[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:31

Ik heb net mijn punten terug, 195 *\o/* en heel fijn protocol er ook bij met veel feedback.
We zijn alweer op de helft van de M1 met 4 proefjes :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 09:26

@Lon, lijkt me wel lastig aanleren inderdaad!
@Urosa, het is altijd zo lastig als ze zo sterk worden.
Gefeliciteerd met je punten! Super zeg :D
@Marietje, hij moet het even door hebben inderdaad. Einde van de les liet hij ook echt los en had hij ook door van he het kan wel gewoon :)

Gisteren spring les gehad en wauw wat deed Donner het weer geweldig goed! Hij krijgt de smaak te pakken, soms komt hij nog iets terug maar hij reageert nu op mijn hulpen en springt dan gewoon! Zelfs alle paarden afstanden springt hij gewoon. Wat voor een paard 5 normale galop sprongen is, is voor ons 5 ruime galop sprongen en echt goed naar voren rijden. Gisteren weer een parcours volledig foutloos gesprongen en ook met losspringen niks geweigerd <3 Morgen gaan we onze laatste M1 wedstrijd starten, hoeven pas einde van de middag. Ga hem vanmiddag alvast deels klaarmaken en morgen maar even wassen. Verder is hij lekker vrij :)

Buxy

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:10

Urosa gefeliciteerd met de punten en Veertje fijn dat springen zo fijn gaat!

Wij zijn gister ook even lekker wezen spelen:

Zondag gaan we nog een keer naar een ander terrein

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 10:48

Zo gaaf! Ziet er goed uit hoor!
Waar is dit? Wil ook zo graag nog een keertje een cross les volgen, lijkt me zo geweldig om te doen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 11:37

@ Urosa: Gefeliciteerd!
@ Veertje: heel veel succes!
@ Buxy: Heel erg gaaf! Hij gaat er makkelijk overheen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 13:15

Dankjewel! Jaa hij vond het volgens mij super leuk! De tonnen heb ik hem even laten zien de rest sprong die allemaal in één keer.
Dit was in Zelhem veertje bij Nieske Pohlmann en zondag gaan we naar Anne ten Thij in Enschede.
Even wat anders als dressuur deze week :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:14

Heerlijk zo'n week! Ik heb zondag ook nog springles op een andere locatie :) Die in Zelhem ga ik even onthouden! Geeft ze privé les of echt alleen groepsles? Misschien kan ik daar een keer heen samen met iemand anders :D De blauwe tonnen heeft Donner laatst voor het eerst gesprongen en ook gewoon in 1x, blijft spannend zo'n hindernis.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 16:42

Wij waren er alleen omdat ik graag rustig alle tijd wou hebben. Maar denk dat als je met iemand samen gaat het ook geen probleem is!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:16

Buxy: wat gaan jullie weer lekker rond! Leuk om te zien :)

Grappig dat Veertje en jij in dezelfde regio zitten!

Veertje99: wat heerlijk zeg dat de springles zo goed ging, veel succes morgen :D

Heb nog even een M1 wedstrijd opgegeven de 20ste. Zou het wel heel tof vinden om in die 2 wedstrijden 5 winstpunten te halen :') zodat ik in oktober mijn M2 debuut kan maken.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:20

Haha jaa zijn we ook hier achter gekomen dat we eigenlijk heel dicht bij elkaar wonen :o

Mooi streven Urosa! :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:23

Kun je gewoon contact met haar opnemen? Zie dat ze van paardenluisteren(?) is. Weet namelijk iemand uit mijn les wie ook een keertje cross hindernissen op wilt zoeken.

@urosa, haha ja wist ik ook niet. Zijn elkaar vast en zeker al wel eerder op wedstrijd tegen gekomen maar als je elkaars namen niet weer valt het niet op :p

Dat zou wel tof zijn inderdaad! Maar wil je dan echt al meteen over naar het M2?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:36

Haha nee, dan moet je al beetje opvallend paard hebben ofzo. Maar wel leuk als je elkaar dan eens tegenkomt!

Ik ga inderdaad direct over. Mijn droom is altijd geweest om Z1 te worden, zelf pech qua gezondheid (mijn toekomst is tikkeltje onzeker) en ook pech gehad met paarden dus ik stel het dan liever niet uit als het goed gaat :o En hij is ook al 17,ook nog reden om gewoon lekker door te gaan. Heb stiekem vizier ook al iets verder dan het Z1. Lekker ambitieus :')

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:44

Ja hoor je kunt haar zeker gewoon een bericht doen! Ze is idd van PaardenLuisteren. (per pb eventueel een nummer voor je!)

Snap ik wel Urosa gewoon lekker door gaan om je doel te halen!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:10

Snap ik helemaal Urosa! Heerlijk om zo je doel te hebben en ervoor te gaan! Gaat jullie vast en zeker lukken!
Hier ook het doel om Z1 te rijden met Donner. Hij is voordat ik hem reed M1+1 tussen de pony's geweest en verder is diegene niet gekomen omdat ze niet zonder zweep kon rijden. Dus ben al enorm trots op wat ik nu allemaal heb bereikt met hem <3

Buxy als je wilt mag je die wel even in pb sturen naar mij :) Kan ik altijd eens overleggen met diegene uit mijn les en de eigenaar van Donner of we iets kunnen plannen :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 19:24

Vandaag dan echt onze laatste M1 wedstrijd gehad. Niet onze beste wedstrijd. De proeven waren te braaf gereden. Had 187,5 & 188, wij sluiten hiermee het M1 met 27 winst af :D Hoop volgend weekend even privé les te hebben en dan onze M2 proefjes door te nemen en dan over 2 weken echt ons debuut <3 Vriendin heeft met mijn camera even wat foto's gemaakt vandaag, met ons M2 debuut gaat ze weer mee :)
Afbeelding
Afbeelding

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 21:33

Ik wil me ook graag melden in jullie topic als dat mag. Ik lees al een poosje mee met jullie :o

Heb online een paar keer M2 gestart en volgende week zondag ons M2 debuut op ander terrein. Ik vind de proeven echt nog wel behoorlijk pittig. Hebben er 5 jaar tussenuit gelegen, toen ik stopte had ik 16 wp in het M1 en heb er nu 27.. dus het werd ook wel tijd voor de overstap naar het M2. Maar we vinden het nog behoorlijk lastig.

Urosa, ik heb je verhaal in de hoefslag voorbij zien komen. Heel heftig, ik hoop dat je je droom waar kunt maken!

Veertje, ben jou ook wel tegengekomen in het M1 topic maar ben soms zo slecht in het terug lezen/reageren op iedereen als ik op m’n telefoon zit :o Mooie afsluiting van het M1! Je hebt hem netjes aan de loop!

Wij hebben gisteren nog een filmpje opgenomen voor een competitie bij weallride.
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 22:24

Wat leuk! Volgens mij herken ik je nog wel uit het M1 topic :D Hoe zijn je online M2 proeven gegaan?
Heb laatst proef 19 & 20 geoefend en proef 19 gaat wel, proef 20 is wel wat lastiger qua lijnen vind ik zelf. Zitten nog steeds wel vrij veel lange lijnen in merk ik.
Wat een leuk dier heb je <3

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 11:34

Welkom Kaatje89! Leuk dat je nu ook mee komt kletsen. Aansprekende pony heb je! Leuk dat er nu best veel 'kleintjes' zijn :D jij stond ook in de Hoefslag toch? En lekker kilometers maken, nieuwe klasse kan toch wennen zijn. Komt vanzelf :)

Veertje99: nette afsluiter zo! Echt tof dat je debuut zo dichtbij komt *\o/* Leuke foto's :D

Hier rustig qua paarden, eigenaren vieren feest dit weekend. Ik ga maandag weer rijden. Echt zin in de wedstrijd van zaterdag ook. Denk dat ik van de week thuis nog even een keer proef 15 en 16 ga rijden.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 12:22

veertje99 schreef:
Wat leuk! Volgens mij herken ik je nog wel uit het M1 topic :D Hoe zijn je online M2 proeven gegaan?
Heb laatst proef 19 & 20 geoefend en proef 19 gaat wel, proef 20 is wel wat lastiger qua lijnen vind ik zelf. Zitten nog steeds wel vrij veel lange lijnen in merk ik.
Wat een leuk dier heb je <3

Ja klopt! Ik was heel blij met die online proeven hoor. Vond het flink pittig en aardig rommelig nog, dus vond het stiekem wel fijn om het thuis op te nemen en zo wat km's te maken.
M'n 1e M2 had ik 182 wat ik totaal niet had verwacht (voor m'n gevoel ging het zo rommelig dat ik gewoon maar van 160 uit ging :') dus dat viel heel erg mee). En heb een keer 170,5 en 171,5 gereden. Die proeven waren ook echt een zooitje maar dacht ik stuur ze gewoon in, misschien krijg ik nog feedback waar ik wat mee kan. en de laatste keer 180 en 181,5. Dus niet echt een dikke winstpunt nog. Wel bij de laatste echt een heel protocol met nuttig commentaar gehad dus daar kan ik wel mee verder.

Ik moet proef 19 en 20 nog even aan oefenen deze week :o

urosa schreef:
Welkom Kaatje89! Leuk dat je nu ook mee komt kletsen. Aansprekende pony heb je! Leuk dat er nu best veel 'kleintjes' zijn :D jij stond ook in de Hoefslag toch? En lekker kilometers maken, nieuwe klasse kan toch wennen zijn. Komt vanzelf :)

Veertje99: nette afsluiter zo! Echt tof dat je debuut zo dichtbij komt *\o/* Leuke foto's :D

Hier rustig qua paarden, eigenaren vieren feest dit weekend. Ik ga maandag weer rijden. Echt zin in de wedstrijd van zaterdag ook. Denk dat ik van de week thuis nog even een keer proef 15 en 16 ga rijden.

Ja wij hebben ook in de hoefslag gestaan inderdaad :D Leuk dat je ons ervan herkent!

Die van mij is ook maar 1.55, hoe groot is die van jou dan? Ik ben wel benieuwd hoever wij nog kunnen komen, die van mij is geen bewegingswonder en heeft wat blessures gehad.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 16:28

@Urosa, dankjewel :D

@Kaatje, toch nog wel een paar winstpunten behaald dus. Alles moet nog wat meer bevestigd worden?
Wat leuk dat die van jou ook 1.55 is, zo groot is Donner ook :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:04

veertje99 schreef:
@Urosa, dankjewel :D

@Kaatje, toch nog wel een paar winstpunten behaald dus. Alles moet nog wat meer bevestigd worden?
Wat leuk dat die van jou ook 1.55 is, zo groot is Donner ook :)

Ja voor m’n gevoel is het het allemaal nog net niet. En een hele proef netjes aan elkaar rijden en dan alle oefeningen netjes voorbereiden en afronden zeg maar :o En die van mij vind de galop niet het makkelijkst. Om echt gedragen rond te galopperen en sprong te houden. Vooral de contragalop (maar dat komt meer bij mij weg, ik ga anders zitten maar hoe ik het op kan lossen nog niet ontdekt). Als ik gelijk aanspring in de contra galop lukt het me wel maar begin ik in de goede galop en ga ik dan van hand veranderen, ga ik op de een of andere manier anders zitten en valt ie wat uit elkaar.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 17:38

kaatje89, ja ik dacht toen ook al, aansprekende pony! Vandaar dat ik het nog weet :o
Karel is 1,47 dus de kleinste :+ Contra is juist waar wij het van moeten hebben :) hebben we 7/8 voor. Wat mij hielp bij zijn minder kant is zelf blijven meetellen met ritme '1,2,3,4'. Bij ons mag de draf juist nog actiever en meer gedragen. Wel lekker zo online al wat kilometers kunnen maken en zelfs al winspunten gehaald!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 18:11

urosa schreef:
kaatje89, ja ik dacht toen ook al, aansprekende pony! Vandaar dat ik het nog weet :o
Karel is 1,47 dus de kleinste :+ Contra is juist waar wij het van moeten hebben :) hebben we 7/8 voor. Wat mij hielp bij zijn minder kant is zelf blijven meetellen met ritme '1,2,3,4'. Bij ons mag de draf juist nog actiever en meer gedragen. Wel lekker zo online al wat kilometers kunnen maken en zelfs al winspunten gehaald!

Super leuk! :D

Ohh ook geen grote inderdaad! Ik ga het meetellen eens uitproberen!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:10

@Kaatje, misschien dat je toch onverwachts net iets anders mee gaat draaien in de contra. Valt hij er snel uit? Of is het dat hij geen sprong meer heeft?

Ik moest gisteren schrijven bij een meetmoment. Toevallig was het M1/M2 en het verbaasd me hoeveel mensen eigenlijk het M2 dan nog niet voor elkaar hebben. Je zag duidelijk verschil tussen combinaties die bijvoorbeeld alleen een travers nog niet helemaal goed konden, maar de rest wel netjes kon afwerken en combinaties die eigenlijk alle oefeningen net aan konden rijden. Dus zelfs sb niet netjes voor elkaar, contra galop waarbij paarden omspringen (deden erg veel paarden) enz. Vraag ik me wel eens af is dit dan nu dat ze zo doen of is dit in het M1 ook zo gegaan. Best grappig om dat verschil te zien bij iedereen :)

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 08:46

@Veertje, ik doe inderdaad iets met m’n zit.. maar wat precies :') Hij word dan wat lang in de hals en houd te weinig sprong en als ik dan zelf niet goed oplet valt ie er gemakkelijk uit.

Wat je zegt over het allemaal net niet voor elkaar hebben, dat gevoel heb ik ook op dit moment bij mezelf :o Maar we zijn flink bezig dus ik hoop dat het vanzelf wat makkelijker word als we wat meer km’s hebben gemaakt. Vond het erg moeilijk om weer van niks in het M1 te starten. Vond dat makkelijker die paar jaar terug dat je gewoon die opbouw hebt vanaf de B.