[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 10:56

Shelly; gefeliciteerd! Mooie foto die laatste.
Leeneliefje; ook gefeliciteerd! Ziet er ontspannen uit, hij mag misschien net iets flitsender/scherper aan je been.
ook Merr; gefeliciteerd!!

Wat betreft doorzitten; gewoon doen wat jij/je paard fijner vindt. Eerder was er de keuze niet, dan was het of doorzitten of lichtrijden, nu kan je het afwisselen mocht je dat willen. Ik ben daar wel blij mee. :j

Die van mij heb ik het weekend aan de longe gehad. Blijft erg lastig met deze om een goede manier te vinden om hem bij te zetten. Hij krult zich of op, of loopt op zo'n manier dat je er geen ruk aan hebt. :7
Dubbele lijnen wil ik nog proberen, al ben ik daar zelf niet handig mee, dus ff stalgenootje vragen.
Beetje jammer wel, soms heb je niet altijd de puf om te gaan rijden en als afwisseling is het natuurlijk ook heel goed, maar als je dan geen fijne manier hebt .... zet ook geen zoden aan de dijk. |o

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 00:23

Marietje, wat lastig. Ik doe normaal meestal met touwtjes longeren, dan kun je zelf instellen hoe lang je ze zet.
Leeneliefje, het verschilt bij mij echt per keer hoe hij aanvoelt. Is hij heel fijn los, dan ga ik wel doorzitten, dan kan ik er net iets meer aan rijden namelijk. Is hij heel gespannen dan blijf ik lekker lichtrijden om de spanning af te vloeien, meestal zit ik dan met wijken wel door.
Filmpje zit er fijn uit. Het mag wel iets flitsender en het hele beeld mag wat constanter ogen.
Merrr, jeetje wat goed zeg! Heerlijk toch zo rijden! Volgende keer gaat de galop vast ook fijn.
Shelly, goed zeg! Gefeliciteerd met je prijs!
Susan, lastig zeg. Ik zou gewoon in hele kleine stapjes gaan wijken. Paar passen goed en weer rechtuit of een volte draaien. Zeker als hij het lastig vindt moet je met een paar goede passen al blij zijn.

Hier helaas nog geen goed nieuws. Paard blijft heel bijzondere dingen vertonen, iets te lang verhaal voor hier op bokt. Dinsdag (volgende) week is er tijd en ruimte voor uitgebreid onderzoek op de kliniek en tot die tijd kunnen we alleen duimen en zorgen dat paard een beetje rustig blijft doen...

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 12:35

Jeetje zeg Glenstorm :(:) Wat heeft je paard precies?

Gisteren even met instructrice overlegd over het longeren, zij raadde dubbele lijnen af, daar krullen ze zich juist vaak bij op. Dat heb ik er net uit dus liever niet nee :+
We kijken binnenkort samen even naar wat geschikt zou zijn. Hoop dat we iets vinden want ja, toch best fijn als je kan afwisselen.

wennie19

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 16:52

kom ook weer om de hoek kijken zag weer wat goede resultaten gefeliciteerd dames en helaas ook wat blessures.

hier hebben we februari een pauze maand gehad en 5 maart ging helaas niet door door een rhino uitbraak maar 26 maart mag ik na 2 maanden dan eindelijk weer starten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 17:26

Oh glenstorm niet leuk! Hopelijk komen jullie er snel achter.

Ik longeer alleen met zo'n longeerhulp. Lekker lang en laag.

Wennie succes! Dan heb ik ook weer wedstrijd de 26e. Finale komt dichtbij haha. Staan nog steeds eerste dus moet goed komen!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:25

@ Wennie; Rhino ... das niet best. :(:) Neuro vorm?
@ Shelly; die longeerhulp heb ik ook echter hij gaat zelf al zo met z'n neus over de grond tegenwoordig.
Toen ik 'm net had longeerde ik hem daar wel mee, maar doordat hij onder het zadel het voorwaarts neerwaarts ging leren deed hij dit aan de longe later ook. Hangt dus nu lekker in de kast. :+
Ik zoek eigenlijk meer iets waarmee ik hem wat meer bij elkaar kan zetten, zodat hij zonder ruiter daarin wat sterker kan worden. Maar wat he ....
@ Shelly; is de finale soms in Leusden?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 13:29

Marietje35 schreef:
@ Shelly; die longeerhulp heb ik ook echter hij gaat zelf al zo met z'n neus over de grond tegenwoordig.
Toen ik 'm net had longeerde ik hem daar wel mee, maar doordat hij onder het zadel het voorwaarts neerwaarts ging leren deed hij dit aan de longe later ook. Hangt dus nu lekker in de kast. :+
Ik zoek eigenlijk meer iets waarmee ik hem wat meer bij elkaar kan zetten, zodat hij zonder ruiter daarin wat sterker kan worden. Maar wat he ....

Klopt deze is in Leusden!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-17 14:32

Dat dacht ik al, daar worden heel veel van dat soort wedstrijden georganiseerd.
Leuk :j

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:45

Marietje35 schreef:

ja de neurologische vorm was gelukkig niet bij mijn paarden op stal maar ga het ook niet opzoeken dus dat was ff een paar weken nergens heen

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 09:50

Vreselijk! Nee, dan zou ik ook even pas op de plaats maken. :j

Gisteren super fijne les gehad, weer een schepje er boven op kunnen doen. _/-\o_
Ik had echt een onwijs fijn gevoel aan het eind, wilde eigenlijk net vragen of ze stukje kon filmen toen ze zei draaf 'm maar uit want dit is zat. :+ Volgende keer maar even vragen, ben heel benieuwd hoe het eruit ziet, dat stukje in de spiegel is zo lastig te zien.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:56

Marietje, fijn zeg! Heerlijk als het goed gaat! Volgende keer wel even een filmpje hè, want ik ben wel benieuwd!
Wennie, kan me wel voorstellen dat je toch iets voorzichtiger bent.

Mijn paard is nu sinds 23 februari kreupel. Toen was het rechtsachter. DA is toen geweest maar die kon niks vinden, paard kreeg wel een week pijnstilling omdat hij vrijwel niet meer kon lopen van de pijn. Toen liep hij zaterdag 4 maart eigenlijk helemaal weer goed en kwam hij vervolgens 5 maart weer kreupel uit zijn stal. Dit keer zit het voor, het leek even onduidelijk welk been het was. Maar nadat in overleg met een andere dierenarts de hoefsmid de ijzers er weer onder heeft geslagen, bleek het toch wel duidelijk rechtsvoor kreupel te zijn. Het zit niet in zijn been, pezen en gewrichten zijn gewoon goed. Maar hij heeft kwamen we toen achter ook een deuk in zijn schouder. Het ziet eruit als een lanssteek, alleen dit had hij nog niet. Omdat het allemaal zo vaag is, gaat hij dinsdag naar de kliniek voor uitgebreid onderzoek.

Mijn paard kan ook nooit normaal doen, zelfs met een blessure moet hij weer zo bijzonder doen :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:53

Tjonge ja mooi balen is dat! Hopelijk komt er wat uit de onderzoeken.

Marietje fijn! Volgende keer even vragen on te filmen idd ben heel benieuwd.

Ik heb mijn L1 debuut gepland. 26 april op hippisch geesteren. Super mooi terrein en groot dus lekker alle ruimte om los te rijden. Wel spannend hoor! Hebben jullie nog tips? Dit is trouwens gewoon tussen de warmbloeden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 10:35

Jeetje zeg Glenstorm, dat is nogal wat! Ik duim voor je dat het meevalt, altijd klote als je beestje niet goed is! :(:)

Tips voor de L1, gewoon lekker rijden. :j Werk je figuren mooi af, zorg voor voldoende impuls, dan ben je al een heel eind. :j

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 11:54

Wat leuk dat je officieel gaat springen Shelly21, stoer! :D & gefeliciteerd met het L1 startgerechtigd, leuke foto's!

Gefeliciteerd met je winstpunten en prijs SusanH, fijn dat de stijgende lijn erin zit!

Balen Mizsz_Kitty van de blessure, was je er wel mooi op tijd bij zeker?

Leeneliefje, gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen! Ga zo even je filmpje kijken!

Goed bezig Merrr, mooie punten weer! Fijn dat alles goed was bij de DA!

Jeetje glenstorm wat vervelend! Spannend nog even dus! :(:)

Lastig is dat Marietje35 met longeren! Net wat je zegt, fijne afwisseling maar dan moet je er wel wat aan hebben!

Ik heb ook m'n L1 debuut opgegeven, 22 april :P

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 12:13

Glenstorm naar de kliniek...spannend...

Shelly, gewoon lekker gaan rijden, komt vast goed! Verschil met de b is niet erg groot.

Marjolein, alvast succes!

Izzi doet het prima. Wordt wat fris met al dat stappen. Benen waren na een paar dagen alweer mooi droog, en ook nu met wat draven blijft dat goed. Inmiddels bijna 3 weken onderweg, over 3 weken verder overleggen met de DA.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:15

Dag allemaal! Net lekker de manen van azrael verknipt :') ..
ga even bijlezen!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:24

Jeetje Glennstorm wat vervelend als je niet precies weet wat er met paardlief aan de hand is...
Lijkt me wel fijn om te weten dat het in ieder geval niet te pezen (lijken) te zijn..
Ik had zelf een keertje mijn paard 2 weken heeeeel erg kreupel, hoefsmid erbij en veearts erbij
bleek na twee weken koelen en rust een hoefzweer te zijn heel diep in de hoef. De smid die daar achter is gekomen is vanaf toen ook direct mijn vaste smid geweest, wat een held en wat een opluchting was dat! :D Dirk-jan de kievit en ik wil nooit meer iemand anders.

Shelly mijn tips voor het l1: probeer je paard iets meer aan elkaar te rijden dan wat je in de B zou doen. Het verschil qua basis tussen L1 en B is dat je bij de B je paard nog wat meer naar de hand kan rijden en bij het L1 is dat niet meer voldoende. Paard hoort echt nagevelijk te zijn. Verder gewoon netjes op de letters rijden, mooi constante aanleuning. Maar als je in de B nette punt rijdt dan lukt het L1 gewoon, overgang is niet mega groot, ik haal dezelfde punten in het L1 als in de B. No worries :D

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:25

leeneliefje schreef:
Jeetje Glennstorm wat vervelend als je niet precies weet wat er met paardlief aan de hand is...
Lijkt me wel fijn om te weten dat het in ieder geval niet te pezen (lijken) te zijn..
Ik had zelf een keertje mijn paard 2 weken heeeeel erg kreupel, hoefsmid erbij en veearts erbij
bleek na twee weken koelen en rust een hoefzweer te zijn heel diep in de hoef. De smid die daar achter is gekomen is vanaf toen ook direct mijn vaste smid geweest, wat een held en wat een opluchting was dat! :D Dirk-jan de kievit en ik wil nooit meer iemand anders.

Shelly mijn tips voor het l1: probeer je paard iets meer aan elkaar te rijden dan wat je in de B zou doen. Het verschil qua basis tussen L1 en B is dat je bij de B je paard nog wat meer naar de hand kan rijden en bij het L1 is dat niet meer voldoende. Paard hoort echt nagevelijk te zijn. Verder gewoon netjes op de letters rijden, mooi constante aanleuning. Maar als je in de B nette punt rijdt dan lukt het L1 gewoon, overgang is niet mega groot, ik haal dezelfde punten in het L1 als in de B. No worries :D

Ja ik hoor het van steeds meer. Gelukkig is hij in zijn aanleuning en hoofd-hals houding heel constant. Vandaag weer wat oefeningen mee gepakt en valt me niks tegen hoe hij het op pakt!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:26

nou knallen dus! :D Wijken hoeft maar een paar pasjes, wat belangrijk is dat wanneer je klaar bent met wijken je ook kaarsrecht weer naar de hoefslag rijdt. Dat je het dus netjes afwerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:44

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 20:53

Mooi jasje!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 10:44

@ MizszKitty; Ik heb even gemist wat die van jou heeft? Is het ernstig?
@ Leeneliefje; :') Maar goed dat je dan geen kapster bent :D

Sorry, ik vind het jasje niet zo mooi :o Maar dat is meer omdat ik daar zelf het figuur niet (meer) voor heb. Al die korte jasjes etc, leuk hoor als je maatje 34/36 hebt, maar die tijd is echt geweest.

Ik was weer gestart en ondanks dat het losrijden heel rommelig ging (mensen op de hoefslag aan het stappen, overal en nergens stil staan, mensen constant door de bak lopen etc. :roll: ) heb ik fijn kunnen rijden! Twee keer 1e met 209 en 211,5 Super tevreden dus! Zo maar eens even kijken om voor april op te gaan geven, outdoor!

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 14:54

Wow mooie punten Marietje! Dat met inrijden is wel vervelend, zeg je daar niets van dan?

Izzi heeft een irritatie op haar tussenpees. Strandrit (en dan het stuk in de duinen) waarschijnlijk de oorzaak van geweest.
Na 2 dagen was het been alweer dun en ze loopt er ook prima op, goed teken tot zover. Over 3 weken contact met de dierenarts hoe verder op te bouwen. Eerste week van mei gaan we naar de Veluwe en de DA dacht dat ze dan wel mee kon als we maar rustig aan zouden doen.
10/11 mei wil ik weer starten als het kan, anders wordt dat juni.

Nooit gedacht dat ik dat zou zeggen, maar ik mis het starten :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:13

Zeker wel! Alleen dan zitten ze je nog heel verbaasd aan te kijken ook.
Sommige mensen :7 }:0 Er is daar nota bene een stukje waar je droog kan gaan staan kijken naar het losrijden zonder dat je daarvoor in de de deuropening staat. En bakregels zijn kennelijk heel moeilijk te leren :+

Jeetje zeg, daar ben je dan gelukkig mooi op tijd mee! Als het echt een scheur oid is in de pees dan ben je verder van huis.

Snap ik wel hoor, ik vind het ook erg leuk om op pad te gaan. :j

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-17 13:20

Even ego, maar we zijn net bij de kliniek geweest en paard is door 2 dierenartsen 100 procent goed bevonden! Dus we mogen weer opbouwen met rijden!