Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shirleyp

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:13

Fijn dat de meetmomenten weer kunnen inderdaad!

Ik heb vandaag mijn setje B pony’s afgerond! Was denk ik de eerste keer dat ik online een hele ponyrubriek had. Was erg leuk om die blije kids op knappe pony’s te zien gaan! Maar wat een niveauverschil joh. Zowel qua pony als qua motoriek en rijvaardigheid bij de kinderen. Zo kijk je naar een 15-jarige puber op een bloedmooie en goedbewegende pony en de volgende is een meisje van een jaar of 8 op een super brave, maar wat strakke kleine pony. En dat moet je dan achter elkaar zo fair en objectief mogelijk jureren. Daar moet ik mijn hoofd wel even goed bij houden hoor! Hoe is dat voor andere juryleden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:17

shirleyp schreef:
Fijn dat de meetmomenten weer kunnen inderdaad!

Ik heb vandaag mijn setje B pony’s afgerond! Was denk ik de eerste keer dat ik online een hele ponyrubriek had. Was erg leuk om die blije kids op knappe pony’s te zien gaan! Maar wat een niveauverschil joh. Zowel qua pony als qua motoriek en rijvaardigheid bij de kinderen. Zo kijk je naar een 15-jarige puber op een bloedmooie en goedbewegende pony en de volgende is een meisje van een jaar of 8 op een super brave, maar wat strakke kleine pony. En dat moet je dan achter elkaar zo fair en objectief mogelijk jureren. Daar moet ik mijn hoofd wel even goed bij houden hoor! Hoe is dat voor andere juryleden?

Tja pony’s zijn altijd moeilijk. Zeker met jonge kinderen. Ik probeer bij kinderen altijd wel het voordeel van de twijfel te geven en als ik twijfel naar boven te punten ipv naar onder. En als het echt niet goed is dan is 58 procent ook oké, dat hoeft niet compleet naar de 50 procent te gaan.

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 21:36

Bedankt voor je reactie! Dat is inderdaad ook hoe ik er tegenaan kijk. Je wilt ze vooral motiveren om lekker te blijven rijden met plezier en daarnaast nog wat proberen te leren ook. Ik werk in het onderwijs, dus de doelgroep past me wel! Maar weet daardoor ook dat die motorische verschillen bij kinderen enorm kunnen zijn. Bij volwassenen/paarden heb je wel verschil in kwaliteit paard en rijvaardigheid, maar is de motoriek in ieder geval bij iedereen in redelijk vergelijkbare mate ontwikkeld. Bij kinderen is dat toch wel een flinke extra bepalende factor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 23:18

Mosh schreef:
Als je je vorige protocol opent, dan zie je bij het openklikken van het menu rechts de ingeplande proef.

Hier de 3e keer dezelfde jury. Was helaas niet mijn beste proef. Komende weken weer regulier op pad, hopelijk krijg ik dan de laatste fouten wel voor elkaar.

Als ik mijn protocol open klik zie ik welke jury dit beoordeeld heeft. Rechts staat geen menu, links wel, maar daar zie ik niet wie de proef gaat beoordelen die ik vandaag heb ingestuurd

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 10:53

Nieuw bericht van de KNHS, dit was hier al bekend maar toch fijn om zeker te weten. ;)

Sorry kwaliteit is erg achteruit gegaan, bericht staat op hun facebook (ik weet niet hoe ik die url kan delen)

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 15:19

Sammiex2000 schreef:
Mosh schreef:
Als je je vorige protocol opent, dan zie je bij het openklikken van het menu rechts de ingeplande proef.

Hier de 3e keer dezelfde jury. Was helaas niet mijn beste proef. Komende weken weer regulier op pad, hopelijk krijg ik dan de laatste fouten wel voor elkaar.

Als ik mijn protocol open klik zie ik welke jury dit beoordeeld heeft. Rechts staat geen menu, links wel, maar daar zie ik niet wie de proef gaat beoordelen die ik vandaag heb ingestuurd

Ik heb dat ook, nooit geweten dat je dat kon inzien!

Hier ook weer met spanning wachten op de uitslag. Nu precies een dag verder. :P

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 17:27

Het moest natuurlijk het menu links zijn. Dat krijg je door dat aaneengesloten thuiswerken :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 18:02

Daar staat bij mij dat ik mijn profiel kan voltooien? En iets met events, maar als ik daar dan op druk zie ik alleen wie mijn vorige proef heeft beoordeeld

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:13

Sammiex2000 schreef:
Daar staat bij mij dat ik mijn profiel kan voltooien? En iets met events, maar als ik daar dan op druk zie ik alleen wie mijn vorige proef heeft beoordeeld

Als je op je huidige proef drukt staat er een naam bij van degene die t gaat beoordelen. :D Een leeg protocol zegmaar.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 22:23

Een paar mensen heeeel blij kunnen maken en helaas toch weer 2 af moeten keuren.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:22

PSvanLot schreef:
Een paar mensen heeeel blij kunnen maken en helaas toch weer 2 af moeten keuren.

Lijkt me echt balen om als jury zijnde de proef af te moeten keuren. :( Waarvoor worden de meeste proeven nu afgekeurd?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 23:30

Helaas de meest simpele dingen. Vandaag had ik er een waarbij ze maar net 2 vingers aan de zijkant tussen de neusriem kregen. Je zag gewoon dat de neusriem op de neus loeistrak zat.
Een ander niet inzoomen op sporen, kon er echt niks van maken.

Maar ook komt nog regelmatig een erg onduidelijk filmpje voor. Echt jammer want dit zijn dingen die niet nodig zijn.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 00:39

PSvanLot schreef:
Helaas de meest simpele dingen. Vandaag had ik er een waarbij ze maar net 2 vingers aan de zijkant tussen de neusriem kregen. Je zag gewoon dat de neusriem op de neus loeistrak zat.
Een ander niet inzoomen op sporen, kon er echt niks van maken.

Maar ook komt nog regelmatig een erg onduidelijk filmpje voor. Echt jammer want dit zijn dingen die niet nodig zijn.

Dat is inderdaad nergens voor nodig, zonde. :(

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 08:25

PSvanLot schreef:

Ik moest er van de 10 ook weer 3 afkeuren. Heel snel door boekjes bladeren zodat niks leesbaar is, neusriemcontrole en sporen. Snelle halve zichtbare rondjes om het paard. Zo ingewikkeld zijn de instructies niet. Had ook niet het idee dat deze combinaties voor het eerst meereden

Novadehoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:02

Hey hey! Ik heb mijn B proef ingeleverd eergisteren. Wanneer hebben jullie jullie uitslag terug gekregen? :P

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:04

Novadehoog schreef:
Hey hey! Ik heb mijn B proef ingeleverd eergisteren. Wanneer hebben jullie jullie uitslag terug gekregen? :P

Verschilt heel erg per jury. De vorige keer had ik m 12:00 ingeleverd en kreeg ik de uitslag de dag erna in de middag, nu heb ik m woensdag 16:00 ingeleverd en nog geen uitslag. :)

Novadehoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:07

mcjv schreef:
Novadehoog schreef:

Verschilt heel erg per jury. De vorige keer had ik m 12:00 ingeleverd en kreeg ik de uitslag de dag erna in de middag, nu heb ik m woensdag 16:00 ingeleverd en nog geen uitslag. :)

Okee! Ik heb hem ook woensdag (rond 20:00) ingeleverd! Ben benieuwd.. Oja en hoe kan je weten of hij is afgekeurd?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:39

Daar krijg je mail van

JDVL27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 12:57

Hier al een aantal meegedaan, wanneer het protocol klaar is wisselt heel erg per keer, afgelopen maandag weer proefje ingestuurd M1, hoop dat ik hem dit weekeinde terug krijg, moet nog 1 punt M1 en dan kan hopelijk nog een M2 proefje opnemen maandag voor de laatste instuurweek +:)+

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 14:40

Zit al vanaf vorige week vrijdag te F5'en :o

Zelf gister 5 L1 proeven binnen gekregen en ook al direct gejureerd. En vanmorgen had ik er weer 5. Die probeer ik vanavond te doen.

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:05

HarmanyL schreef:

Zelf gister 5 L1 proeven binnen gekregen en ook al direct gejureerd. En vanmorgen had ik er weer 5. Die probeer ik vanavond te doen.

Ooeee daar zit die van mijn bijrijdster misschien wel tussen :j

Vraagje aan de juryleden. Ik probeer zo veel mogelijk centraal te filmen ofwel camera stil vanaf de C en paard doet zijn ding. Echter vallen de 1ste 2 hoeken na de C weg dus ben ik genoodzaakt mee te draaien. Vinden jullie dit storend of vinden jullie het prettiger als paard ten alle tijden in het midden van de video is (middelste raster) en dus de hele proef het paard volgen?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-21 15:12

bamsy schreef:
HarmanyL schreef:

Vraagje aan de juryleden. Ik probeer zo veel mogelijk centraal te filmen ofwel camera stil vanaf de C en paard doet zijn ding. Echter vallen de 1ste 2 hoeken na de C weg dus ben ik genoodzaakt mee te draaien. Vinden jullie dit storend of vinden jullie het prettiger als paard ten alle tijden in het midden van de video is (middelste raster) en dus de hele proef het paard volgen?

Volgens de regels moet je de camera meevolgen met het paard en idd zoveel mogelijk in het midden houden. (Vanaf C )

bamsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 01:47

SweetVanille schreef:
bamsy schreef:

Volgens de regels moet je de camera meevolgen met het paard en idd zoveel mogelijk in het midden houden. (Vanaf C )

Ja zo had ik hem dus ook gelezen maar Jan me voorstellen dat het beeld daar wel onrustig van kan ogen om te beoordelen.

Punten inmiddels terug. 197 *\o/* met erg leuk commentaar

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 08:56

Je moet dan idd meedraaien, de combinatie moet ten alle tijden in beeld blijven

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-21 10:53

Ik heb toch maar besloten om nog twee M1 proefjes op te nemen om van de laatste twee weken gebruik te kunnen maken. Ik vond het erg handig om online te kunnen starten met een pony die het niet op de trailer heeft en weinig wedstrijden op rijdafstand in de buurt.
Nu we tot de M1 gekomen zijn, houdt die mogelijkheid helaas 30 mei op.
Ik denk niet dat we al helemaal klaar zijn voor de overstap. Ik heb van de twee proefjes de (in mijn ogen) beste ingestuurd. Als dat een horror slechte score wordt, zal ik de tweede niet insturen en blijven we doortrainen tot er weer een wedstrijd in de buurt is :)
Wel leuk om die spanning en het refreshen nog weer even te kunnen meemaken, haha! Ik ben al dagelijks de site aan het checken in de angst dat de mail misschien in mijn spam is gekomen :')