[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:18

Leuk trouwens dat je kunt lessen bij nuno avelar. Waar komt hij?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:26

Hij komt dan in Emmen, dat is voor mij mooi dichtbij. Maar ook ze organiseren het ook wel in Bergharen.

Leuk zeg je Z debuut, en een fijne locatie scheelt veel! Wanneer is het?

Wij hebben net het laatste online proefje ingestuurd, ben wel tevreden, qua algeheel beeld vind ik deze de beste tot nu toe. Zitten wel wat slordigheidjes in dus ben benieuwd wat de punten doen.

Ik had zelf eigenlijk geen zin meer.
Was eerst met hem aan het tutten, voetjes opscheren etc als voorbereiding voor de wedstrijd van woensdag. Dus in penny modus :') Vervolgens ging hij met losrijden zo fijn dat ik eigenlijk zin had om gewoon verder te trainen ipv proefje te rijden. Voor mij is het dus wel echt afgesloten zo! Blijf op wedstrijd/meetmoment gaan veel leuker vinden.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 18:01

Volgens mij zijn we momenteel allemaal lekker bezig als ik het zo lees! Leuk om te lezen!

Wij hebben vandaag ons 10e winstpunt in het M2 gehaald dus we mogen naar het Z1 *\o/* *\o/*
Gister was het even spannend of we nog wel konden gaan vandaag, Doran had ineens een heel dik gezwollen oog, we denken dat hij gestoken is door een insect.. Gelukkig was het vanmorgen bijna weg.

Oja en zoals eerder beloofd een foto van de vrachtwagen :
Afbeelding

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 20:52

Buxy, gefeliciteerd *\o/* wat tof zeg :D gelukkig dat het meeviel met zijn oog. Altijd even schrikken dat soort dingen. En leuk al die lintjes!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 22:29

@urosa, super tof zeg! Alvast veel plezier 6 september!

@Sandy, spannend je Z debuut! Laat je ons weten hoe het is gegaan?

@Buxy, gefeliciteerd! Fijn dat je alsnog hebt kunnen starten! Leuke vrachtwagen zo, lekker vrolijk :D

Proefjes oefenen met Donner gaat erg fijn, vandaag buitenrit gemaakt en we hebben even lekker de galop mee genomen. Hij was weer erg blij dat hij mee mocht (en ik ook haha) :D

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:24

Zo, even in sneltreinvaart bijgelezen! Ik ben op vakantie geweest (twee weken rondje NL gefietst, in die hittegolf...), en nu weer weekje terug. Ik zie mooie punten voorbij komen en een paar Z-debuten? Leuk!! En gave vrachtwagen zo! Bij mij hangen ze in de slaapkamer met een touw aan de muur, maar die is vol. Denk dat ik nu een touwtje door de gang ga spannen...

Gisteren weer wedstrijd gehad. Door de wind leek Fantast enorm op de rem te gaan (en kijkerige locatie), ik moest er stevig aan rijden. Heb m echt twee keer een 'douw' gegeven omdat hij totaal niet meer op mij reageerde. Dus lage verwachtingen bij de punten.

Was ik twee keer eerste, met 198 en 197,5 :):) := Soms snap ik echt helemaal NIKS meer van deze sport. Gelukkig paard wel... Die doet z'n ding kennelijk wel. Nu M2+12, maar ga nog even door in de M2, hij moet zich meer gaan laten rijden op wedstrijd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 10:36

@ Veertje; Wat leuk!! Wanneer ga je?
@ Sandy: Spannend hoor! Ook voor jou, wanneer ga je?
@ Urosa; Die naam zegt me echt niks :o
@ Buxy: Wat goed, gefeliciteerd!! Gezellig zo, die lintjes
@ Lon; Gefeliciteerd! Beeld was misschien anders dan je gevoel??
Meer laten rijden op wedstrijd loop ik ook heel erg tegenaan ... Dat blijft lastig, hij sluit zich erg af.

Afgelopen dagen best fanatiek getraind. KW gaan nu echt goed, geloof dat het kwartje gevallen is.
Ik vind alleen dat hij nog net iets meer op achter mag, maar misschien is dat meer mijn gevoel. Eens kijken of ik kan filmen deze week. (poging 8375984970 :+ )

Heeft iemand hier wellicht een recent M2 proefje op film die ik mag bekijken?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:12

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:23

Dank je Buxy!
Wat had je als commentaar?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:26

Zal je vanavond nog even foto van de coupon pben :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 12:32

Leuk! :j Ben wel benieuwd wat ze een beetje willen zien.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:31

@Lon, welkom terug! Leuke vakantie gehad? Gefeliciteerd met je winst en prijzen!
@Marietje, 12 september staat mijn debuut :D
@Buxy, welke locatie is dat waar die filmpjes zijn gemaakt? Ziet eruit als een fijne locatie :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:37

Dit was in Neede bij de Pasruiters, inderdaad een fijne locatie alleen altijd even kijken of het op zand of gras is. Op gras zijn de ringen nog al bijzonder aan de rand van de needse berg :o
De zand ringen is prima!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 15:43

Buxy schreef:
Dit was in Neede bij de Pasruiters, inderdaad een fijne locatie alleen altijd even kijken of het op zand of gras is. Op gras zijn de ringen nog al bijzonder aan de rand van de needse berg :o
De zand ringen is prima!

Toch eens onthouden! Neede wel eens op gras gestart, daar toen erg fijn kunnen rijden. Zand bodem ben ik nog niet geweest :)

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 16:06

haha ik heb het naar mijn zin gehad hoor! Moest even mijn hoofd leegmaken (relatie vlak ervoor uit gegaan) en dat is gelukt :) En dank je wel :)

Je proeven zien er netjes uit, wel wat braaf. Voor het Z zal je wat meer oprichting en activiteit nodig hebben. Je rijdt ze uit je hoofd? Jammer van de gemiste gebroken lijn in de eerste proef :(:)

Buxy schreef:
Welkom terug Lon83! Klinkt voor mij als een horrorvakantie :+ hopelijk hebben jullie genoten! En natuurlijk gefeliciteerd met jullie punten en prijs!

Marietje hier mijn filmpjes van afgelopen weekend:
https://youtu.be/LS4GixWdIR4
https://youtu.be/sfZem7QgjJ8

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-20 22:23

Lon83:ik vind het wel tof zo'n fietsvakantie :D en liever in een hittegolf dan in stormachtig weer zoals er nu aan komt. Ben je alleen geweest? En naar van je relatie, break ups zijn zo heftig vaak :(:)

Wow, super zeg. Even 4 winstpunten mee. Mooie bevestiging dat je goed op niveau zit als het zelfs nog echt beter kan.

Marietje35:fijn dat het kwartje valt! Lekker aan het werk dus samen.

Buxy: ik vind dat je hem fijn aan het lopen hebt! Lekker naar de Z *\o/*

Veertje: fijn dat de proefjes oefenen goed ging en heerlijk zo'n buitenrit :D

Ik heb vandaag een fijne les gehad. Aanleuning wordt steeds fijner, en hij wordt duidelijk sterker in de galop. Ze hebben het woensdag over storm, maar dan heb ik wedstrijd -O- hopelijk valt het mee.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 10:22

@ Urosa; fijn dat het goed ging!

Storm? Oh ja?? Nou, zal mij benieuwen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 09:30

Hoe is het met de storm bij jullie?
Hier valt het alles mee! Waait wel, maar om dat storm te noemen ....

Gisteren echt heel fijn gelest! Proefje door gereden en weet nu precies waar ik aan kan werken komende weken. _/-\o_

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:36

Hier valt het ook wel mee, al ben ik blij straks de leenauto van de garage mee te krijgen en niet 26 km terug te hoeven fietsen.

Wat fijn marietje! Wat zijn je aandachtspunten?
Ik ben gisteren voor het eerst gaan spelen met de vliegende wissel. Van links naar rechts ging uiteindelijk redelijk, de andere kost aanzienlijk meer moeite. Maar ik ben al lang blij dat hij iets van een wissel laat zien, aangezien hij zelfs op een volte van 8 meter contra prima kan volhouden...

edit: ja ik ben inderdaad alleen op fietsvakantie geweest, heerlijk! Even alleen maar voor jezelf hoeven na te denken... Wat een zegen. Break up is zeker niet leuk, zeker als je nog heel erg gek bent op elkaar, alleen een ander idee hebt over de toekomst...

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:38

Hier waaide het flink vannacht nog wel een paar keer er uit geweest om te kijken of alles nog stond :Y)

Fijn dat les goed ging! Nog gefilmd marietje?

Urosa ik denk dat je vandaag wel geluk hebt voor cc volgens mij is de meeste storm wel weer voorbij.

Iedereen nog bedankt voor de reacties op mijn filmpjes! Over het algemeen hebben we inderdaad brave proefjes Doran is geen spectaculaire beweger en we werken hard aan meer gedragenheid.. Alleen is dat niet 123 :Y)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:42

@ Lon; Dat blijft altijd vervelend, zeker op deze leeftijd. :(:) Maar op de lange termijn wel beter, dat gaat hoe dan ook opbreken.
Fijn van je wissel!
@ Buxy Dat heeft ook tijd nodig :j Ik zou echt heel veel schakelwerk gaan doen met hem!

Geen filmpje helaas, telefoon lag klaar ...maar weer vergeten :+

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 11:55

@Marietje, hier vooral harde wind. Bij een collega is wel een boom omgewaaid, maar verder niks qua echte storm.
Fijn dat je weer een fijne les hebt gehad!

@Lon, Dat is wel erg vervelend zeg! Snap dat als je dan alleen gaat het dan even fijn is.
Hoe leer jij de vliegende wissel aan? Fijn dat het al wel aan 1 kant redelijk goed lukt!

@Buxy, Gedragenheid komt vast en zeker goed! Lekker blijven trainen en zoals Marietje zegt veel schakelwerk.

Gisteren les gehad met Donner, er zaten onwijs fijne stukken tussen. De galop was gisteren even drama. Doordat we steeds meer van hem vragen word hij dan enorm stug en sterk en om hem daar doorheen te krijgen is enorm lastig. Uiteindelijk de galop ook fijn afgesloten en liet hij ook echt los toen overgang terug gemaakt en uit gaan draven. Galop blijft een dingetje bij ons, maar dat komt wel goed. Zaterdag onze laatste M1 wedstrijd, vandaag moeten de tijden online komen dus hoop dat ik een beetje een gunstige tijd heb :) Wil het weekend van 5/6 september nog even prive les nemen en de M2 proefjes doornemen en oefenen

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:37

veertje99 schreef:
@Lon, Dat is wel erg vervelend zeg! Snap dat als je dan alleen gaat het dan even fijn is.
Hoe leer jij de vliegende wissel aan? Fijn dat het al wel aan 1 kant redelijk goed lukt!

Euh, het is ook mijn eerste keer, dus het is eerlijk gezegd wat testen. Ik heb nu een grote 8 gereden. In eerste instantie in hoger tempo, maar dat werkte niet goed. Uiteindelijk werkte het het beste wanneer hij op een volte de contra heel erg moet sluiten, en dan in ene keer vooruit knallen :') Dat hij bijna naar voren springt, en dan liefst net een de bocht bij de bakrand, bijvoorbeeld bij B of E. Ik moet hem echt uit zijn balans halen.
Zal mijn instructeur ook daar maar eens bij vragen... :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:46

Wedstrijd van vandaag is afgelast helaas. Nu dus 'pas' 5 september, hopelijk dan beter weer.. Vind het wel heel jammer. Ga nu morgen weer rijden.

Veertje99: fijn dat je uiteindelijk goed hebt afgesloten, dat is toch het belangrijkste! Dat sterk worden in de galop is wel vervelend, heeft Karel ook een handje van. Gelukkig wordt het bij ons ook steeds beter. Karel doet of deed het vooral bij verzamelen of rechtstellen dus wij puzzelen rustig door met het sterker maken van de achterhand.

Buxy, nee precies en hij oogt ook wat neerwaarts gebouwd dus hartstikke knap waar jullie al zijn. Rustig verder gaan zo, dan komt het helemaal goed :D

Lon83: leuk dat je daar al mee bezig bent, knap dat 1 kant zelfs al lukt! @breakup, dat maakt het wel extra moeilijk ja, de moeilijkste keuze dan vaak ook..

Marietje35: fijn dat je zo lekker gelest hebt en weer mooi vooruit kan!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:22

@ Veertje: Fijn hoor, van je les! Galop wordt ook vanzelf wel fijn, je krijgt het vaak eerst heel erg in je hand terug, als hij het dan makkelijker vindt dan komt dat ook wel goed!
@ Lon: dat je dat aan durft! Ik zou zoiets alleen maar doen onder begeleiding.
@ Urosa; Jammer van de wedstrijd.