[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:20

Ik kom me hier ook melden heb vandaag mn startkaart aangevraagd voor onze pony. Het is een 5 jarige nrps pony ruin van 1,47 en ik ben zelf 1,76 lang. Voor het mooi ben ik er wel te groot voor. De pony is aangekocht voor de handel amper zadelmak. Hij pakt het echter zo ongelooflijk leuk op allemaal en heb een super klik met hem dat ik heb besloten hem toch te starten. Voor in de toekomst altijd mooi voor de verkoop en zolang hij niet verkocht is heb ik er ook nog veel lol in :)

Op deze foto hadden we hem net een week, ondertussen loopt hij 1000x beter maar vanmezelf heb ik nog niet veel fotos van hem. Tis meer een idee voor de combinaite. Als we op wedstrijd zijn geweest dan zal ik nog wel plaatsen haha. In het begin krulde hij vaak wat achter de teugel maar dat is er thuis in iedergeval uit en komt ie mooi van achter uit over de rug. Wil hem B starten en dan als hij het goed oppakt versneld promoveren en dan per klasse aankijken hoe hij het oppakt. Thuis loopt hij nu op ong L2 niveau en beginnetje gemaakt met de M oefeningen.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 9120_o.jpg

Hij heeft ook een verzorgster die met hem dressuurt en spring zij is net 15 jr geworden
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 7135_n.jpg

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 20:35

Suus___ schreef:
Wat een knappe! :D

Dankjewel :D
Paar maandjes terug kletste ik ook wel eens mee hier in het topic. Maar omdat ik niet meer startte en een beetje boktmoe was had ik al even niet meer van mij laten horen. Ik heb wel altijd nog meegelezen :)

Leuke pony Kady1. Ik vind je niet echt storend lang ofzo.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:00

CP, he leuk! Je bent er weer, hopelijk blijft jullie gezondheid nu oke, zodat jullie lekker verder kunnen trainen.

Kady, niet storend hoor, past prima. Leuk paard ook.

cp112

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:04

Hey sjol, hoe is het met de kleine Heps?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:08

Hi die gaat als een trein.
Nou ja.. Heb er nu sinds pasen 12 x op gezeten. (1 x per week 10 minuten, wordt nu 2 x want ze wordt moddervet)
Vorige week het bos in geweest met Heps en Toobs en nog een paard, ging super.
Morgen krijgt ze haar eerste dressuur les.
Is braaf, doet stap en draf, halt en kan pasje opzij. Galop kan ze niet (behalve in het bos) en aan de teugel lopen zijn we totaal nog niet mee bezig.
Oh en ze is er ondertussen achter dat ze onder het zadel ook fratsen uit kan halen zonder dat ze om valt.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:16

Lekker jonge paarden streken dus hahaha.

Ik heb ook weer zin om met een jonkie aan de slag te gaan. Maar moet nog even wachtwn tot volgend jaar :+ maar die is nu al bijna uit de ponymaat met haar 2 jaar :')

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:19

Oh, dan heb jij mazzel, voor mij is ze eigenlijk te klein, maar ze is zo leuk.. echte pretbek en pret karakter.
Brutaal klein dondertje is het nog steeds.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:22

Ach, beetje breedte erbij dan lukt t wel toch.

D ie van mij komt uit een merrie van 1.50 en hengst van 1.57 (niet de mijne hoor). Ze was 2 maand terug zelf al 1.55 met net 2 jaar :') gaat de 1.60 wel halen gok.
Ze is naast het rijden ook boor de FOK en ik hou wel van een beetje maat. Is alleen wel even wennen weer haha.

Haar vader

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:25

Mijn telefoon flipt haha.
het moest zijn, haar vader start binnenkort ZZ licht. Moeders heeft de punten voor het M1. Vanwege leeftijd kon ze toen niet doorstarten en toen kocht ik haar. Heb haar nog niet gestart. Misschien in de toekomst nog wel.
Maar eerst kijken waar we met Noedel komen en volgebd jaar guppie oppakken.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:27

Oh, dat is flink ja 1.60 verwacht. wauw!
En pa en ma in ieder geval goed aan de bak geweest in de dressuur! ZZlicht stoer!
Is zo leuk zo'n jonkie in rijden en mee bezig zijn en tijd gaat zo snel, het is zo volgend jaar.
Heps heeft een Z1 mams en Z1 paps, geen idee of ze in hun voetsporen gaat treden, kan maar zo zijn dat ze liever recreatie paard is, blijft een fjord he?!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:29

Ja idd. Dat hwb ik ook wel hoor. Wie weet vind ze het wel niks aan. Ach, lig ik ook niet wakker van. Ze gaat ook voor de fok gebruikt worden met Nuadhu dus dat worden vast leuke beebies :D

Tijd gaat hartstikke snel. Ik weet nog als de dag van gisteren dat we Noedel zadelmak gingwn maken. Wat een guppie was het toen :')

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:31

Vinden jullie dat een ruiter van 1.55 m die net 17 is geworden, beter een E-pony kan kopen, of een klein paardje voor op wedstrijd? (Eerst bij de pony's, daarna bij de paarden)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:33

Noedel zijn 2e keer ohz. Humpiedump haha
Afbeelding

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:34

joeluna schreef:
Vinden jullie dat een ruiter van 1.55 m die net 17 is geworden, beter een E-pony kan kopen, of een klein paardje voor op wedstrijd? (Eerst bij de pony's, daarna bij de paarden)

Zolang beide past maakt het niks uit toch? Als de klik er maar is. Lekker rijden gaan :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:35

Tja, je zit hier tussen de pony ruiters...
ik ben 1,84 en heb een fjord van 1.47 en een zwarte van 1.56, ben er gelukkig mee, kan er gewoon mee starten tussen de paarden.

Ligt er maar aan wat de ruiter zelf fijner vind, 1.55 is niet groot, dus past prima op E of klein paard.
Als diegene nog bij de pony's wil starten zou ik zeggen doe een E, maar het is maar net of je een leuke tegen komt zou met niet vast pinnen op de maat, maar gewoon iets leuks gaan zoeken, ongeacht de maat.

CP Ook al zo braaf!!! Heerlijk he!? Van die brave paarden.
Heps loopt alleen nog wel gewoon met haar kop in de lucht :+ , maar goed, eerst maar eens op haar eigen beentjes leren lopen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:38

Ja Noedel heeft van zichzelf altijd al die houding wat gehad. Komt door dat front he.

Dit is de 2 jarige knoeperd
Afbeelding

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 23:42

Sjolvir schreef:
Tja, je zit hier tussen de pony ruiters...
ik ben 1,84 en heb een fjord van 1.47 en een zwarte van 1.56, ben er gelukkig mee, kan er gewoon mee starten tussen de paarden.

Ligt er maar aan wat de ruiter zelf fijner vind, 1.55 is niet groot, dus past prima op E of klein paard.
Als diegene nog bij de pony's wil starten zou ik zeggen doe een E, maar het is maar net of je een leuke tegen komt zou met niet vast pinnen op de maat, maar gewoon iets leuks gaan zoeken, ongeacht de maat.

CP Ook al zo braaf!!! Heerlijk he!? Van die brave paarden.
Heps loopt alleen nog wel gewoon met haar kop in de lucht :+ , maar goed, eerst maar eens op haar eigen beentjes leren lopen.

Zo had ik er nog niet over gedacht, maar wel beter eigenlijk! Dankjewel :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:30

Als ze maar lol heeft :D dat is het belangrijkste. Of dat nu op een pony of een paard is :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 14:22

2 jaar, wauw...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 15:35

Hihi, ik ben heel benieuwd hoe die is als ze uitgegroeid is. Maar dat zal pas over een jaartje of 3 zijn. Volgend jaar is ze 3 maar gaan we nog niet zo gek veel met haar doen. Ze moet zo groot worden.
Gaan lekker beginnen met longeren en dan rustig zadelmak maken en beetje basis installeren. Ze wordt ook gedekt dus gaat dan rond september weer lekker op rust en dan als het veulen eruit is en oud genoeg pakken we haar op. Dan is ze ruim 4.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:40

Wat een knapperd kady!

CP:hoe groot worden de meeste tinkers dan gemiddeld?
Ligt toch ook aan het type?
Bij mij op de manege staat er 1 van bijna 1.80!Dat schijnt toch wel een uitzondering te zijn,begreep ik.

Morgen lekker nog lessen en dan zaterdag en zondag op wedstrijd bij Zeeland outdoor.
We zijn er klaar voor,nu hopen dat ze niet overal beren ziet.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 16:51

1.80 lijkt mij geen volle tinker. Kruising met shires kunnen die maat wel halen

Tinkers zijn tussen de 1.35 en 1.70 officieel. In NL zijn de meesten zo rond de 1.50.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 19:32

Hij zei van wel,maar ik dacht altijd al dat het een Shire was.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:45

Wat een stilte hier.

Gisteren heb ik een hele fijne les gereden. Noedel mist nog veel kracht maar toch sjouwt ie als een gek. Ook begib gemaakt met keertwendingen en dat pikte hij super op. Inzet gaat eigenlijk super alleen na een pas of 3 draaithij nog wat ruim. Maargoed hij snapt het principe wel. Hij leert zo snel echt heerlijk :+:

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 20:24

Ach beter groot en netjes doorstappend dan een stilstaand spilbeen, hoewel ik niet weet of jury's dat ook zo vinden.

Blij blij blij.
Gisteren 13e x op Hepsie, we hadden les _O-
Goed nadat ik het verkeer om ca 6 uur had getrotseerd, pffttt.
Bij de bak aangekomen, nat uiteraard.
Mevr. wenste niet rechts aangesingeld te worden en voor het eerst had ik een vasthouder nodig met opstijgen. 8)7
Daarna was het gewoon weer de Heps.
Totdat er 3 andere paarden de bak uitgingen, toen werd het een hinnik concert gevende Heps.
Wel nu in de bak gegaloppeerd (op die 3 m l en r om na laatst al bokkend, voor het eerst).
3 x l om en 3 x r om, minstens half rondje bak, bijna hele *\o/* Knap paard.
Wel in streep wil racen stand en aangalopperen kost me ca 60 meter :=