[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:01

:wave:

Nee ik vond 8e niet goed genoeg :') of nouja, de plaats wel, maar hoe ik gereden had niet. Ik was natuurlijk ook een beetje verwend met alle 1e prijzen van de laatste tijd.
Lastig Urielle dat de trailer er even niet is!
Jammer van die stop op de eerste Carola, maar wel goed dat je geplaatst was voor de finale!
L was volgens mij rond kwart voor 4 afgelopen Welmoed! Jammer dat B. stopte met filmen, kan je het insturen naar Lachen om homevideo's :Y) wat jammer dat 'ie zich nog zoveel laat afleiden door de parcoursbouwers want daar kwam volgens mij de balk van en ook dat geloer op die oxer. Komt wel goed, lekker km maken :D
Elke af en toe aan de longe is idd wel leuk! Maar in de winter zo koud omdat je weinig anders doet dan rondjes draaien :P
Nontie ik ben woensdag ook in Winschoten!
Dewifoto jammer van de stop op 1 maar verder top toch!
Wat goed van je dochtertje Urielle!
Lithya jammer dat 'ie nog niet zo goed wil doseren en dat hij dan het tweede rondje de pijp leeg heeft, gefeliciteerd met je prijs!
Ik heb een bontje van Sir Lancelot. Goede kwaliteit en was toen prijstechnisch wat aantrekkelijker dan de andere merken omdat het merk zichzelf wat moest promoten, was toen nog nieuw.
Gefeliciteerd Paljaslaura!
Ismy ik had je rondjes gezien. Het eerste parcours wilde je bij het begin te veel controle, je moet net dat stukje tussen dat jij te veel controle wilt en dat hij onder je weg loopt, dus dat hij de controle heeft, vinden maar dat is wel lastig met zo'n sterk paard. Decathlon is volgens mij niet zo'n beste kwaliteit.
Pantykous wat balen! Arnica pilletjes eten! Met de scooter ben ik ook regelmatig op de gladte onderuit gegaan, dan kan je vies vallen :oo
Mijn oude paard had een olifantenhok met draden van 2 meter hoog, maar stond net zo snel bij de stal als degene die hem buitenzette :+ Chall is een keer over de omheining van de paddock (1.60) gesprongen, maar daar zat op een krappe in-uit nog een heg van een meter met een dikke sloot erachter. Daarna ging hij door het prikkeldraad van de buren :\

Gisteren sprong Chall huizenhoog en breed. Met losspringen ging hij al zo overdreven. In de ring ging hij over de eerste hindernis nog hoger. Had het eerste parcours 2 af, in de dubbel, stond al krap op 1, als je dan al zo mega inspringt dan krijg je een fout op de tweede. En een jammer foutje op de laatste. 2e rondje heel fijn, hij wilde alleen de achterste hoek richting de spiegel amper in, sprong heel erg naar rechts en toen kwam mijn scheen de staander tegen. Als er gewoon 1.60m staanders hadden gestaan niets aan de hand, maar er stonden van die 1.80 of 2 meter? (van die ouderwetse hoge houten staanders). Dik en blauw en heel pijnlijk, net onder m'n knie. Heb nu een dubbele knie zo dik is het :') dat leverde dus een 'balk' op. Verder wel 0.
Kreeg de complimenten van de voorterreinjury, dat ik echt heel goed had gereden en dat het een heel goed paard is.

Nog een mooie foto van zaterdag :+: wordt weer bestellen :+
Afbeelding

Pantykous

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:06

Wat is het toch ook een mooi paard Mistid! Als hij zichzelf wat leert te temperen of als het wat hoger wordt straks komt het vast goed met die wappers :j

Die clinic was ook verhelderend trouwens, ook voor andere dames. Was 1 ruiter bij die problemen had met controle in het parcours maar Bianca hielp ook met losrijden. Die ruiter/paard moest er flink aan rijden -juist ook naar voren en dan weer terug- en toen zag je van die controle problemen met het springen niks meer terug. :n

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:44

Leuk dat je mijn rondjes hebt gezien Mirhte! Inderdaad nu je het zegt wil ik af en toe zoals het begin teveel controle nemen en dan gaat het ook mis en op het andere moment wil het paard het overnemen. Het is inderdaad lastig om er tussen in te gaan en ik moet het allemaal echt nog wat meer voelen. Wat vond je van het tweede rondje?

Wat super mooie foto! Die zou ik inderdaad bestellen!
Lijkt me pijnlijk maar het klinkt verder wel heel goed, je rondjes! Super hoor!

Klinkt heel interessant Pantykous! Fijn dat het erg verhelderend was!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 14:49

Pantykous, jeetje zeg wat een pech. Met de scooter ben ik ook al een paar keer onderuit gegaan met het gladde weer en ik stap nu ook echt niet meer op me scooter sochtends. Ik ben gewoon al te bang, waardoor het gevaarlijk word. Gelukkig ga ik in januari kijken voor een autootje. *\o/*

4 uur klaar met de L, pfff. Dan moesten daarna nog de M, Z, ZZ en nog pony's. Is een mooi latertje geweest zaterdagavond.
Het is echt heel erg wisselend. Het ging laatste tijd beter met het loeren in het parcours naar andere dingen, doordat ik km had gemaakt, maar zaterdag begon hij ineens weer. Bij hindernis 3 keek ie naar B. die aan het filmen was, haha. Wel jammer inderdaad dat ze niet door bleef filmen, had ik het naar home videos kunnen sturen ja, haha.
Weet jij zo of de uitslag nog online komt van Exloo?
Gave foto's trouwens. Pg4.pho.to had ook foto's gemaakt, maar vind de kwaliteit altijd wat minder van hun. :o

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:33

Oke leuk Mirthe! Misschien zie ik je nog wel, jij doet mee in de L toch?
Weet jij of er tussen pony's en paarden nog tijd is om parcours te lopen? Aanvang was ongeveer 18.30 maar staat bij aansluitend. (ben er nog niet eerder geweest)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:38

Hele gave foto Mirthe!! Beterschap met je been..
Vallen met de scooter is mij vorig jaar ook overkomen... hele dijbeen heup geschaafd en had nog wel een skibroek aan :( Nu sinds een jaar een auto dus heerlijk warm heen en weer :D

Ik longeer dan met dubbele lijnen en op een gegeven moment dacht ik, laat ik haar eens wat meer voor me lopen ipv in een rondje. Dan moet je er zelf natuurlijk achteraan lopen. Beetje in de men houding. Wel errug leuk want ze liep heel braaf door. (Leuk voor mijn trouw koets die ik oooooooiiitt wil haha Mijn eigen paard ervoor ) maar daardoor bleef ik wel een beetje warm.

Ismy, joh dat is echt km's maken. En ook voelen wanneer het goed is. Dat gevoel onthouden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:39

Dankjewel Pantykous! Dat wat jij zegt over die mederuiter heb ik bij Chall ook, ik moet blijven rijden hoe vlug hij ook is om de controle te behouden, als je alleen maar probeert terug te werken gaan ze zich tegen je verzetten waardoor het alleen maar harder gaat :+

Tweede rondje heb ik met een schuin oog gekeken, daar liep het ritme beter. Volgens mij had je daar een compromis met je paard gesloten want stiekem had hij daar meer leiding dan dat jij had en daar kwamen je balkjes denk ik ook vandaan. Ik heb het met mijn oude paard ook gehad, gruwelijk sterk ding, en dan begon ik met veel te veel controle omdat ik 'bang' was dat hij mij zou gaan pakken op een hindernis. Hij stopte niet vuil maar pakte dan het bit vast en deed een rondje van de zaak. Maar tegelijk met dat veel te veel controle (wat ook wel omschreven kan worden als te netjes willen) was het tempo weg en daarmee ook de kracht van achteren, dan hield ik m'n hand er nog eens extra aan, en alles bij elkaar ontstonden dan juist fouten. Toen ik hem 'meer in z'n waarde liet' en hem het idee gaf dat hij de leiding had maar ik ondertussen zelf de afstanden wel reed en ook rustig een ophouding kon maken gingen de parcoursen veel fijner.

De pony's waren zondag gelukkig Welmoed! Kwaliteit van hun was niet zo heel mooi idd, foto's vielen donker uit, ik sta wel 2x op de voorbeeldfoto's op Facebook. De foto's van het L van Chall waren het ook net niet en het M heb ik niet bekeken, daar zal ik nog even om mailen. Ik weet niet precies meer hoe laat het klaar was, maar ik was om kwart over 5 thuis, tussen half uur en 3 kwartier rijden en startte aan het begin van het M natuurlijk. Hadden wel rustig afgezadeld en dus nog de foto's bekeken.

Ik start L en M Nontie! Maar heel misschien gaat m'n zusje mee BB rijden, dan ben ik er sws vroeg. Is altijd tussendoor verkennen en tijdens het verhogen mag je ook nog snel verkennen :)

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:49

Oke. Ik doe BB laag en B. Hoorde van iemand dat BB hoog gewoon op B hoogte ligt ofzo?
Ik ben er denk ik tegen 17.30 ofzo. heb ik een klein uur om in ieder geval te observeren en verkennen :}

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:52

Ik dacht dat ik ook nog had gezien dat er wat pony's er achter aan gingen, maar dat zal ik dan wel verkeerd gezien hebben.
Ik heb op de wedstrijd zelf al met die man mijn foto's opgezocht en heb toen de nummers van de foto's gekregen. Het is namelijk een heel gedoe om de foto's op te vragen als je zegt; ja ik heb een bruin paard, net als al die anderen. :') met jou spierwitte schimpie word het wat makkelijker.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 15:53

Ja, het gaat hooguit 1 gaatje omhoog :) ik ga meestal rond kwart voor 7 die kant op, is tussen 3 kwartier en een uur rijden. Kantine is daar gelukkig lekker warm :P

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 16:44

Ohja, mijn verzorgpaard staat in Slochteren dus dat is een klein halfuurtje rijden. :)
Zit te twijfelen of ik wel of niet zal vlechten...
Moet sowieso een uurtje eerder weg van school maar dat is geen ramp. Ik haal alle opdrachten in in de kerstvakantie want heb al 3 week gemist ivm ziekte haha.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:00

oliebol. Hebben jullie de voorstellen gezien voor discipline springen? Tussen 60-75 stijlpunten 1 winstpunt en boven 75 punten 2 winstpunten. 1-4 fout 1 winstpunt.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:25

Een nieuwe versie van de oude nieuwe geflopte regeling dus? :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:27

Nies_ schreef:
Een nieuwe versie van de oude nieuwe geflopte regeling dus? :')

Nou inderdaad.
Dat is bijna hetzelfde als doe geflopte regel.
Wanneer willen ze dat instellen dan?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 18:51

Ik denk dat ze minder moeten focussen op die stijl en meer op een degelijke opleiding van jonge paarden. B staat voor beginner, dan moet je niet juist hun gaan beoordelen op de wijze van rijden zoals dat nu gebeurt. Meer begeleiding in en om de ring zou ik persoonlijk beter vinden. Nu zie je B ruiters die veel op stijl hebben gewonnen, durven eindelijk het L in, komen in de barrage en hebben geen flauw idee meer.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:05

Oohh ze gaan het toch niet weeeeer veranderen? Ben bijna blij dat ik de B uit ben..

Straks springles, hoop op iets van parcoursje.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:05

Fantastisch idee. Dan kan ik gewoon 40 keer foutloos door de B rijden ipv 20 keer :+
Meer dan 75 stijlpunten is me in mijn hele carriere twee keer gelukt ofzo.
Maar wat gaan ze dan doen met 4 strafpunten en 60 voor stijl? Is niet eerlijk als dat net zoveel oplevert als foutloos en 60 voor stijl. En de juryleden Mogen dan ook wel wat serieuzer worden opgeleid, nu zit een deel met een briefje met eindtotalen en splitst dat dan in 3 getallen (krijg je van die 7-7-4 constructies :P )

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:24

Van Horses.nl

Er is lang gesproken over de toegankelijkheid van de springsport. Om dit te verbeteren stelt het forum een nieuwe klasse onder de B voor. Momenteel wordt de klasse BB zeer divers georganiseerd door het hele land en dit wordt als nadeel gezien. Er is afgesproken om de klasse BB verder te uniformeren met als uitgangspunt dat er geen startpas noodzakelijk is én
dat de klasse BB op diverse hoogtes mag worden uitgeschreven. De KNHS werkorganisatie maakt een voorstel over deze uniformering dat op een extra ingelaste vergadering op 2 februari 2015 zal worden besproken.

Regio Drenthe heeft onlangs in samenwerking met onder andere Johan Heins een zeer succesvolle avond georganiseerd. Hier werden Caprille oude stijl en nieuwe stijl verreden en geanalyseerd. Met name Caprille nieuwe stijl is zeer goed ontvangen. Op basis van dit succes hebben andere organisaties in Drenthe dit initiatief overgenomen als oefenparcours.
Het springforum overweegt om een dergelijke proef als toetredingseis voor de springsport in te voeren ter vervanging van de dressuur winstpunt. Om te landelijk te toetsen gaat ieder forumlid in zijn of haar regio een soortgelijke avond organiseren. In de forum bijeenkomst van maart worden de resultaten met elkaar gedeeld en besproken.

Deregulering springsport

In het kader van deregulering heeft het springforum enkele parcourssoorten geschrapt die de laatste twee jaar niet of nauwelijks zijn uitgeschreven zoals het springparcours à l’Américaine, Relaiswedstrijden en Kies uw lijn. Hiervoor kan na 1 april 2015 niet meer worden uitgeschreven. De mogelijkheden bij een klassiek parcours (artikel 238) worden beperkter en van de zes mogelijke 2-fasen parcoursen blijven de drie meest uitgeschreven parcoursen over. De eisen om op internationale wedstrijden te mogen starten zijn sterk vereenvoudigd.
In het kort komt het er op neer dat een combinatie startgerechtigd moet zijn in de klasse waarin deze internationaal wil starten ongeacht of dit op een CSI* of CSI*** is.

Winstpuntenregeling klasse B en kampioenschap

Over de nieuwe winstpuntenregeling voor het B-springen was het springforum het snel eens. Het forum is van mening dat een goede rijstijl belangrijk is als men succesvol wil promoveren naar de >L-klasse en heeft voorgesteld één winstpunt te geven bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 60 tot 75. Een combinatie krijgt 2 winstpunten bij een foutloos parcours en een stijlcijfer van 75 of hoger en 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger. Het springforum heeft zich gerealiseerd dat hierdoor de doorstroming naar de L-klasse minder snel zal gaan maar was van mening dat veiligheid en belang van een goede rijstijl belangrijker is. Deze wijziging heeft geen gevolg voor de klassering in de klasse B.

Tenslotte is besloten om het rijstijlkampioenschap voor de klasse B een vast onderdeel van de kampioenschappen te maken. Tijdens de komende indoorkampioenschappen vindt het rijstijlkampioenschap voor de pony’s op vrijdag 20 maart 2015 plaats en voor de paarden op vrijdag 27 maart 2015. Aanvang is voor beide dagen einde van de middag.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 19:47

Fantastisch! Dus als ik voortaan een volte rij voor de laatste hindernis hoef ik nooit meer de B uit :+
Meer dan 75 halen hier eigenlijk alleen de semi-profs en een sporadische dressuurruiter.
Ik hoop wel dat ze dan wat reeeler gaan jureren, want zoals het nu vaak gaat is er geen touw aan vast te knopen...

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:02

Ben ook benieuwd wat die toetredingseis dan moge zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:25

Ok ik ga de b nooit uitkomen. Standaard al vier op de dubbel en 75 strijdpunten. ... in my dreams!

Nog fijner is dat ik nu helemaal geen reet kans meer maak op de vrijstelling dan. LRV mag ik niet rijden en bij de KNHS moet ik de b nog door wat met deze regeling nooit gaat lukken.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:26

Inderdaad. Met een pony pak je toch vlot een balkje op de dubbels ivm de afstand.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:36

Ach. T is even en dan wordt het wel weer terug veranderd. Dont worries! :Y)
Vind t weer belachelijk maar goed.. we zullen het wel weer zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:40

Dat even heb ik niet, ik moet van de zomer 4 wp in het L hebben. K.U.T. KNHS!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 20:52

Altijd leuk dat dit mensen bepalen die al jaren geen parcours op stijl hebben gereden. Zo jammer.