[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

GAM

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:55

Heel veel succes CP112

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:24

Lisannee: gefeliciteerd, wat gaaf dat je door mag!

En iedereen die dit weekend start: sterkte !!

( pfff wij hebben morgen om 16.00 uur een springles.. Maar kalm aan doen..)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:28

Lisannee, jij ook! Leuk!
En 4 tal lijkt me hartstikke leuk, maar is hier niet op te starten, helaas.

Heb ook altijd 25 liter can bij me en 2 10 liter cans met water.
Paarden zijn het ook gewend om met water aangevallen te worden, ook zwarte al heeft die nog geen endurance van dicht bij gezien, maar wel oefen marathons. (dressuur, vaardigheid, wegparcours van ca 10 km en hindernissen op 1 dag, dan heb je ook wel wat water nodig)

Gisteren en eergisteren Toobs vrij gehad van mij.
Vanavond mag hij weer beetje aan de bak, denk dat ie er makkelijk vanaf komt, heb stijve nek aan 1 kant en dat is eigenlijk hoe je hem zeker niet moet gaan rijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 17:29

Ben blij dat ik dit weekend niet hoef. Succes aan de dappere dames die wel gaan!

SanD95

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:38

Ik rijd M1 bij de paarden met een grote e-pony. Mijn ervaring is dat je wel strenger beoordeeld wordt, maar dat het ook zeker wel mogelijk is om winstpunten te halen en in de prijzen te vallen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:16

Vreemd ik heb dat gevoel helemaal niet. :)
Ik vraag me altijd af of mensen die beweren standaard strenger beoordeeld te worden wellicht hun eigen rijden niet gewoon wat overschatten.. :)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:01

Ik vind ook niet dat ik strenger wordt beoordeeld dan met een paard.
Ik merk wel dat de pony wat meer moeite heeft met verruimingen en dat ik dat zeer zeker terug zie in m'n punten.
Maar heb ook pas 3 wedstrijden gereden met haar.
Tot nu toe iedere wedstrijd winst met imo eerder te hoog dan te laag gepunt.

Zelf al een keer 200 punten gescoord. :=

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:03

Nu ben ik nog maar paar keer gestart, maar zeker niet nadelig gepunt (waar ik juist zo tegenop zag).
wel een jury die benieuwd was naar het ras, en eerlijk toegaf dat ze liever 'wat anders' zag, maar zelfs hier winst gereden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:04

maar dat je liever iets anders ziet betekent niet dat je niet kan zien of ie correct gaat. :)
Ik zie ook niet zo graag friezen dressuren maar als ze correct door de proef heen lopen dan lopen ze correct er doorheen. :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:07

Afgelopen weekend een hele leuke fries in de ring gehad. Daar kan het merendeel van kwpn-ers niet tegenop.
Vaak zie je gewoon dat ponies door kinderen (door jonge leeftijd eigenlijk niet meer dan logisch) gereden wat minder fijn lopen (krabbelen, strakke rug).
Maar als je dit goed africht dan zie ik geen andere beoordelingspunten dan met een grote.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:08

Da bedoel ik... Als ik moet kiezen tussen een goed gereden fries of een slecht gereden kwpn'er heeft de fries zijn proef ook mijn voorkeur. :) Maar lopen beide een goede proef, tsja, dan kijk ik gewoon liever naar de kwpn'er. :) Dat is smaak. :)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:59

Ik heb de wedstrijd afgemeld voor morgen. T is echt te warm...

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:39

Wij zijn vanmorgen toch gewoon gegaan! Laatste proef was om 10 uur, dus toen was het nog redelijk uit te houden. Heb niet gemerkt dat hij last van de warmte had. Kwam wel bezweet de trailer af, maar was ook zo weer droog. Met rijden niet anders dan normaal, wel vaker gestapt en korter losgereden, maar was goed te doen! Meneer vond de eerste proef de letterblokken wel errùg spannend en eerste helft bestond dan ook uit 3/4/5 en een verdwaald 6-je. Maar ik slaagde er (eindelijk) in om de spanning af te laten vloeien en de tweede helft bestond uit geen enkele onvoldoende en 6/7 en zelfs 8en! Resultaat was toch nog 195 punten. Al met al dus wel tevreden. Tweede proef lekker kunnen rijden! Hij was wel wat tam, maar ontspannen! 213 punten er stond door de jury zelf onderaan de coupon geschreven:
"Mooi sober gereden proef met kleine hulpen. Begin matig aangeleund, later ruim voldoende! Paard geeft een tevreden en gehoorzame indruk."

Leuk om te horen dus. Ik ben tevreden! :D

Morgen opnieuw naar concours, maar dan met paardlief om te viertallen. Dan wel midden op de dag, pff...

Hoe is het bij de rest gegaan?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:50

Wij bleven thuis dit weekend. ben aan het piekeren of ik voor volgende week inschrijf of niet.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:53

Ik ga morgen wel. 10:15 starten en meer risico op regen en onweer dan hitte

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 16:53

mja ik had gewoon sowieso niet in geschreven, toen ik dat moest besluiten wist ik nog niet dat het zo heet zou zijn. :') :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:09

Vandaag onderlinge wedstrijd gestart hier in de buurt met de 2 paardenmeisjes die op de dagen rijden als suus niet kan Altijd super geregeld daar.
Meiden mega zenuwachtig de afgelopen dagen maar vandaag viel het eigenlijk nog wel mee.
Beide super gereden en spirit heeft zich super gedragen.
Alleen met een emmer water natgegooid worden vond ie een minder fijn plan.

De temperatuur vond ik overigens goed te doen vandaag.Er stond gelukkig een fijn windje.

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:09

Gefeliciteerd met de punten weer. Ik zeg hier niet altijd zo veel maar ik lees wel trouw mee.

Ik ga morgen voor het eerst starten met mijn vijf jarige pony Calipso. Vandaag om 9 uur nog half uurtje getraind mijn vriend moest oefenen proefjes lezen. Ik rijd met 1 paard in het M en met 1 in het Z mijn vriend had nog nooit B gelezen. Hij vind B lezen moeilijker dan Z. Blijkt hahah.

Ik vind best wel spannend, omdat ik al lang geen B meer gestart ben. Volgens mij heb ik veel te hoge verwachtingen van wat pony lief allemaal moet kunnen. Voor Z of M is hij naar mijn zin nog niet snel genoeg aan de hulp. Hij heeft wel een mooie constante aanleuning in alle gangen ook met terug rijden.
Spannend haha. We moeten voor 12 uur dus voor de ergste hitte.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:16

Ach Kady de B stelt niks voor! Als jij fijn ontspannen, nageeflijk een proefje rijdt heb je je punten al. Netjes op de letter rijden en dan komt het goed! Niet gaan vergelijken met je M/Z paarden, dat is niet representatief! Succes morgen!

En B lezen is ook moeilijker dan Z haha. B komt nog best snel na elkaar in verhouding met het Z. Hopelijk doet je vriendje het goed.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:30

lisannee93 schreef:
Wij zijn vanmorgen toch gewoon gegaan! Laatste proef was om 10 uur, dus toen was het nog redelijk uit te houden. Heb niet gemerkt dat hij last van de warmte had. Kwam wel bezweet de trailer af, maar was ook zo weer droog. Met rijden niet anders dan normaal, wel vaker gestapt en korter losgereden, maar was goed te doen! Meneer vond de eerste proef de letterblokken wel errùg spannend en eerste helft bestond dan ook uit 3/4/5 en een verdwaald 6-je. Maar ik slaagde er (eindelijk) in om de spanning af te laten vloeien en de tweede helft bestond uit geen enkele onvoldoende en 6/7 en zelfs 8en! Resultaat was toch nog 195 punten. Al met al dus wel tevreden. Tweede proef lekker kunnen rijden! Hij was wel wat tam, maar ontspannen! 213 punten er stond door de jury zelf onderaan de coupon geschreven:
"Mooi sober gereden proef met kleine hulpen. Begin matig aangeleund, later ruim voldoende! Paard geeft een tevreden en gehoorzame indruk."

Leuk om te horen dus. Ik ben tevreden! :D

Morgen opnieuw naar concours, maar dan met paardlief om te viertallen. Dan wel midden op de dag, pff...

Hoe is het bij de rest gegaan?

Mooi!

Ik heb zelfs afgemeld voor volgende week. Ik functioneer met warm weer echt niet op een paard en Angel ook niet. Rij nu elke ochtend om 6 uur al.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 17:56

Lisannee, super resultaat zeg!

Kady, joh niet B vergelijken met M.

Gisteravond prive les gehad met Toobs, dat was afzien, mezelf nader hand ook maar afgespoten.. was toch al drijf (Toobs is niet de snelste, dus tja... heb hard moeten werken).

Vanochtend om 8 uur buitenritje in de polder gemaakt (alleen stap) met stalgenootje.
Morgen om.. oef.. 12.15 uur 1e proef.. maar het zou koeler zijn.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 18:45

Pfffff wat ben ik blij dat ik voor vanmiddag concours afgemeld had. Jeetje wat een hitte....

Lisanne gefeliciteerd met de mooie punten

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 20:30

Ja ik ben ook blij dat ik niet hoefde te starten, als ik in het weiland stond dreef ik al weg.... Het is hier nu nog 32 graden :wow:

Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! En succes voor degene die morgen mogen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:37

Nu hier flink bewolkt en het gevoel is aan het veranderen. Zou flink lelijk gaan doen vanavond... Hoop eigenlijk dat morgen weer droog wil zijn want we gingen normaal buiten rijden. :') (zwemmen met de paarden) maar zoals het nu uit ziet zou het wel eens een andere vorm van pootje baden kunnen gaan worden. :')

Pret was ook lekker idioot! Ging samen met stiefpa en moeder effe een ton onder de goot zetten voor als de regen valt. Wil bij haar op weide gaan en Rêve komt zoals altijd meteen naar me toe, maar dat was buiten Pret gerekend... Ze legde niet echt haar oren plat maar je zag aan haar hele hoofd dat ze gespannen was. Haar blik, de spanning in haar gezicht. Wrong zich tussen Rêve en mij in en gaf me zelfs een duw! (waarop ik haar gecorrigeerd heb) en echt die kleine "bij zich houden"... Echt dat typisch beschermende gedrag. heb de zweep er bij moeten nemen om haar weg te sturen terwijl ik normaal alleen moet wijzen. (nu ook wijzen maar dan met de zweep zeg maar.) :?
Geen idé waar dat gedrag ineens vandaan komt? Vanmorgen was nog alles oké. Ook lelijk doen op Sam enz..

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 11:17

gefeliciteerd met de punten!

ik ben blij dat ik niet hoefde te starten..
gisteren en vanochtend al vroeg gereden, van 8 tot 9 is de temperatuur nog wel te doen.
alleen niet zo lekker gereden vandaag, ze was meer bezig met de andere paarden die eten kregen op t land, dan dat ze bij mij was. Plus dat ze hengstig gaat worden..

jury: fijn dat spirit zich zo goed gedragen heeft!

ayasha: geen idee, hormonen??