[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-20 11:13

@Marietje, fijn dat je weer lekker kan trainen en dat je les zo goed ging!

@Sandy, vind balkjes mee nemen altijd leuk. Gestoa kan er alleen net iets te heet van worden en aangezien ze toch echt nog even kalm aan moet doen heb ik ze op een gegeven moment niet meer mee genomen. Ik ga normaal gesproken iedere zondag lekker op buitenrit. Gaat nu even wat moeilijker aangezien de eigenaar op vakantie is en we gaan op zondag ochtend altijd samen :)

@Buxy, geen uitslag meer binnen gekregen gisteren? Waar ga je morgen heen? Leuk als je een keer een Z proef kan gaan proberen!

Afgelopen 2 dagen heeft Donner weer voor het eerst aan de longeerlijn gelopen. Denk dat ik hem wel ruim een jaar niet heb gelongeerd. Ik kon hem nooit in het weiland longeren aangezien hij zich dan altijd omdraait. Nu had ik de mogelijkheid om het lint en de paaltjes te gebruiken en zo een stuk af te zetten. Hij liep echt super goed! Met het rode dekje is donderdag ochtend en gele dekje gister middag. Gisteren ook eventjes balkjes mee genomen, hij pakt alles goed op. Vanavond ga ik hem weer even kort rijden als het niet te warm blijft.

Bij beide keren zat de bijzet of dubbele longe niet strak. Hij zocht zelf telkens de ontspanning op, maar kon ook even naar boven komen zonder dat er meteen druk op het bit kwam te staan

Afbeelding
Afbeelding

Buxy

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 17:54

Leuke foto's Veertje!

Wij gingen vandaag naar Neede en pot domme wat was het vies warm!
Doran liep eigenlijk prima hij kan beter maar was stabiel voor zijn doen.
1e proef fijn kunnen rijden en voor mijn gevoel iets te weinig punten.
2e proef een paar foutjes (aangaloperen bij inzet keertwendingen enzo)en beide een beetje 'leeg' daar wel een winstpuntje die ik eigenlijk in de 1e proef verwacht had :Y)

Nu over 2 weken gewoon weer even weer een beetje wedstrijdritme zoeken _O-

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 18:54

Gefeliciteerd buxy, toch mooi weer n puntje met dat plakweer.
Leuk om bij onderlinge Z-proef te doen. Gewoon leuk om ff te kijken waar je staat en nog t hardste mee aan de slag kunt.

Ziet er relaxed uit veertje. Op zo’n grote wei wel fijn als je kunt afzetten.

Hopelijk gaan wij vrijdag weer naar buiten. Heb vanmorgen im 8.45 al weer n proefje opgenomen. Zou ook fijn zijn als ik de uitslagen van afgelopen 2 keer eens terug kreeg.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-20 19:01

Ook nog steeds aan het wachten op punten sandyjorgen?
Ben wel klaar met dat lange wachten op die online resultaten :o

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 10:44

@ Buxy; Oh ja, die ken ik wel. Fijn, met elastiek!
Ah die letters komt wel goed, als je de lijnen maar weet!
@ Veertje; Dat is fijn! Ik vind 'm op de bovenste foto het meest fijn lopen. Naar mijn idee loopt hij op de onderste net teveel erin/te diep op de voorhand.
@ Buxy; Gefeliciteerd!! Het was inderdaad vies benauwd!
@ Sandy; Wacht je nog steeds? Jeetje zeg ...

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 08:00

@Buxy, toch nog een puntje erbij! Gefeliciteerd!

@Sandy, ondertussen al een uitslag terug? Of nog steeds aan het wachten?

@Marietje, op de bovenste liep hij ook echt veel actiever dus dat zou dan inderdaad goed kunnen dat hij bij de onderste meer ging hangen.

Vandaag mag hij weer eventjes aan de longeerlijn, denk dat ik dan even met balkjes ga werken

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:55

@ Veertje; Balkjes is ook fijn! Ik vind het zelf alleen altijd zo'n gedoe :o dus doe het nooit. :+
@ Sandy: al een uitslag inmiddels?

Afgelopen dagen heel fijn kunnen trainen, wat heet .... <3
Veel bezig met lengtebuiging, travers gaat steeds beter.
Stukje film probeer ik al eeuwen te krijgen, maar dat lukt steeds niet :7

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 21:48

Jammer dat filmen niet lukt Marietje! Ben erg benieuwd hoe het beeld bij jullie er uit ziet!
Maar super dat het zo fijn voelt momenteel!

Veertje lekker aan het trainen!

Sandy al uitslag?

Ik wel eindelijk vandaag! Wachten was niet helemaal voor niks want er stonden 196.5 punt onder aan de streep *\o/* niet verwacht maar natuurlijk wel heel blij mee!

Verder gister lekker gesprongen op clubles, krijg zelf steeds meer vertrouwen dus durf langzaam ook steeds iets hoger. Vriendlief gevraagd om een stukje te filmen maar die was te druk met koffie dringen denk ik _O-

Vanavond lekker dressuur les hier thuis gehad. Hard gewerkt en heel veel goede stukken en ook wat stukken waar we echt even door heen moeten (overgaan galop stap vooral, hij sluit heel mooi en op de laatste pas drukt hij zich volledig er uit. M dan vind hi vervolgens dat dat in een draf/stap overgang ook wel kan ^))
Maar komen we ook wel weer doorheen :o

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 22:25

@Marietje, Super fijn zeg! Jullie gaan weer in een stijgende lijn!

@Buxy, kijk dat is het wachten waard! Gefeliciteerd, super nette punten!
Super leuk dat je ook lekker springt met hem!
Blijft een lastige oefening om te rijden galop naar stap. Heb daar ook heel snel moeite mee. Dan kan je lekker doorsluiten en dan opeens toch nog een mini draf pasje erbij.

Vandaag Gestoa gelongeerd, dat is op dit moment een drama. Ze heeft zoveel energie en denkt dat ze alleen maar hard mag. Zo lastig op dit moment, maar ja wat wil je na 3 maanden volledige rust :+
Donner had vandaag weer even vrij en mag morgen weer even lopen :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 07:45

Hihi met alleen een draf pasje zou ik wel blij zijn.. Hij intrekt nu zich gewoon volledig door naar benden/voren te duiken waardoor je een halve meter uit je zadel getrokken word :x

Haha energie en enthousiasme is goed zolang je het kan controleren maar rij je Gestoa ook of alleen aan de longe?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 08:40

Oh ja dat is wel minder als je uit je zadel word getrokken :+ Dan is een draf pasje wel fijn haha

Eigenlijk zou ik er niet meer op gaan tot we zeker weten dat de 'blessure' over is. Maar heb gisteren de eigenaar gevraagd en heb toestemming om haar onder het zadel mee naar buiten te nemen. Dus dan zou ik haar ook in het weiland kunnen rijden. Wandelen aan de hand is ze namelijk net zo druk en dan heb ik onder het zadel net iets meer te vertellen :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 10:09

@ Buxy; Gefeliciteerd! Dat is een mooie punt!
Die overgang en zich eruit drukken, dat komt gewoon omdat hij nog niet zoveel kracht heeft. Komt wel :j
@ Veertje; Fijn dat je er weer op mag van de eigenaar! Lijkt me inderdaad makkelijker om haar wat rustiger te houden.
@ Sandy; Heb je nu dan misschien je punten terug? :D :+

Gisteren weer heel fijn gelest. :j Zo heb ik helemaal geen zin om op vakantie te gaan. :')

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:57

Hey :wave:

Ik had m’n punten ondertussen terug maar was helemaal vergeten bij te lezen hier. Die van de 16e had ik nog eerder dan van de 9e. Had 181 en 183-2. Waren 2 proeven waar ik allebei niet veel van had verwacht omdat ik die tijd eigenlijk niet echt kon trainen ivm fysio bezoekje en wondje op been. Dus ben toch heel blij dat t nog net winstpuntjes waren. De teller staat op 8 ondertussen **\O/**
Moet van gisteren ook nog uitslag krijgen. Hopelijk gaat dat wat vlotter want ik ben t wachten soms ook wel beetje beu. Paar dagen oke maar niet meer dan n week.
Maar ach, het is voor nu nog steeds een hele fijne oplossing. Zondag weer opnemen, aansluitend aan m’n les dus hopelijk staat ze d’r dan lekker aan.

Terugkomend commentaar is werk aan de gedragenheid. Dus ik had van de week n zware les :') paard en ik allebei goed bezweet.

Dat door de draf naar stap of op de voorhand vallen en eruittrekken herken ik wel. Had ik ook tot ik eens een aantal weken flink aan galop had gewerkt. Nu is dat over omdat ze verzamelder kan galopperen maar dan is ze vervolgens weer niet snel genoeg vw op m’n been :+

Moeilijk hoor paardrijden. Ik zeg tijd voor n bosritje :evaw:

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:00

Waar ga je heen Marietje? Lang weg?Onze vakantie was geannuleerd. Dus nu voelt t echt als vakantie. Lekker thuis, leuke activiteiten doen en bijna iedere dag rijden en proefjes opnemen

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:03

Wauw buxy. Relaxte score! Gefeliciteerd.
Vriendje volgende keer beter instrueren. Eerst filmen, dan koffie :')

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:04

Fijn dat je d’r weer op mag veertje. Soms geeft dat stuk meer rust voor t paard.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 14:37

@Sandy, gefeliciteerd! Toch 2 winst. Heb je veel feedback gekregen op je protocol?

Gisteren met Gestoa op pad geweest. Ze was druk en lekker voorwaarts maar makkelijker bij me te houden. Vandaag heeft ze dagje vrij.
Donner mocht vandaag mee naar buiten en ik merkt aan hem dat hij dat echt even nodig had! Hij was lekker ontspannen en relaxt. Morgen wil ik even proef gericht gaan trainen en dan ook weer eventjes de bakletters neerzetten :)
Afbeelding
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 19:10

Ben vandaag even aan het kijken geweest en denk dat ik weet wanneer ik mijn M2 debuut wil gaan maken :D Nog wel even overleggen of die data kan en er verder niks in de agenda staat. Mocht die data lukken dan is 2 augustus mijn laatste M1 wedstrijd :)

Vandaag weer even gereden met Donner. Hij liet zich helaas niet rijden, pakte links weer volledig vast en rechts 0 contact. Geprobeerd veel te schakelen, tempo wisselingen te rijden maar niks hielp vandaag. Er zaten nog wel een paar fijne stukjes tussen en de middendraf begint echt een middendraf te worden. Voel hem echt onder zetten i.p.v versnellen, dat gaat gelukkig echt steeds beter. Soms heb je van die dagen dat het gewoon niet helemaal lukt.
Als het goed is heb ik voor dinsdag avond vervoer om naar de groepsles te gaan en zaterdag heb ik nog weer even prive les. Dan hoop ik dat het 2 augustus op wedstrijd weer goed gaat komen :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-20 14:27

Als paarden toch eens konden praten wat er aventoe dwars zit hè.....
Maar goed, hopelijk zijn je aankomende lessen weer een heel ander ritje en kun je 2 augustus een fijne proef neerzetten.

Ik heb uitslag van de 23e terug. 188 punten *\o/* en dat zet de teller alweer op 9. Gisteren ook nog n proef ingezonden. Dat zou ook n winstpunt moeten zijn dus ik ben al aan t nadenken over wanneer en waar m’n Z debuut gaat plaatsvinden :o

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-20 22:25

Vanavond echt onwijs fijn gereden. Merkte dat hij het leuk vond om weer mee te gaan naar de les :)

Super zeg! Gefeliciteerd!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 12:17

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 07:30

Leuk dat je ook lekker aan het springen bent! Ziet er goed uit :D

Hier gaat alles goed met trainen. Vorige week wedstrijd in Vragender onwijs fijn kunnen rijden. Hoe ging die wedstrijd bij jou? Wij hebben de 16e weer wedstrijd. Gaan toch maar in september ons M2 debuut maken :)

Gisteren springles gehad. Ik weet niet wat ik met Donner heb gedaan afgelopen 3 weken maar hij sprong gewoon opeens hindernissen in 1x waarbij hij anders altijd moet kijken. Het water in 1x en gewoon blauwe voertonnen in 1x. Parcours ook enorm fijn rond kunnen komen, sommige hindernissen stonden wel op 80 en dat is ons uiteindelijke doel :)

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 15:41

Jaa Doran springt graag en ik wordt er ook steeds beter in :Y)
alleen heel jammer dat ze op de club in september van springinstructie gaan wisselen...
Fijn dat bij jullie ook fijn gaat! Waar spring jij?
On laatste rondje was denk ik ook ongeveer 8cm ofzo? Ook ons doel want ik zou heel graag een keer op concours willen :+

Vragender had ik een bijzonder fijne 1e proef gereden! Was echt heel blij toen ik de ring uit kwam. 2e proef beide een beetje op en daardoor veel stomme fouten.
De punten van de eerste proef kwamen alleen totaal niet overeen met m'n gevoel dus dat was jammer.
Wij zouden morgen eigen weer gaan naar Rekken maar is afgelast ivm de warmte.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:20

De aanhouder wint veertje. Oefening baart kunt.
Jammer buxy van t resultaat. Respect dat je nog weg was met dit weer. Ik zou morgen met stalgenoot meegaan als groom, maar gelukkig is dat toch afgelast.
Ik lig al 2 dagen te Netflix met ventilator aan. Wat n weer zeg. Paardje heeft al n week vrij en komt er nog 1 bij denk ik.
Ik wacht nog steeds op n uitslag van de laatste online wedstrijd die ik reed. Hopelijk deze week uitslag. Dan kunnen we weer verder met plannen. Hopelijk was dit de eerste en laatste hittegolf voor dit jaar.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 16:22

Oja en buxy, ziet er goed uit op de filmpjes. Super stoer, en heel goed voor je paard.

Flink en mooi terrein bij jullie vereniging zeg