[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nontie

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:53

Gisteren eenvoudige galopwissel geoefend. Die knol van mij snapt er niks van en vind contragalop volgens mij gewoon leuker als de goede galop ofzo :')

Dinsdag er nog afgevlogen in de les. Had een ander zadel op omdat eigen zadel naar de zadelmaker was, volgende keer maar gewoon lesje overslaan, zadel lag niet optimaal waardoor hij iets blokkeerde en op den duur dacht: ga jij maar over de hindernis, dan wacht ik wel aan deze kant.
Beetje spierpijn gehad en we gaan aanstaande woensdag ons B debuut maken in Winschoten.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:36

Galopswissel kent die van mij helaas ook niet en krijg het er ook niet in bij hem. :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:47

Ach, die van mij vind je galop wissel juist makkelijk, hij wisselde uit zich zelf al als hij verkeerd asnsprong toen we hem net zadelmak/ruiter mak hadden.
Helaas is er daardoor geen contragalop in te krijgen, verplaats iet wat je gewicht en meneer wissels al :')

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 13:54

Ik moet elke keer in het parcours weer terug naar draf, wil ik in de goede galop komen. Heel irritant. :=

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:00

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:21

Net mijn B debuut gehad bij de paarden. Helaas een stop op 1.
Tja.. zenuwen he..
Verder wel een fijn rondje.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:25

Mooi dat je een fijn rondje hebt gereden. En ja, die verrekte hindernis 1, die is altijd spannend. Heb ik ook last van. Zodra je daar overheen bent, vloeit de spanning wel af. :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:25

Mijn dochtertje in de 20 cm :P eerste parcours stuur kwijt bij de 6 en tweede parcours foutloos en in de barrage een weigering omdat ze de weg kwijt was.

Ben wel trots op haar, in de les krijgt ze hem niet gestuurd. (Onervaren hè)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:26

DewiFoto schreef:
Net mijn B debuut gehad bij de paarden. Helaas een stop op 1.
Tja.. zenuwen he..
Verder wel een fijn rondje.

Gefeliciteerd, mooi debuut toch?

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 16:29

Gefeliciteerd Urielle met je dochter!!

Heb het weer overleefd. Heb echt l opgegeven, maar zou zweren dat paard meende dat er een z parcours of neer stond. Niet uit te zitten. Nog wel 8e geworden. 2e ronde was de pijp leeg. Had een balk en kwam niet lekker een wending door. Winstpunten had ik dan al niet meer kunnen halen, dus gestopt. Hij had genoeg zijn best gedaan.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 18:16

Oh ja! De eerste hindernis is altijd de 'grootste' hindernis. Figuurlijk gesproken :))

Doris springt een wissel wanneer ze zin heeft. Moet het commando nog even goed instellen haha.

Pfoe wat een regen!
Gelukkig was het tijdens mijn springles in de buitenbak droog.
Het ging een beetje apart vandaag :')
Normaal trekt ze heel erg aan dus ik werk veel aan wachten. Maar nu wachtte ze net iets te veel en nam ik geen initiatief.
We waren gezellig op elkaar aan het wachten :+
Gevolg; een paar verrotte afstanden en toen bedacht ze 'opletten jij' en weigerde een paar keer.
Uiteindelijk toch nog een fijn lijntje gesprongen als afsluiter. :)

@lithya; hoogvlieger vandaag :P

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 19:29

Mag je blij om zijn dat het toen droog was. Hier is het tegen 14 uur pas begonnen met regenen.

Hoogvlieger? Waren 10 hindernissen 12 sprongen. Was een aaneenschakeling van te hoog vliegers

Iemand ervaring met zadelonderlegger van BR?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:04

De gelpad? Die heb ik onder mijn springzadel liggen :)

Enne excuus; hoogvliegerS :D

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 20:36

Nee bondje. Hij valt 's winters altijd enorm in. Is niet tegen te voeren. Heeft onbeperkt ruwvoer. Krijgt nu olie bij, werkt iets. Maar beide zadels liggen dan even wat minder. Daarnaast met die hoogvliegers kom ik ook niet altijd even fijn mee helaas.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:05

Ik heb schaapding van sectolin en die bevalt me heel goed Lithya!
Knap dat je bent blijven zitten welmoed, pirouettes na de sprong, die van mij doet het soms ervoor :+
Galopwissels, hou op hahaha, ken het wel. Mick begint het nu eindelijk fijn te doen :P

Vandaag 2x B dressuur gestart en niet zonder resultaat! 1x eerste met 188 en 3e met 186 :D Ik ben op en top tevreden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:37

Ik gebruik bij mijn springzadel een bontje van BR. Ik vind hem fijn. Blijft mooi liggen. Nadeel vind ik wel erg dat hij lelijk wordt en wassen niet echt een aanrader is ivm de wol.

Verder vind ik het een hele drukverdeler.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 21:54

Gefeliciteerd Paljas!!!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 22:59

Gefeliciteerd Laura! Altijd leuk prijzen winnen!
Fijn dat je het toch goed hebt afgesloten Pion. Soms is de communicatie ff niet helemaal op 1 lijn.
Ik heb vanmiddag toch maar paard uit de stal getrokken in de regen. Lekker los gewerkt. We zijn steeds sneller op het punt dat ze loslaat en lekker gaat sjouwen en mij laat zitten.

Morgen weer springles ! Yess!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:48

Wat gaan jullie hard! En zijn jullie lekker actief met de wedstrijden, toppers!

Ik heb mijn rijbewijs nog niet dus we worden elke keer voortgesleept. :P
Wat een verhaal M_D_H! Je hebt wel geluk gehad zeg. En dat met een tinker! Wij hebben ook zo’n mallerd op stal maar die kan dus niet alleen zijn. Ik had Nicole een keer voor de training uit de wei gehaald alleen toen bleef het andere hoogdrachtige paard alleen in de wei en dat kon ze niet aan. Ze sprong uit een drafje van nog geen tien meter afstand zo het hek over van 150 cm en stak zo de drukke weg over achter ons aan. We schrokken ons dood. Die blijft dus nooit meer alleen. Tsja, Sattisfaction(Stakkato) bloed, dus het springen zit er wel in :P

Gefeliciteerd met de prijs Mistid. In roden was je tegen een stadaard aan geknalt? Hoe gaat het nu met je knie?

Super Carola dat je naar de finale hebt gereden!

Ik zal zo even naar je topic kijken Welmoed_ Leuk!
Gefeliciteerd Laura!

Bah, het is inderdaad echt koud. Daarom geef ik mij inderdaad ook op voor veel wedstrijden. Alleen is het deze week er rustig mee. Woensdag alleen nog springles en donderdag Tolbert sla ik maar eens over. Ik zou fotografie workshops geven op mijn school tijdens een 24-uurs marathon maar ik hoor er niks meer over :’) Ach, een beetje rust is ook niet verkeerd toch?
Aankomend weekend ga ik een weekendje weg dus dan heeft het paard lekker rust! Cadeau’tje van mijn vriend om lekker een weekendje kerstmarkt te doen. Leuk!

Gister in roden gestart. Paard was helemaal gek met inrijden. Gelukkig wat hulp gekregen. Het eerste parcours zat Nicole niet zo op te letten maar het tweede parcours hadden we een fijn ritme! Erg blij mee! We kwamen op elke sprong fijn uit en hadden geen rare sprongetjes meer maar wel twee balken helaas. Gelukkig wel weer een goed gevoel dus we gaan een goede kant op. Al is het paard nog wel te sterk en van mijn instructrice die me gister heeft geholpen moet ik maar eens over stappen op een ander bitje. Goed plan denk ik. Ben ook aan het kijken naar een hoofdstel met een mexicaanse neusriem. Weten jullie goede en mooie betaalbare hoofdstellen met een mexicaanse neusriem?
Iemand ervaring met deze?: http://www.ej.nl/paard/hoofdstellen-bit ... _3379.html

of deze (alleen weet ik echt niet hoe de kwaliteit van Decathlon is..: http://www.decathlon.nl/hoofdstel-romeo ... #avantages

Waar hebben jullie ze weg?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 10:56

Even snel, ga vanmiddag op de rest reageren :)

Ik heb de epplejack Mexicaan. Normaal haal ik niks weg daar omdat ik niet zo te spreken ben over de kwaliteit. Maar dit was destijds even nood. Ik ben er wel erg gelukkig mee. We hebben hem nu bijna 4 Of 5 Jaar in gebruik. Gebruik hem niet dagelijks (heb ook een dressuur en een longeerhoofstel alle drie de hoofdstellen hebben andere bitten) maar toch zeker 3 keer in de week wel. Hij is nog steeds relatief zacht qua leer, bontje is nog steeds zacht en hij werkt fijn. Merk wel dat de steentjes in de neuriën los beginnen te laten, maar die kan je zo terug drukken :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:00

Dat klinkt best positief! Ik rijd nu denk ik ook al weer bijna drie jaar met een hoofdstel van de Epplejeck en doet het super! Gebruik m dagelijks denk ik wel en voor meerdere paarden. Fijn dat hij bij jou dan ook goed werkt. de EJ Mexicaan, hebben ze die nog? Ik kan het nergens vinden..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:04

Ik denk dat ze bedoelt de bovenste van jou links. :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:11

Oooh :+ Ik dacht dat het misschien ook wel een merk was haha. Ik ben nu op stage en vlakbij mij zit de ej, denk een of twee km verderop dus ik denk dat ik morgen maar gewoon een kijkje moet nemen haha! :P

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:21

Het zit mij niet mee. Clinic was super leerzaam maar ben er wel van af gelazerd op m'n kop dus nu beetje stijf. Vanochtend was het glad dus ging ik ook nog op m'n plaat met de scooter. Treurig! Wel veel plezier van m'n nieuwe transportbeschermers van Bucas, 10x beter dan mijn oude van Eskadron.

Ismy, toch mooi dat je het tweede parcours fijn hebt gereden. Gevoel is alles. :j

Lithya, ik zweer bij mijn mattes schaapjes. Wel met ruggegraat uitsparing. Ideaal en helemaal zelf samen te stellen. Voer je ook bietenpulp bij?

Urielle, gefeliciteerd!

Dewi, knap gedaan hoor. De eerste keer B vond ik die eerste sprong zo ontzettend hoog!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-14 11:24

Jeetje, dat zit niet mee Pantykous! Sterkte! Gevoel is inderdaad alles :)