[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-20 22:38

Welke omgeving start je ook alweer?

Ik mag zondag om 10.20 de eerste proef starten. Stond eerst om 13.15. Vanwege het warme weer hebben ze ons op het gras gezet en sommige op het zand dus kunnen ze 4 ringen neerleggen. Hebben ze goed overna gedacht. Enorm benieuwd, lange tijd geleden dat ik wedstrijd op gras heb gereden, train thuis wel op gras dus zijn het gewend. Zijn maar met 4 mensen in het M1 en heb 2 onbekende jury's en dat is wel fijn :)
Vanavond eventjes kort voor de regen gereden. Denk net aan 30 minuten (met in/uit stappen erbij), morgen avond iets meer proef gericht rijden en zaterdag avond hem volledig wassen en klaarmaken voor zondag

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 09:35

Oh dat is een betere tijd Veertje!!
Fijn dat zo'n vereniging zo meedenkt :j

Ik heb een wedstrijd kunnen vinden, nog geen bevestiging gehad, maar in elk geval ingeschreven!
Gisteren ook les gehad, laat in de avond. Ging echt heel fijn! _/-\o_
Kw gaat hij steeds beter snappen.

Buxy

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:04

Dat is wel een fijne tijd Vera! Maar voor sommige misschien wel lastig dat het opeens op gras is. Als je geen stift gaten enz hebt en daarvoor op zand inschrijft!

Leuk marietje dat het zo goed gaat en je een concours hebt gevonden! Wanneer gaan jullie?

Hier gisteravond nog even gesprongen, op een mallote sprong waarna die bokkend met z'n hoofd na beneden op de omheining af ging liep het heel fijn :D :o

Vanavond helpen met parcour bouwen ik moet wel om half 12 ofzo zaterdag dus zal mooi warm zijn..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:10

Dat lijkt me ook! Al gaat het ook wel zonder als het zo droog is als nu :+

Hij had kennelijk geen last van de hitte buxy? :D

Pas volgende maand hoor, dus ik heb nog even! :o :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:14

Haha het begon net met onweren en regenen dus denk dat hij blij was met de verkoelende druppels ofzo :+

Ooh kijk nog even lekker trainen tot die tijd! Leuk dat jullie weer gaan!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:19

:+ :+
Niet dat het geholpen heeft, het is toch benauwd! %)

Ik heb er ook zin in! Dan is het gewoon 9 maanden geleden dat we voor het laatst gestart hebben!
Ben de proeven even aan het lezen, op zich wel redelijk fijne proeven.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:29

Jaa hier ook! Maar gister in de bui koelde het wel even af..

9 maanden ja?! Dat is inderdaad een hele lange tijd!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 10:35

Ja, begin januari voor het laatst geweest.
Ga maar gelijk M2 heb ik besloten, wilde eigenlijk eerst nog 1 of 2 x M1, maar ach ... kan net zo goed gelijk M2 (hoop ik :+ )

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:05

@Marietje, leuk! Wanneer ga je starten? Fijn dat de kw ook steeds beter gaan! 9 maanden geleden is wel een lange tijd! Gewoon lekker met de instelling gaan, ik ga lekker een oefen dressuur rijden en ik zie het wel :)

@Buxy, ja klopt. Ik had even iemand geappt en ze zei ook al van ja ik vind het raar opeens op gras. Maar de starttijden zijn ook nogal vaag. Tussen haar eerste en tweede proef zit 25 minuten. Dus ze heeft even een bericht gedaan. Ook of we dan nog steeds binnen los moeten rijden of dat dat wel op gras kan.

Fijn dat het springen goed ging, succes alvast. Hoop dat het te doen is met de warmte!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:09

Volgende maand Veertje; dus ik heb nog even! Hij denkt gewoon teveel mee in de KW, ik vang iets op voor de inzet en dan wil hij eigenlijk zelf al gaan. Gisteren hard gewerkt aan dat hij actief en ook goed aan mijn been blijft. Uiteindelijk een paar mooie gereden.

25 minuten, das best veel, 3-4 combi's?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:18

Oh kijk aan! Nog even lekker rustig door trainen. Blijft lastig die kw, het is fijn als ze mee denken maar niet als ze zelf al willen draaien. Kun je niet doen alsof je een kw inzet en dan overgaat op travers? Dat je hem eventjes wat anders laat doen?

Eerst moet het Z, eerste proef 3 combi's en tweede 4 (zij rijd in het Z). B heeft ook maar 4 combi's en daarna zijn wij in het M1 ook met 4 combi's. Dus ik snap niet waarom er zoveel tijd tussen zit. Er zijn 2 ringen dus in principe moet je gewoon door kunnen. De eerste start om 9 uur en dan heeft ze haar 2e proef 25 minuten later en dan denk ik van maar ze kan toch gewoon ongeveer 10 over 9 starten? Of heb ik dat mis :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:22

Over gaan op travers lijkt me juist alles behalve wenselijk, hij wil immers zelf al inzetten en dus kronkelt hij een soort van in z'n lijf. Als hij zelf teveel gaat meedenken/doen, dan rij ik hem weer actief naar voren!

Hmm, dat is wel raar ja! het lijkt mij ook dat je gewoon er achteraan je volgende proef start, met hooguit 1 start ruimte ertussen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:24

Ah ja dan snap ik dat de travers niet handig is inderdaad. Ik kan dat bij Donner wel doen als hij teveel mee denkt want dan heb ik daarna weer zijn aandacht.

Ik hoop dat ze dat nog eventjes gaan aanpassen en we gewoon op tijd kunnen starten. Anders zit je straks al bijna een uur op je paard en moet je nog de tweede proef gaan rijden

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 11:28

Nee, das niets! Storten ze in met dit weer!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 12:16

Ja daarom, ben benieuwd hoe en wat dit weekend

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:20

Mag ik ook al meepraten terwijl mijn M2 debuut nog even duurt? :+ Verwacht nog wel dit jaar.

Het M1 debuut topic is dood helaas :') en het topic van online proeven rijden heeft ook wel zijn leukste tijd gehad dus mis een gezellig klets topic O:)

Wat achtergrond: heb nu 2 winstpunten in de M1 en nog 2 online events staan en 2 wedstrijden in augustus/september.

Paard wat ik rij is 17 en was 4 jaar geleden Z1 geklasseerd. Helaas in de tussentijd verreden en vakantie gehad. We komen van heel ver, super scheef en boos paard. Maar eind september 2019 begonnen en nu dus alweer M1 geklasseerd. Hij is nog niet weer op zijn oude niveau maar we komen dichtbij :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 18:39

Welkom Urosa! Van mij mag je mee kletsen hoor!

Wij hebben ons rondje springen vandaag ook weer gehad! Heel tevreden eigenlijk. Genoeg verbeterpunten maar het is ook niet echt m'n sterkste kant :o

Voor wie het leuk vind een video:
https://youtu.be/oE_MUJM5NFk

Morgen vroeg om 9.00uur mogen we Z-proefje rijden. Hopelijk is het dan nog niet zo warm en benauwd.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 20:46

Buxy: leuk zeg! Jullie gaan mooi steady rond. Lekker zo veelzijdig bezig :D veel succes en vooral veel plezier morgen!

Wij gaan 12 september voor de lol ook onderling Z1 starten ook al is ie er eigenlijk nog niet weer klaar voor. Heb er wel zin in! Morgenochtend filmen voor online event M1 op de manege. Op meetmoment ging hij als een rodeostier over het losrijterrein, hij was al best wat jaar niet meer van terein geweest en blijkbaar liep hij even over :+ willen we 26 augustus op wedstrijd graag vermijden dus maar even een keer extra op pad :')

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-20 23:05

@Urosa, welkom! Mee kletsen mag altijd :D Succes met je meetmoment filmen

@Buxy, wat een keurig parcours zeg! Je rijd hem heel netjes rond! Volgens mij heeft hij ook een hele fijne galop of niet?
Waar was deze spring clinic?
Veel succes en vooral plezier morgen :D

Gestoa vanavond weer gelongeerd. Ze had vanwege de warmte enz weer 2,5 week stil gestaan. Voor haar niet erg, hoe meer rust hoe beter. Alleen zo gaan die kilo's er niet zo makkelijk af :P Gisteren was ze al druk, maar vandaag al helemaal. Rond rennen en bokken :+ Ze voelt zich in ieder geval goed!
Donner daarna lekker gewassen en alles klaar gemaakt voor morgen :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 06:12

Urosa succes met filmen en veertje succes op concours!
Fijn dat Gestoa fijn in d'r vel zit! Misschien gaat het drukke er ook wel af als ze weer wat meer aan het werk is!

Doran kan inderdaad heel fijn galopperen (echt een springpaard he :Y))
Hij kan daar ook heel makkelijk in schakelen, eerder was het grootste probleem dat hij heel erg op de hindernis aan trok.. Dat gaat steeds beter en hangt vooral samen met het voldoende galop en ritme houden in de rest van het parcours. Ik wil heel graag heel gecontroleerd rijden :o
De clinic was bij onze eigen club in st. Isidorushoeve en onder leiding van Jorg Beckers.
Zo nu paarden voeren en dan mogen we weer :z

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:07

@Buxy, wel fijn dat hij nu wat gecontroleerd naar de sprong toe gaat. Hij trekt nog steeds mooi aan, maar gaat er niet als een idioot op af haha.
Jullie hebben een mooie club om op te rijden zo te zien! Fijne bak voor het springen

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:27

Hmm de grote bak valt tegen hoor.. De sproei installatie was kappot de ze hadden de hele week met losse sproeiers gesproeid waardoor er op 2 plekken heel veel water stond (na hindernis 5 kun je het heel goed zien bijvoorbeeld)
De andere bak ligt sinds 2 jaar een eb en vloed bodem in. Die is wel heel fijn. Hopelijk komt dat in de grote bak ook nog een keer...

Zo nu inladen en op pad!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 14:45

Eb & vloed is inderdaad enorm fijn! Zag op het filmpje veel water liggen inderdaad.

Hoe is je proef gegaan?

Ik ben weer thuis. Vanmorgen in Markelo gestart. Toen ik aankwam hoorde ik al dat het uitliep, ik zat er echt net op. Wat langer gestapt. Uiteindelijk de eerste proef redelijk op tijd kunnen rijden, toen moest ik wachten op de tweede. De tweede kunnen rijden toen ik er al meer dan een uur op zat. We waren beide zo ontzettend moe. Donner heeft het zo goed gedaan, ben zo trots. Ook die tweede proef hij liep gewoon door <3

Eerste proef 204,5 en de tweede 203. Twee keer een eerste plaats <3
Afbeelding

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:01

Wauw dat zijn mooie punten ondanks het lange los rijden! Gefeliciteerd!!

Wij waren ook tevreden! Al met al 2 brave proeven. Jury vond dat we de basis heel goed in orde hadden maar dat het nu nog een Z proef moest worden :o
Voor de eerste keer vind ik het prima :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 16:35

Buxy: mooi compliment van de basis en dat stukje extra komt vanzelf! Vond de galop er inderdaad ook erg fijn uitzien, en dat naar de sprong trekken is wel heel fijn! Mits gecontroleerd inderdaad :') vorige paard waar ik mee sprong moest je echt zo naar de sprong drijven, toch minder leuk dan. In de cross moest ik juist hard remmen, vond ie duidelijk leuker haha

Veertje: super punten en nog eerste ook :D gefeliciteerd *\o/* en dat ook nog met uitloop, knap hoor!

Karel gedroeg zich weer net alsof ie hengst was. Beetje jammer :+ Besloten hem even aan de longe te doen. Maar ging hij als een gek rond, de temp begon al op te lopen dusja warm natuurlijk. Eigen schuld }:0 Proefje ging redelijk, wat slordigheidjes maar ook nette stukken. Ben zelf wel tevreden, afwachten op de punten. De laatste lijn moest echt uit zijn tenen komen. Hopelijk heeft ie geleerd nu wat normaler te doen :')