en heel fijn protocol er ook bij met veel feedback. We zijn alweer op de helft van de M1 met 4 proefjes
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Morgen gaan we onze laatste M1 wedstrijd starten, hoeven pas einde van de middag. Ga hem vanmiddag alvast deels klaarmaken en morgen maar even wassen. Verder is hij lekker vrij
Die in Zelhem ga ik even onthouden! Geeft ze privé les of echt alleen groepsles? Misschien kan ik daar een keer heen samen met iemand anders
De blauwe tonnen heeft Donner laatst voor het eerst gesprongen en ook gewoon in 1x, blijft spannend zo'n hindernis.
zodat ik in oktober mijn M2 debuut kan maken. 
En hij is ook al 17,ook nog reden om gewoon lekker door te gaan. Heb stiekem vizier ook al iets verder dan het Z1. Lekker ambitieus
Kan ik altijd eens overleggen met diegene uit mijn les en de eigenaar van Donner of we iets kunnen plannen
Hoop volgend weekend even privé les te hebben en dan onze M2 proefjes door te nemen en dan over 2 weken echt ons debuut
Vriendin heeft met mijn camera even wat foto's gemaakt vandaag, met ons M2 debuut gaat ze weer mee 

Mooie afsluiting van het M1! Je hebt hem netjes aan de loop!
jij stond ook in de Hoefslag toch? En lekker kilometers maken, nieuwe klasse kan toch wennen zijn. Komt vanzelf
Leuke foto's 
veertje99 schreef:Wat leuk! Volgens mij herken ik je nog wel uit het M1 topicHoe zijn je online M2 proeven gegaan?
Heb laatst proef 19 & 20 geoefend en proef 19 gaat wel, proef 20 is wel wat lastiger qua lijnen vind ik zelf. Zitten nog steeds wel vrij veel lange lijnen in merk ik.
Wat een leuk dier heb je
dus dat viel heel erg mee). En heb een keer 170,5 en 171,5 gereden. Die proeven waren ook echt een zooitje maar dacht ik stuur ze gewoon in, misschien krijg ik nog feedback waar ik wat mee kan. en de laatste keer 180 en 181,5. Dus niet echt een dikke winstpunt nog. Wel bij de laatste echt een heel protocol met nuttig commentaar gehad dus daar kan ik wel mee verder.
urosa schreef:Welkom Kaatje89! Leuk dat je nu ook mee komt kletsen. Aansprekende pony heb je! Leuk dat er nu best veel 'kleintjes' zijnjij stond ook in de Hoefslag toch? En lekker kilometers maken, nieuwe klasse kan toch wennen zijn. Komt vanzelf
![]()
Veertje99: nette afsluiter zo! Echt tof dat je debuut zo dichtbij komtLeuke foto's
Hier rustig qua paarden, eigenaren vieren feest dit weekend. Ik ga maandag weer rijden. Echt zin in de wedstrijd van zaterdag ook. Denk dat ik van de week thuis nog even een keer proef 15 en 16 ga rijden.
Leuk dat je ons ervan herkent!
veertje99 schreef:@Urosa, dankjewel![]()
@Kaatje, toch nog wel een paar winstpunten behaald dus. Alles moet nog wat meer bevestigd worden?
Wat leuk dat die van jou ook 1.55 is, zo groot is Donner ook
En die van mij vind de galop niet het makkelijkst. Om echt gedragen rond te galopperen en sprong te houden. Vooral de contragalop (maar dat komt meer bij mij weg, ik ga anders zitten maar hoe ik het op kan lossen nog niet ontdekt). Als ik gelijk aanspring in de contra galop lukt het me wel maar begin ik in de goede galop en ga ik dan van hand veranderen, ga ik op de een of andere manier anders zitten en valt ie wat uit elkaar.
Contra is juist waar wij het van moeten hebben
hebben we 7/8 voor. Wat mij hielp bij zijn minder kant is zelf blijven meetellen met ritme '1,2,3,4'. Bij ons mag de draf juist nog actiever en meer gedragen. Wel lekker zo online al wat kilometers kunnen maken en zelfs al winspunten gehaald! urosa schreef:kaatje89, ja ik dacht toen ook al, aansprekende pony! Vandaar dat ik het nog weet![]()
Karel is 1,47 dus de kleinsteContra is juist waar wij het van moeten hebben
hebben we 7/8 voor. Wat mij hielp bij zijn minder kant is zelf blijven meetellen met ritme '1,2,3,4'. Bij ons mag de draf juist nog actiever en meer gedragen. Wel lekker zo online al wat kilometers kunnen maken en zelfs al winspunten gehaald!
Hij word dan wat lang in de hals en houd te weinig sprong en als ik dan zelf niet goed oplet valt ie er gemakkelijk uit.
Maar we zijn flink bezig dus ik hoop dat het vanzelf wat makkelijker word als we wat meer km’s hebben gemaakt. Vond het erg moeilijk om weer van niks in het M1 te starten. Vond dat makkelijker die paar jaar terug dat je gewoon die opbouw hebt vanaf de B.