Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:40

Ik blijf toch nog even broeden op wat er bij mij dan mis zou gaan...

Als ik mijn filmpje gekozen heb, dan laat ik die in de app nog een keer helemaal afspelen zodat ik wel zeker weet dat ik het goede filmpje heb.
Maar daarbij staat het beeld een kwartslag gedraaid. Het is met de telefoon in platte richting opgenomen, zoals de spelregels dat voorschrijven.
Maar als het filmpje geladen is, en je kijkt het in de app na, is het bij jullie dan gekanteld in beeld, of kantelt het automatisch in de goede kijk-richting?
Hij blijft mij mij dus in elk geval op de kant staan...

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:41

@SweetVanille, nee hoor, had ik de vorige keer ook. Binnen een paar uur verwerkt terwijl het protocol pas 24 uur later kwam. Verwerken gaat waarschijnlijk automatisch, terwijl het protocol toegevoegd moet worden.

@Sannnn, protocol komt een extra kopje voor linksonder bij Configuratie. Maar kan even duren :) Onder details van de wedstrijd inderdaad.

@Nickeltje, bij mij staat ie altijd gewoon 'goed' zeg maar, liggend dus. :=
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 22-05-20 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:42

Wij hebben 7 dagen geleden de punten gekregen. Maar nog steeds geen protocol. Gaat om de 14e.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:44

DoretteK schreef:
@Sannnn, protocol komt een extra kopje voor linksonder bij Configuratie. Maar kan even duren :) Onder details van de wedstrijd inderdaad.

Thanks! Dan wacht ik even rustig af. Kijken of we ons in Juni weer een keer op kunnen geven. :)

Manny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 15:57

Scum schreef:
Wij hebben 7 dagen geleden de punten gekregen. Maar nog steeds geen protocol. Gaat om de 14e.

Dat heb ik ook gehad, had ik zelf mijn combinatienummer niet goed vermeld bij het uploaden. Na contact hebben ze het aangepast en kreeg ik de protocol gelukkig nog. Begreep dat het normaal niet lang moet duren nadat je punten zichtbaar zijn.

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:20

Nickeltje schreef:
Ik blijf toch nog even broeden op wat er bij mij dan mis zou gaan...

Als ik mijn filmpje gekozen heb, dan laat ik die in de app nog een keer helemaal afspelen zodat ik wel zeker weet dat ik het goede filmpje heb.
Maar daarbij staat het beeld een kwartslag gedraaid. Het is met de telefoon in platte richting opgenomen, zoals de spelregels dat voorschrijven.
Maar als het filmpje geladen is, en je kijkt het in de app na, is het bij jullie dan gekanteld in beeld, of kantelt het automatisch in de goede kijk-richting?
Hij blijft mij mij dus in elk geval op de kant staan...

Ik heb het zelfde gehad : Horizontaal opgenomen maar verticaal in mijn galerij.
Het filmpje dient echt horizontaal ingeleverd te worden bij de KNHS, anders wordt hij afgekeurd.
Je dient het filmpje op je telefoon te bewerken en te draaien tot dat hij wel goed staat.
Bij mijn Samsung S8 ging dat redelijk simpel.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:33

Dan is dat wat er mis gaat... Vreemd overigens. We hebben twee proeven na elkaar opgenomen, zelfde houding van telefoon. De eerste draait wel automatisch in goede richting, degene die ik in wil leveren dus niet...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:39

Hier ook de punten van de 21e binnen, 193,5 *\o/*

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:43

Hier nog steeds geen reactie dus zelf even geappt met ze, filmpje was niet goed ontvangen en zwart.
Wel raar dat het vaak gebeurt, al gaven ze nu via de app het advies om het via een tablet te doen. Dan schijnt het minder vaak verkeerd te gaan met uploaden dan via mobiel. Alleen helaas geen tablet

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:49

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten *\o/*
Hopen dat ik ook snel de uitslag van de 21ste krijg. Zonet hebben wij alweer opgenomen voor de 28ste. Wel een beetje jammer dat het constant regende. We hebben wel net tussen de regen door op kunnen nemen.

Ik neem tijdens het insturen altijd mijn scherm op zodat ik het terug kan kijken of ik een foutmelding heb gehad.

Iris_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:51

Vraag. Ik had een mail gekregen dat het uploaden niet goed gegaan was, terwijl dit destijds als wel gelukt werd aangegeven in de app.
Daarna nog eens opnieuw opgestuurd en een mail gestuurd met de vraag aan knhs of het nu wel goed gelukt was. Ik krijg alleen die mail steeds terug? Dit was al afgelopen dinsdag. Zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat het nu wel gelukt is? Hadden jullie al snel weer een reactie dat uploaden niet goed gegaan was?

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:55

Van iemand die ik ken had binnen een dag wel een mailtje dat het niet goed was gegaan

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 16:58

Is het ook mogelijk om na je inschrijving de klasse te veranderen?
Dus dat ik mij inschrijf voor B pony's en dat ik dat na een week verander naar L1 pony's ?

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:03

xmarritw schreef:
Dus dat ik mij inschrijf voor B pony's en dat ik dat na een week verander naar L1 pony's ?

Volgens mij niet. Moet je even teruglezen, ik geloof dat dit eerder in dit topic ergens staat, was nog iemand met die vraag

Carolyn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:03

xmarritw schreef:

Dat kan tot 7dg vóór het event

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:05

Ik had net toch wat geks.
Een filmpje doorgestuurd van de KNHS. Kwaliteit was echt slecht maar met goede wil wat van kunnen maken. Staan de laatst 2 oefeningen er niet op. Teruggestuurd. Krijg ik een WeTransfer van de KNHS met hetzelfde filmpje nog een keer.
Is dat filmpje echt van topkwaliteit!
Zegt mijn vriend dat dat komt omdat de filmpjes gecomprimeerd worden als je ze naar een site upload en dus de kwaliteit extreem terugloopt.
Daar is vanuit de KNHS nog heel wat te halen!

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:10

Jeetje dus de kwaliteit gaat sowieso nog een flink stuk achteruit als ik het goed begrijp. Voortaan zouden ze dus alle filmpjes maar via WeTransfer moeten sturen :') zal alleen wel te veel werk zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:12

Hier was het verschil extreem. Van echt heel slecht naar geweldig goed.

Ik heb ook zeker aangegeven dat ze hier wat mee 'moeten'.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:17

Iris_92 schreef:
Vraag. Ik had een mail gekregen dat het uploaden niet goed gegaan was, terwijl dit destijds als wel gelukt werd aangegeven in de app.
Daarna nog eens opnieuw opgestuurd en een mail gestuurd met de vraag aan knhs of het nu wel goed gelukt was. Ik krijg alleen die mail steeds terug? Dit was al afgelopen dinsdag. Zou ik er dan vanuit kunnen gaan dat het nu wel gelukt is? Hadden jullie al snel weer een reactie dat uploaden niet goed gegaan was?

Ik krijg ook al dagen de mail steeds terug vandaar dat ik contact had opgenomen via whats app. Toen al wel snel antwoord dat het wederom niet goed gegaan was. Maar dat deze nu goed was doorgekomen.
Vorige keer ook al veel gedoe. Toen gaven ze aan dat het waarschijnlijk kwam doordat ik een oude telefoon heb. Nu vind ik 2,5 jaar zelf niet schokkend oud het erg jammer dat ze niet iets verzinnen zodat je het zelf al kan zien of het filmpje goed is doorgekomen en eventueel gelijk op nieuw kan uploaden. Ben nu al sinds de 13e bezig maar duurt steeds weer wat dagen voordat je wat hoort (weet het ze hebben het druk). Zal voor hun ook heel wat schelen qua tijd. Niet er steeds achteraan hoeven mailen, opnieuw bekijken, mensen die contact opnemen via whats app etc.

Is net negatief bedoeld naar de knhs, maar gewoon wat verbeterpuntjes hihi

andafries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:44

Mijn telefoon is al 4 jaar oud. Had 2x bericht gekregen dat het niet gelukt was. Daarna nog een keer opgestuurd toen geen bericht dus dacht dat het goed was. Maar nog geen uitslag van 14 mei. Zal maandag maar even contact opnemen denk ik.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 17:46

PSvanLot schreef:
Een filmpje doorgestuurd van de KNHS. Kwaliteit was echt slecht maar met goede wil wat van kunnen maken. Staan de laatst 2 oefeningen er niet op. Teruggestuurd. Krijg ik een WeTransfer van de KNHS met hetzelfde filmpje nog een keer.
Zegt mijn vriend dat dat komt omdat de filmpjes gecomprimeerd worden als je ze naar een site upload en dus de kwaliteit extreem terugloopt.

Dat had ik ook! Toen ik hem terugkeek waas het allemaal prima te zien en paspoort goed te lezen etc. Kreeg ik van de jury terug dat het niet te lezen was en dat ze het amper kon zien -O-

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:43

Ik heb een waanzinnige telefoon te leen met een fantastische camera. Op mn eerste protocol stond dat het beeld niet scherp was en dat ik daar op moest letten. Lastig, want waarschijnlijk is de kwaliteit met uploaden achteruit gegaan.

Hier een fijn protocol binnen met vieren en zevens en veel commentaar. Even een pauze inlassen om naar de volgende klasse te gaan!

Iris_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 18:56

Flicka12 schreef:
PSvanLot schreef:

Dat had ik ook! Toen ik hem terugkeek waas het allemaal prima te zien en paspoort goed te lezen etc. Kreeg ik van de jury terug dat het niet te lezen was en dat ze het amper kon zien -O-

Ik heb dit ook gehad bij mijn laatste filmpje. Commentaar dat het paspoort niet goed te lezen is en de kwaliteit van het gehele filmpje matig is. Maar als ik het filmpje terug kijk op mijn eigen telefoon is daar echt niks van te zien, het beeld is juist heel scherp..
Ik snapte het commentaar ook al niet helemaal, dus wel fijn om te weten dat het blijkbaar aan de app ligt..

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:07

Maakt het voor het uploaden, behalve dat het langer duurt, ook uit hoe groot het filmpje is in MB's?
Ik vind het veiliger om met de filmcamera te filmen ipv m'n niet zo nieuwe mobiele telefoon, maar verwacht dat hij dan ook groter in MB's wordt.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 20:22

Lappie_Lap schreef:
Maakt het voor het uploaden, behalve dat het langer duurt, ook uit hoe groot het filmpje is in MB's?
Ik vind het veiliger om met de filmcamera te filmen ipv m'n niet zo nieuwe mobiele telefoon, maar verwacht dat hij dan ook groter in MB's wordt.

Ik heb nu 3 video's ingestuurd die groter waren dan 1 Gigabyte. Daarvan moet ik er een opnieuw insturen omdat er blijkbaar iets mis is gegaan. De andere twee zijn goed doorgekomen. het lijkt mij dus geen probleem dat ze groter zijn, maar ik kan niks met zekerheid zeggen.