[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:30

Belker leuk! Galop werk, zijn wij nu ook heel erg mee bezig.
Wat ben jij nu precies aan het doen?

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:38

Hij heeft moeite in galop sprong te houden en zijn rug goed te gebruiken. Het is of het 1 of het ander. Doordat ik te veel doe om hem naar voren te houden blokkeer ik hem met mijn lijf/houding. Dat zie je ook op mijn wedstrijdfoto's terug :o Dus ik moest simpel binnenhand naar voren doen. Zij noemen dat de deur openen. Als hij in galop naar binnen valt is het binnenhand omhoog om hem weer 'in de schouder' te krijgen. Simpele goed werkende tips die mij bewust maken van waar ik de fout in ga.

Het leuke is dat ik haar paard (kleiner dan DC) juist wel weer in de naar voren modus krijg en bezig ben met simpel basiswerk als rechtrichten, gelijk stelling buiging en tact behouden. Zo vullen we elkaar leuk aan.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:39

Ik heb.precies.hetzelfde.probleem belker en doe ook hetzelfde. Hier werkt het nog niet helemaal maargoed, zijn galop is dan ook gewoon erg zwak.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:49

Belker schreef:
Hij heeft moeite in galop sprong te houden en zijn rug goed te gebruiken. Het is of het 1 of het ander. Doordat ik te veel doe om hem naar voren te houden blokkeer ik hem met mijn lijf/houding. Dat zie je ook op mijn wedstrijdfoto's terug :o Dus ik moest simpel binnenhand naar voren doen. Zij noemen dat de deur openen. Als hij in galop naar binnen valt is het binnenhand omhoog om hem weer 'in de schouder' te krijgen. Simpele goed werkende tips die mij bewust maken van waar ik de fout in ga.

Het leuke is dat ik haar paard (kleiner dan DC) juist wel weer in de naar voren modus krijg en bezig ben met simpel basiswerk als rechtrichten, gelijk stelling buiging en tact behouden. Zo vullen we elkaar leuk aan.

Sprong is hier ook probleem.
Moet nu rust erin brengen, dus zo min mogelijk doen, stil zitten, recht zitten, maar wel naar voren en terug rijden (als het kan soort van onzichtbaar, maar zo handig ben ik niet). Hij gaat inderdaad nu beter galoperen, maar pffffttt ik val ook steeds in mijn oude fouten en dan hij ook.
En hem gewoon de fout laten maken uit galop te vallen ipv hem te blijven helpen. Linksom springt hij ook nog wel eens over als ik er te veel aan aan het sleutelen ben (probeer hem op achterbeen te krijgen door tikje renvers te rijden, maar dat vind hij natuurlijk moeilijk, want dan kan hij ook niet meer met zijn schouder op de bakrand plakken)

Ach.. we hebben de komende 20 jaar nog huiswerk zat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:59

In draf krijg ik hem wel mooi in balans en fijn aan het werk. Maar de galop is moeilijk, dat heeft hij altijd al gevonden. Hij galoppeert ook ruim en red de bochten dan niet. Zeker niet in balans. Laten we zeggen dat ik geluk heb dat hij altijd in de goede galop valt. Aanspringen gaat nog met een aanloopje. Ik ben ook pas nu ik start begonnen met bewust werken aan en in galop.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 22:34

Nog even met een voorzichtige slag om de arm maar volgens mij is Suus en Spirit nu toch echt door naar de regiokampioenschappen. *\o/* :D
Dat wordt nog even extra trainen ~~}>

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:21

Wat galoptrainingen betreft hoop ik die ook op te kunnen gaan pakken! Hier niet zozeer het tempo wat te laag is maar hij heeft een 'probleempje' achter. Ooit heeft tie als twee jarige in de draad gezeten met zn linker achterbeen waardoor er een zenuw waarschijnlijk beschadigt is. Hierdoor is er een soort hanetred in de rechtergalop ontstaan en laat hij zijn linker heup ook wat anders zakken. Hierdoor schuift mijn zadel wat scheef naar links en trek ik mijn rechter heup op waardoor hij niet fijn doorspringt en meestal door mn binnenbeen valt. Nu moet het schuiven met een nieuw zadel plus een anti schuif matje als het goed is een stuk minder zijn, dus ik ben benieuwd ! Als het goed is met een week of 3 weer passen :D

Sjolvir en Suus, veel succes op de regio! Vertegenwoordig onze regio maar goed :D

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:34

dan heb ik jou wel eens in de ring gehad denk ik LdJ.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:11

Dat kan goed Jury :)

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 00:20

was in hjd geloof ik, toen hebben we het na de proef nog even over de galop gehad. Of het was een andere met een aparte galop

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:50

Volgens mij was dat in alblasserdam, kan dat ook?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 08:23

nee, dan was het misschien toch een andere met ook een aparte galop. Weet nog wel dat ik dacht, wat doet ie nu precies, was toen gewoon nieuwsgierig en antwoord amazone was herkenbaar met jouw verhaal.

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:55

Ik heb met deze nog niet op Heerjansdam gestart, dus het zal inderdaad een andere pony geweest zijn dan :o

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 11:48

Sjolvir en Suus, heel veel plezier en succes op de regio!

cp112: wat ik als het warm is op de wedstrijd, koelen tussendoor. Ik heb van die grote melkkannetjes gevuld met water. En als ze het erg warm heeft en bezweet is gooi ik een kannentje over der nek en haal ik met een zweetmes de ergste druppels eraf, anders gaat het kriebelen :+
Bij die van mij zie je dan gelijk zichtbaar verschil, tussen de proef door ook snel een kannetje eroverheen en dan kan ze vol frisse moed de 2de proef in. Ik zou wel even van te voren thuis oefenen ;)

Galoptraining ook ik ben hier druk mee bezig. Ik vind het vooral zelf moeilijk om te voelen of ze mooi gesloten aangalopeerd of net tegen de hand is. Linksom gooit ze ook der kont een beetje naar binnen in de volte. dit is onze moeilijk kant. hoe lossen jullie dit op. ik probeer doormiddel van mij binnenbeen terug te zetten en met rechte stukken goed recht houden zodat ze sterker wordt.

Verder heb ik afgelopen weekend onze 3de wedstrijd gehad en vraag me af en toe werkelijkwaar af waarom ik het zo lang uitgesteld heb om te gaan starten.
Ze liep netjes constant en mooi tempo. ik miste zelf net iets power bij der waardoor ik zelf onrustiger ga zitten :/ en ik maakte zelf slordigheid foutjes door te vroeg af te wenden enz.
Uiteindelijk zijn we 2de geworden met 184 en 5de met 181 van de 8 paarden. knappe pony ook <3

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:12

GAM, zie je wel, kan prima met pony tussen de paarden. Fijn dat het zo lekker gaat.

Wel leuk te lezen dat er meer galop werk is bij de anderen ook.

LDJ, heb je volgens mij nog niet zien starten in Alblassedam (is de vereniging waar ik lid ben, sta er niet).

Suus, door! Gefeliciteerd! Dat is leuk nieuws.

Zwartje had gisteren en vandaag vrij.
Hepsie mocht aan de bak vandaag, anti spekjes training.
Volgende week krijgt die haar eerste "wedstrijd" te rijden.
Bestgaand op de keuring. (dat wordt lachen gieren brullen, gaat mij vooral om de ervaring die ze ermee op kan doen, ze is er die dag toch voor stamboekopname)
Galop aanspringen heb ik nu niet aanloop van 60 meter voor nodig, kan gewoon in paar meter.
Dat is voor een 3e poging vind ik prima vooruitgang.
Alleen proest.. hoe we dan galoperen.. hiha!!!! zoef!!!! En scheef..
En aan de teugel, ehhh, daar doen we nog totaal niet aan.

Oeps... dat muziekje.. nou ja, is niet anders. (ook wel weer passend dom)
Altijd beter dan mijn domme, jaaahhh, braaafff, goedsoooo, hophop.

Uiteraard ook andere kant gehad, etc etc... maar sd kaart was vol en ach.. dat gaat op hetzelfde keutilige niveau.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:20

Leuk sjol!!!

Netjes Gam, gefeliciteerd.

Ik ben soms in galop nog compleet op hol... Hahaha, hier is sluiten en op t achterbeen komen ook nog erg moeilijk.

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 21:44

de galop... eh... ja.. ooit wilde dat niet zo goed lukken.
Nu zijn we zover dat ze op elke hulp wil gaan galopperen. ook niet erg handig maar toch een vooruitgang.
zoiets heeft ze ook gehad met woorden met een 'R'. als ze voor de wagen stond, en ik zei een woord waar de letter r in voorkwam vond ze dat ze mocht draven.

Sjol, ik vind je filmpje hilarisch met dat muziekje! wat tippelt ze lekker door de bak, en wat zit jij keurig recht. nog lekker met dr kont naar binnen in galop, lekker meters gaan maken en balans kweken.
hoe gaat zoiets met t stamboek?

GAM: gefeliciteerd! fijn gevoel he!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 22:29

Sjolvir: Gewéldig!!
En ik zie ineens dat ik heeeeeel veel topics van je gemist heb! Moet de 'schade' maar eens gaan inhalen!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 08:07

hahaha Sjol geweldig! maar ze lijkt het echt onwijs leuk te doen. En ik moet zeggen dat het niet eens echt misstaat jullie 2. Ze is natuurlijk mooi rond ;)

Is echt een fijn gevoel, ik ben wat dat betreft veels te onzeker geweest om wel/niet te gaan starten.

Dit weekend even een beetje rustig aan, naar het water toe om te zwemmen en vooral afkoelen volgend weekend weer op pad. Ik hoop dat het dan niet zo heet wordt als dit weekend.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 10:55

Oh sjol, geniaal filmpje! Wat een prachtdier heb je daar zeg! Ik vind het ook niet eens echt misstaan hoor jullie twee. Je bent natuurlijk wel lang en Hepsie is nog wat rond, maar kan echt niet zeggen dat ik het vind misstaan. Nog even een complimentje.. Wat zit jij mooi stil! En lijkt me een mooie ervaring voor Hepsie bij het stamboek!

GAM, gefeliciteerd! Ponypower! :)
Dat koelen lijkt me wel een goed idee, ga ik ook eens oefenen thuis!

Wij mogen Zaterdag in Ruurlo weer aan de bak en ze voorspellen flink wat zon en warmte. Mag gelukkig de laatste proef al om 10 uur rijden, maar zal dan toch ook al wel warm zijn. Gelukkig wordt ie daar juist ontspannen van en niet lui, is voor mij een stuk prettiger rijden! Zondag met paardlief starten in het viertal en individueel... Eens testen hoe ze dat volhoudt!

Oh ja en paardlief en ik mogen toch door naar de Regiokampioenschappen! Geen idee wat we daar te zoeken hebben, maar oke. We mogen gaan!

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 13:22

Het is alweer een jaar geleden denk ik dat ik in Alblasserdam gestart ben. Ik zat me net wel te bedenken dat ik de selectie vd winter in Heersjansdam gestart heb. Dit jaar heb ik maar heel weinig gestart, ik hoop het indoorseizoen weer te kunnen gaan knallen :D

Succes Lisanne!

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:03

Grappig om te lezen dat de meeste die naar de Regiokampioenschappen mogen het idee hebben dat ze daar niks te zoeken hebben. Maar blijkbaar hebben jullie het toch heel goed gedaan tijdens de wedstrijden dat je die kant op mag komen. Zie dat als een compliment voor al het trainen en ga ervoor en bovenal geniet ervan :j

Ik heb zelf op wedstrijden altijd een jerrycan water bij en 2 melkkannetjes. zeker met die warme dagen wil ik dat ze lekker kan drinken en dat doet ze ook zeker voordat ik haar opzadel.
Ik heb voorheen wel endurance met haar gestart dus ze kent dit spelletje al en wardeerd dit ook echt.

Iedereen die wedstrijd heeft dit weekend succes +:)+

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:04

Ik neem as zaterdag 2 25 liter jerrycans mee. Alhoewel ik zit te twijfelen om überhaupt te gaan... 34 om 3 uur 'smiddags starten :\

GAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:09

Oeff dat is niet echt een hele fijne tijd om te rijden met deze warmte..

Ik zou met deze pony hebben afgezegd die kan daar niet tegen, met mijn paard zou ik wel gewoon zijn gestart die kon dat beter hebben.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:12

Opzich wordt Noedel er niet echt anders om. Ik ga denk ik gewoon heen en als het echt niet te doen is groet ik gewoon af :evaw: