Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:54

ringo94 schreef:
Nibbit schreef:
Dat staat er echt duidelijk bij.
De gehaalde online punten tot tellen allemaal, tot er weer meetm./wedstrijden zijn

De vraag was ook niet of alle punten dan mee tellen := De vraag is of de regel van 5 punten in real live blijft staan of deze dan gereduceerd worden naar het al behaalde aantal punten dus teller staat op b+7 moeten daar dan 3 real live punten bij of blijft het aantal real live punten ten alle tijden op 5 staan?

De punten die je tot 1 juni online rijdt tellen als offline punten, dat is wat Nibbit ook bedoeld en idd al een paar keer uitgelegd is hier.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:55

ringo94 schreef:
Nibbit schreef:
Dat staat er echt duidelijk bij.
De gehaalde online punten tot tellen allemaal, tot er weer meetm./wedstrijden zijn

De vraag was ook niet of alle punten dan mee tellen := De vraag is of de regel van 5 punten in real live blijft staan of deze dan gereduceerd worden naar het al behaalde aantal punten dus teller staat op b+7 moeten daar dan 3 real live punten bij of blijft het aantal real live punten ten alle tijden op 5 staan?

Ja, alle punten tellen.
Dus 7
En dan moeten er nog 3 bij

Roulette_

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 23:00

Zaterdag en vandaag proefje ingestuurd en net al mijn punten van zaterdag gekregen. Met 194,5 punten zijn we nu L1+9 *\o/*
Leukste was nog de feedback, kregen we eind maart nog de opmerking dat onze aanleuning echt niet goed genoeg was voor de L1, vandaag werd ik onderaan gecomplimenteerd met mijn mooie stille aanleuning!

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 08:37

janna schreef:
Ben wel benieuwd wat ze doen met maandag 31-5. Zou je dan nog kunnen inleveren voor die week voor de hogere niveaus?

Ik denk niet dat dat nog kan, aangezien dat een tussen week is en de hogere klasses alleen om de week kunnen insturen.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 11:31

Vandaag m'n punten al terug van afgelopen zaterdag. Weer 2 puntjes erbij. Nog 2 te gaan.
Had wel 2 filmpjes opgenomen, maar ik ga komend weekend toch gewoon nog eens een proef opnemen. We hebben toch nog wel wat verbeterpunten (vooral tijdens de proef, terwijl het zo met rijden heel anders is haha).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 14:16

Ik heb weer een setje L2 binnen gekregen. Misschien vandaag nog wat aan doen, anders morgen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:12

Ik lees hier dat online starten boven de L niet meer toegestaan is per 1 juni, maar op de website en de update van 17mei staat dat niet. Pas als wedstrijden weer mogen gaat de regel in.

Waar halen jullie dat vandaan?
Dit is wat ik vind:

5. BLIJFT HET MOGELIJK OM ONLINE DRESSUURPROEVEN TE LATEN BEOORDELEN?

Ja, het is mogelijk om dressuurproeven t/m de klasse ZZ-licht en menproeven in de klassen B en L te laten beoordelen voor winstpunten. Zodra het overheidsverbod op wedstrijden wordt opgeheven zal Paardrijden.nl alleen nog opengesteld worden voor de klassen t/m L2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:23

Op de website van de KNHS staat dat en ze reageren dat op social media ook.

Deelnemen aan onderlinge manege- en verenigingsactiviteiten en paardrijden.nl blijft in ieder geval tot 1 juni mogelijk. Dan is er een nieuwe persconferentie van de overheid en wordt bekend gemaakt welke overheidsmaatregelen er na 8 juni gaan gelden. Wil je jouw proef online laten beoordelen? Kijk dan op paadrijden.nl voor de mogelijkheden.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:25

Maar het overheidsverbod op wedstrijden gaat niet verdwijnen per 8 juni lijkt mij, dus dan gaan we nog even door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:28

Zodra meetmomenten voor iedereen mogelijk zouden zijn wouden ze het opheffen stond op social media want dan kan iedereen weer :) en dat lijkt weer te kunnen. Paardrijden.nl is immers ook geen wedstrijd maar een meetmoment.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 20:30

Oké. Ik vind de KNHS hierin wel een bijzonder beleid hebben maar dat is hier eerder al eens besproken.

Tizzy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:25

Zo, weer een flink aantal (>10) L1 proeven binnen gekregen, 1 kunnen doen net, met nr 2 bezig en toen besloot de laptop om te updaten zonder aankondiging, aaarrggghhh. Inmiddels alweer ruim een half uur aan t wachten tot ie klaar is en dan moet ik ongetwijfeld weer opnieuw beginnen met punten van de 2e combi...
Beide combi’s trouwens, net als zoveel anderen, de neusriemcontrole aan de zijkant getoond en niet OP het neusbot...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 21:58

Mijn 2e gefilmde(en in de herhaling als 1e ingestuurde) proef is beoordeeld door een andere jury, andere proef was beter.

178,5 punten voor ons eerste ZZ proefje, ook meteen uit mn hoofd. Dus best tevreden!

Andere proef heb ik gister ingestuurd, dus wie weet daar net wel winst.

Equi_GPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 22:15

Wanneer worden ingestuurde Z dressuur proeven beoordeeld? Ik lees dat je 1x per 2 weken een proef kunt insturen. Wordt er alleen in de even of oneven weken beoordeelt? Of mag je maar 1 proef per 2 weken indienen er wordt dat op persoons niveau bekeken wanneer je weer een proef kunt indienen?
#ProefIngediend #Nieuwsgierig

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-21 23:16

Equi_GPD schreef:
Wanneer worden ingestuurde Z dressuur proeven beoordeeld? Ik lees dat je 1x per 2 weken een proef kunt insturen. Wordt er alleen in de even of oneven weken beoordeelt? Of mag je maar 1 proef per 2 weken indienen er wordt dat op persoons niveau bekeken wanneer je weer een proef kunt indienen?

Geen pijl op te trekken. Ik stuur 'm meestal in de laatste dagen van instuurweek in en de ene keer heb ik binnen enkele dagen de uitslag en de andere keer meer dan een week.

Vanavond na tienen m'n uitslag van de zondagavond ingestuurde proef ontvangen. We schommelen nog een beetje tussen net wel net niet winst. Proef 26 (Z1) is een beetje overleven nog.

Nu 199,5 punten. Zaten wat foutjes en grapjes in de proef dus niet heel gek.

Zondag gaan we op meetmoment. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:08

Lijkt me best vervelend als je zo lang moet wachten. Ik heb 48 uur om de proeven te beoordelen en als ik het niet ga redden dan gaan de proeven naar een ander.
Gisteren Engelse proeven moeten doen, dat viel tegen zeg. Dat is hartstikke moeilijk om erbij te zetten wat je precies bedoelt onder in steenkolenengels te vervallen. Ik heb dik een half uur over een proef gedaan. Pffff. Geef mij maar gewoon Nederlandse proeven.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 07:11

Ik merk dat ik er ook minder gevoel bij heb als het zo lang duurt Suzanne. Mijn ervaring in het Z is altijd meer dan een week. Blij dat er weer meetmomenten zijn.
Hoe fijn ook dat online een tussenoplossing was en ik volledig begrijp dat juryleden ook een leven hebben hè :) maar persoonlijk vind ik 1,5 week wachten niet prettig en denk ik dat de knhs daar in de organisatie wel iets in zou kunnen aanpassen

Edit: Engels is inderdaad wel even schakelen. Waarschijnlijk als je het 20x gedaan hebt zit dat ook wel weer in je systeem, maar als je niet gewend bent in een andere taal te jureren lijkt het me wennen ja. Concludeer ik goed dat je ook deelnemers uit het buitenland treft?

Equi_GPD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 12:58

NoekAa_ schreef:
Equi_GPD schreef:

Geen pijl op te trekken. Ik stuur 'm meestal in de laatste dagen van instuurweek in en de ene keer heb ik binnen enkele dagen de uitslag en de andere keer meer dan een week.

Vanavond na tienen m'n uitslag van de zondagavond ingestuurde proef ontvangen. We schommelen nog een beetje tussen net wel net niet winst. Proef 26 (Z1) is een beetje overleven nog.

Nu 199,5 punten. Zaten wat foutjes en grapjes in de proef dus niet heel gek.

Zondag gaan we op meetmoment. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Wanneer is de "instuurweek"?

Maar jammer dat je net geen winst had? Maar je bent er niet ver van verwijderd!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:01

Ik vroeg me af of jullie een goede manier weten om je filmpje die verticaal is opgenomen op je telefoon in goede kwaliteit (waarom? Geen idee, we houden de telefoon altijd horizontaal) hoe je die kunt draaien zonder kwaliteitsverlies.
Mijn filmpje is hierdoor namelijk afgekeurd, daar baal ik wel van, is niet de eerste keer dat ik het zo doe maar ik wil graag weten hoe ik zoiets eigenlijk kleins kan voorkomen.

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:15

Hoe kom je aan een Engelse proef dan susanne? Wist niet dat de KNHS dat heeft in de basissport? Of zelfde proef maar dan een buitenlandse ruiter waardoor je in het engels feedback moet geven? Wel een keer wat anders tussendoor haha.

Wij hebben begin maart ons laatste online proefje gereden en daarna gefocust op oefenen met trailerladen. Dat gaat nu super goed dus een mooie timing met dat de meetmomenten weer beginnen. Ben benieuwd of ik verschil ga merken qua jurering (ikzelf zal ongetwijfeld minder goed rijden door zenuwen, dus daar weet ik al bijna zeker dat ik verschil ga merken haha :+ ) want met dit paard tot nu toe alleen maar online gestart.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:23

Queelens schreef:
Hoe kom je aan een Engelse proef dan susanne? Wist niet dat de KNHS dat heeft in de basissport? Of zelfde proef maar dan een buitenlandse ruiter waardoor je in het engels feedback moet geven? Wel een keer wat anders tussendoor .

Dat is bij Weallride. Daar jureer ik sinds kort. Zij organiseren ook internationale competities en dus krijg je ook weleens een Engelse proef.
Het concept bij Weallride is dat de jury veel meer een coachende rol heeft. In de Nederlandse proeven geef ik dus bij ieder punt commentaar en is er onderaan veel ruimte voor een samenvattend advies en tips. Daar kan ik fijn mijn rijtechnische opmerkingen in kwijt. In het Engels is dat echt heel moeilijk want hoe leg je nou precies uit wat je bedoelt zonder in de hele algemene opmerkingen te vallen. Dat viel echt flink tegen.

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 13:31

Fleury schreef:
Ik vroeg me af of jullie een goede manier weten om je filmpje die verticaal is opgenomen op je telefoon in goede kwaliteit (waarom? Geen idee, we houden de telefoon altijd horizontaal) hoe je die kunt draaien zonder kwaliteitsverlies.
Mijn filmpje is hierdoor namelijk afgekeurd, daar baal ik wel van, is niet de eerste keer dat ik het zo doe maar ik wil graag weten hoe ik zoiets eigenlijk kleins kan voorkomen.

Ik denk dat ik weet wat er fout is gegaan. Als je gaat filmen kan het zijn dat je je telefoon wel horizontaal hebt, maar dat er verticaal is opgenomen. de camera is dan niet meegedraaid.
Wat ik altijd doe is eerst rechtop en dan op video zetten en dan draaien naar horizontaal.
Je ziet dan ook de tijd bovenin het scherm meelopen.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 14:19

Equi_GPD schreef:
Wanneer is de "instuurweek"?

Maar jammer dat je net geen winst had? Maar je bent er niet ver van verwijderd!!

De oneven weken zijn dat geloof ik.

Ja we hebben al 'n paar puntjes maar het is nog niet helemaal wat het moet zijn :)

Fleury schreef:

Heeft je telefoon geen 'draaien' functie in de videobewerker? Hier ook af en toe een filmpje wat toch verticaal wordt opgeslagen maar die kan ik dan op de telefoon zelf weer draaien en dan blijft de kwaliteit goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 16:50

Waar zien jullie bij welke jury je proef is beland?

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-21 17:27

Als je je vorige protocol opent, dan zie je bij het openklikken van het menu rechts de ingeplande proef.

Hier de 3e keer dezelfde jury. Was helaas niet mijn beste proef. Komende weken weer regulier op pad, hopelijk krijg ik dan de laatste fouten wel voor elkaar.