Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Homerup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 20:35

Het was inderdaad wat onduidelijk omdat het hier en daar anders geformuleerd staat. Bij de één zodra meetmomenten of wedstrijden starten. En bij de ander zodra wedstrijden starten staat.

Maar als het nieuwe reglement na het weekend ingaat. Is dat duidelijk.

Dank jullie wel.

Doedatje

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 19:45

Heb gister voor het eerst een B proef ingeleverd. Ging niet zo heel goed, maar we moeten ergens beginnen. Ben benieuwd wat voor cijfers er gegeven worden voor bepaalde oefeningen die 'foutjes' bevatten.

Dala8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 20:21

Ik heb gisteren ook weer een proefje L1 ingestuurd. Paard was ERG gespannen en daardoor onrustig in de aanleuning. We gaan het zien! Over 4 weekjes mij opgegeven voor een meetmoment. Ben heeeeeel benieuwd hoe dat zal gaan. Ben online begonnen met officiële wedstrijden.

Merken de jury's ook dat er nu minder proeven worden ingestuurd nu er weer meetmomenten zijn?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-21 08:04

Ik kreeg gisterenavond laat mijn punten terug. Met 201.5 2 mooie winstpunten en meteen ook de laatste die ik nodig had om over te gaan naar het L.
Morgen nog een laatste proefje insturen dat telt voor 'normale' punten.
Zag nu ineens dat de 3 meetmomenten die voor komende maand in de buurt gepland waren er niet meer op stonden. Dus of alles is ineens snel vol of er gaat iets mis op de website. Hoop het laatste, maar ben bang voor het eerste.

Novadehoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:00

Hey hey! Misschien heel dom dit maar hoevaak mag je een (b) proef achter elkaar rijden? Mag je de hele tijd dezelfde proef rijden of moet het elke keer een andere proef?

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 17:43

Novadehoog schreef:
Hey hey! Misschien heel dom dit maar hoevaak mag je een (b) proef achter elkaar rijden? Mag je de hele tijd dezelfde proef rijden of moet het elke keer een andere proef?

13x

Het schema staat op paardrijden.nl, elke drie maanden een andere proef.
januari - maart proef 3
april - juni proef 4
juli - september 5
en verrassing, oktober - december proef 6

Aangezien je 1x per week mag inzenden kun dus in theorie 13x dezelfde proef insturen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:38

Oke.. ik heb vandaag al 6 pogingen gedaan om een artikel te kopen maar telkens linkt hij niet door. Dus uiteindelijk maar met een andere telefoon gedaan en toen lukte het wel, maar nu heb ik uit automatisme daarna proef 4 gekozen terwijl dit onze eerste proef 8 is.
Is het pech en moet ik nog een artikel kopen en alsnog als proef 8 doorgeven of kan ik dit nog ergens doorgeven?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 19:49

Zou morgen even contact opnemen met de KNHS, die kunnen je vast verder helpen. Klinkt als iets wat ze voor je kunnen herstellen.

Hebben er meer dat het nu langer duurt dan eerder voor je proef is beoordeeld? Bij eerdere proeven had ik na een dag of 2 a 3 mijn punten wel, nu ben ik al een week (on)geduldig aan het wachten.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:00

Heb ook een x de verkeerde proef aangeklikt maar de KNHS kan het niet omzetten. Ze moeten je video afkeuren. Dan kan je het verwijderen en een nieuwe insturen. Ik zou ze wel even bellen morgen. Gaat sneller dan dat je wacht op afkeuring door jury.

Ik heb vandaag mijn allerlaatste online proef opgenomen en ingestuurd. Was een hele lange tijd geleden en met nog geen 2 weken weer echt aan het trainen mag ik niet klagen over hoe het ging. Nu afwachten

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:20

Roulette_ schreef:
Zou morgen even contact opnemen met de KNHS, die kunnen je vast verder helpen. Klinkt als iets wat ze voor je kunnen herstellen.

Hebben er meer dat het nu langer duurt dan eerder voor je proef is beoordeeld? Bij eerdere proeven had ik na een dag of 2 a 3 mijn punten wel, nu ben ik al een week (on)geduldig aan het wachten.

Hier ook al een week aan het wachten. Denk dat ik dit het irritantste vind van het online rijden..
Als je als jury in ruim een week incl weekend niet eens de tijd hebt, kunnen ze zich beter afmelden. Scheelt veel frustratie voor ruiters, die willen ook doorrr.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:26

Roulette_ schreef:

Ja zit extra te balen dat dit de laatste dag is dat de online punten als 'echte' punten tellen. Vooral gezien het feit dat ineens alle fysieke meetmomenten volledig vol zijn en er de komende maanden binnen een straal van 20 km bijv geen enkele wedstrijd/meetmoment lijkt te zijn.

Ik heb tot nu toe altijd minimaal een week moeten wachten op punten op 1 keer na, toen was het 6 dagen haha.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:36

Meetmomenten binnen een straal van 20 km, dat klinkt als een sprookje!

Ik heb gister 125km gereden (enkele reis) voor een meetmoment, de dichtstbijzijnde voor nu. 18 juni mag ik dichtbij rijden, 50km, een van de locaties waar ik regelmatig rij.
En verder heb ik tot nu toe alleen het district kampioenschap op de planning staan op 115km. En verder is er niets dichterbij als menner.

Voor gewone wedstrijden rij ik normaal tot ong 1 uur. Dan kan ik gemiddeld 1x in de 3 weken op pad (en dan rij ik dus alles, selecteren waar ik graag wil rijden zit er dan niet in).

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:39

Pfoeh dat is wel even wat anders idd. Tot afgelopen week stonden er gewoon nog 3 stuks open, maar helaas toen ik zaterdag wilde inschrijven was alles weg/vol.

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:44

xJurdyWonanx schreef:
Roulette_ schreef:

Ja zit extra te balen dat dit de laatste dag is dat de online punten als 'echte' punten tellen. Vooral gezien het feit dat ineens alle fysieke meetmomenten volledig vol zijn en er de komende maanden binnen een straal van 20 km bijv geen enkele wedstrijd/meetmoment lijkt te zijn.

Ik heb tot nu toe altijd minimaal een week moeten wachten op punten op 1 keer na, toen was het 6 dagen haha.

Bij mijn weten geldt de proefweek waarin je hebt gereden gewoon.
Anders zou het wel ontzettend banketstaaf zijn dat je punten niet tellen omdat de jury je proef niet beoordeelt..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:48

Ik vind het altijd grappig als ruiters klagen dat ze langer dan 15 minuten met de trailer moeten. :') :j
Ik rij in Noord-Holland (alles boven Amsterdam) en net over de dijk in Friesland. En soms dus verder dan dat als ik wil rijden en er dichterbij niets is.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 20:54

SweetVanille klopt, maar ik heb zelf het foute proefnummer geselecteerd. Dus hopen dat als ik dat morgen bij ze geregeld krijg, dat mijningestuurdee filmpje nog geldt. Maar dat zien we dan wel.

Dennis, hier in het Zuiden is wel vanalles te doen in de buurt altijd gelukkig. Ik ben nog nooit op wedstrijd geweest dus het is voor mij ook even uitvogelen hoe en wat en ik snap je inderdaad wel dat een kwartiertje echt niets is. Ga zo eens op een grotere afstand selecteren.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:07

Pfff, 125 km enkele reis is best een afstand. Heb nu ingeschreven voor een meetmoment over 2 weken bij mijn eigen vereniging (kan gelijk ook 2 dagen starten) en dat is voor mij niet eens de dichtsbijzijnde locatie.
Daarna eens verder kijken, maar volgens mij zijn er bij ons genoeg locaties binnen een half uur met de trailer.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:19

xJurdyWonanx schreef:
SweetVanille klopt, maar ik heb zelf het foute proefnummer geselecteerd. Dus hopen dat als ik dat morgen bij ze geregeld krijg, dat mijningestuurdee filmpje nog geldt. Maar dat zien we dan wel.

Dennis, hier in het Zuiden is wel vanalles te doen in de buurt altijd gelukkig. Ik ben nog nooit op wedstrijd geweest dus het is voor mij ook even uitvogelen hoe en wat en ik snap je inderdaad wel dat een kwartiertje echt niets is. Ga zo eens op een grotere afstand selecteren.

Heb ik ook x gehad en als je belt wordt het opgelost en kan je alsnog insturen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 21:29

Dennis schreef:
Ik vind het altijd grappig als ruiters klagen dat ze langer dan 15 minuten met de trailer moeten. :') :j
Ik rij in Noord-Holland (alles boven Amsterdam) en net over de dijk in Friesland. En soms dus verder dan dat als ik wil rijden en er dichterbij niets is.

Ik woon in Luxemburg en de dichtstbijzijnde wedstrijd is 40 minuten rijden.

Was wel even slikken, vroeger in het Gooi was er genoeg keus en alles dichtbij. Kon je zelfs naar huis, 2 andere paarden halen.

XRuby_SymmyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-21 22:33

Wat een afstanden. Ik woon in almere en er zijn verschrikkelijk veel mogelijkheden binnen 15-30 mn

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 06:42

Vraag aan de juryleden, wat is nu de juiste manier om de neusriem controle uit te voeren? Krijg op mijn laatste proef de feedback dat we die blijkbaar verkeerd uitvoeren, ook al doen we de controle wel (altijd) op het neusbot.

Proef is gelukkig wel beoordeeld, met 197,5 een mooie afsluiter van de L1.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:00

Wat doe je dan verkeerd volgend het commentaar?

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:18

De richting van de vingers.
Had een hele precieze jury denk ik, kreeg ook al commentaar over mijn kleding (een aangesloten zittend vest).

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 08:18

Roulette_ schreef:
Vraag aan de juryleden, wat is nu de juiste manier om de neusriem controle uit te voeren? Krijg op mijn laatste proef de feedback dat we die blijkbaar verkeerd uitvoeren, ook al doen we de controle wel (altijd) op het neusbot.

Wat ik tegenwoordig nog wel eens zie is dat er met veel moeite 2 vingerkootjes tussen de neusriem geperst worden. Het is de bedoeling dat er 2 vingers, helemaal (normaal) tussen kunnen.
Kan dat het zijn?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-21 09:50

Pfoe dennis dat is wel pittig ja. Wordt er voor mennen een stuk minder georganiseerd of is het de regio waar je zit?

Hier in het gooi zit inderdaad genoeg onder de 30 minuten rijden en toen ik bij den bosch woonde ook. Wij zijn gisteren voor het allereerst echt op pad geweest naar een meetmoment. Kan nu dus ook wel bevestigen dat er online echt niet perse met punten wordt gestrooid (wat sommige ‘tegenstanders’ van het online rijden zeggen). Paard vond het super spannend (hinnik hinnik haha) maar was zo super braaf en liep nog best ontspannen tussen de witte hekjes en langs de bloempotten en juryhokjes. Hadden 201 en 209. Online reden we ook wel eens 200+ maar vaak genoeg ook lager :)