Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 08:52

Volgens mij niet

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:04

Laatste keer dat ik t reglement las wel Bloem, maar weet niet of dat dit jaar ook nog zo is

Welkom Nobel! En fijn dat je weer een beetje kan rijden zo. Leuke tinker!

Fijn dat je weer plannen kan maken Merel!

Sterkte Melzazu :(:)

Ik ben nog steeds niet fit (understatement, maar met antibiotica denk ik dat ik heel goed ga :')). Gister wel, semi, want hc, nog gestart. Geen officieel debuut, wel ontzettend blij. Twee grote fouten (wat een 2 op een dubbelteller opleverde), maar alsnog bij 1 jury al winst en gezamenlijk bijna _/-\o_ Was ook terecht dat het onderaan de streep met die fouten geen punt was. En ook wel blij mee achteraf, want stel je rijdt 60 in het zzz, maar hc, dan baal je, hahahah

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 09:19

Ah, ik krijg net bericht op mijn eerder verstuurde whatsapp bericht. Het mag dus wel, en heb het nu zwart op wit :D

KNHS schreef:
Goedemorgen,

Combinaties die zich tijdens Regio-kampioenschappen selecteren voor deelname aan KNHSkampioenschappen mogen tussentijds promoveren met behoud van startgerechtigdheid voor de KNHSkampioenschappen in de klasse waarin men zich tijdens de Regio-kampioenschappen heeft
geselecteerd.

^***

Wat een mooi resultaat Noukie! Zeker als je niet fit bent!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-26 19:02

Roodvos welkom!

ElinaSk groot gelijk dat je niet gaat met kans op ijzel. Jammer maar komen wel wedstrijden weer!

Noukie wat balen dat je zelf niet fit was, maar toch een leerzaam rondje dus :)

WAUW BloemBloem wat een prachtig resultaat en een mega score *\o/* *\o/* Gefeliciteerd!
En inderdaad lekker genieten op het NK, fantastisch al om daar te mogen rijden!

Welkom Nobel!

Melzazu fijn dat je weer lekker op pad bent geweest, jammer dat je net geen winst had en de galop wat onrustig was.. Balen dat je nog niet helemaal kunt vinden in het juiste bit..
Wat naar zeg van je partner.. Gelukkig alles weer wat stabieler, sterkte :knuffel:

DemiSisa welkom terug! Wat leuk dat je een 3 jarige hebt gekocht. Wat is het voor een?

Kimwilliam ook welkom terug!

Bloembloem tussen regio en NK mag wel, tussen kring en regio niet

Noukie onsdanks HC toch een mooi begin! En al een knappe score

Even vlot bijgelezen. Ga proberen weer bij te houden :+
Wij zijn vorige weekend weer op pad geweest, kon merken dat we wat weinig wedstrijd ritme hadden afgelopen periode. proeven met fijne stukken maar ook nog wat teveel storingen en rommeltjes, 1e proef net geen winst met 209, 2e proef terecht 198, teveel spanning in de wissels die snel achter elkaar komen en vervolgens een AC lijn 5 wissels om de pas die niet gevraagd werden :+
Komende donderdag mogen we weer :) Thuis de laatste dagen weer fijn kunnen trainen, nu hopen dat het weer mee blijft zitten zodat we ook in het ritme blijven.

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 12:59

Welkom aan alle nieuwelingen en welkom terug aan alle herintreders!

Noukie hopelijk knap je snel op! Wel dapper om onder antibiotica toch op wedstrijd te gaan.

Melzazu bitproblemen is echt niet fijn, want dat heeft invloed op je hele rijden. Hopelijk loopt hij lekker op de ongebroken bustrens.

Wij zijn afgelopen vrijdag weer voor het eerst geweest na 2 jaar wedstrijdstop door peesblessures. En dat was weer top! Heel braaf paard en super leuk om weer wedstrijden te kunnen rijden :D De punten waren wel apart, ik was 1e in de proef waar ik 178.5 heb gereden. Maar toch ook nog een winstpuntje in de 2e proef. Ik vond zelf de 1e proef nogal rommelig en de 2e proef heel lekker gereden. Wel grappig, hij wilde niet meer vanuit galop terug naar draf en toen bedacht ik me dat hij daar vorige wedstrijden ook moeite mee had. Ik lag in een deuk dus moest mezelf weer even bij elkaar rapen voor de rest van de proef :+ 22 februari gaan we weer!

Melis_93 jij hebt ook al zo'n leuk paard wat zelf maar dingen gaat verzinnen. Wel goed om te weten dat ze dus wel wissels om de pas kan als ze wil :Y)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 13:37

hier afgelopen vrijdag met mn pretletter op pad geweest.
Ze maakte er echt weer een feestje van ( voor zichzelf dan ). Ze heeft van dr eigen al weinig geduld en al helemaal als het aan komt op wissels :+ . thuis met trainen nu eindelijk wel het erin gekregen maar de eenvoudige op wedstrijd.... daar geeft ze graag haar eigen touch aan zullen we maar zeggen :') .
ze merkt zelf ook dat ze groeit in haar kracht en wilt dat maar al te graag showen.
ze eenvoudige wissels waren galop - stap ( 2 passen ) - piaffe - galop :Y)

agh ja toch van het Z1 en Z2 ( 7 combinatie's ) 1ste proef 2de en 2de proef 1ste met toch weer een puntje :D nog 1 te gaan met mn feestnummer.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:10

@kimwilliam, klinkt als een meedenkend paard, dat blijft toch lastig om dat een beetje voor te zijn, als ze weten wat er gaat komen.

@Meriam91, wat fijn dat je weer op wedstrijd kan, en dan het wedstrijdritme gaan oppakken.

@melis_93 ,toch weer een puntje, gefeliciteerd!

@Roodvos, ik ben ingedeeld in Grade V, maar dat niveau zijn we voorlopig nog niet aan toe. Ik kan gelukkig wel met de reguliere wedstrijden meedoen.

Verder zijn we heerlijk aan het verder trainen. Mijn dochter is vorig week weer even mee geweest. Dat is wel fijn, omdat ik in mijn rechterbeen nauwelijks kracht heb, en links iets meer, daardoor rijd ik paarden makkelijk scheef als ik niet op let. Weer goede tips gehad, en daarmee aan de slag. Hij liep een zaterdag zo fijn, dat ik zelfs een schoudervoor kon rijden. Nu nog gaan starten, mijn wedstrijdset hangt al klaar..
De planning blijft in Maart de eerste wedstrijd, alleen staat de wedstrijd nog in Concept.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:37

Miriam: er hard om kunnen lachen is goed :D
Melis had ook een creatief paard
Kimwilliam s merrie neemt ook eigen initiatieven :D

Nobel: dat vroeg ik me ook nog af : heb je af en toe iemand, die jouw paard ook wat bij kan rijden? Of is dat niet nodig ?

Bloem: gaat je dochter gauw L1 starten?

Ik hoop er over 2 weken weer op te kunnen stappen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:44

@Getup, normaal gesproken rijdt de eigenaar ook, maar zij is net bevallen. Ik kan niet twee dagen achter elkaar intensief rijden, dan kan ik op dag drie niet meer goed lopen. Meestal pak ik hem tussen het rijden door met de dubbele lijnen, dat doet hij superfijn. Ik rijdt ongeveer 3 keer per week, dan één of twee dagen aan de longe, en twee dagen lekker vrij. Straks wil ik ook wel weer buiten gaan rijden, maar we zijn in november van stal verhuisd, en zitten nu op een weg die niet zo fijn is het eerste stuk. Dus we doen nog rustig aan daarmee.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-26 14:46

Dat klinkt goed , toch ? Hoe je je paard werkt dan he.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 07:59

Miriam: hahaha, gelukkig kon je erom lachen, we zien ook nog wel eens anders :))

Melis, wel fijn dat ze er 5 achter elkaar kan springen :+ :D

Kimwilliam heb je beeldmateriaal van het stuk piaffe, hahaha!

Getup schreef:
Bloem: gaat je dochter gauw L1 starten?

Ik hoop er over 2 weken weer op te kunnen stappen.

GU, 14 februari staat die op de planning! En dan snel leuke wedstrijden plannen voor outdoor
hoor, ben die kou zo beu!

Je herstel gaat dus voorspoedig? Aftellen *\o/*

Kijk nou hoe leuk, ik wist helemaal niet dat ze daar ook een nieuwsbericht aan zouden
wijden.
BloemBloem @ [VN] Zuid-Hollandse kampioenen van 2026 gehuldigd bij manege de Prinsenstad

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 11:27

Haha je kunt outdoorwedstrijden plannen, maar of t weer ook meespeelt is de vraag :D

Vandaag is t prachtig weer , trouwens. Maar dochter komt pas tegen 17 u uit school en heeft morgen een proefwerk, dus gaat ze morgen in de regen buitenrijden met een vriendin.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:28

Haha, eens! Maar er naar uitkijken brengt ook al positiviteit, ben helemaal klaar
met die natte bende en kou!

Al begint nu met die zon wel weer het gekloot met deken wissels op de dag, maar gelukkig doen
we dat onderling op stal altijd regelen <3!

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 14:37

Noukie, wat fijn dat je weer hebt kunnen starten al was het maar hc. Een goed gevoel is ook belangrijk. Balen dat je nog steeds niet fit bent overigens

Melis, haha zo leuk als ze zelf wat bedenken :+

Miriam, fijn dat je iig een winstpuntje mee hebt kunnen pakken.

Kimwilliam, haha toch leuk als ze zo fanatiek zijn.

Nobel, fijn dat er lekker getraind kan worden. En voor je het weet is het al maart.

Ik kan niet wachten op een beetje zon en warmte. Wat een klote weer hier. Ik lig al sinds zaterdag ziek op bed maar mis er niks aan. Vandaag zelfs code rood hier pfff, klaar met al die sneeuw en gladheid hoor. Ik hoop zondag weer te starten als ik dan weer fit ben. Dat wordt leuk met al haar energie en een linker galop die opeens wat aandacht eist weer :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 15:04

Hoorde al dat t op sommige plekken (vooral t noorden?) zo glad is.

Ik dacht deze week ook wat Meer te gaan wandelen en wat conditie op te bouwen. Maar ja, ziek kind thuis, dus pech.

Morgen wordt t weer prut, geloof ik.

Hopelijk ben je gauw opgeknapt, Elina.

Klopt , Bloem, hopen kan altijd haha.
Ik wissel niet zo vaak dekens. De schimmel had er niet eens 1 op toen hij kwam en heeft een 100 gr deken . Mijn merrie ook, maar Met 200 gr liner sinds t koud werd. Maar ze heeft t niet te warm en dus laat ik m nog zo totdat t echt iets beter wordt.
Staan hier wel de hele dag buiten.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:00

hahahaha BloemBloem ja ze vind Piaffe ook een leuke oefening en ik gebruik het in mn trainingen wel met meer op achterbeen en zelf dragen. ook met schakelingen sluit ik heel soms helemaal door en ze wordt er goed krachtig van maar daardoor doet ze het ook als ze erg enthousiast is en geen geduld heeft hahahaha ik heb denk ik wel ergens een foto of iets heb van een training.

hier ook echt klaar met de kou en nattigheid en al die dekens enzo. zou zo lekker zijn als ze weer lekker zonder deken in het zonnetje kunnen staan ipv met al die dikke winterjassen op :D

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:17

Nouki, wat fijn dat het bij je wedstrijd toch nog zo goed ging. Niet fit, toch een wp! Netjes hoor! Nu op naar een officiële! ;)

melis_93, Veel succes vandaag :D

Miriam91, Fijn dat jullie weer konden starten en dat jullie plezier hebben gehad. Op naar de volgende!

kimwilliam, Gefeliciteerd met je winst en punten!

Nobel01, Lekker doortrainen toch! Leuk dat je in maart weer gaat starten.

Getup, hoe gaat het met je herstel?

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:07

Weet iemand hoe het zit met haarstijl van een shetlander voor de men wagen met wedstrijd?
Ik heb mijn pony's in 2 span staan. De ene pony heeft te lange manen om los te dragen en de andere pony heeft redelijk lange manen maar heel "pluizig" (zoals een IJslander). Ik denk dat mooi vlechten of knotten niet gaat lukken. Weet iemand hoe het zit met het reglement daarvan?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:53

shetlander10 schreef:
Weet iemand hoe het zit met haarstijl van een shetlander voor de men wagen met wedstrijd?
Ik heb mijn pony's in 2 span staan. De ene pony heeft te lange manen om los te dragen en de andere pony heeft redelijk lange manen maar heel "pluizig" (zoals een IJslander). Ik denk dat mooi vlechten of knotten niet gaat lukken. Weet iemand hoe het zit met het reglement daarvan?

En een hengstenvlecht? Die had ik er altijd bij mijn Fries met hele lange manen inzitten.

shetlander10

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:30

FriesWytske schreef:
shetlander10 schreef:

En een hengstenvlecht? Die had ik er altijd bij mijn Fries met hele lange manen inzitten.

Bij de ene pony doe ik altijd een hengstenvlecht. Maar de andere pony heeft van dat pluizige en dikke IJslander haar. Vlechten ziet er dat niet heel netjes en strak uit. Maar bij de ene een vlecht en de andere los haar is ook niet echt netjes.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:06

Kan je niet iets gebruiken tegen de pluis? Ik gebruik altijd of een mousse van naf of een waxstick. Dan blijft het zelfs 3 dageb keurig zitten, blijven de kortere haren plat liggen en dat ondanks buiten staan en rollen.