[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:19

Mer ik zou gewoon proberen. Je mag als je nog geen 5 wp hebt altijd nog terug naar de L1.

Miss kitty, bah ik hoor zo veel paarden die in de lappenmand zitten op het moment!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 22:04

Oke mijn paard liep vanavond wel weer fijn!! Opluchting! Misschien had hij zelf een gekke sprong of iets dergelijks gemaakt van het weekend.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 10:14

@ Merr; gezien het feit dat je een aantal weken niet veel hebt kunnen doen zou ik zelf nog 1 of 2 keer L1 doen en dan overgaan. Kan je paard ook weer rustig in het ritme komen.
@ Mizsz Kitty; wat balen zeg! Gelukkig ben je er op tijd bij zoals ik het lees? :(:)
@ Shelly; opluchting! Verstappen is inderdaad zo gedaan.

Gisteren weer gereden, hij had het weekend niet zoveel gedaan omdat ik zelf niet fit was. Beetje aan de longe door de drek gespetterd. :+ In het begin dacht ik even daar gaan we weer, maar geloof dat hij me nu in het ootje aan het nemen was! Even doorgedrukt en ineens was het over en liep hij heel fijn! Vandaag nog maar een dagje lekker rekken en strekken en dan morgen met les eens kijken of ik 'm weer wat meer aan het echte werk kan zetten. :j (stiekem gisteren paar rondjes opgepakt en dat ging eigenlijk best fijn :D )

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 19:29

Zucht paard liep weer minder maandag :(
Morgen komt toevallig de DA langs op texel.. dus maar even controle, als ze er dan toch zijn...

Gelukkig liep hij weer fijn Shelly!

En fijn dan het goed ging Marietje!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-17 21:33

Ik zou wel eens een clinic willen rijden. voor de mensen hier die dat al eens hebben gedaan: Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Verder moet ik de 11de proef 9 en 10 starten. NOUUUU dat gaat snel achter elkaar allemaal :')
Ik heb ze dinsdag voor 't eerst gereden en donderdag rijd ik ze nog een keer en dan maar op hoop van zegen haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 09:34

Ik vind proef 9 en 10 heel fijn :j maar mijn man reed zondag verkeerd :+ een volte 10 meter bij B ipv afwenden, en op X volte 10 meter links. Wat mij helpt, filmpjes kijken van de proeven. Het is wel handig als je zelf ook weet wat er komt, en welke kan je op moet.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 10:45

@ Merr; jeetje zeg, wat balen! Stiekem een zweer oid??
@ Leeneliefje; Ik heb in het verleden al een aantal clinics gereden, ging meestal via facebook of via via dat ik wist dat er 1 gegeven werd. Wat ik wel erbij wil zeggen; Ik heb zelf altijd veel meer aan les van mijn eigen instructrice. Het is toch een vreemd iemand die in 30/45/60 min. even jou moet vertellen hoe en wat.
Scheelt ook per paard wel trouwens, met de 1 heb je er meer aan dan met de ander.
@ Susan; Ik heb tegenwoordig de app, dan leer ik ze uit mijn hoofd, scheelt zeker wel! (niet dat ik tijdens de proef het nog exact weet, ben meestal erg blij dat er toch nog iemand staat te lezen :+ )

Gisteren les gereden en wauw _/-\o_ _/-\o_ Hij is na stapje terug nu zeker aantal passen vooruit!
Super fijn en ik hoop zo verder te kunnen uitbreiden. Heerlijk dier. <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:50

Ik had het zondag nog, leest mijn man AXC binnenkomen, C linkerhand. Ik: ik moet toch naar rechts? Uhhhh ja. Dan ben ik toch wel blij dat ik zelf ook weet welke kant ik op moet.

Soms moet je idd een paar passen terug om weer vooruit te gaan. Wij hadden ook een dipje, maar lijken nu weer lekker op dreef te zijn.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 20:35

SusanH schreef:
Ik vind proef 9 en 10 heel fijn :j maar mijn man reed zondag verkeerd :+ een volte 10 meter bij B ipv afwenden, en op X volte 10 meter links. Wat mij helpt, filmpjes kijken van de proeven. Het is wel handig als je zelf ook weet wat er komt, en welke kan je op moet.

Ik vind 't stukje halsstrekken teugels op maat en aangalloperen in proef 9 negen zo snel achter elkaar aan komen. Ik moet mijn paard echt fijn rond hebben om hem normaal aan te laten galloperen.
Maar ik weet 't van te voren dus kan d'r op anticiperen. Nu ff omkelden en naar stal! Proefjes oefenen :D:D:D *\o/*

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:01

O, dat is bij ons geen probleem. Beste is om hem op te pakken en via been weer naar je hand te rijden, maar waarschijnlijk doe je dat al. Ik vind draf verruimen en daarna wijken echt heel lastig, maar voor ons is wijken sowieso iets wat echt niet lekker gaat. Hoogste score die ik in de proef ooit heb gehad was een 5,5. Dus ook met 10 wp blijven we nog even in de L1, eerst het wijken beter voor elkaar hebben.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:03

Ik heb laatst ook proef 9 geoefend, ik dacht ook zo dat komt snel achter elkaar!

Zaterdag heb ik wel fijne tijden, moeten er ook Een dik uur voor rijden. 1,5 denk ik wel. 16.35 en 16.49. Dus niet zo onmenselijk vroeg uit bed hahaha. Nu twijfel ik alleen om hem vanavond al te knotten of morgen ochtend. Heb eindelijk een werkend vrij van stage of werk. Nu 8 gehad dus niet zon zin om er nog op tijd uit te gaan haha

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 09:24

DA gisteren geweest en been is gewoon helemaal goed!! Hij vond het beter dan verwacht.. was dus niet zo veel aan de hand denk afgelopen maandag.. maar dan ben je gewoon onzeker van oh wat nu...
Vandaag weer even rijden! Mag nog niet longeren omdat ze dan altijd als een gek gaat.. en dat is nog niet de bedoeling...

Ik heb nu ook de app... kan je je proeven ook inspreken haha... handig met oefenen voor de wedstrijd!

Fijn dat het zo goed ging marietje!!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:48

@ Susan; ohhhh := Dacht je man even zijn concurrentie uit te schakelen :D
Wat vind je lastig aan het wijken?
@Shelly; jeetje joh, een uur! Waar moet je helemaal heen?
@ Merr; wat een fijn nieuws! *\o/*

Gisteren weer gereden, hij had wel iets spierpijn merkte ik, maar ondanks dat fijn kunnen voortborduren op de les! Was wel beetje rommelig, er waren 2 stalgenoten die de zadelmaker langs hadden dus die kwamen contant bak in en uit. :roll: ^) Hopelijk vandaag alleen rijden. :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:49

Marietje35 schreef:
@ Susan; ohhhh := Dacht je man even zijn concurrentie uit te schakelen :D
Wat vind je lastig aan het wijken?
@Shelly; jeetje joh, een uur! Waar moet je helemaal heen?
@ Merr; wat een fijn nieuws! *\o/*

Gisteren weer gereden, hij had wel iets spierpijn merkte ik, maar ondanks dat fijn kunnen voortborduren op de les! Was wel beetje rommelig, er waren 2 stalgenoten die de zadelmaker langs hadden dus die kwamen contant bak in en uit. :roll: ^) Hopelijk vandaag alleen rijden. :+

Naar Drenthe , Exloo. Kom zelf uit Overijssel bij de Duitse grens haha.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:25

Wat een eind zeg, tjee!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:28

Lastig is: hij drukt zich eruit (tegen de hand), wringt zich in allerlei bochten behalve de goede, wordt loperig en resultaat is dat we vaak met de achterkant voor gaan. Of dat hij wel opzij gaat (heeeeel snel) maar niet wijkt.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:35

Dan zou ik hem voor de inzet iets ronder zetten, pas gaan wijken op het moment dat hij goed nageeft.
Wat betreft achterhand voor; bij het inzetten doen alsof je van hand gaat veranderen, dus of je gewoon een lange lijn stuurt zeg maar, op het moment dat je dus iets gestuurd hebt dan zet je het wijken in.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:05

Jaaa wij zijn L1 startgerechtigd! Gaaf dat ik dit al met hem heb kunnen bereiken. Hadden we nooit gedacht paar jaren geleden. In de tweede proef mocht ik ook de eerste prijs mee naar huis nemen. Toppertje! Maar we gaan nog niet gelijk over hoor.

Afbeelding
Afbeelding
Samen met een vriendin
Afbeelding
Jeej weer een oranje lint!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 00:35

Super !!! En wat een leuk paard om te zien! Heel leuk <3
Lekker oefenen voor t L dus! Komt vast goed, ik merk totaal geen verschil qua punten met de B.

Vandaag ook een succes bij mij! 3 wp en een 1sfe plaats en een 3de plaats. En er liepen heeeeele chique paarden rond dus dacht echt.: oh god dit wordt niks.. toch mooi iedereen d'r af gereden :') in de tweede proef dan.

Voor wie t interessant vindt:

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:11

Gefeliciteerd met de wp en prijzen!!

Wij zijn vandaag toch maar gestart... had me opgegeven omdat het heel goed ging.. toen ging t weer een dag minder... dus zaterdag beslist we gaan gewoon proberen.. kan altijd nog afgroeten betalen moet ik toch :P
Uiteindelijk hele fijne stap en draf stukken.. de galop even vergeten haha.. vrolijk paard :+ ... wel 4wp rijker := ! 195,5 en 201,5

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:24

Wauw allebei super goed zeg!!
Gefeliciteerd!

Ik heb dat ook als ik gewoon tussen de warmbloeden start denk ik Ooh jee allemaal luxe paarden enzo. Maarja als jij de oefeningen correct uitvoert kun je prima score rijden.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 16:25

Merrr schreef:
Gefeliciteerd met de wp en prijzen!!

Wij zijn vandaag toch maar gestart... had me opgegeven omdat het heel goed ging.. toen ging t weer een dag minder... dus zaterdag beslist we gaan gewoon proberen.. kan altijd nog afgroeten betalen moet ik toch :P
Uiteindelijk hele fijne stap en draf stukken.. de galop even vergeten haha.. vrolijk paard :+ ... wel 4wp rijker := ! 195,5 en 201,5

Wauw super! Ja die van mij was ook al zo vrolijk, alle paarden geloof ik deze tijd van t jaar :+
Gekkies!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 18:09

Mensen in t L1 of L2, wanneer zitten jullie door in je proef?

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:29

Ik zit de hele proef door.. alleen lichtrijden met halstrekken

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 21:15

Heb nog een plaatje van gisteren
Afbeelding