgebelt (thuis parcours springt die alles)

En nog veel meer maargoed dit zijn wel de meest ergste

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:05

ik had zondag een onderlinge wedstrijd met mijn bijrijd paardje. de eigenaresse van het paard heeft een vriendin, en bij haar op stal was de wedstrijd. (het was dus niet bij ons op stal) ik had het proefje 2x geoefend, en tijdens het inrijden keek ik naar een meisje die haar proefje deed. ze snapte het niet en kwam verkeert om uit. ik keek naar de bak, en in de bak waar we het proefje in moesten rijden hadden ze de letters dus al jaren de verkeerde kant op gehangen. dus wel de goede volgorde, maar met de klok mee!!!! dus ze hebben het hele proefje aan moeten passen, want als er links stond moest je rechts! haha het was echt een regelrechteramp! maar ik ben eerste geworden dus toch trots op mn knollie! :D

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:09

Haha, Met mijn eerste paardje deed ik ook veel vrijheids dressuur.
Toen in een F-proef ging rijden met hem, tikte ik met halthouden en groeten perongeluk zijn bil aan.
En dat dacht hij (denk ik) te herkennen als het kniel comando.
Dus hij zakt braaf door zijn voorbenen en knield voor de jury.
Kreeg er wel een extra punt voor en als comentaar " Je paard hoeft niet te groeten, alleen jij. "
Iedereen kon er wel om lachen, en ik het allermeest. :+

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:14

Haha geweldig naomi!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 20:00

Elsskippy schreef:
Ik was mijn paarden vergeten mee naar huis te nemen.
Ze stonden nog in de stallen op concours, en ik was al op de terug weg en toen dacht ik er ineens aan.
Jeetje wat ben ik geschrokken, de lampen waren ook al uit in de stallen. }:0

hahaha }:0 deze komt in aanmerking voor 'blooper van het jaar'.
Dat paard zal wel gedacht hebben.... :Z

ananco

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:33

Is tijdens oefenparcours de hele tijd verkeerde hindernissen nemen een blooper?? mijn vriendin steeds roepen linksaf, rechtsaf, maar ik ging steeds de verkeerde kant uit :$

ebn830

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:23

Ik was een keer gevallen voor de wedstrijd. Dus helemaal afgeklopt en wel zit ik weer op het paard ik de bak ik proefje rijden... Blijkt dat ze mijn cap vergeten waren af te kloppen. Heb dus een proef gereden met een halve zandcap...

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:24

ebn830 schreef:
Ik was een keer gevallen voor de wedstrijd. Dus helemaal afgeklopt en wel zit ik weer op het paard ik de bak ik proefje rijden... Blijkt dat ze mijn cap vergeten waren af te kloppen. Heb dus een proef gereden met een halve zandcap...

agosie! en toen? had je nog strafpunten en zo:P
ook voor je niet afgeklopte cappie?

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:45

vandaag bordje A omgereden en mijn liefste paardje nam hem ook nog mee naar F:D..

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:51

Ik heb jaren geleden eens de jury omver gereden :o

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:59

purkje schreef:

omg en toen? en hoe heb je dat nou weer gedaan :')

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:23

purkje schreef:

Levensgevaarlijk, dat jureren :D
Nu ben ik ook wel benieuwd naar het verhaal... Zat de jury niet veilig in `t hokje/ de auto?

Roccootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 19:23

Charmaiineee schreef:
purkje schreef:

omg en toen? en hoe heb je dat nou weer gedaan :')

Geen idee hoe ik het gedaan heb eigenlijk :o :o
Het is inmiddels 15 jaar geleden.
Zo zaten ze er en zo lagen ze op de grond :o

Ze zaten toen op stoelen langs de kant.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:46

Ik had een leuke met een onderling dressuur proefje toen ik nog best wel klein was. :) Ik was 8 geloof ik, en ik had mijn eerste proefje, en ik was hartstikke zenuwachtig. Ik moest halverwege de proef bij A afwenden en bij C linkerhand, wat doe ik, ga ik halthouden en groeten. _O- Haha, en mijn voorleester: AMBER ZO VER ZIJN WE NOG NIET! En toen ben ik nog vrolijk verder gereden. Ben trouwens wel 1e geworden, kun je nagaan haha!

En ook een keer met een Binkieproefje (van FNRS). Moest ik groeten in het begin: Kreeg ik mijn pony niet tot halthouden. Uiteinndelijk bij M nog tot stilstand gekregen en toen daar gegroet. :Y) En toen vrolijk verder gereden, was geen succes trouwens.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 14:59

Ik had in een pacours eens de laatste hindernis een waaier, finishlijn was een eindje verderop. Pony maakte een giga sprong, ik hing er half naast, goed vastgeklemd. Riep op een gegeven ogenblik 'ben ik al over de finish'? En heb me toen laten vallen :+ was toen een jaar of 10 geloof ik.