Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:18

Veel succes dit weekend! Ik heb lekker 2 weekenden jureren en daarna zelf weer op pad. Even wat doortrainen, want afgelopen weekend was niet helemaal naar mijn zin.

Heb me afgelopen week bedacht dat het misschien ook wel aan het dekje gelegen heeft. Paard kan enkel tegen katoen en daar rijd ik thuis ook altijd mee. Op wedstrijd heb ik nu twee keer met een MrsRos dekje gereden, die heeft geen katoenen binnenkant, maar een cooldry met behoorlijke ruitjes er in.
Dit kan in combinatie met net geschoren weleens teveel geweest zijn.

Heb een nieuwe besteld, die is nu binnen denk ik. Een katoenen dekje van ANKY.
Ik denk mooi bij mijn vos en blauwe kleding.

Afbeelding

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 15:10

Mooi dekje PS!

Succes iedereen die dit weekend gaat starten!!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:10

Veel succes allemaal!

Klinkt niet onlogisch PS, én mooi dekje heb je geshopt!

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 23:17

Hier hard aan het trainen voor volgende week. Maar het gaat met pieken en dalen.

Succes iedereen die dit weekend op pad gaan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 11:58

Succes allemaal met de wedstrijden dit weekend! Wij gaan de volgende week weer aan de bak.

Even een kleine wedstrijdpauze gehad wegens de studie van mijn dochter. Wel lekker doorgetraind en in de tussentijd ook S&T aangemeten. Daar rijden we hem nu 2 x per week mee. Hij accepteert het gebeuren met het grootste gemak. Waar wij dachten dat hij er wel even aan zou moeten wennen is daar niets van te bespeuren. Hij loopt ermee alsof hij nooit anders heeft gedaan.
Inmiddels springt hij ook een goede wissel allebei de kanten op. Dat had hij met 1 week door. En hij vindt het echt fantastisch leuk. Hij kan nog wel eens erg op zijn omgeving reageren maar het lijkt of hij nu veel beter bij de les blijft.

Chique dekje PSvanLot. Kan goed zijn dat je paard niet tegen het materiaal kan. Hier geen last van al rijden we hier ook meestal met de puur katoenen versie van Eskadron.
Ik kende het merk MrsRos nog niet. Ziet er wel leuk uit. Heb je ook ervaring met de rijbroeken?

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 12:13

Succes iedereen dit weekend!
Ik ga weer voor het eerst op wedstrijd sinds de bouwvak. Even een tijdje door getraind dus niet veel online geweest.

Babootje: Mijn wedstrijdset is van mrsRos. Wedstrijdjasje en rijlegging. Zit echt top en goede kwaliteit!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 13:55

Succes voor iedereen!

Ik ga Nien zo verhuizen. Blijft iedere keer weer spannend om haar ergens achter te laten. Ze is echt mijn kind :')

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:11

Mooi dekje PSVanlot!
Dat gaat mooi vlot Babootje. Wat voor S & T heeft hij ?

Bij ons was laatst een bitfitter, maar die had geen stangen mee :roll: . Wel n fijne Fager trens geprobeerd en besteld, dus maar kijken hoe ze daar op loopt.

En heb n Dyon hoofdstel gekocht , die zit goed.

Succes iedereeen!!!

Ik kon me opgeven voor een grotere wedstrijd, had dat heel enthousiast gedaan . Toen begon ik wat te twijfelen of t echt n goed plan was ( hele sterke concurrentie- wederom ver weg) . Dacht niet uitgekozen te worden ( mogen uit onze regio maar 4 combinaties gaan) .

En tadaaa ik kreeg bericht dat ik geselecteerd ben en ingeschreven. Bibber . Dus ga ik maar :=

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:27

DiscoDipp schreef:
Succes voor iedereen!

Ik ga Nien zo verhuizen. Blijft iedere keer weer spannend om haar ergens achter te laten. Ze is echt mijn kind :')

Herkenbaar. Hopelijk heb je snel het vertrouwen weer terug dat er goed voor je paard wordt gezorgd.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-23 14:40

Getup schreef:
Dat gaat mooi vlot Babootje. Wat voor S & T heeft hij ?

Bij ons was laatst een bitfitter, maar die had geen stangen mee :roll: . Wel n fijne Fager trens geprobeerd en besteld, dus maar kijken hoe ze daar op loopt.
En heb n Dyon hoofdstel gekocht , die zit goed.

We hebben Julia Groenhart erbij gehad. We hebben bij haar op stal gestaan een poosje dus vandaar. Zij heeft toen ook ons eerdere hoofdstel en bit gefit en heeft dat netjes gedaan; het hoofdstel fitten maakte ook echt een wereld van verschil bij hem. Er zit nu een trust dubbel gebroken trens in en een Neue Shule stang. We hebben er verschillende geprobeerd en daar liep hij het beste mee. Mooi los door het lijf. Meteen eigenlijk, dat vond ik wel bijzonder. Hij loopt nu 2 x per week op S&T en de rest alleen op trens. Maar op 1 of andere manier laat hij nu makkelijker de kaak los (ook als hij niet op S&T loopt).
Dus het was een goede keus om het te doen.

Getup schreef:
Ik kon me opgeven voor een grotere wedstrijd, had dat heel enthousiast gedaan . Toen begon ik wat te twijfelen of t echt n goed plan was ( hele sterke concurrentie- wederom ver weg) . Dacht niet uitgekozen te worden ( mogen uit onze regio maar 4 combinaties gaan) .

En tadaaa ik kreeg bericht dat ik geselecteerd ben en ingeschreven. Bibber . Dus ga ik maar :=

Leuk zeg, gefeliciteerd! Wanneer gaat het gebeuren?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 08:57

Mooi dekje PSvanLot!
Hoe is verhuizing gegaan discodipp?
Spannend getup!
Succes voor degene die vandaag nog gaan!

Ik kreeg gisteren bericht dat de wedstrijd waar ik debuut zou maken afgelast is, dus snel aan het zoeken naar vervanging. Geen idee waarom, alleen standaard bericht dat de hele wedstrijd geannuleerd is.
Alleen de fijne in de omgeving zitten al vol natuurlijk. Druk aan het zoeken, maar verenigingen zijn ook erg slecht in neerzetten hoe het losrijden is. Ik start niet als er buiten losgereden moet worden en soms moet je dan een hele zoektocht of een locatie überhaupt wel 2 binnenbanen heeft... En het is niet alleen een kwestie dat ik van suiker ben, maar mijn lijf trekt dat niet meer.
Ik heb 10 december nog wel wat staan, maar wilde daarvoor al een keer geweest zijn. Kan er een paar vinden voor komend weekend waar plek is, maar liever weekend erna zodat ik nog 1 keer kan lessen. Afgelopen woensdag ging niet door :')

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 09:49

Wat vervelend MWM :\

Voor weekend van 18e/19e met 2 binnenbanen hebben bijv Berestein en Hestar nog plek, zijn bij Hestar wel kleine bakken dus geen idee of het een beetje te rijden is :') Alle fijne wedstrijden lijken iig vol te zitten.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 10:27

Berestein had ik gezien, maar ken ik niet :') en zegersloot de week erna, maar ook nooit geweest.

Ik ben altijd heel vroeg met inschrijven dus vind dit heel irritant haha

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:07

Dat is balen zeg MWM

Succes met verhuizen DiscoDipp !

Babootje: oh, interessant, 2 verschillende merken. Ik heb hier niet zo veel keus qua fitter, er was er 1 uit Frankrijk hier , was verder wel ok, haar uitspraken kwamen met mijn gevoel overeen.
Maar ja, geen stang erbij. Dus erg onhandig.

Zou bijna n keer inladen en naar NL rijden . Pfff .

En de wedstrijd is vandaag.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:40

Succes Getup!

Merel balen, maar niet zeuren en rijden komend weekend! Dat kunnen jullie, écht, en anders zie je het als oefenrondje.
Berestein bijna 20 jaar geleden gestaan, is volgens mij wel fijn starten. Hestar is het losrijden (toen iig) wel klein.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-23 11:40

MyWishMax schreef:
Berestein had ik gezien, maar ken ik niet :') en zegersloot de week erna, maar ook nooit geweest.

Berestein is blijkbaar wel binnen starten maar losrijden in de overdekte buitenbak - ik heb er vaker gereden en vind dit ding een veredelde binnenbak, aan 2 kanten sws helemaal dicht, maar kan me ook voorstellen dat je er toch niet blij van wordt :')

Het is ook best slecht parkeren, de eerste paar kunnen op hun terrein en de rest op 150m loopafstand ofzo.

Ripse Ruiters en Woubrugge (die ene stal aan de Kruisweg die steeds een nieuwe naam krijgt) zag ik ook nog voorbijkomen, dat is iig allebei 2x binnen. Zegersloot ken ik niet maar het is ook zo'n grote locatie met meerdere binnenbakken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 11:56

Noukie schreef:
Succes Getup!

Merel balen, maar niet zeuren en rijden komend weekend! Dat kunnen jullie, écht, en anders zie uje het als oefenrondje.
Berestein bijna 20 jaar geleden gestaan, is volgens mij wel fijn starten. Hestar is het losrijden (toen iig) wel klein.

Ze heeft afgelopen dagen stil gestaan := daarom wil ik het niet haha. Had woensdag ineens dik been door wondje, dus alleen gestapt en niet gelest. Vandaag er weer op, maar bijna week stil gestaan omdat dinsdag vrije dag is al. Liep gewoon goed en been is alweer helemaal dun, maar dan vind ik zaterdag wedstrijd wat te snel. En die les komt dan wel heel fijn van pas om de laatste lijnen door te nemen, maar dat zit idd alleen tussen mijn oren :')

Plus even heel zeikerig, had de vrijdag voor de wedstrijd expres fysio afgesproken en dat krijg ik komende week niet gepland. Zit nogal een hele planning om wedstrijden heen, voor zowel paard qua rijden als voor mij qua fysio, hulp en rust :') Op moment dat ik wedstrijd inschrijf plan ik ook extra fysio in zodat er plek is.

Ga straks even op stal vragen of iemand ervaring heeft met Alphen of 1 van de anderen.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 12:45

Heel gaaf dekje PSvanLot!

Wat fijn Babootje dat het zo goed gaat, ook met S&T! Wanneer gaan jullie weer op pad?

Heel spannend DiscoDipp! Hoe is de verhuizing gegan? :)

Heel spannend Getup, maar gaat vast goedkomen! :D

MyWishMax wat balen van je wedstrijd. Zou je niet eventueel je instructrice kunnen vragen of zij ervaring heeft met die locaties? Zij kent jou natuurlijk ook, dus dan kan zij misschien wel een inschatting maken of het een geschikte locatie zou zijn voor jou? :)

Hier gisteren weer op pad geweest voor een selectie proefje. Sinds Chiko niet rad liep doordat ie vast zat, is hij een stuk fijner gaan lopen na de behandeling van de fysio. Met anderhalve week voorbereidingstijd was het vrij krap, maar toch onwijs trots op hoe hij gisteren rond liep. Kreeg hem niet helemaal lekker los in de linkerkaak en dat is soms ook wel wat te zien, maar hij liep heerlijk voorwaarts. Resultaat: 184 punten en uiteindelijk 9 van de 17 (2 uitvallers, oorspronkelijk 19) in een best wel pittige groep en bij been best strenge jury.

De proef is gefilmd en zou hem eventueel wel willen delen als daar interesse in is. Vind dat wel een beetje spannend, mijn benen zijn best onrustig namelijk en heb daar helaas ook nog vrijwel geen controle over. Gisteren wel even met iemand over gehad en hele fijne tips gekregen om daar eens aan te gaan werken (wat ik overigens wel probeer, maar gewoon echt echt echt lastig is).

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 13:20

Dat is toch nog een winstpunt demi, goed gedaan met die krappe voorbereiding!

Ik weet nog niet zeker of ik de clubkampioenschappen moet doen, morgen ga ik even kijken of Joe weer last krijgt van zijn pssm als ik de galop vraag, want daar ging het mis afgelopen maandag. Ben nu rustig aan het opbouwen want wil natuurlijk niet weer dat hij zo staat te shaken als maandag, maar doordat hij toen zo'n last kreeg heb ik dinsdag de les gemist en ga ik deze week ook niet heen, dus ik zit nog erg te twijfelen of ik wel mee ga doen.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:03

Ja heel blij! Ben echt super trots op hem!

Wanneer zijn de clubkampioenschappen bij jullie Polarize?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:16

Snap ik wel hoor, ik moet ook met mijn lijf rekening houden dus bij ons is een dag wedstrijd ook altijd even goed plannen.

De verhuizing anzich is goed gegaan, ze is alleen nog heel onrustig daar. Gisteravond in de stal wel wat rustiger en in de wei toen net ook niet meer zó hard crossen. Maar toch niet op der gemak.

Ze heeft verlatingsangst dus ze kan gewoon echt niet alleen ergens achter blijven, zolang ze daar rekening mee houden dan bedaard ze vast wel de komende dagen.

Ik vind het allemaal maar spannend, heb er slecht van geslapen :')

Edit: Goed gedaan Demi! Mooie plaatsing in een zware ring dan! :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:20

MyWishMax schreef:
Noukie schreef:
Succes Getup!

Merel balen, maar niet zeuren en rijden komend weekend! Dat kunnen jullie, écht, en anders zie uje het als oefenrondje.

Ze heeft afgelopen dagen stil gestaan := daarom wil ik het niet haha. Had woensdag ineens dik been door wondje, dus alleen gestapt en niet gelest. Vandaag er weer op, maar bijna week stil gestaan omdat dinsdag vrije dag is al. Liep gewoon goed en been is alweer helemaal dun, maar dan vind ik zaterdag wedstrijd wat te snel. En die les komt dan wel heel fijn van pas om de laatste lijnen door te nemen, maar dat zit idd alleen tussen mijn oren :')

Plus even heel zeikerig, had de vrijdag voor de wedstrijd expres fysio afgesproken en dat krijg ik komende week niet gepland. Zit nogal een hele planning om wedstrijden heen, voor zowel paard qua rijden als voor mij qua fysio, hulp en rust :') Op moment dat ik wedstrijd inschrijf plan ik ook extra fysio in zodat er plek is.

Ga straks even op stal vragen of iemand ervaring heeft met Alphen of 1 van de anderen.

Hoe ver wil je maximaal rijden en in welk gebied zoek je zo ongeveer? Ik ken wel verschillende wedstrijdlocaties in Zuid-Holland en in de richting van Woubrugge (waar ik nu zelf sta).
Wij starten volgende week in Woubrugge. Idd die stal waarvan de naam (en eigenaar) steeds wisselt :D
Op zich wel prima starten daar. Genoeg parkeerplaats en binnen losrijden.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 14:35

Mywishmax: wat balen, je hebt inderdaad best veel wedstrijden waar je buiten moet inrijden. Ik hoop dat je nog een geschikte wedstrijd kan vinden!

Demisisa: mooie punten in een groot deelnemersveld, daar kan je weer trots op zijn toch?

Gisteren zelf weer sinds de bouwvak op wedstrijd geweest, dus even goed kunnen oefenen.
Voor het eerst ook doorgezeten tijdens mijn proeven. Ik had wel het gevoel dat ik er fijner aan kon rijden.
Helaas hadden ze bij de secretariaat niet gezegd dat het wat inliep. Dus ik had in plaats van 20 min inrij tijd maar 5 min inrij tijd (wou de jury niet te lang laten wachten) dus het was even stap draf galop en de ring in.
Maar hij deed het super, weer een nieuwe locatie voor ons dit en hij was super braaf.
Met 188 en 191 ook nog een tweede prijs mee naar huis mogen nemen.
Nog 1 puntje en dan zijn we M startgerechtigd *\o/*

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 15:13

DemiSisa schreef:
Ja heel blij! Ben echt super trots op hem!

Wanneer zijn de clubkampioenschappen bij jullie Polarize?

11 november! Dus het hangt er echt vanaf hoe hij het deze week doet thuis.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-23 17:47

Babootje schreef:
Hoe ver wil je maximaal rijden en in welk gebied zoek je zo ongeveer? Ik ken wel verschillende wedstrijdlocaties in Zuid-Holland en in de richting van Woubrugge (waar ik nu zelf sta).
Wij starten volgende week in Woubrugge. Idd die stal waarvan de naam (en eigenaar) steeds wisselt :D
Op zich wel prima starten daar. Genoeg parkeerplaats en binnen losrijden.

Haha, volgende week kan dus al niet, dat maakt het dus lastig. Alleen weekend van 18/19 en 25/26 en dan zit alles vol of vallen om andere reden af. Alphen is ook vol.
Leidschendam is idd wel hele kleine inrijdbak. Berestein zegt de ene van dat het fijn is en de ander dat bodem rampzalig is en je er niet heen moet.

Ik heb zo'n 30/40 km om Waddinxveen heen gezocht.

Maar als Berestein echt geen fijne bodem heeft wacht ik wel tot Prinsenstad 10 december. Had alleen graag debuut gemaakt op kleinere wedstrijd deze maand. Want dat is een competitie over meerdere wedstrijden.

Demi, gefeliciteerd! En nee, instructie nog niet gesproken. App ik morgen even, maar die heeft vooral te maken met de juryhokken en niet met losrijdringen haha.

Succes alvast polarize, hopelijk red je het en blijft paard het goed doen