Alleen 2 juryleden kunnen lastig zijn als de ene beter ziet of er iets goed of fout gaat door positie.
Die stickers zijn grappig haha. Ik zou wel apart opkijken, als kind had ik dat wel kunnen waarderen.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elitedeux schreef:Opzich wel een stuk positiviteit die stickers![]()
Positie kan wel echt verschil maken. Zit je op de H, dan kan je niet goed zien of iemand recht binnen komt en de oefeningen aan de andere kant van de baan zijn lastig te beoordelen.
Enzo_Ollie schreef:Ik mag zaterdag starten!![]()
Moet ik alleen wel net zo rijden als in de les
Apple schreef:Gefeliciteerd met je winstpuntToch mooi meegenomen.
Wij hadden dit weekend een heel paardenweekend. We zijn ook nog eens helemaal droog gebleven. De wederhelft had gisteren wedstrijd op een locatie waar het losrijden en de wedstrijd indoor was. Dat zou dus niet zo'n probleem zijn. Toen bedachten we dat ik dan wellicht op zaterdag ook ergens heen zou kunnen gaan met JB.
De springinstructeur van de wederhelft zou op locatie waar JB met wedstrijd zich erg misdragen had les geven, dus het plan was dat wij daar heen gingen. Maar: alles buiten. De dag ervoor was ik nog bijna van plan om af te zeggen.
Het terrein lag er bijzonder goed bij. Alle zandbakken waren goed begaanbaar, alleen al het gras ertussen was erg nat.
De instructeur vond JB iets te wakker in het begin () dus daar hebben we vooral aan gewerkt. En natuurlijk: springinstructeur, dus bij hem lag de oplossing in het eerst actief draven op de volte (schakelen in de draf, volte openen en sluiten) en daarna ook hetzelfde in galop. Toen JB besloot dat het handiger was om te gaan luisteren hebben we nog echt zinnige dingen kunnen doen.
Op het einde vroeg de instructeur of we al bezig waren met SB (nog niet...) en hij vond dat we
dat best weleens konden gaan proberen. JB zette daar op beide handen zo een prima SB neer.
Allemaal goede tips gekregen waar we mee aan de slag kunnen om JB te leren om z'n energie op vreemd terrein wat beter te verdelen (en niet: alles in de eerste 15 minuten en daarna niets meer)
Lumi schreef:Mocht je een paar van die tips willen delen, dan heel graag!
Ik had gisteren een pony die proef 1 vooral wilde bokken en rennen constant![]()
En proef 4 (bij mijn zusje) was ze behoorlijk leeg.
Waren nu voor het eerst met de trailer gegaan ipv rijdend naar wedstrijdterrein, en je merkte dat ze haar energie dan echt anders moet verdelen dan wanneer ze op de rit er naartoe haar eerste drukte al kwijt kan.
BloemBloem schreef:Lumi schreef:Mocht je een paar van die tips willen delen, dan heel graag!
Ik had gisteren een pony die proef 1 vooral wilde bokken en rennen constant![]()
En proef 4 (bij mijn zusje) was ze behoorlijk leeg.
Waren nu voor het eerst met de trailer gegaan ipv rijdend naar wedstrijdterrein, en je merkte dat ze haar energie dan echt anders moet verdelen dan wanneer ze op de rit er naartoe haar eerste drukte al kwijt kan.
Sorry dat ik zo maar binnen val, maar begrijp ik het nou goed
dat jij de 1e proef hebt gereden en je zusje de 2e?
Kan dat gewoon via de KNHS, ik zou daar graag wat meer
informatie over willen.
Oftewel, 2 mensen op dezelfde pony, en dan allebei 1 proef rijden
Citaat:Op een wedstrijddag mag een paard, al dan niet met dezelfde deelnemer maximaal 4 keer worden gestart met de volgende beperkingen;
(knip)
Springen: een paard mag maximaal 2 keer worden gestart (exclusief barrage en/of finale). Indien een paard met 2 verschillende deelnemers start mag deze maar met 1 deelnemer aan de finale deelnemen.
Babootje schreef:Ik vind het ook best veel voor een paard, Alhoewel de proef maar 5 min is; je moet toch losrijden (2x) paard aan het been zetten en dan 2 proeven rijden 2 x met wisselende ruiters.
Wellicht kan het t/m L wel, maar daarboven wordt het best veel voor een paard. Ik zou dan wachten tot beide ruiters op hetzelfde niveau zitten en dan iedere ruiter 1 proef doen. Maar dan mis je weer t losrijden. Op hoger niveau niet te doen denk ik.