[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:01

Urielle

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:10

Nu is het dan dus inderdaad zaak om te maken dat je vóór april de b uit bent. Als de trailer terug is dus maar volop gaan inschrijven, even alleen springen 8)7

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:21

Lithya schreef:
Voor versneld promoveren moet je toch 2x z zijn geweest?

Nee, is al een paar jaar zo dat je versneld mag promoveren naar de hoogte waarin je 2x geklasseerd bent geweest. Ik was ZZ-D en M paarden, dus mocht alles versneld naar het 1.20 promoveren. Als je 2x B paarden geklasseerd bent mag je een D pony meteen M starten. Hoef je in principe maar 2 wedstrijden voor te rijden dus :+ .

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:56

hee wat grappig lithya, ik had net de tekst gekopieerd om het hier neer te zetten.

Het gaat erop dus dat je twee keer een hoogte bent geweest. Dus stel dat je twee keer M geweest bent met een E pony (dus 1.10) mag je daarna zomaar elk paard in het L (paaden 1.10) starten?

Lastige regels allemaal...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:09

Lastige regels weer allemaal :(

Ik ben dus die een van die mensen die niet de intentie heeft om eeuwig in de B te starten maar ook niet versneld mag promoveren...
Maar we zien wel wat er van komt.

Grrr... Volgens mij heb ik de enige hoefsmid die altijd te vroeg komt >;)
Altijd is hij te laat, maar ik vertrouw hem en hij kan met de pony dus dat scheelt. Dus 9 van de 10 keer ben ik er niet eens bij als hij komt.
Nu de afgelopen 4 keer had ik wel de intentie om te komen... en dan is hij gewoon te vroeg en alweer weg als ik op de afgesproken tijd op stal kom :')
Zo dus ook vandaag. Netjes geld gepint, kom ik op stal en ik kijk en ik dacht... nee he :')
Ja he... Hij was alweer geweest :')

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:11

Ik ben gewoon een standaard mensje dus mag ook niet versneld promoveren. Wil gewoon normaal de klasse door als het even kan. :+

Wel makkelijk dat hij iig met de pony's kan MDH, dat scheelt weer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:14

Pantykous schreef:
Ik ben gewoon een standaard mensje dus mag ook niet versneld promoveren. Wil gewoon normaal de klasse door als het even kan. :+

Wel makkelijk dat hij iig met de pony's kan MDH, dat scheelt weer.

Ja, als je je bedenkt dat hij alle vreemde zijn wei uit jaagt en een hekel heeft aan de meeste mannen... ben ik toch erg blij met mijn smid :Y)

We moeten gewoon afwachten en zien hoe het loopt..
Er tegen protesteren heeft ook geen zin lijkt mij :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:44

Dat hebben ze gelijk getrokken aan de dressuur. Als jij 2x m1 met winst bent geweest mag je meteen M1 starten met een ander paard, of bijvoorbeeld na 4 punten in de L1, 7 punten in de L2 doorpromoveren.

Ik mag bijvoorbeeld een paard die nog nooit is meegeweest op wedstrijd nog gewoon in de B starten, maar als ik na 3 wedstrijden denk: dit gaat mooi, hij kan wel naar het L, dan mag dat ook gewoon

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 15:50

Dat is voor de doorstroom dus inderdaad perfect maar het lijkt me niet wenselijk dat mensen die net starten ook maar blijven plakken in de B.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:23

mistid schreef:
Lithya schreef:
Voor versneld promoveren moet je toch 2x z zijn geweest?

Nee, is al een paar jaar zo dat je versneld mag promoveren naar de hoogte waarin je 2x geklasseerd bent geweest. Ik was ZZ-D en M paarden, dus mocht alles versneld naar het 1.20 promoveren. Als je 2x B paarden geklasseerd bent mag je een D pony meteen M starten. Hoef je in principe maar 2 wedstrijden voor te rijden dus :+ .

val even binnen nav een discussietje op FB waar dit topic wordt aangehaald. Mistid, volgens mij bestaat deze regeling niet meer; het reglement en de inschalingstabellen zegt er iig niets over.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 17:35

(Vrij) Recent (augustus dit jaar) nog contact met de KNHS over gehad, de regel bestaat nog wel. Maar waar hij staat, dat weet ik niet :+ volgens mij zijn jij en ik er toen nog naar op zoek geweest maar konden niet vinden waar de regel precies staat. De KNHS wist echter wel precies wat we bedoelden en hanteren die regel ook nog.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:04

ik kon me ook al zoiets herinneren. Wel tijd dat ze dan het reglement aanpassen.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:21

Mam is nog even op zoek gegaan en het staat heel goed verstopt, maar het staat er wel.

Disciplinereglement springen Artikel 253 punt 7 c.
Indien een deelnemer in de discipline springen tenminste 2 keer met verschillende paarden in een klasse was opgenomen, mag hij een nieuw paard in de discipline springen naar keuze direct in die
klasse uitbrengen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:31

Dat wist ik, want ik heb het laatst nog nagezocht :+
Nog even en dan ga ik alle reglementweetjes vergeten, mag na 1-1 toch niet meer jureren :P
(en ik weiger voorlopig mee te werken aan het fenomeen dat als ik naar een rondje instructie over zadelmak maken oid ga dat het dan wel weer mag...)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:43

gomir schreef:
Dat wist ik, want ik heb het laatst nog nagezocht :+
Nog even en dan ga ik alle reglementweetjes vergeten, mag na 1-1 toch niet meer jureren :P
(en ik weiger voorlopig mee te werken aan het fenomeen dat als ik naar een rondje instructie over zadelmak maken oid ga dat het dan wel weer mag...)

Ja belachelijk of niet?
Zelfde geld voor de instructeurs.
Je krijgt punten als je naar de bijscholing gaat...
Maar die bijscholing gaat elk jaar over hetzelfde en brengt mijn inziens weinig toevoeging aan het lesgeven zelf.
En ze sturen je al geen brieven meer dat er weer een bijscholing is, nee dat moet je zelf in de gaten houden... en de site van de KNHS is wat dat betreft ook zo overzichtelijk :+.

Heb vorig jaar de bijscholing gemist omdat ik ziek was. Dit jaar was ik te laat met opgeven omdat mijn opa op sterven lag.
En ach... mijn instructeur diploma bestaat niet eens meer volgens de KNHS :+
Dus wat dat betreft

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:50

Ik zat vorige week bij dressuur te schrijven. Die jury was ook al zo blij met de knhs. Jury vergoeding en allerhande bijscholing op eigen kosten. We hebben er een sommetje op losgelaten maar ergens verdween er veel geld.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 18:57

Maar dat is niet waar M_D_H. Je instructeursdiploma blijft gewoon geldig en je kunt dus nog gewoon lesgeven. Je verdwijnt alleen uit de licentielijst van de KNHS, maar als je een vaste klantenkring hebt is dat niet zo'n probleem...Grootste deel van de instructeurs (waaronder ikzelf) heeft zich uberhaupt nooit aangemeld voor die lijst :P

Als springjurylid waren deze twee weken de enige mogelijkheden om bijscholingen te volgen in twee jaar. Ik kan daar ivm werk echt niet heen (muv Asten 2-12, maar het gaat me echt te ver om 530 km te rijden om een handtekening te zetten...De bijscholing zou ik ivm reistijd hoe dan ook voor meer dan de helft missen :+) en wordt dus op non-actief gezet.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:37

Dus mijn ORUN basis instructeur (toen die tijd zonder zelf te hoeven rijden) die ik ff denken 10 jaar geleden heb gehaald is nu nog steeds geldig ook al heb ik mij nooit aangemeld voor de licentie lijst en ook nooit een bijscholing gevolgd?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 23:42

gomir schreef:
Maar dat is niet waar M_D_H. Je instructeursdiploma blijft gewoon geldig en je kunt dus nog gewoon lesgeven. Je verdwijnt alleen uit de licentielijst van de KNHS, maar als je een vaste klantenkring hebt is dat niet zo'n probleem...Grootste deel van de instructeurs (waaronder ikzelf) heeft zich uberhaupt nooit aangemeld voor die lijst :P

Als springjurylid waren deze twee weken de enige mogelijkheden om bijscholingen te volgen in twee jaar. Ik kan daar ivm werk echt niet heen (muv Asten 2-12, maar het gaat me echt te ver om 530 km te rijden om een handtekening te zetten...De bijscholing zou ik ivm reistijd hoe dan ook voor meer dan de helft missen :+) en wordt dus op non-actief gezet.

Oh, je diploma blijft ook gewoon geldig...
Die van mij bestaat alleen niet meer :+.
Dus toen ik een paar jaar terug de paardenhouderij docentenppleiding ging doen, zou ik vrijstelling moeten krijgen voor bepaalde vakken ivb mijn orun... echter stond mijn diploma niet meer op de lijst dus kreeg ik die vrijstellingen niet :+ :')
Want iets wat niet op de lijst staat bestaat niet >;)

Maar die licentielijst vind ik wel balen. Het systeem zou goed zijn, maar de uitwerking is gewoon belabberd en dat is zonde.

Ook zonde als je op non-actief wordt gezet dan.
Er zijn ook jury's die bijna niet jureren maar wel naar de bijscholing gaan (die net als bij de instructeurs bijscholing gewoon nergens over gaat ) en die mogen dus wel gewoon blijven jureren.
Terwijl mijn inziens ervaring gewoon het meest hoort te tellen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 00:26

Je moet ook minimaal 10 keer in twee jaar jureren. Ik zit dik aan de 40 keer in deze licentieperiode, maar zonder bijscholing telt dat niet :P

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 08:22

Zal ik namens jou naar een bijscholing gaan Gomir? :o? We willen jou niet kwijt als jury hoor!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 12:45

Als dat zou kunnen ;) Wel lief van je!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:09

Nies nog even terugkomend op die tabel. Volgens mij staat er niets over versneld promoveren. Gaat hier om nieuwe combinaties. Als ik m ben en paard kent niets, zal er misschien overheen kijken, zie ik niet staan dat je versneld mag promoveren.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:19

Je mag B of L starten, dus als B lekker gaat ook indien gewenst versneld over naar het L.
Net als ik (M2 dressuur) met mijn toen nog groene paard (mag B of L1 starten) eerst 2x B ben gestart, naar huis ging met 6 winstpunten en de volgende keer gewoon L1 heb opgegeven.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 14:20

dat staat eerder in het reglement. Als je als nieuwe combinatie mag kiezen tussen verschillende klasses mag je daarna ook versneld promoveren. Ik ben bv M spr geklasseerd, en mag dus met een ongeklasseerd paard B starten maar ook versneld promoveren naar het L.