[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:10

Ikik denk dat ik even iets gemist heb, hoezo vd zomer 4:in t L?

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:22

Dit heeft toch niks meer met het springen te maken, zo kom ik ook nooit de B uit. Heb vaak wel een balkje en kom niet boven de 75 uit, bij lange na niet. :=
Is er al iets bekend vanaf wanneer dit in gaat?

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 21:29

Ik zag het net ook alweer voorbij komen op facebook.
Wat een bar slechte regeling weer bedacht.
Zelf net weer begonnen in de B, maar 75 is echt een behoorlijk aantal.
Dat zie je hier niet vaak voorbij komen hoor.
En ook ik ga het moeilijk krijgen met mijn pony tussen de paarden.

Iedereen wel bedankt voor de lieve positieve berichtjes.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:01

Carolaaxxxx schreef:
Ikik denk dat ik even iets gemist heb, hoezo vd zomer 4:in t L?

Ik moet van de zomer een rijtest doen over een parcours van 1.10 (en een dressuurproef) om een instructeursopleiding te mogen doen. Als je L2 dressuur bent met 4 winst en L springen met vier keer maximaal vier strafpunten dan hoef je die test niet af te leggen.
Ik heb geprobeerd om me met mijn springpony aan te melden bij de Belgische bond omdat ik dan direct L mag springen maar die doen lastig over de bewijslast.
Nu zei iemand dat ze (itt wat op internet staat) ook KNHS resultaten accepteren dus ik vandaag helemaal enthousiast: maken dat ik zo veel mogelijk ga springen om naar het L te komen en dan wordt het lastig met twee dubbels. Maar nu wordt mijn plan wel doorkruist vrees ik.
Vandaar dat ik er zo chagrijnig over ben. Ik had eindelijk een oplossing en nu de deksel op mijn neus

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:07

Zal dit niet weer per 1 april ingaan zoals vaak alles per 1 april ingaat?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:24

Waarschijnlijk wel.

Het is echt een balen regel...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:26

Is het nu in het L zo onveilig dan trouwens?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:27

Het is overal onveilig.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 22:33

Paardrijden kan heel onveilig zijn...
En wat dat betreft is het overal onveilig...

maar om nou te zeggen dat het zo erg onveilig is in het L... nee, dat niet :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:08

jeetje wat een tekst ook weer.. pff moest het drie keer lezen om het te snappen. Hier in de omgeving hebben vaak de beste drie boven de 75. Dat is écht zeldzaam.. Wel echt balen voor je urielle :( Ik zou misschien toch een bellen met de knhs om te overleggen. Misschien weten zij een (tussen) oplossing?
Ik gok dat dit weer een jaartje blijft en dan weer wordt terug gedraaid.

Bij ons puilen de klasses BB en B al echt uit. Op deze manier worden ze nog voller en moet je 100 jaar van te voren inschrijven anders is het vol.

Mijn les ging top. Echt lekker ritme en haar galop wordt ook echt minder hectisch. Lekker slapen nu.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:13

Net of hoge stijlpunten betekenen dat je veilig bezig bent.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:21

Pfff. Nee dan komt de regeling idd helemaal niet uit.. jeetje dat komt echt ***

Ik rijd de laatste tijd wel in de 70 met zeldzame uitschieters tot boven de 75 maar dat komt niet veel voor.. en de ruiters die constant zulke lage stijlpunten rijden? Wat willen ze daarmee doen? Die vind ik onveiliger dan n L combinatie die de B tenminste door komt

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:28

Ik rijd ook meestal rond de 65. Ben ik dan onveilig? Je wordt al beoordeeld (veroordeeld) als je paard geen constant tempo heeft. Tja, zijn niet allemaal brave dienders die je even simpel naar de finish stuurd. Ben benieuwt hoe deze groep over de regel denkt wanneer ze er zelf iedere wedstrijd mee te maken krijgen.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:46

Lithya schreef:
Ik rijd ook meestal rond de 65. Ben ik dan onveilig? Je wordt al beoordeeld (veroordeeld) als je paard geen constant tempo heeft. Tja, zijn niet allemaal brave dienders die je even simpel naar de finish stuurd. Ben benieuwd hoe deze groep over de regel denkt wanneer ze er zelf iedere wedstrijd mee te maken krijgen.

Dat is vaak zo hè, de mensen die dit verzinnen rijden òf geen wedstrijden òf al ergens in het Z .

Er zijn zat L/M ruiters waarbij het ook niet altijd even veilig gaat. Maar ook B ruiters die hoger verdienen en vaak eind 60 begin 70 rijden.

Ik snap het aan de ene kant wel alleen is de B z'n grote groep ruiters waarbij de 1.00m al een hele opgave is. Ik denk dat je het met deze regel niet motiverend maakt om nog te gaan omdat inderdaad de toppers die hoge stijlpunten rijden en dus winnen.

Aan de andere kant zorg je wel voor 'betere' L ruiters.
Alleen Hoe gaat het dan met paarden die hectisch zijn of druk maar wel een fantastisch vermogen hebben maar doordat ze zo aparte wappers maken de B niet uitkomen...

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 23:50

Lithya schreef:
Ik rijd ook meestal rond de 65. Ben ik dan onveilig? Je wordt al beoordeeld (veroordeeld) als je paard geen constant tempo heeft. Tja, zijn niet allemaal brave dienders die je even simpel naar de finish stuurd. Ben benieuwt hoe deze groep over de regel denkt wanneer ze er zelf iedere wedstrijd mee te maken krijgen.

Die van mij heeft absoluut geen constant tempo, gaat graag hard rond en vliegt soms als een kanonskogel de lucht in.
Dat is niet zo'n brave en ik ga dus ook nooit rond de 75 stijlpunten rijden.

Ik ben geen gevaar in het parcours...
Maar we gaan ook niet onwijs netjes rond.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:02

Ik denk zelf ( nubkan ik het helemaal mis hebben hoor ) maar dat de meeste toppaarden voor het hoge werk niet eens zo netjes hun B rondje lopen. Aantrekken op een hindernis, grote sprongen en geen vast tempo ( onrustig) krijg je nou echt geen hoge stijlpunten mee terwijl dit vaak de toppers zijn in de springsport.

Enja.. moet zeggen dat nu voor mij de lol van de B er zo wel weer afgaat. Scheelt dat ik bijna altijd direct L mag starten..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:21

Eigenlijk moet elk jurylid zelf een rondje op t paard rijden en daarop de punten baseren. Meest eerlijk :Y) helaas niet zo realistisch..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:32

Ik ben er wel van overtuigd dat de mensen die in het springforum zitten vnl mensen uit de praktijk zijn die weliswaar zelf geen B meer rijden, maar wel dusdanig veel op concours zijn (als professional, jurylid of parcoursbouwer) dat ze weten waar ze het over hebben.

Dat er een heel stel kamikaze-piloten rondrijdt in met name het L en M daar ben ik het ook mee eens. Maar de lat voor promotie wordt nu wel heel hoog gelegd...Vooral omdat er vaak maar een gooi aan die stijlpunten gegeven wordt en je als amateur zelden hoger komt dan een 7/7,5. Ik weet bij sommige juryleden al van tevoren dat ik met 68 punten er weer uit kom, ongeacht hoe ik die dag door het parcours ga :+ Bijscholing had wat mij betreft beter hierop gespitst kunnen worden ipv op de voorbereiding van concours. Ben er nu iig niet meer zo rouwig om dat ik na 1 januari wsl niet meer mag jureren, kon namelijk echt niet naar die bijscholing door mijn werk...

Verder mag ik alles versneld promoveren naar de klasse M, maar vind het B net een leuke hoogte en nu kan ik dus heel heel heel erg lang in de B blijven hangen tot ik aan die verplichte promotiegrens zit :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 00:46

Maar aan de andere kant, de mensen die het B net aandurven hebben de punten ook niet nodig want die willen toch nog lang niet naar het L, en de rest heeft al vaak het recht om versneld te promoveren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:32

Ik moet nog maar eens zien hoe dat gaat met die nieuwe regels, gaat meer de Amerikaanse hunter kant op dan. Eerlijk gezegd denk ik dat ze eerst beter aan de motivatie bij de jury's kunnen werken want die doen niet zo heel veel met die punten is mijn ervaring. :n

Vind stijlpunten op zich niet slecht trouwens maar dan wel in het redelijke.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 12:58

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Zie mezelf ook nog geen 75 stijlpunten rijden :n
Hoewel ik inderdaad misschien tot de categorie 'durf B net aan' behoor en de promovatiepunten toch niet nodig heb.
Aan de andere kant; zeg nooit nooit...

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:21

mistid schreef:
Maar aan de andere kant, de mensen die het B net aandurven hebben de punten ook niet nodig want die willen toch nog lang niet naar het L, en de rest heeft al vaak het recht om versneld te promoveren.

Ook niet allemaal .. Ik mocht niet verrsneld promoveren maar wou wel graag naar het L :)

Ik denk toch dat het niet slim is km dit te doen. Maar ja..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 13:48

Voor versneld promoveren moet je toch 2x z zijn geweest?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:00

Zien wel weer hoe het gaat lopen. Zo jammer dat het wiel altijd 6x moet worden uitgevonden. Stijl verbeter je niet met stijlpunten alleen. Nu krijg je dat mensen zo snel mogelijk willen promoveren. Dus het omgekeerde wat ze graag willen.

Hier hadden we het enige tijd geleden over. Op de Gucci Paris Masters afgelopen weekend was Quebracho Semilly (Le Tot de Semilly x Eyken des Fontenis) van Katharina Offel te zien met een ‘vreemd’ riempje dat tussen z’n achterbenen aan het zadel vastgemaakt was. De amazone legt uit dat de band speciaal bedoeld is om de testikels van Quebracho op z’n plek te houden. De hengst is nogal goed bedeeld en als hij springt heeft hij er last van dat z’n ballen teveel bewegen. ‘Zijn vorige amazone Nina Fagerström reed hem met zo’n band, dus toen ik Quebracho overnam van Cassio Rivetti besloot ik ‘m ook eens te proberen. Het lijkt erop dat hij er fijn mee springt.’

De zogenaamde ‘stallion support’ is niet ongewoon en komt bijvoorbeeld regelmatig voor in de drafsport. De band is elastisch en uitwasbaar.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 14:01

Ja dat klopt, dat zie je wel vaker :j