[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 09:38

Ik vind dat nog best prijzig, ik snap dat je dan niet elke keer aan wal gaat starten!
Dat lijkt mij ook, van hoe laat tot hoe laat kan je eigenlijk met de boot mee?

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 19:11

de 1e gaat om 6 uur (in de winter gaat de eerste om 7 of 8 uur dacht ik) en de laatste uit den helder gaat om 21:30 uur.

Mizsz_Kitty

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-17 22:30

Prijzig en best lastig om zo te moeten plannen/ reizen voor een wedstrijd.

Ik heb vandaag groen licht gekregen van de dierenarts. Mogen nu in 3 a 4 weken opbouwen naar onze oude routine!

Eerste week mei gaan we naar de Veluwe en 10 mei weer een poging in de ring wagen. Nu al zin in :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:29

Alles goed hier?
Mizsz_Kitty, fijn zeg dat alles goed is! Succes met opbouwen!
Merrr, lastig zeg met die wedstrijden op Texel en ook prijzig.
Marietje, ik rij outdoor eigenlijk altijd op gras, er is maar 1 locatie hier in de buurt op zand. Daar is het wel echt fijn starten, dus daar rij ik alle wedstrijden meestal wel. Maar ik snap als je de keuze hebt je voor zand kiest. Wel echt mooie punten zeg!
Shelly, gaat het wijken al beter?

Ik heb mijn tentamenweek soort van overleefd (heel fijn met voorhoofdholte- en bijholteontsteking). Maar mijn moeder had heel serieus getraind, hebben allebei zo onze dingetjes waar we aan werken. En door samen te doen wordt hij alleen maar fijner. Dan rij je er veel minder snel verkeerde dingen in, scheelt ook dat we allebei de andere kant op scheef zijn haha.
Maar ik ben zelf nog een beetje een ziek wrak, maar ik kan het wel aan om even een halfuurtje te rijden (als ik dan stop kijkt mijn paard me aan van huh dat was toch alleen nog maar de warmingup :') ). Maar paard gaat echt heel goed, volgende week weer starten en ik ben echt heel benieuwd. Maar hopelijk eerst ergens deze week nog ergens les plannen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 12:51

@ Merr; Pfoe, ik neem mijn petje af! Al die kosten en dan ook nog eens de boottijden waar je zo'n rekening mee moet houden. Een eiland is leuk, tenzij je er op of al wilt. :D :+

@ Mizsz_Kitty, wat een goed nieuws, gefeliciteerd! Veluwe is prachtig!

@ Glenstorm, waar zit jij dan precies in de buurt van Utrecht? Ik kom ook uit die omgeving maar er is hier toch merendeel zand? Beterschap nog :(:)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-17 15:20

Marietje, ik woon voor mijn studie in Utrecht, maar paard staat bij mijn moeder in Overijssel. Dus ik rij wedstrijden in die omgeving. :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 08:12

Oh ja, dan snap ik het wel :D :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 09:00

Ik was afgelopen week ook ziek geweest, baalde wel een beetje want hij ging net zo lekker!
Helaas dus 4 dagen stil gestaan en daarna 2 dagen aan de longe gelopen, gisteren er weer voor het eerst op. Hij was fijn! Lekker losgewerkt en het viel me niets tegen. Vandaag les, eens kijken wat er gebeurt als ik 'm weer wat meer bij elkaar rij. Zal ook eens kijken of ik een stukje kan laten filmen.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:26

Marietje oh balen zeg dat je ziek was. Het is zo nutteloos hé. Ik ben nog steeds niet helemaal fit maar ik heb vakantie dus ik kan nog lekker rustig aan doen. Ook wel vervelend dat je paard dan meteen stil staan, heb ik geluk dat ik hem met mijn moeder deel dus dat zij dan gewoon rijdt. Succes met je les, ben benieuwd naar een filmpje!

Vanavond heeft mijn moeder les dus ga ik mee kijken en morgen heb ik zelf les. Dan mogen we zondag eindelijk weer starten sinds januari :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 10:38

Wat leuk Glenstorm! start je B? Of al L?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 15:36

Balen was vorige week ook al ziek dus hier ook 4 dagen stil gestaan.

Waar ga je starten glenstorm?

Ik heb zaterdag de proefgerichte clinic! Ben erg benieuwd. Maandag komen de ijzers eronder. Woensdag starten we op hippisch geesteren. Gelijk super groot concours maar ja is super mooie locatie en mooie zandbanen. En nu zag ik van de week ook concours op konings dag in Rijssen, dus opgegeven. Daar starten we dus ook volgende week. Mocht het woensdag slecht gaan heb ik nog een herkansing Haha.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:40

Marietje, hij loopt al sinds Augustus al L, maar het aantal keer dat we gestart zijn is op 1 hand te tellen. Hij is wel mega vooruit gegaan dus ik ben benieuwd hoe hij loopt zondag.

Shelly, ik ga in Olst starten, bij Tiebot. Lekker drukke week dus? Wel leuk en leerzaam zo'n proefgerichte clinic!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 17:47

glenstorm schreef:
Marietje, hij loopt al sinds Augustus al L, maar het aantal keer dat we gestart zijn is op 1 hand te tellen. Hij is wel mega vooruit gegaan dus ik ben benieuwd hoe hij loopt zondag.

Shelly, ik ga in Olst starten, bij Tiebot. Lekker drukke week dus? Wel leuk en leerzaam zo'n proefgerichte clinic!

Ah oké klinkt ver Haha,

Ja druk maar zeker leerzaam denk ik. Heb toch vakantie dan dus lekker paarden dagen haha

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 10:36

@ Shelly; leuk! Altijd erg leerzaam :j Waar wordt deze gehouden? Leuke planning, alvast heel veel succes!
@ Glenstorm; oh, dat komt het vast goed! Ook jij vast veel succes!

Les gisteren ging weer erg fijn. Ben echt alleen maar bezig met basis basis basis, maar dat begint wel z'n vruchten af te werpen, wat wordt hij fijn zeg. _/-\o_ Heerlijk beest. Telefoon klaar gelegd om stukje te laten filmen, maar we waren zo bezig dat ik het weer eens vergeten was :+ Vandaag maar eens kijken of ik iemand kan strikken.
Ook vast wat wedstrijden opgegeven, L1 staat gepland! *D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:26

Wordt gehouden op de Dinkelhoeve in Denekamp. Zegt jullie waarschijnlijk niets Haha. Eerst rijd ik de proef met commentaar van de jury en daarna ga ik met een instructrice werken aan mijn leer punten.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:33

Dat zegt me wel wat, maar dan meer door Herman Finkers :D :+
Ontzettend leerzaam altijd! Proeven rijden lijkt zo makkelijk, maar valt altijd vies tegen.
Ik heb toch ondertussen al heel wat proeven gereden, maar nog worstel ik om echt mooi en strak te rijden.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:41

Shelly dat zegt me wel wat hoor, ik heb vorig jaar in Enschede gestudeerd en gewoond ;)
Maar klinkt echt heel leerzaam. Valt toch altijd weer tegen alles laten lukken op concours.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 13:50

Proeven oefende ik ook echt nooit, da's heel dom! :Y) Laatste jaren werk ik daar thuis wel aan, leer ze uit mijn hoofd en rij dan zo nu en dan een proefje of in elk geval stukken eruit. Daar kan ik al duidelijk verschil in merken op concours. Alleen dan het stukje dat je op vreemd terrein bent speelt dan nog parten, maar dat valt verder thuis niet te oefenen uiteraard. Het zijn ook echt de kleine dingen die verschil maken, goed hoeken rijden, goed markeren, eerst recht stellen etc etc. Alleen tijdens je proef denk je daar vaak niet genoeg aan, (ik althans :D ) dus thuis extra op letten zodat het gewoonte wordt.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 19:03

Ik heb afgelopen weekend wel de proeven geoefend, is te merken want als ik nu de diagonaal op rij dan gaat die al. Maar proeven rijden heb ik wel een handigheid in gekregen met al die kilometers die ik al bij de pony's heb gemaakt. Met paard is het af en toe nog wel een uitdaging want die houdt alles in de gaten en heeft nogal een concentratie probleem

Ik heb gisteren voor het eerst weer echt gesprongen, wel een keertje een kruisje gesprongen maar meer ook niet. Nou ik heb het geweten, paard was compleet gestoord.
Werkte ook niet bevorderend op mijn dressuurles vandaag, kon weer 10 stappen terug doen. Beetje jammer want hij was zo enorm vooruit gegaan en dat wilde ik graag aan mijn instructeur laten zien, maar paard dacht daar anders over. Ach het was fijn dat ik nu begeleiding had terwijl hij niet zo fijn was.
Hopelijk heeft mijn instructeur vrijdag tijd om even te helpen met springen, ik hoef geen ongelukken namelijk

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 14:37

Nou maar goed dat dat tijdens de les gebeurd toch dan heb je in ieder geval hulp!

Vandaag de proefgerichte clinic gehad. Vooraf even samen wat actiever gemaakt. Toen de proef gereden en daarna samen aan de knelpunten gewerkt. Ging echt super goed stond echt versteld van hem. Ze vond ons in ieder geval L1 waardig en op het briefje bij de galop verruimen en wijken voor rechterbeen stond mooi!! Dus al met al super tevreden. Daarna gewerkt aan dat hij niet in kakt tijdens de wendingen en het wijken voor het linkerbeen. Hij snapt nog niet helemaal dat hij dan ook gewoon kan scharen met de achterhand Haha :')

Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:13

Shelly wat fijn zeg, gewoon lekker L1 gaan starten dus! Wanneer stond je debuut gepland?

Nou ik heb ook weer gestart, paard compleet over de zeik, hij stond al helemaal te wiebelen en te trillen van de spanning met invlechten. Losrijden was een ramp, hij is meerdere keren ontploft als een rodeostier. Nouja gewoon doel aangepast naar op 4 benen blijven tijdens de proef. Maar de proeven liep hij eigenlijk gewoon top, beter kan hij op het moment nog niet. En we zijn nog maar een maand weer aan het trainen sinds de blessure. Punten waren 180,5 en 179 en misschien ietwat streng gejureerd, maar zeker niet onterecht. Was 9e en 11e van de 21 dus wel prima klassering. Jurycommentaar was ook fijn en heel terecht en ik ben even heel trots op mijn 7,5 voor houding en zit bij de jury die daar heel streng op is :)
Al met al heel tevreden en we weten weer waar we mee verder kunnen en blijven lekker kilometers maken :) Voor de liefhebbers heb ik trouwens nog wel een filmpje van mijn proeven.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:17

Mijn debuut staat woensdag gepland! Hippisch geesteren :') (wat doe ik mezelf aan haha).
En donderdag gaan we naar Rijssen.

Vandaag komen er ijzers onder en hebben we nog les.

Jammer van de spanning van je paard glenstorm. Toch nog 1 puntje meegepakt. Ben wel benieuwd naar de filmpjes!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 09:58

Haha gewoon gaan rijden! Niet denken maar doen!

Spanning is jammer, maar ik ben wel heel blij dat ik met heel veel moeite daar wel doorheen kan rijden. Losrijden had hij echt een paar fenomenale stukken uitstrekken. Dan gaat hij echt dragen en loopt hij zo fijn in balans. Doorzetten kost ook zo'n moment ook echt geen enkele moeite omdat ik voor mijn gevoel dan gewoon vastgeplakt zit aan mijn paard. Ooit gaat hij dat wel in de proeven doen :)
Maar ik ben vooral zo blij dat ik er in de proeven gewoon aan kon rijden, dat was namelijk mijn doel de afgelopen tijd. Nu kunnen we weer verder trainen.

Filmpjes zet ik er vanavond op, zit vandaag namelijk op de uni dus dan lukt dat niet

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:53

@ Glenstorm; hoe ging je les vrijdag? Heeft hij je kunnen helpen met springen?
@ Shelly; Klinkt als een geslaagde clinic. Mooie foto, echt fijn beeld!
@ Glenstorm; Ondanks de stress, toch een puntje, Gefeliciteerd! Maar weer lekker kilometers gaan maken.
Ben benieuwd naar de filmpjes :j

Hier lekker aan het door trainen, gaat heel erg fijn! Moet echt even laten filmen, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet. Het weekend was een oud stalgenootje weer even terug op stal en ze had me een aantal weken niet zien rijden, ze vond het zo'n verschil. Ineens lijkt alles op z'n plek te vallen en dan lukt het ook allemaal. Natuurlijk is dat niet ineens, maar zo voelt het dan :+

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 12:28

Marietje, mijn les zou misschien aankomende vrijdag zijn, maar helaas is mijn instructeur te druk.
Fijn hé als het dan wel lukt, heb ik ook nu en dat geeft echt een fijn gevoel

Ik heb wel een foto :)
Afbeelding