[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 09:58

Wat super goed nieuws Glenstorm! *\o/*

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 06:37

glenstorm schreef:
Even ego, maar we zijn net bij de kliniek geweest en paard is door 2 dierenartsen 100 procent goed bevonden! Dus we mogen weer opbouwen met rijden!

Suuuuper!! Wat een opluchting!
Dit zijn de betere berichten zo vroeg in de ochtend :D

IwanLuver

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 08:21

Super goed nieuws! Succes met de opbouw!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:11

ik kom mij ook weer eens een keer melden :')
via telefoon is bijlezen best lastig dus dat zal ik vanavond even doen.

in ben inmiddels M1+9 punten. gaat erg wisselend. als ik er een goed gevoel bij heb, dan zijn de punten niet geweldig ( wel winst hoor) maar als ik het gevoel heb dat het niet goed ging dan had ik vrij hoge punten.
mn laatste wedstrijd was een ramp.
hij is normaal altijd zo rustig en braaf en totaal niet kijkerig. we zijn al meerdere keren op die locatie geweest maar hij was zoooo ontzettend heet en fris..
mn middendraf werd een perfecte uitgestrekte galop ( net als mn middenstap) en echt alles ging fout. eerste proef 166( had lager verwacht :') ) en 2e proef ietsje beter en 180 ( ook veel lager verwacht).
heb even een maand wedstrijd pauze, omdat we eerst even verder trainen met de keertwendingen enzo.
9 april mogen we weer los voor hopelijk de laatste keer M1.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:02

Super goed nieuws Glenstorm!!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 13:26

Wat fijn Glenstorm!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 00:23

Ja ik ben er echt blij mee dat we er uiteindelijk maar 4 weken uit zijn geweest. Hij liep super toen hij geblesseerd raakte, maar gelukkig is het weer opstappen en wegrijden. Dus dat is wel heel fijn :)

lovemario, wat ga je snel zeg! Alweer bijna de punten voor het M2!
Kitty, wat balen zeg, maar gelukkig ben je er op tijd bij zodat je verdere schade gelukkig hebt kunnen voorkomen. Dat starten missen snap ik wel hoor, ik ben nu ook bijna 2 maand niet op wedstrijd geweest en het gaat ook nog wel een maand duren voordat ik weer ga... (stiekem wel fijn om even aan wat basisdingetjes te werken, maar ik zou zo graag weer starten)
Marietje, jemig wat een punten zeg! Wel balen van het losrijden, maar als je alsnog zo fijn kunt rijden is ook wel lekker toch!
Shelly, jij hebt morgen toch finale? Succes he!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 08:07

Klopt, vandaag heb ik de finale van de wintercompetitie. Straks paard alleen nog ff knotten en gaan met die banaan!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 22:55

Leuk zeg! Is het goed gegaan?

Ik heb vandaag mijn paard afgestaan aan mijn moeder, die heeft even een buitenritje gemaakt. :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 10:35

Leuk Lovemario!

Glenstorm; 4 weken valt gelukkig alles mee! En nu komt ook het mooie weer, dus da's ook fijn!

Shelly; hoe is het gegaan?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:13

Gisteren de finale gereden van de wintercompetitie. Tja wat moet ik er van zeggen.. los rijden ging heel fijn. Toen moesten we de ring in en moesten we naar een andere bak. Ik stapte en opeens vond hij weer iets eng. Bleef achteruit lopen sloot zich compleet af. Ik geef hem tikje op de schouder dat hij vooruit moet. Nou hij flipte Compleet! Nou toen kwam hij stijl omhoog, bokken draaien weer stijl omhoog. 4x en toen viel ik eraf. Dus toen moest ik mijn proeven nog beginnen! Heel terughoudend gereden niet veel durven vragen. 2x 183 punten en een 2e prijs. Is toch ongelooflijk. Nou ja Wendy van extended steps had het allemaal gezien. Ze heeft xaffier behandeld en wist gelijk zijn zere spieren te pakken! Hij gaf echt wel wat pijntjes aan. Allemaal heel mooi los gemasseerd. Vandaag leek hij al soepeler in zijn lijf.

Nouja xaf weer in de stal daar. Wachten tot de uitreiking. Wel zijn we KAMPIOEN B dressuur van de wintercompetitie geworden! Ondanks slechte start die dag trots op m. Hier hebben we toch keihard voor gewerkt!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 22:17

Balen van het begin, maar daarna wel echt super toch! Gefeliciteerd! Nu lekker dooroefenen voor het L1!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 09:33

Dat is balen zeg, ik ken de bak en dat komt geregeld voor daar.
Super leuk dat je kampioen bent geworden, gefeliciteerd! *\o/*

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:49

Dit weer is trouwens ook echt heerlijk :)

Afbeelding

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:55

Marietje35 schreef:
Dat is balen zeg, ik ken de bak en dat komt geregeld voor daar.
Super leuk dat je kampioen bent geworden, gefeliciteerd! *\o/*

Oh echt waar ja? Ben er nu 2x geweest. Eerste keer had ik hem eigenlijk vrij snel door zijn spanning heen. Maar nu hij sloot zich compleet af. Weet ook niet wat zijn angst zo triggerde, hij keek duidelijk ergens naar.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 22:57

Oooh heerlijk he glenstorm! Vandaag ook al zo lekker in de buitenbak gereden.

Nou wij maken ons op voor zaterdag. 2 rondjes springen BB en B in Almelo. Super mooie locatie altijd. Ben benieuwd of hij nu geen spoken ziet.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 09:30

Heerlijk Glenstorm!
Als het weer meezit ga ik het weekend lekker naar het bos.

Shelly; ja, of het nou is omdat je van de ene bak naar de andere moet en dat ook echt aan de andere kant is waar ze de andere paarden niet meer zien? Ik weet het niet, maar het is al zo vaak gebeurd dat paarden niet eens door dat gangetje gaan ....

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:49

Ik ben gisteren voor het eerst B springen gestart in Almelo. Eerst een rondje BB gedaan mooi foutloos rond. Daarna een rondje B. Begon even met miscommunicatie op 1 maar daarna echt super gesprongen! Wauw wat deed hij zijn best en wat had hij er lol in! Enorm gaaf gevoel was het en na de laatste hindernis een daverend applaus vanaf de kant. Veel complimenten gekregen over hem. Was natuurlijk weer de enige koudbloed haha. En dat terwijl ik er donderdag nog 2x af gevallen was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:28

Wat gaaf Shelly! Echt hele leuke foto's. :j
Oef, eraf gevallen :(:) Niet bezeerd?

Ik ben gisteren lekker naar het bos geweest, wat een weertje zeg {:}
Hij vond het maar wat spannend, ik ging snurkend het bos in ... :+ en kwam er ook weer snurkend uit.
Tussendoor is hij daar gelukkig wel mee gestopt, maar even uitademen ho maar. Kon ook geen proest vanaf, pas thuis in zijn box liet hij zich gaan.

Donderdag komt de zadelmaker, denk dat hij wel weer even bijgevuld moet.
Voor de rest deze week weer even lekker aan de bak, zondag weer concours, ik denk laatste keer B, zit bijna aan de max zag ik net, dus dan daarna maar over naar het L1!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:15

Gaaf zeg shelly! Zijn beste sprongen voor zo'n tinker zeg!
Marietje haha heb jij ook zo'n snurkerd, hier ook. Wel lekker het bos in! En straks ook lekker L1 starten!

Wij zijn weer lekker op weg. Kost wel wat tijd en energie, ik heb helaas geen opstappen en wegrijden paard. Ik begin helaas altijd weer 10 stappen terug. Maar het was het waard vandaag, uiteindelijk zo lekker gereden. Heel fijn taktmatig kunnen wijken en verruimen, met name verruimen zonder taktfouten vindt hij nog heel moeilijk. Ook nog even wat moeilijkere oefeningen meegenomen. Schouderbinnenwaarts kan hij inmiddels ook al heel fijn. Paar pasjes travers en appuyeren kostte nog wel veel moeite, maar hij deed het toch al heel knap <3

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:38

Dat is altijd balen Glenstorm :(:) Gelukkig lijk je alweer aardig op weg, fijn!

Ik heb gisteren voor het eerst in de springtuin gereden, nou dat heb ik geweten! :7 Zo gespannen, voordat ik het wist galoppeerde hij zo over het erf %) Daarna nog 2 x een flinke aanvaring met hem gehad bij de uitgang (die ik natuurlijk dicht had gedaan na de 1e x) Dat was echt even niet grappig!
Gelukkig daarna heel fijn kunnen rijden, hij verbetert zo hard! Maar ja, dit was even niet zo leuk :n
Deze week ga ik dus maar de hele week daar rijden, hij zal nog wel een paar x wat proberen vrees ik.
Heb ik net zondag eerste outdoor staan. :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:42

Zijn beste sprongen inderdaad! Maar als je filmpje ziet springt hij er echt heel soepeltjes over. Met zelfs nog ruimte gekke knol. Maar als er een balk af gaat gaan ze er wel gelijk al 2 af van de oxer haha. Wil springen nu echt weer oppakken wat gaaf.

Fijn glenstorm! Ga je toevallig nog dressuur rijden op hippisch geesteren? Of te ver uit de buurt?

Oh Marietje hele ervaring dus weer. Idd gewoon oefenen.

Ohja over de vallen donderdag. Had best wat spierpijn verder gelukkig niet!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 09:51

Gelukkig maar Shelly, ik merk dat leeftijd wel gaat tellen als je eraf valt. :') Wil dus ook echt niet vallen! :D Leuk hoor dat je er zoveel plezier in hebt!

Stom he, hij kan zo gespannen zijn om eigenlijk totaal niets .... Hij mestte ook 2x met rijden, iets dat hij nooit doet, daar kan ik al aan merken dat het mis is met 'm. Gaat pittig weekje worden vrees ik :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 11:53

Gisteren weer in de springtuin gaan rijden. Ik was binnen opgestapt, reed naar buiten en toen even staan kletsen met iemand die net uit de dressuurbaan kwam. Toen ik naar de springtuin reed begon het feest al, meneer draaide ineens vliegensvlug om! Gelijk maar even korte metten mee gemaakt en met de zweep duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is! Weer richting de springtuin gegaan en ook daar nog even streng gedaan en ja hoor ... uiteindelijk best fijn gereden en hij heeft zich ook keurig gedragen! Wel was hij echt nog wel gespannen :(:) Als er maar iets anders is als anders dan bouwt hij zoveel spanning op.
Vandaag les, ga ik ook daar weer rijden.
Zijn er hier paarden die ook zo gespannen reageren op veranderingen? Ik heb het in deze mate nog nooit meegemaakt! Hij krijgt al Naf Magic, daar merk ik al veel verschil mee, maar toch zijn er dus nog dingen die hem zo over de zeik helpen ....

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-17 12:01

Marietje35 schreef:
Gisteren weer in de springtuin gaan rijden. Ik was binnen opgestapt, reed naar buiten en toen even staan kletsen met iemand die net uit de dressuurbaan kwam. Toen ik naar de springtuin reed begon het feest al, meneer draaide ineens vliegensvlug om! Gelijk maar even korte metten mee gemaakt en met de zweep duidelijk gemaakt dat dat niet de bedoeling is! Weer richting de springtuin gegaan en ook daar nog even streng gedaan en ja hoor ... uiteindelijk best fijn gereden en hij heeft zich ook keurig gedragen! Wel was hij echt nog wel gespannen :(:) Als er maar iets anders is als anders dan bouwt hij zoveel spanning op.
Vandaag les, ga ik ook daar weer rijden.
Zijn er hier paarden die ook zo gespannen reageren op veranderingen? Ik heb het in deze mate nog nooit meegemaakt! Hij krijgt al Naf Magic, daar merk ik al veel verschil mee, maar toch zijn er dus nog dingen die hem zo over de zeik helpen ....

Ja die van mij ook. De eerste keren weer in de buitenbak na de winter is een ramp. En gisteren wilde ik weer de buitenbak in stappen stonden er paarden in het weiland ernaast hij bedenkt zich geen moment draait zo om en wil weg galopperen. Heb hem ook even heel duidelijk gemaakt dat dat toch echt niet de bedoeling is. Daarna was hij goed te rijden.