[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 11:58

Zo wat een nette punten mirjamalvaro! Gaat snel zo met de punten. Wel fijn zo'n fanatiek paard :))

Mariertje, fijn dat er toch vooruitgang is! Als hij zich minder afgaat sluiten komt het vanzelf dat je er meer aan kan gaan rijden.

Hier afgelopen weekend ook gestart en had als doel voor mezelf om een beter tempo te houden tijdens de proef. Mijn paard sluit zich helemaal af en ik kan dan doen wat ik wil maar niets komt door. Het tempo ging vandaag super! Ook echt een paar hoge cijfers. Alleen het wijken...Ging echt volledig de mist in. Hij ging gewoon rechtdoor en ik kom hem niet corrigeren. Het resultaat een 1 en een 2 := Ik ga me even schamen.. Echt zonde want in de les van die week ging het zó goed.
Maar verder ging het wel goed en was ik tevreden over het tempo :D

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:06

Toch goed gedaan MightyJoe! Het punt waar je aan wilde werken is gelukt, beetje jammer van het wijken. :') Maar goed, volgende keer gaat het tempo goed én het wijken!

Ik heb nog 2 weken ofzo voordat ik selectie heb, ben tussendoor alvast door aan het trainen voor L1 debuut.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:10

Jammer van het wijken MightyJoe, maar je doel is gelukt, dat is het meest belangrijke. Uiteindelijk hou je daar veel meer aan over. :j

Doe je selectie in het L Mywishmax?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:12

Nee, B. :') Had geen tijd om daarvoor een keer L te starten. Zou helemaal geen selecties rijden en dus ook in november mijn L1 debuut hebben.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 12:14

Wel leuk! Maar zou je niet gewoon in de L1 meedoen dan? Kan toch best!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 14:47

Gisteren is niet heel goed gegaan. Tenminste de tweede proef. De eerste proef wel zeker tevreden over, daar 191,5 punten behaald. Maar tijdens het inrijden begon het al. Hij was totaal niet aan m'n been en als ik hem stil zette, voorwaarts wou dan liep hij achterwaarts. De tweede proef was hij ook enorm tegen mijn been, hij wou ook opeens niet terug uit de galop en tijdens de halve volte halve baan zat hij in draf/galop en het halt houden liep hij achterwaarts en wou hij niet meer voorwaarts. Hoe dit kwam geen idee. Mijn moeder was aan het filmen en ze zei dat het ook deels kwam door schittering bij het jury hokje. Zelf heb ik geen idee. Maar hier dus ook maar 171,5 punten behaald. Ik hoop dat aankomende zondag beter gaat, maar op wedstrijd is hij gewoon nog minder aan m'n been en erg sloom.

Maar goed, ook dit kan gebeuren, dus we gaan weer lekker verder trainen :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:03

Marietje35 schreef:
Wel leuk! Maar zou je niet gewoon in de L1 meedoen dan? Kan toch best!

Nee, ik wil graag eerst een proef rijden zonder extra druk op mezelf te leggen. En dat doe ik stiekem wel met selecties, dus daar mijn debuut maken doe ik alleen als ik zeker weet dat ik dik kan scoren. Mijn gevoel bij dit paard is nog lang niet zover dat ik het zie zitten, in mijn ogen zijn er nog te veel onderdelen die beter moeten. Voor een normaal debuut niet zo erg, maar ik ga mijn energie dan niet in selecties steken. Gewoon nog even in de B proberen dus en ondertussen doortrainen tot ik tevreden ben O:)

Ik moet er wel bij vertellen dat ik chronisch ziek ben en daardoor erg beperkt in mijn energie. De selecties zijn op andere terreinen, dan moet ik én inrijden én 2 proeven rijden, naast de normale voorbereiding en ook nog laden enzovoorts. Ik rijd maar 2 keer per week en geen 2 dagen achter elkaar,
want dat kan ik niet (meer). Als ik te veel energie verbruik krijg ik een soort migraine aanvallen en kan ik de volgende dag niet meer lopen. Ook niet eerlijk tegenover paard als ik het niet meer bij kan benen na het inrijden of na 1 proef.

Jammer van de 2e proef, Veertje, maar gefeliciteerd met de 1e!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 15:08

In dat geval snap ik je helemaal MyWishMax! Lekker B doen :j :)

Veertje; jammer van die eerste proef, maar gefeliciteerd met de andere!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 16:57

Heb jij ook energetische ziekte MWM :oo
Ik ben sinds vorige week voor 28% afgekeurd bij UWV. :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:15

Ik ook klein gedeelte sinds paar jaar, maar volgens hen waren er nog wel functies die ik kon doen 40 uur per week. :+ Dat mijn artsen dat absoluut niet zagen zitten ivm lichaam slopen boeide ze niet zo, ze waren blij dat ze van me af waren daar. Maar bij mij is het bindweefselaandoening met zeldzame symptomen(die hoofdpijn is geen veel voorkomende klacht) waarvoor ze geen oplossing weten.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 17:52

Pfff stom uwv.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 22:02

Zou morgen weer lekker de paarden trainen, maar heb ongelukje gehad dus denk niet dat ik laarzen aankrijg. :(
Bij binnenhalen van de paarden heeft er eentje mij voor 2 andere paarden gegooid, die vervolgens in paniek mij meesleurden tussen hen in.
Giga dikke voet links, rechts paar mooie stevige blauwe plekken, elleboog en arm flink geschaafd en een bult op mijn kop. Zucht.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:05

Jeetje Mirjam! :(:) Klinkt heftig, beterschap!

Gisteren gereden en waar ik beetje bang voor was, was ook zo. Door de spanning van zondag heeft hij zich weer iets vast gezet in z'n lijf :(:) Wel aardig doorheen kunnen komen gelukkig, wat dat betreft gaat hij daar ook erg in vooruit, ik kan het weer oplossen met rijden. Hoop vandaag met les het laatste stukje door te komen.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:22

Jeetje Mirjam, heftig! Beterschap

Marietje wat vervelend! Gelukkig kan je er steeds meer doorheen komen. Hopelijk vandaag met je les het laatste beetje!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:37

Oh zo erg is het ook weer niet hoor Annika :D Als je het paard niet kent dan zie je het niet eens :')
Maar ik voel gewoon dat hij net niet door z'n kaak heen komt in de buiging. Enigste hoe ik het merk is met sturen op de buitenteugel, dat gaat dan net niet fijn. Gisteren al een heel eind goed gekregen, hoop 'm vandaag weer fijn te hebben. :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:38

Herkenbaar, Marietje. Hopelijk vandaag het laatste stukje weer!
Mirjam, beterschap!
Annika, gefeliciteerd!!!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 11:47

oei dat is niet zo mooi, hopelijk knap je snel weer op mirjam

Dit is mijn dochter en haar (lease) paard. Morgen weer les en binnenkort komt de bitfitter. Eens kijken of zij een oplossing heeft voor het geklier van paardlief wat nogal eens graag haar toch over het bit gooit

Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:47

Vaak toch wel een rijtechnisch probleem Yom.
Ik zeg niet dat een bitfitter niet nuttig kan zijn, maar tongproblemen zijn vrijwel altijd op te lossen in het rijden.
Wanneer doet hij het precies?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:55

wisselend, soms bij het begin vd training soms aan het einde. Ze is niet streng met haar handen en bij de vorige ruiter deed het paard het ook. Zij reed op het laatst met stang en trens en dan wordt het moeilijker, nu alleen trens en op zoek gegaan naar een trens die ons het beste leek. Maar ja wie weet wil paard wel liever een hele andere (ruiter :D )

Maar ik als leek leer graag, wat zou het rijtechnische probleem kunnen zijn dan dat een paard dat doet?
Laatst bijgewerkt door Yom op 01-11-17 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:57

Tong heeft niet te maken met strenge hand, maar het lichaamsgebruik van het paard, of beter gezegd, het gebrek aan (goed) lichaamsgebruik. Sommige paarden doen het op het moment dat ze het moeilijk vinden.
Wat zegt de instructeur? (trice)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:58

nou de warming up zeg maar, voor er wat gevraagd wordt kan nog niet zo moeilijk zijn voor een paard toch

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 13:59

Ik ga het hem nog eens vragen wat hij zegt waardoor het kan komen (vast al eens aan hem gevraagd maar ben het kwijt)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:01

Als het met name bij de warming up is, dan weet ik eigenlijk wel bijna zeker dat hij daarin z'n lijf niet goed gebruikt/ergens vast zet. Kruipt hij ook achter de teugel?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:04

Ohh gut...ehmm ik ben alleen de groom en geldschieter en verder heb ik er de ballen verstand van (ja jaren geleden nog wel toen het nog om Jip en Janneke paardrijden ging :D )

Maar dit kan ook halverwege gebeuren als ze al even aan het rijden is)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 14:05

Ooh wat ik wel weet is dat ze als jong paard eens vastgelegen heeft met haar been door het raam of zoiets en vanaf toen niet zo'n beste heup heeft