[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:18

@Buxy, dankjewel!
Kijk aan, dat is een fijn compliment! Dan begint nu het afwerken van de proef, gaat vast en zeker goed komen!

@Urosa, dankjewel!
Jammer dat hij zo druk was! Zeker met deze temperaturen is dat niet fijn. Ben benieuwd naar je punten!

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 21:42

Welkom urosa. Jammer dat t andere topic doodgebloed is. En idd dat online topic is ook wat ongezellig soms.

Buxy, mooi spring rondje gemaakt dan. Fijn dat je Z proef al redelijk ging. Ik zal waarschijnlijk ook wel zulk commentaar krijgen straks. Maar gedragenheid is niet in n week of maand geregeld dus waag t er straks ook gewoon maar op.

Marietje: leuk vooruitzicht nu er wat op de planning staat. Voor je keertwendingen misschien wat voltes 10 meter al keertwendend rijden? Zodat jij de plaats van de achterbenen beter kunt bepalen?

Veertje: knap gedaan vandaag. Proficiat met de mooie scores. Klaar voor de volgende klasse zou ik zeggen.

Ik heb met de hitte niet gereden. Gister weer begonnen. Toen ging t buiten nog lekker. Vanmorgen moest ik om 8.45 al verkassen naar de binnenbak wegens heel veel opdringerige vliegen. Die gingen Heel de tijd op m’n lippen en gezicht zitten, dat nog niet eerder meegemaakt zeg. We moeten d’r wel weer ff inkomen haha. Maar dat duurt meestal maar n paar dagen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:31

@ Urosa; Welkom!!
@ Buxy: leuk hoor! Heel stoer!
@ Urosa; Succes met filmen
@ Veertje: Wat een goede punten! Gefeliciteerd! (en roze rozetten? :? )
@ Buxy: Dat is fijn commentaar, het is ook best wat, alles aan elkaar rijden ineens in 20x60
@ Urosa: Je weet zeker dat hij 17 is?
@ Sandy: Gisteren was het ook wel heel erg! Door de regen nog benauwder %)

Hier het weekend alleen beetje rustige loswerk ritjes gereden, het was echt te benauwd om op te pakken. Gelukkig liep hij heel fijn!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 12:45

Marietje35: nou 8)7 het is dat daar geen twijfel over kan bestaan. Maar het is niet het makkelijkste paard en zijn nasty kant komt dan wat naar boven, hopelijk met meer regelmaat en meer een combinatie worden komt het op vreemd terrein ook weer goed. Vroeger was het ook gematigder dus dat geeft wel vertrouwen.

Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!

Sandyjorgen: wat apart van die vliegen zeg! Heel irritant ook. Scheelt dat de hitte nu weer voorbij is, zijn jullie vast snel weer in vorm!

Verwacht overigens zelf niet echt hoge punten. Hij kakte in de proef echt in. Vooral tevreden dat hij uiteindelijk braaf liep en dingetjes zoals vierkant halthouden voor het achterwaarts lukte.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 15:36

@Sandy, dankjewel! Heb nog 1 M1 wedstrijd staan. Wil dit weekend even een planning maken, twijfel toch om al eerder te starten in het M2. Outdoor seizoen is ook zo voorbij en daar loopt Donner wat fijner.

@Marietje, Fijn dat hij bij jou fijn liep! Hopelijk nu weer wat minder warm deze week dat je weer wat makkelijker kunt trainen :)

Dankjewel! Haha ja dit zijn daar de rozetten, geen standaard. Heb bij meerdere verenigingen 'aparte' rozetten gekregen. Ik houd er wel van :D Hieronder de rozetten, de roze komen er morgen bij :)
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:30

@ Urosa: Heb je al gefilmd?
@ Veertje: Dat zie je hier niet vaak, wel leuk, weer eens een andere kleur :)
Ook toevallig, ik heb ook zo'n rek! Moet er alleen 1 bij :o

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:34

Haha lang leve de action. Hadden eerst visdraad maar dat begon in te zakken dus toen deze rekjes maar gehaald. Werkt prima, hier ook 2 naast elkaar hangen anders zat die andere ook al vol denk ik :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:39

Binnenkort maar eens kijken voor 1 erbij. :j

Ik heb nog geen bevestiging voor mijn inschrijving volgende maand. Hoop maar dat ik erbij kan.
Hebben jullie al wat staan voor komende tijd?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:41

Ik hoop de 29e in Hengelo mee te doen. Had eerst de 30e opgegeven, die geannuleerd en de 29e ingeschreven. Nog geen bevestiging gehad.

Wil dit weekend mijn M2 debuut plannen, wilde eerst eind september maar zag begin september ook nog wat mooie locaties voorbij komen :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:43

Zo zachtjes aan gaan we weer richting indoor, ik vind dat wel prettig!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:01

Veertje99: spannend het plannen van je debuut! Fijn dat er al wat mooie opties zijn.

Die rekken met rozetten zijn echt leuk :D heb diegene van vorige paarden allemaal in opslag. Maar misschien de nieuwe met Karel ook wel leuk er iets mee te doen. Als die komen tenminste :')

Marietje35: ja afgelopen zondag dus met het ritje naar de manege! Heb de 27ste ook nog staan qua online event en dan vind ik het ook wel mooi geweest met online starten.

Ben alleen beetje bang dat als Corona zo door gaat met oplopen ze weer dingen gaan verbieden.

Hier 26 augustus, 5 september officieel M1 staan als wedstrijden. En 12 september onderling Z1. We zijn nog niet Z1 klaar, maar vind het leuk om te doen en dan mag ik met S&T rijden, gezien mijn beperking wel fijner.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:21

Van mijn vorige paarden heb ik ook alles nog, in oude schoenendozen.

Oh jij hebt al een beste planning! Online starten doe ik niet, heb ik echt niks mee :o

Stang en trens nog niet geprobeerd bij die van mij, gaat voorlopig ook niet gebeuren.
Eerst maar eens M2 gaan starten :+ Zie ik daarna wel verder.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:46

Leuke foto met rozetten Veertje! Hier in de buurt inderdaad heel veel 'rozetten in eigen kleur'
Bij mij hangen ze allemaal in de cabine van de vrachtwagen :+

Qua wedstrijden nu alleen a.s. zondag in de agenda staan, moet nog even gaan zitten om te kijken en plannen.
Heb nog een oefencross, tripalon en onderlinng clubkampioenschap staan (dressuur en springen)

En Veertje volgens mij moet jij gewoon M2 gaan starten! Jullie rijden zulke fijne punten! Gewoon doen!

Indoor vind ik zelf ook wat fijner als outdoor ben benieuwd of we dan ook al weer iets van een kampioenschap krijgen... Al is de kans ook wel groot dat we straks weer minder mogen omdat het corona nu weer zo toeneemt..

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 11:19

@Marietje, ik heb liever outdoor haha. Daar kan Donner fijner sjouwen dan binnen haha.

@Urosa, Eigenaar heeft bij mij gezegd, de rozetten zijn voor het paard de rest mag je houden. Dus alle rozetten hangen nu op stal en heb zelf thuis een paar bekers staan. Zou ook niet weten waar ik thuis de rozetten moet ophangen :+
Veel succes alvast met je wedstrijden!

@Buxy, in de cabine is ook leuk! Heb je vast en zeker een vrolijke cabine haha. Ik houd ervan dat ze hun eigen kleur hebben :D Wil heel graag nog een keer een rozet winnen in Hengelo bij de Gompert, daar zijn ze zo ontzettend gaaf.

Waar ga je aankomend weekend starten?

Hehe ja iedereen zegt het! Alleen we moeten de overige onderdelen zoals de travers en kw wat meer onder de knie krijgen. Misschien toch maar naar Vragender begin september, of Zelhem zou ook nog kunnen. Wil zo'n debuut graag goed rijden (iets met perfectionistisch zijn), zeker nu ik weet dat we zulke punten kunnen halen :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:17

Marietje35: @ online starten, voor mij was het wel handig om snel de L2 door te gaan, rij een paard wat al Z1 geklasseerd is geweest en heb zelf MS dus wij zijn een wat andere combinatie. De S&T is daardoor ook een hulpmiddel voor mij. Het hele verhaal staat in mijn profiel (onderaan linkje naar artikel in de Hoefslag) voor wie dat interessant vind.

Maar onze thuis bak is wat kleiner, dus daar ondervind je dan wel meer nadeel van, vooral in de M2 en omdat hij zich dus nog niet kan gedragen is meer op pad denk ik ook beter. En we hebben nog tijd nodig om hem Z1 klaar te krijgen, dus dat ik niet zoveel op pad kan als een gezond iemand is dan ook niet erg. De L2 wilde ik wel graag door, gestrand met vorige paarden door pech en had die klasse ook wel even gezien :')

@Veertje99 grappig! Ik rij ook een paard voor eigenaren. Wij hebben geen afspraken gemaakt nog over de prijzen. Eerst maar eens wat winnen :+ En je hoeft niet gelijk zulke hoge punten in de M2 te halen, ook leuk om daar naar toe te werken in de klasse! Zelf ben ik ook wel perfectionistisch maar dan ietsjes minder haha. Ik ga niet over als ik verwacht geen winst te rijden, maar als ik denk dat we het voldoende beheersen dan wel.

@Buxy: lekker zeg zo veelzijdig bezig! Ben wel een beetje jaloers, dat mis ik wel. Met mijn Gelderse ruin die ik verkocht heb deed ik ook altijd oefencrossen en springen ernaast.

Geen idee of ik nu indoor of outdoor fijner vind, natuurlijk vrij nieuwe combinatie en is ook beetje paardafhankelijk.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:34

@veertje de gompert vind ik verschikkelijk om te rijden dus daar zal geen rozet van komen :o
Zal vanavond even een foto maken mijn auto is al heel oud dus verder weinig leuks aan maar de lintjes zijn wel gezellig!
Wij rijden zondag in Neede.

@urosa leuk verhaal op hoefslag, fijn dat je nu wel lekker op weg bent en er plezier aan hebt!
Met Karel geen mogelijkheid om wat te springen?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 16:27

@Uroza, Haha ja hij zei het wel en ik vind het ook prima. Als ik nu de zadelkamer inloop hangen al die lintjes er :D Denk dat we nu ook wel makkelijk over kunnen naar het M2, het is denk ik meer het gevoel :P

@Buxy, Het is niet de beste locatie, maar ik kan er prima rijden. Net zoals in Zevenaar :) Haha ben benieuwd naar de foto!
Oh leuk! Dat is mooi dichtbij inderdaad :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:04

Buxy:was het eerst wel van plan, tot ik hem zag vrijspringen :') hij heeft echt een slechte techniek op de sprong, icm zijn leeftijd hou ik hem dan liever heel.

Vandaag fijn getraind met hem, de eenvoudige wissels lukte. Dus dat is echt weer een mooie stap vooruit. Zit vooral nog werk in het afstemmen en vloeiender rijden van het galop-stap deel, die paar passen stap en dan naar galop vind ik best goed gaan. Ik gok dat ik er nu een 5 krap 6je voor zou krijgen. Maar alleen al blij dat hij niet meer in de stress schiet of door dramt :) toen we begonnen was de hele galop knop en de galop foetsie verreden (kon bv niet eens een volte in galop doen, ging hij al wijkend, werd ik helemaal naar buiten gegooid, zo raar :+ ) Draf/galop is vaak weer een 7 qua overgangen, nu de stap/galop overgangen weer fiksen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:13

@ Buxy: zo, lekker veelzijdig bezig!
@ Veertje: Een paar oefeningen nog niet zo onder de knie is niet zo'n ramp, als je het ergens anders maar weer mee kunt ophalen. Belangrijker is of het algehele beeld voldoet :)
@ Urosa; Gewoon lekker de tijd nemen, geen haast toch. Fijn dat je zo lekker gereden hebt!

Ik heb maandag les gehad, ging ook weer heel fijn :+: Galop is echt heel goed, dat vind ik zelf ook fijn om te rijden. Draf gaat eigenlijk ook wel heel goed, maar daar kan ik nog wel wat verbetering krijgen door 'm nog meer aan mijn been te krijgen.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:44

Marietje35: een fijne les vind ik altijd zo genieten! Fijn dat het zo lekker gaat! Die van mij mag in draf ook nog meer aan mijn been haha.

Ik heb al punten terug! 191,5 *\o/* blijkbaar heb ik het behoorlijk weten te redden qua beeld haha. Maakt mijn harde werken tijdens de proef wel een beetje goed :+ Zondag dus de laatste opnemen. End of an era :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 09:50

Gefeliciteerd!

Dat is het zeker! Wat nog fijner is als het daarna alleen ook lukt, erg blij mee! _/-\o_

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:03

@Marietje, denk dat we ook wel winst kunnen halen zoals hij nu loopt. Gisteren de keert/kwart wendingen geoefend in de les en die deed hij echt super netjes!
Fijn dat je les weer zo goed ging!

@urosa, gefeliciteerd!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-20 23:48

Gisteren een onwijs fijne springles gehad met Donner. Hij deed zo goed zijn best! Instructrice was trots op ons! Vandaag M2 proefjes geoefend en ons debuut opgegeven :D Heb nu 2 M2 wedstrijden op de planning staan! Onwijs veel zin in :)

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-20 16:56

Veertje99: leuk zeg dat je M2 debuut nu concreet is! En tevreden instructrice is altijd fijn :D

Hier ook fijn met Karel aan het trainen, wij gaan morgen filmen voor het laatste online event. En dan woensdag op wedstrijd *\o/* Maandag heb ik nog les, dus wilde dan even de nieuwe proef die erbij komt doornemen. Moet proef 17 en 18 rijden, 18 zit er wel in gebakken (online proefje) :+

Ik heb zondag 6 september een clinic van Nuno Avelar, echt zoveel zin in! Is een GP ruiter en ook groot in de WE, hij staat bekend als vliegende wissel expert dus ben benieuwd :D

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:16

Iedereen zit weer in de wedstrijd modus hier. Ik ben al aan t meelezen in t z topic want........ ik heb m’n Z debuut gepland. De hitte heeft wel drie weken voorbereiding gekost maar ze pakt wel weer lekker op deze week. Dus besloten om toch maar te gaan, al is t maar om weer keer van huis te zijn. Bovendien is het een fijne locatie met veel ruimte om los te rijden en dat heb ik nodig. Het is al ff gereden dat ik Z reed, ik heb er wel weer zin in.