[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:09

Echt? pfff ... Nou ik hoop maar dat het met de jaren wat minder wordt. :+ Net als het verstand met de jaren komt, de rust dan ook :D
Het is echt geen karakter, het is zo'n lief dier, zit geen kwaad in. Alleen als hij het spannend vindt dan sluit hij zich echt af en rent het liefste weg. In het bos ook, vliegensvlug draait hij zich om, je voelt het niet eens aankomen en met ingrijpen ben je dus ook altijd te laat.

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:12

Ja dat doet die van mij ook afsluiten en wegrennen. Of afsluiten en omhoog komen. Hij is bijna 9 dus bij hem zal het niet meer weg gaan :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:32

Oh lekker hoopgevend ben jij :') :+
Omhoog hier idem dito inderdaad ....

Ik ben heel benieuwd naar zondag, eerste outdoor voor hem. De laatste keer was hij op wedstrijd best ontspannen dus ik had hoop dat hij wat meer op mij vertrouwde, maar kennelijk ben ik te snel geweest met positief zijn. Die locatie was hij ook al een aantal keer geweest, speelde ook vast mee. He, beetje jammer weer :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 13:45

Succes alvast! Ik vind outdoor veel relaxter. Mijn paard is veel meer ontspannen. Merkte ik afgelopen zaterdag ook gelijk met het eerste outdoor concours weer. Lekker overzicht!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 18:54

Ohh jullie paarden hebben er dus ook last van....1e keer buitenbak gisteren... omdat er een auto het erf op kwam ging die van mij er ook even van tussen.. Maar omdat ik nu in verwachting ben en les had.. toch maar naar de binnenbak gegaan zodat ik wat aan mn les had.

Zie wel tegen die 1e buitenwedstrijd op... groot cc |o

Afgelopen zondag trouwens voor t eerst L2 gestart (vrijdag avond bedacht, dat we wel L2 konden ipv L1)
Best goed gegaan, wel wat aandachtspuntjes omdat alles snel achter elkaar komt.. Maar we waren 2x 1e met 193 en 189 punten.
en ik bedacht me dat dit onze 10e wedstrijd nog maar is, dus we gaan best goed :D

Owjaaa en we hebben ons 1e mini sprongetje gemaakt... (had mn paard nog nooit gedaan) maar ze doet het super.. kijkt nergens naar!

Suc6 op je 1e outdoor Marietje!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 21:56

WoW goed zeg! Ik hoop dat ik ook gelijk goed ga in de L1 ben er bang voor haha. Vanavond proef 9 en 10 geoefend. Op de volte verruimen vind hij echt lastig. En na het wijken gaat hij graag slingeren op de A-C lijn.
Afbeelding
Inzet wijken (stomme binnenhand)

Afbeelding
Tussendoor

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:04

Merr jij gaat lekker zeg! Alweer L2! Gefeliciteerd!
Shelly, gaat hij van te voren slingeren omdat hij het wijken verwacht of erna? Want als hij het van te voren doet zou ik gewoon stug de andere kant uit gaan wijken dan wat hij verwacht. Of bijvoorbeeld zigzagjes wijken, worden ze heel los van. En je houdt ze alert en scherp aan de hulpen zodat ze echt heel goed op jouw hulpen gaan letten.

Ik moet het even een weekje paardloos doen, ik heb volgende week een vrij pittig tentamen dus deze week benut ik mijn vrije dag niet met naar huis toe reizen om te rijden, dan ben ik namelijk zo 5 uur van mijn toch wel schaarse tijd kwijt. Ik heb namelijk ook nog een handbaltoernooi vrijdag en zaterdag en werk zondag. Maar acht na mijn tentamen woensdag heb ik ruim 1,5 week vakantie dus heerlijk veel rijden en dan op de laatste dag van mijn vakantie voor het eerst weer starten sinds 3 maand.

Ik moet het doen met berichtjes van mijn moeder over springles en met filmpjes van het longeren

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 22:16

Hij wil alle kanten op dus voor het wijken als ik bijvoorbeeld binnen kom en heb natuurlijk net los gereden denkt hij dus al Ohja wijken zo. En dan wil hij al. Ik zigzag inderdaad wel eens dan gaat het iets beter. Maar merkte vandaag dus wel echt dag ik niet meer te vaak A-C en dan wijken moet doen. Straks kan ik niet eens meer recht binnen komen... oeps..

Balen glenstorm maar school gaat bij mij ook voor idd.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 23:35

En als je een paar keer de verkeerde kant op wijkt en dan weer de goede. Vervolgens een keer rechtuit. Gewoon heel veel afwisselen en als hij zelf bedenkt dat hij iets mag doen, juist het tegenovergestelde doen. Dan gaat hij als het goed is uiteindelijk wel echt op jou letten.

Ja maar ach voor het paard is het ook wel lekker, hij heeft de hele week heel hard gewerkt en mag nu deze week lekker longeren en springles met mijn moeder.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 09:22

@ Merr Wat goed zeg! Gefeliciteerd! Stoer van je sprongetje.

@ Shelly, ipv je rechterhand over zijn hals te brengen moet je juist je linkerteugel tegen zijn hals begrenzen zodat hij niet over de schouder weg valt. Met je rechterteugel vraag je heel licht stelling, met je been druk je hem dan opzij. Veel wisselen ook, de ene keer afwenden over A-C lijn en rechtuit gaan, de andere keer 2 passen en dan rechtuit, hou 'm maar voor de gek! Blijf zelf ook mooi recht boven hem, been mooi lang houden. Wel mooie foto, fijn beeld.

@ Glenstorm; pittig, succes met leren!

Gisteren les gehad, was 3 weken niet geweest dus dacht dat zal wel aanpoten worden, maar niets was minder waar. Zo goed had ze 'm nog niet gezien, heel erg veel verbeterd. Gelukkig, want dat vond ik zelf ook, maar was toch beetje bang dat er iets niet goed zou zijn. :o :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 11:46

Ja ik weet allemaal hoe het zou moeten, maar uitvoeren is nog lastig hahaha. samen leren met je paard is pittiger dan ik dacht. Gelukkig pakt hij net snel op. Paar weken geleden pas begonnen met het wijken. Kon eerst niet nagevelijk blijven tijdens het wijken en nu loopt hij al zo als op de foto. Alleen mijn houding moet dus nog even beter, teugels fractie korter daar ook.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 08:35

Het is ook lastig, maar zo vanaf de foto te zien ben je al lekker op weg!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 09:47

Zadelmaker was gisteren nog geweest, heel iets opgevuld aan 1 kant en het ligt weer als een huis.
Moet alleen even een andere singel, deze trekt het zadel iets naar achter.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 10:20

Goedemorgen! Iedereen een lekker weekend gehad? wat een weertje he ....

Gisteren voor de 1e x buiten gestart, wat vond hij het spannend :wow:
Gelukkig heeft hij niet raar gedaan, wel de hele baan onder gescheten maar a la :+
1e proef vond hij het heel eng in de ring, achter het jury huisje waren cross hindernissen en er lag ook nog eens een rood verlengsnoer inclusief haspel .... Die proef was dan ook niet echt heel netjes, ik kreeg 'm niet overal mooi langs en hij hield zich heel strak. De 2e proef ging gelukkig weer beter, nog niet zoals ik gewend ben maar ik kon in elk geval weer rijden. 1e proef 186 en 2e proef gewonnen met 206.5

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:13

Gefeliciteerd Marietje! Super mooie punten in je 2e proef! Heb je de 1e buiten wedstrijd maar gehad! Start je al L1?

Wij gaan maandag 17 april starten in blokker, (indoor haha, laatste keer) en dan 28, 29 en 30 april outdoor.. waar ik tegen op zie.. :=

Leuk dat je samen met je moeder kan doen Glenstorm!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:22

3 dagen?! Pfoe, ik ben al bekaf na 1 dag. :D Waarom zie je er zo tegenop?

Nee, dit was nog B. Heb net wat inschrijvingen gedaan, had niets meer staan. Eind deze maand nog 1 x B (kan nog net met de punten) en dan in mei ga ik over naar het L1.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:41

haha ja hopelijk is ze de 3e dag lekker mak :P
Ik ben in verwachting dus merk dat ik een stuk voorzichtiger ben... Had me af willen melden maar was al te laat. Dus ga het nu maar proberen. Ben nog maar 1x op gras gestart met haar en nog nooit op een zo een druk outdoor concours.. vandaar :+

Okee, spannend!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:45

Wat super leuk, gefeliciteerd! Hoe ver ben je al? Kan me voorstellen dat je het nu wat spannend vindt.
Oh gras, ja dat vertik ik :o Zo'n gedoe altijd en er is hier toch genoeg op zand, eigenlijk bijna alles wel behalve van die speciale concoursen zoals met Pinksteren etc.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:45

Marietje, wat een verschil dan buiten of binnen he. Ik start liever buiten. Die van mij vind binnen altijd wel wat om bang voor te zijn.

Merr meerdaags concours vind ik altijd wel prettig zo kom je er echt in.

Hier niet echt nieuws trainen lekker verder. 24e komen de ijzers eronder. Voor het eerst alle 4 de voeten dus ben benieuwd. Vorig jaar paar keer uitgegleden dus dat wil ik niet weer.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:50

Bedankt Marietje! Nu ruim 14 weken.. maar nog niet echt een buik dus hobbel rustig verder.. maar tussen mn oren een beetje een bangerd :') , dus paardlief ook haha
Ik zou het hele jaar wel binnen kunnen rijden, die van mij loopt altijd hoe warm het ook is (en binnen minder kijkerig, maar dat zal ook wel tussen mn oren zitten ;) ). Met mijn andere paard startte ik liever buiten, maar met deze binnen haha

Ja hekel aan gras.. maar wij hebben hier helaas alles op gras buiten.. (soms pak ik een wedstrijd mee aan de 'overkant' en dan zoek ik ze echt op zand uit)!

Ja das wel fijn! Meestal gaat de 1e dag het minst :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:51

Nee, binnen vindt hij het ook spannend hoor :D Maakt voor mij niets uit met hem, maar deze locatie was hij nog niet geweest en dan is het extra spannend!

Fijn, ijzertjes! Die van mij staat ook rondom. Zonder slijt het toch altijd best hard.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:52

Ontzettend leuk Merr! Gewoon lekker doorrijden tot het kan, dat voel je vanzelf.

Dat is wel jammer, veel gras .... sowieso, jij woont op Texel, dat lijkt me zo lastig! Het wordt ook gelijk zo duur om even aan wal te gaan starten.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:02

Ja zeker! :D

Ja het gras is ook altijd zo kneppel hard :(
Zou mooi zijn als ons grasveld een zandvlakte wordt!
We hebben wel een grote buitenbak maar daar kunnen weer niet 2 Z banen in gebouwd worden...

Ja is wel echt een minpunt. Sowieso va het ZZ zwaar of misschien al wel ZZ licht raak je al van texel af.. en niet elke maand wedstrijden t/m Z2. (maar daar zijn wij nog lang niet :P)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:10

Pfoe, dat wordt echt wel duur dan! %)
Ga jij veel naar wal? (niet alleen paard gerelateerd)

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 19:53

Opzich voor texelaars is het wel stuk goedkoper!

met trailer is een retourtje € 31,50. Zonder is het € 12.50 en lopend over is maar € 2,50.
Valt opzich nog best mee...(denk ik :p)

Het lastige vind ik, is dat je zo afhankelijk bent van de boot.