Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:25

Ik meld me ook weer eens!

Vandaag weer gestart en op een paar hele fijne drafstukken na vooral heel druk geweest met overleven in galop. Alle wissels naar rechts moesten met een karatetrap worden gedaan en ik snapte er helemaal niks van. Het werd echt steeds erger en raarder.

Dus na de tweede proef wilde ik dat even navoelen wat er nou gebeurde en heb in de losrijbaan nog even gegaloppeerd en wat wissels proberen te doen in alle rust.

Blijkbaar mag je na afloop van je proef niet meer rijden? Ik kreeg een opmerking dat de toezichthouder er een rapport over zou kunnen uitbrengen omdat het absoluut niet mag. Is er iemand in dit topic die weet of dat zo is? Ik kan er in de reglementen niks over terug vinden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 21:41

Huh ? Als je nu na je proef je paard afrost, kan ik dat nog begrijpen ( dat mag ervoor ook niet , trouwens) . Maar er zijn toch zat mensen, die hun paard na de proef nog een paar Minuten laten uitdraven?
Kan je niet met de reglementen helpen, helaas.

Wow Nobel, wat een punten, gefeliciteerd!!!!

Melis: Top , gewoon vaker doen!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:01

Ja, blijkbaar mag even uitdraven dus wel… maar dus niets meer wat lijkt op ‘werk’. Ik kan het ook nergens terugvinden. Dat je je paard niet nog naar behandelen mag snap ik, maar goed, dat mocht daarvoor ook al niet natuurlijk. Vooral omdat er meerderen waren die beaamden dat het echt een overtreding was dacht ik, ik wil nu toch weten of het echt zo is.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:19

Peppertree schreef:
Ja, blijkbaar mag even uitdraven dus wel… maar dus niets meer wat lijkt op ‘werk’. Ik kan het ook nergens terugvinden. Dat je je paard niet nog naar behandelen mag snap ik, maar goed, dat mocht daarvoor ook al niet natuurlijk. Vooral omdat er meerderen waren die beaamden dat het echt een overtreding was dacht ik, ik wil nu toch weten of het echt zo is.

Kun je niet navragen op basis van welke artikel ze dit besluit nemen?

Gingen je wissels nog steeds met een karate trap? Wellicht dat ze dat niet oké vonden?

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:42

Tja, de reglementen spreken elkaar tegen.

Citaat:
Artikel 121 – Losrijterrein
1. Het losrijterrein mag alléén gebruikt worden voor het losrijden en heeft een minimale afmeting van: 35 m lengte en
15 m breedte.

Hier staat "alleen" losrijden

Citaat:
5. Op het losrijterrein mag voorafgaand aan of na afloop van de door de ingeschreven deelnemer te rijden proef of proeven, uitsluitend door degene die met een bepaald paard zal starten dan wel met dit paard heeft gestart worden
gewerkt. [...]

Hier staat dan wel weer "losrijterrein", "na afloop" en "werken" in 1 zin benoemd.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-26 22:44

Ja, die had ik ook gevonden inderdaad. Ik kan daar niet direct uit opmaken dat je na je proef niets meer mag doen behalve uitstappen/draven. Toch?

@VWestra, ze gingen wel wat soepeler maar het was nog niet goed. Ik wilde gewoon zelf even proberen na te voelen wat er nou gebeurde dat ze zo heftig reageerde op de hulp. Ik denk nog drie wissels rechts geprobeerd en toen gestopt.

xMyrth

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-26 11:46

Ach leuke ervaring toch, Melis! Lekker vlieguren maken :+

Nobel, wauw gefeliciteerd met je punten!!

Peppertree, ik heb geen idee... Anders toch even contact opnemen met KNHS? Hopelijk zit je paard gauw weer lekker in zn vel :)

Hier gisteren ook weer gestart. Het was mijn eerste wedstrijd na de blessure, waarvan ik nog steeds aan het opbouwen ben. Een B proef was prima volgens de dierenarts, dus toch maar gegaan voor weer wat ervaring. Ik ging naar huis met een 2e en 1e plek, vier wp rijker :D Was heel trots op m'n paard! De rijbak was wel echt heel erg slecht, zoooo los. Leek wel alsof er door de duinen aan het rijden waren. Alle paarden moesten enorm ploeteren, dat was echt niet oké :(

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Hoihoi,
Na een lange tijd afwezig aangezien mijn paard geblesseerd is/was, keer ik toch weer terug in de wedstrijdring. En dit omdat wij een leuke Tinker gekocht hebben, heel wat anders dan ons andere paard :')

Hij ging mee in het L1 en behaalde 2 winstpunten en een 2e plaats tijdens zijn debuut.
Hij was errug trots op zijn lintje.
De wedstrijd voor aankomende zaterdag afgezegd want ik lig al een paar dagen ziek in bed helaas.
Ook heb ik ons ingeschreven voor een koudbloeden wedstrijd hier in de buurt :Y)

Afbeelding

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:23

Deempjexxx schreef:
Hoihoi,
Na een lange tijd afwezig aangezien mijn paard geblesseerd is/was, keer ik toch weer terug in de wedstrijdring. En dit omdat wij een leuke Tinker gekocht hebben, heel wat anders dan ons andere paard :')

Hij ging mee in het L1 en behaalde 2 winstpunten en een 2e plaats tijdens zijn debuut.
Hij was errug trots op zijn lintje.
De wedstrijd voor aankomende zaterdag afgezegd want ik lig al een paar dagen ziek in bed helaas.
Ook heb ik ons ingeschreven voor een koudbloeden wedstrijd hier in de buurt :Y)

[ Afbeelding ]

Wat leuk! Nog een Tinker. Ik heb afgelopen zondag mijn debuut gehad, dan wel in de B. Hij is net een jaar dressuurmatig aan het werk, en heb veel tijd besteed aan de basis

Afbeelding

Deempjexxx

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Wat een leukerd Nobel! Ziet er erg stoer uit!