Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:57

PSvanLot, ik neem aan dat je wel via Horse en Country Video kijkt?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:00

BloemBloem schreef:
PSvanLot, ik neem aan dat je wel via Horse en Country Video kijkt?

Via deze link https://horseandcountry.tv/nl/event/knhs-tv

Wanneer ik er op klink gaat hij laden maar komt nergens.

Doha kan ik wel kijken, maar daar wordt je ook niet blij van qua niveau...

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:10

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:12

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 11:39

BloemBloem schreef:
kimwilliam schreef:
voor ons geen wedstrijd vanavond. Gisteren met rijden in stap alles goed en in draf niet helemaal zuiver als ze lang laag moest. verzameld wel weer zuiver. afgestapt en fysio en masseur met spoed gekomen/ schouder was wat warm en reageerde ze op als masseur eraan zat. verder benen alles waren goed. gisteren niks aan de hand en alleen met lang laag toont ze dit. na ff stil te hebben gestaan vond ze het toch pijnlijker en wilde ze niet volledig belasten. hebben mensen dit eerder gehad? we vermoeden dat ze met rollen en opstaan misschien is uitgegleden of iets of een kleine ontsteking die nu naar voren komt.

Sorry, ik zag je bericht helemaal over het hoofd. Vreemd alleen in draf niet goed? Sterkte :(:)

ja klopt, later aan de hand gestapt en even stil gestaan ( masseur en fysio voelen ) en daarna was ze ook in stap even niet lekker. ik hoop op dat ze even een mis stap heeft gemaakt maar alle scenario's zijn al in mn hoofd voorbij gekomen

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 14:19

Balen, Kimwilliam, hopelijk gauw weer in orde .

PsVanlot, jureer jij nog ?

Ik zat woensdag voor t eerst op t paard. Heb toch spierpijn :')

Sneu als paarden bang zijn van de indrukwekkende omgeving. Gebeurt bij ons bij de finale ook altijd. Meeste paarden zijn dat niet gewend en dan is t echt moeilijk sturen.

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:08

Sterkte met de spierpijn getup :+

Oei, ik zou ook meteen in een rampenplan denken KimWilliam, sterkte, hopelijk valt het mee.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:03

Getup schreef:
Balen, Kimwilliam, hopelijk gauw weer in orde .

PsVanlot, jureer jij nog ?

Ik zat woensdag voor t eerst op t paard. Heb toch spierpijn :')

Sneu als paarden bang zijn van de indrukwekkende omgeving. Gebeurt bij ons bij de finale ook altijd. Meeste paarden zijn dat niet gewend en dan is t echt moeilijk sturen.

Jazeker! Volop!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 12:29

Ah top

Bloembloem veel succes en vooral veel plezier vandaag !

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 15:44

Kimwillilam een nieuw zadel :D Wat voor zadel is het geworden? :) Lees het al, bij het vorige paard ook een KM gehad, fijn zadel!
Succes met jullie Z2 debuut!

Bloembloem heel veel succes vandaag! En lekker genieten :D

Oh balen Kimwilliam! Hopelijk valt het mee

Getup fijn dat je weer hebt kunnen rijden! Spierpijn wordt na een paar keer vast minder :+

Hier werkt de livestream ook niet. Ga telkens terug naar dezelfde pagina. Ook via de telefoon.

Wij mochten vanmorgen weer op pad, heerlijk weer voor een eerste outdoor :)
Doel voor vandaag was ontspannen en zonder gezeur de baan door en dat is gelukt :) Heel blij mee. Nog heel veel wat beter kan, maar voor nu heel tevreden hier mee. Paar hele goede wissels erbij, paar nog wat minder maar zonder teveel stress. 2e proef wel wat kleine storingen erin. 1e proef 224,5 en 1e en de 2e proef 216 en 2e. Zeker niet verwacht dat we bij de prijzen zouden rijden, maar niveau was niet heel hoog :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-26 16:06

Heb je toch netjes gedaan!
Denk , dat het voor velen nog niet zo simpel is ; nu outdoor starten . Brrr

Mn spierpijn was vrijwel weg, dus ik dacht: ga Even n rondje buitenrijden, kijken hoe dat morgen aanvoelt :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:08

Och mensen, wat een ervaring zijn we weer rijker, en
wat ben ik trots op "mijn" duo.

Mijn hart ontplofte, maar dochterlief baalde, voor het eerst had ze zo enorm
last van spanning in de ring ( ach, jullie hadden haar hoofd moeten zien :') :(:) ) Ze was teleurgesteld
dat ze niet heeft kunnen laten zien, wat ze kunnen, maar was super realistisch. Ze gaf aan dat ze punten had laten liggen op de afwerking, en die zijn duur op een NK :)

Uiteindelijk 66.917% en 6e van NL, niets om je voor te schamen, :)

Ponylief kan je wel meenemen voor zo'n dag weg, wat is die gozer gezellig, dit keer fijn te laden en daarna heerlijk op stal gestaan en super goed gemutst, en zo braaf <3! Inmiddels heb ik de bijnaam Tina Trucker, want ik heb de eerste 250km in de benen met een veewagen :D

En ik, ik had voor het eerst kotst neigingen om een proef voor te lezen :+ en ik heb alles met tranen in mijn ogen staan aanschouwen, want mijn hemel, wat een mooie combinatie is ze toch met onze vriend!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:22

Wat een top ervaring, echt mooi om mee te maken . ( is mij nooit gelukt me te selecteren , was altijd net 1e Reserve . En hoe hoger je komt , hoe moeilijker: kijk de Namen maar van de deelnemers vanaf t L2) .

Jammer van de spanning, maar er al mogen rijden als regiokampioen is echt knap.

En een leuke dag gehad , dus .

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 11:33

Bloembloem, wat onwijs knap! En herkenbaar hoor! NK is gewoon heel wat, maar ze heeft 66 procent gehaald op het NK he? Ik was hetzelfde en ook teleurgesteld in mezelf beide keren, maar heb mezelf maar voorgehouden dat selecteren en beide keren boven de 65% halen bij 3 juryleden gewoon echt enorm knap is. Want dat is het! En dan ook nog 6e!!!!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 15:23

Ik ben gisteren na 2 maanden weer op dressuurwedstrijd gegaan. Afgelopen 2 maanden lekker gesleuteld na ons M1 debuut in december.
Oefening baart kunst zullen we maar zeggen! Naar huis met 2 eerste prijzen en 3 winst! Teller staat op M1+4 *\%/*
Afbeelding

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-26 17:34

Kimwilliam, hopelijk valt het allemaal mee. :(:)

Gefeliciteerd met je prijzen melis!

Bloembloem, klinkt als een hele mooie ervaring en zeker niet slecht zo op het NK als 6de te eindigen.

Gefeliciteerd Fleursandro met je prijzen.

Hier vandaag even weer geoefend op vreemd terrein. Beest gaf geen krimp, heel flauw. Ze pikt dus mijn spanning op als we op wedstrijd gaan :') . Maar wel fijn kunnen rijden en oefenen voor volgend weekend, dan hopelijk eindelijk weer op wedstrijd.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 14:53

Wat goed BloemBloem! Is toch een super mooie ervaring voor je dochter!

Net als Getup is het mij ook (nog) nooit gelukt om me te selecteren voor Ermelo. Toen ik, jaaaaaren, geleden provinciaal kampioen werd in de L2 was het alleen voor M en hoger. Toen ik reserverkampioen werd mocht alleen de eerste. Nou ja, enz.

Mijn regiokampioenschap ging niet helemaal als gepland. Hij was erg onder de indruk van de entourage en vooral de hoeveelheid paarden in de baan. Bij het baanverkennen is hij een paar keer flink geschrokken van de andere paarden (is wel een dingetje nog bij hem). En die spanning kon ik niet meer laten afvloeien. In de proef mocht hij lekker alleen rondlopen, dus uiteindelijk 5e met ruim 64,5%. Jammer, er had meer ingezeten, maar toch tevreden. Op naar de L1.

Gefeleciteerd FleurSandro! Dat is mooi resultaat!

En beterschap voor iedereen die zelf of een paard in de lappenmand heeft.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 15:33

Ik had mij per ongeluk ontstipt, maar ik praat graag weer mee.

Jammer Roodvos, dat het niet is gegaan zoals gepland.

Vorig weekend heb ik hem voor het eerst meegenomen op locatie voor een clinic, en wat was hij superbraaf. Met het inrijden in de buitenbak was er iemand, die zijn paard sloeg regelmatig op tilt, bokken, steigeren en slaan. Nol keek niet op of om, en was ook niet onder de indruk.
Ik had wel het idee dat Nol een beetje overrompelt was. Hij was wel heel erg braaf. Eigenlijk alleen maar complimenten gehad, maar hij liep ook als een zonnetje, heel fijn gereden.

Ik zit ook te denken om mij te laten overkeuren voor de classificatiepas. Mijn gezondheid is een stuk slechter geworden de laatste jaren, nu zou ik in aanmerking komen voor Grade IV, en ik ben geclassificeerd in Grade V. Aan de andere kant, alle aangepast wedstrijden zijn ver weg, en zal ik ook niet aan mee doen. En ik kan mij goed redden met de aanpassingen die ik nu heb.
Wel alvast opgegeven voor twee koudbloed wedstrijden, één in mei en één in augustus. Ik ben benieuwd hoe daar wordt gejureerd. Ik zou in maart en april nog starten, maar dit word alleen in april, in maart heb ik niemand die dan mee zou kunnen. Wel wil ik deze of volgende week een proef online in gaan sturen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 08:36

FleurSandro, wat een toffe haflinger <3!

ElinaSK, jij weet dus waar je aan moet werken :D :)) Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan met spanning. Dat is precies de reden dat ik er niet meer aan begin, ik klap helemaal dicht :+

Roodvos, wat knap gedaan! Zoals ik al eerder schreef vond ik het ook zo sneu voor sommige pony combinaties die de baan niet doorkwamen. Misschien ook wat grotere wedstrijden opzoeken.

Nobel, mag ik vragen wat voor aanpassingen jij dan nu hebt :)

Wij hebben afgelopen weekend doorgepakt, want we hadden ons al ingeschreven voor een rondje op eigen terrein ( NK kwam er natuurlijk maar tussen ) Twee mooie winstpunten rijker in het L1. Voor maart staan er nu twee wedstrijden gepland, hopen we te gaan genieten van nog meer voorjaarsweer en pakken we de lessen wat meer op :)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:40

Nobel: als je omgeklasseerd wordt: wat verandert dat bij je deelname aan „gewone“ wedstrijden? Andere / extra hulpmiddelen?

Bloem: Gefeliciteerd met de eerste punten in t L1, dat gaat vast ook snel.

Scheelt wel he , dat mooie weer . Meteen meer motivatie. En lekker zonder deken overdag: fijn voor ze. Ze zien er wel heel vies uit :D . Maar de modderwei droogt nu ook wat.

Hier pas in April de eerste wedstrijd, dochter gaat L starten ( duitse L, dus Z1) , maar die moet nog even flink oefenen. Ik ga mn merrie opbouwen en weer klaarstomen, al is het meer conditie en Basis trainen. Oefeningen kent ze wel.

De schimmel doet t goed, maar gaat denk ik voorlopig nog niet mee . Denk van de zomer ergens een keer op dressuurwedstrijd, en later dit jaar wat springen. We gaan t zien.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-26 09:49

@BloemBloem, gefeliciteerd met je winstpunten.

De aanpassingen die ik nu heb zijn Magneetbeugels(ik voel niks meer in mijn onderbenen), ik hoef in alle proeven niet meer door te zitten(lukt ook moeilijk omdat mijn rug op 4 niveau's is vast gezet met platen en schroeven, en geen bewegelijkheid heb in mijn onderrug) Ook in mijn nek zijn al twee wervels aan elkaar gezet.,
en ik mag altijd met zweep rijden, deze gebruik ik nu ter ondersteuning van mijn been, ik heb er weinig kracht in, Vauit mijn bovenbenen en knieën loop ik, en kan ik mijn onderbenen wel bewegen. Gelukkig Is het paard erg voorwaats, dus ik heb geen zweep nodig om het voorwaarts te houden, maar meer om bijvoorbeeld met wijken aan te leggen ter ondersteuning om opzij te gaan.

Door overkeuren zou ik in Grade IV komen, die proeven zouden voor mij beter te rijden zijn als Grade V, dan zou ik nog eens kunnen overwegen om daarmee mee te rijden.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 15:19

Bloembloem wat een fantastische ervaring! En heel knap een 6e plek *\o/*

Gefelicteerd Fleursandro :D

Elina een lekker oefenrondje gedaan op ander terrein, altijd fijn!

roodvos ondanks de spanning toch een mooie score

Getup inderdaad heel fijn het heerlijke zonnige weer :D

Wij mochten gisteren weer op pad voor een outdoor, maar wat een woei. Ze ging fijn, heb echt genoten dat we weer fijn de baan door gingen. 1e proef geen gekke dingen, 2e proef nog wat rommeltjes maar voor nu helemaal prima. Punten vielen behoorlijk tegen met 207,5 en 195,5 maar gevoel is belangrijker :D

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:03

Nobel, wel interessant om te lezen over die grades. Ik heb zelf minder kracht en gevoel in mijn rechterbeen door een ongeluk en heupbreuk. Maar ik heb besloten het er maar mee te doen.

Fijn bloembloem, lekker gereden en een toffe ervaring.

Respect melis met die wind!

Vandaag ook weer weg geweest, veel spanning en tegen de hengstigheid aan dus kreeg haar niet aan mijn been. De toezichthouder ging zich zonder zich kenbaar te maken in haar rol rijtechnisch bemoeien dus daar had ik wat woorden mee maar uiteindelijk best fijn kunnen rijden en 2 wp mee naar huis mogen nemen. Ik ben weer trots.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:21

Ik vind dat hele Horse&Country TV maar flut. Ik had me ook aangemeld met mijn KNHS nummer, maar helaas deed de livestream het niet. Toen dacht ik De wereld van Luiten te gaan kijken want: Naast de livestream van het huidige evenement, kijk je met KNHS TV ook alle evenementen van het afgelopen jaar on demand. Ook hebben wij de docu serie "De Wereld van Luiten" toegevoegd en hoogtepunten van o.a. The Dutch Masters en meer evenementen!
Nou, dat is dus alléén de eerste aflevering? :+

kimwilliam, hoe is het met je paard nu?

Getup, spierpijnfase ondertussen voorbij? Ben je weer aan het rijden? :)

BloemBloem, wat een mooie prestatie op het NK! Mogen jullie toch zeker trots op zijn. Gefeliciteerd! En de eerste punten in het L1 ook al binnen!

FleurSandro, Gefeliciteerd met je prijzen. Mooie foto ook!

Roodvos, jammer dat het niet ging zoals gepland. Toch wel een mooie score lijkt me :) Succes in de L1!

Nobel01, klinkt als een goede ervaring tijdens de clinic. Fijn!

Melis_93, knap dat je er niet af gewaaid bent gisteren haha. Jammer van de punten, maar het belangrijkste is dat je zelf toch tevreden bent!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-26 16:31

Is dat niet het nieuwe seizoen van Marten Luiten. Daar gooien ze namelijk per week maar 1 aflevering open. Doen ze ook bij die van Kristy Snepvangers. Ik vind die site heel erg traag reageren.