[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:40

Wij hebben nu nog 3 kringen, vroeger waren dat er 6 of 7. :') Maar ik heb in de B en de L1 nooit meegedaan. En nu hebben we ook nog een kringfinale, met vorige paard had je 4 selecties en de beste zoveel telden en dan mocht je gewoon door haha

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:43

Dat was hier heel vroeger ook inderdaad, hadden we 3 kringen en dan per kring zoveel door.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:47

Grappig hoe dat veranderd he?

Het valt mij weer op dat we hier tegenwoordig best grote M en Z rubrieken hebben en de B en L een beetje leeggelopen is.

Hoe hebben jullie jullie haar zitten? Ik moet even nieuwe spullen halen, paar jaar opgeborgen liggen heeft het niet echt geholpen. Probleem is alleen dat de spullen die ik mooi vind niet handig zijn met mijn tig laagjes, moet dus eigenlijk echt een netje over mijn hoofd :')

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:50

Ja, zeker leuk om te zien! (alleen niet alle veranderingen zijn positief :+ )

Ik maak een staartje, dan een donut. Daar gaat weer een stoffen knotnetje overheen met diamantjes. Die zet ik vast met schuifjes. Ik heb ook vrij kort haar in laagjes, dat gaat prima. Wat clipjes aan de zijkant en het zit stevig.

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 11:54

Nee, dat jammer genoeg niet. :+

Zitten die schuifjes niet in de weg onder je cap? Of zitten ze alleen achter? Mijn haar is halflang, maar de laagjes zijn vanaf pony lengte. Ik kan alleen geen schuifjes ofzo in de buurt van cap, daar word ik helemaal gek van. Heb je zo'n dun netje waar je alleen de diamantjes ziet of een waar je ook de stof in kleur hebt?

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:00

MyWishMax schreef:
Nee, dat jammer genoeg niet. :+

Zitten die schuifjes niet in de weg onder je cap? Of zitten ze alleen achter? Mijn haar is halflang, maar de laagjes zijn vanaf pony lengte. Ik kan alleen geen schuifjes ofzo in de buurt van cap, daar word ik helemaal gek van. Heb je zo'n dun netje waar je alleen de diamantjes ziet of een waar je ook de stof in kleur hebt?

Ik zet aan elke kant, zo'n beetje bij mijn oor en iets daar schuin onder 2 clipjes (dus geen schuifjes!) om de wat kortere haren vast te zetten. Schuifjes gebruik ik om het knotnetje vast zet zetten aan de donut. Het netje is inderdaad van stof, dus dat maakt ook dat het geheel lekker stevig zit.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:01

gewoon staartje en dan in zo'n strikje proppen :')
Wij hebben 4 selecties, waarvan steeds 1 proef. Beste 2 tellen mee. En dan apart een kringfinale, waarbij de kampioenen automatisch doorgaan naar de regio. Dus bij de selecties moet ik dan nu eigenlijk bij de beste 4 komen. Gaat niet lukken. :P

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:17

Neee, zo'n strik achterin je haar kan echt niet hoor. :o

Je weet maar nooit Mirjam!

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:19

Hier dan weer 2 selecties, met 2 proeven per keer. En de beste 2 tellen. Alleen als het te druk is wordt het maar 1 proef en moet je ze dus verplicht allebei meerijden. Moet je eigenlijk sowieso, want de sluitingsdatum voor de 2e selectie is zaterdagavond. :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:48

Vorig jaar was het hier x aantal selecties, je moest er minimaal 2 meerijden, max 3. Beste 2 telden dan.
Nu doen ze in een bepaalde periode dat alle wedstrijden de 1e proef telt als selectie. Dan wordt er ergens in januari lijst gepubliceerd met geselecteerden. Je weet dus heel lang niet waar je aan toe bent, of je moet echt mega punten hebben natuurlijk.

Edit; ik vind dit dus overigens zo'n wijziging waarvan ik denk ..... hoe komen ze erop. 8)7

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:53

Oke, hoe berekenen ze dat dan? Plaatsingspunten of punten per proef? Want dat is toch niet eerlijk/handig? Dan kan je bij plaatsingspunten beter hele kleine wedstrijdjes uitzoeken. En bij punten is het te hopen dat er niet ergens een sinterklaas of juist een hele strenge zit?

Niet logisch idd.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:58

Het gaat om de punten. Alleen zelfs dan vind ik het niet slim om het zo op te zetten.
Neem de wat kleinere wedstrijdjes en het is al snel in het land der blinden is eenoog koning!

Met selecties heb je toch vaak de betere combinaties die zich opgeven en ook met het uitkiezen van de juryleden worden er jury's genomen die vaak ook al m/z (of nog hoger) mogen jureren.
Ik denk dat door het zo te doen het nivo echt slecht gaat zijn. :o

MyWishMax

Berichten: 25481
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 12:59

Nee, ik snap de logica erachter ook niet. Echt handig lijkt het me niet idd.

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:00

Nee, mij ontgaat het ook echt, maar wie weet heb ik het totaal mis. :D

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:07

Sjonge.. 15 deelnemers maar! Haha hier zeker 38-45 deelnemers per klasse.. alleen de m2 is tamelijk leeggelopen hier met ongeveer 15 deelnemers. Wij rijden 5 selectieproeven waarvan er 3 meetellen. In een groep van 40 ongeveer mogen er geloof ik een stuk of 10 mee.. outdoor waren het er 11 van de 43..
Ik heb de selecties opgegeven voor dit seizoen.. ik ga even focussen om haar weer fijn te krijgen na de verbouwing van haar mond. En dan over naar de M1 denk ik.. wel spannend vind ik :j

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:09

Het wisselt echt dus per regio merk ik al! Maar inderdaad, 15 is echt weinig.

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:30

Hier waren we gisteren met zijn 10-en in het L1 :+

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:35

En dat was selectie? Da's dan mooi :D

mirjamalvaro

Berichten: 14660
Geregistreerd: 19-08-04

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:37

Ja. :D
Zaterdag ook selectie en zijn we ook weer met 10 man. Wel weer net wat andere, waardoor we in totaal met meer zijn. :=

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:44

MyWishMax schreef:
Grappig hoe dat veranderd he?

Het valt mij weer op dat we hier tegenwoordig best grote M en Z rubrieken hebben en de B en L een beetje leeggelopen is.

Hoe hebben jullie jullie haar zitten? Ik moet even nieuwe spullen halen, paar jaar opgeborgen liggen heeft het niet echt geholpen. Probleem is alleen dat de spullen die ik mooi vind niet handig zijn met mijn tig laagjes, moet dus eigenlijk echt een netje over mijn hoofd :')


Ik doe een donut in mijn haar, dan het haar dat overblijft in vlechtjes eromheen draaien en vastzetten met speldjes. Dan een netje met pareltjes eroverheen en dan nog een soort glitterband eromheen.
Afbeelding

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:45

Krijg je je helm daar nog wel overheen? Dat is een beste knot!

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:52

Haha ja het is wel redelijk groot inderdaad, ik had voor wedstrijden een kep Italia maar die zit zo laag aan de achterkant dat de cap aan de voorkant vlak boven m’n ogen kwam te zitten, anders paste het achter niet :') Ik heb een tijdje terug een samshield erbij kunnen scoren (lang leve uitverkoop), met zo’n speciaal uitgesneden dressuurbandje aan de achterkant. Past echt een stuk beter!

Marietje35
Berichten: 222
Geregistreerd: 24-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 13:56

Ik heb juist een Kep Italia gekocht onlangs. Zit stukken beter met de knot. Ik had eerder namelijk ook dat de helm voorover geduwd werd waardoor ik niets meer zag. (Pikeur GPA) Nu is het stukken beter!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10479
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:20

Ze hadden er bij ons zaterdag 31 in de B en in zowel de M1 als de M2 17

L en Z waren niet bij ons op stal

Yom
Berichten: 3808
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:51

Hier rond de 25 starts bij een selectiewedstrijd. Er zijn 5 selectiewedstrijden en daarvan tellen de 3 beste resultaten
14 januari de laatste selectie wedstrijd en kort daarvoor weet je hoeveel er door mogen