[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:28

M_D_H schreef:
Het is een tinker, dus ik mag hopen dat die 2 meter voldoende is om hem binnen de hekjes te houden :')

Ik weet in ieder geval dat die B makkelijk moet lukken qua hoogte :Y)
maar eigenlijk wist ik dat ook al :')
ik ben zelf het grootste probleem :o

Op zijn sloffen! Knap hoor, voor een tinker zoveel vermogen!

Cioccolato

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:14

Wij hebben ons zelf vandaag toch nog tot de finale gereden. Ga niet starten, maar leuk om te melden :Y)
eerste parcour gelijk stop op de eerste. Reed veeeel te veel op de rem. Verder ect heel fijn rondje gereden. Tweede rondje ben ik gelijk met de gasknop begonnen, even voor mn eigen gevoel; gas. Twee balkjes meegenomen maar verder super rondje! Lekker krap te sturen en goes te schakelen. Alleen nog teveel uit elkaar.
Tevreden dus

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:34

Fijn car!
Vandaag ook nog foto's gemaakt in de paddock en vond deze wel schattig eigenlijk haha :P
Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 21:10

De vader van mijn vos sprong over de omheining van 2.20 omdat er suikerklontjes op tafel stonden. Heel elegant en beheerst uit een drafje. We hebben hem een klontje gegeven en hij heeft nooit weer in de buitenbak gelopen. Hij kwam alleen los in de binnenbak vanaf dat moment.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:18

Urielle schreef:
M_D_H schreef:
Het is een tinker, dus ik mag hopen dat die 2 meter voldoende is om hem binnen de hekjes te houden :')

Ik weet in ieder geval dat die B makkelijk moet lukken qua hoogte :Y)
maar eigenlijk wist ik dat ook al :')
ik ben zelf het grootste probleem :o

Op zijn sloffen! Knap hoor, voor een tinker zoveel vermogen!

Hij heeft vooral een goede techniek voor een tinker, dat scheelt al heel erg :)

Carolaaxxxx schreef:
Wij hebben ons zelf vandaag toch nog tot de finale gereden. Ga niet starten, maar leuk om te melden :Y)
eerste parcour gelijk stop op de eerste. Reed veeeel te veel op de rem. Verder ect heel fijn rondje gereden. Tweede rondje ben ik gelijk met de gasknop begonnen, even voor mn eigen gevoel; gas. Twee balkjes meegenomen maar verder super rondje! Lekker krap te sturen en goes te schakelen. Alleen nog teveel uit elkaar.
Tevreden dus

Goed gedaan hoor!

Leuke foto Laura!

Anne_GTI schreef:
De vader van mijn vos sprong over de omheining van 2.20 omdat er suikerklontjes op tafel stonden. Heel elegant en beheerst uit een drafje. We hebben hem een klontje gegeven en hij heeft nooit weer in de buitenbak gelopen. Hij kwam alleen los in de binnenbak vanaf dat moment.

:wow:
Wat ze al niet doen voor een suikerklontje.

Nou, ik hoop dat hij het niet snel weer doet hoor :').
Hij heeft wel vaker achterlijke buien, maar als ik hem los gooi uit zich dat meestal in heel hard rond scheuren (en plat door de bocht heen rennen), mijn vriend uitdagen, hard geschreeuw, en veel gesteiger :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:30

Ik zeg filmpje!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:33

Ikke?

Zit nu op mijn telefoon,
Zal van de week eens kijken of ik een filmpje kan vinden :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 22:35

Jeetje, 5 pagina's bijlezen. :=

Haha M_D_H wat een clown. Gelukkig heeft ie alles heel gehouden. Goede springtink dus.
Mooi dat je tevreden bent Carola! Ik ben ook nog heel erg op zoek naar het juiste tempo.
Goed bezig Myrthe. Heb je niet meer gezien, wij waren al naar huis op een gegeven moment. Hoe laat was het L afgelopen?

Ik heb vandaag ook een fijn rondje in Exloo gereden. Paardlief was wel weer erg kijkerig, maar sprong wel goed. Ik had mijn afstanden lekker voor elkaar, dus al met al een lekker rondje. Op hindernis drie liep hij te loeren naar de zijkant waardoor die wat begon te slingeren, maar ik dacht jij rotzak, je gaat er overheen ook. Dus daar heb ik hem overheen gedrukt. Had een balkje op hindernis 2.
Lag er na de laatste hindernis BIJNA naast. Paard wou links, toen weer rechts en toen weer links. Ik hing ondertussen aan de zijkant en hij begon rondjes te draaien. Ik heb ongeveer 7 rondjes aan de zijkant gehangen en toen begon ie rustig te stappen en kon ik mezelf omhoog hijsen, op zijn nek en toen me in het zadel terug drukken. De parcourbouwers stonden me allemaal aan te kijken en te lachen. :')

EDIT; zet het filmpje even op youtube, kwaliteit word erg slecht op facebook.

Hier het filmpje via youtube: https://www.youtube.com/watch?v=E4hT8kg ... e=youtu.be

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:08

Lekker bezig allemaal.
Jammer mirthe van de balken. Soms willen ze te gretig en blij worden.. Toch gefeliciteerd met je 8e prijs.

Gefeliciteerd Carola dat je finale mocht rijden. :) Toch leuk als het mag. Tempo en aan elkaar rijden is ook km's maken. Moet allemaal normaal worden.

Welmoed Wat knap dat je bent blijven zitten! Moet er dan wel grappig uit hebben gezien, kom maar door met de link ;)

Over omheiningen springen heeft mijne ook handje van. Met vrij springen in een buitenbak over 1.60.. makkie en ruimte over .. nooit meer gedaan dus..
Ook het hekje naar de staldeuren is al keertje hindernis geweest. Uit stilstand en op de stenen. Muts..
Verder heeft ze toen ik haar net een week had over haar staldeur geprobeerd te springen, bleef hangen met haar achter knieƫn en dikke gapende wond tot gevolg.. week boxrust en twee keer per dag koelen en week lang antibiotica tot gevolg.. Staldeuren gingen het eerste jaar dus ook boven dicht..

Nu is ze meer gewend aan het leven in een stal en doet ze het niet meer gelukkig..

Vandaag met dubbele lange lijnen gelongeerd. Ze was braaf en goed aan de stemhulpen. Ik merk dat het wel een fijne afwisseling is van het rijden. Ook erg leuk om je paard van de zijkant te 'trainen' .
Daarna met staleigenaresse op dressuurwedstrijd. Het ging nog niet helemaal top, ze rijd M2 en ze sprong een keer verkeerd aan in galop en de keertwending rechts ging om de middenhand. Toch een eerste plaats!! Wij lachen haha Heeten is niet z'n dressuur dorp dus ;)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:10

Hahaha sinterklaas was nog een dagje extra gebleven om te jureren. :D

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:13

Filmpje staat er ondertussen bij. Helaas stopte vriendin met filmen toen ik twee pirouettes had gehad, want ze vond het zonde van het filmpje. :P

Ik vind longeren ook erg fijn. Probeer dat ook vaak wel even mee te pakken. Haha, dan werd er verder inderdaad niet geweldig gereden door de rest. :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:27

Hahaha knap dat je bleef zitten!!

Nee het niveau was inderdaad niet denderend hoog.. Er was een dressuur amazone met dikke vrachtwagen en alles, denk 3 paarden mee.. maar jeetje was heb ik met tranen in mijn ogen dat aan moeten zien. Kin op de borst getrokken en maar porren en maar trekken.. :( Was echt super mooie hengst met een ontzettend lief koppie.. Ik was 'blij' toen ik haar coupon zag liggen met veel commentaar op dat getrek. En dat noemt zich dan prof.. :(

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:41

_Elke schreef:

Nee het niveau was inderdaad niet denderend hoog.. Er was een dressuur amazone met dikke vrachtwagen en alles, denk 3 paarden mee.. maar jeetje was heb ik met tranen in mijn ogen dat aan moeten zien. Kin op de borst getrokken en maar porren en maar trekken.. :( Was echt super mooie hengst met een ontzettend lief koppie.. Ik was 'blij' toen ik haar coupon zag liggen met veel commentaar op dat getrek. En dat noemt zich dan prof.. :(

Zo zie ik er hier in de buurt ook altijd trainen. Met longeren de touwtjes zo strak, dat ze met hun kin tussen de voorbenen lopen. :=
Ik zou als jury zijnde en ik had dat in mijn ring gehad, het hele papier volkladderen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:02

welmoed__ schreef:
_Elke schreef:

Zo zie ik er hier in de buurt ook altijd trainen. Met longeren de touwtjes zo strak, dat ze met hun kin tussen de voorbenen lopen. :=
Ik zou als jury zijnde en ik had dat in mijn ring gehad, het hele papier volkladderen.

Ach, maar hoe vaak zie je niet bij de pony's dat moeders vlak voor ze de ring in gaan de kop van die pony's nog ff naar beneden trekken voor dochter lief.
en vaak winnen ze nog ook :n

Sinterklaas jury's, daar hebben we hier ook een paar van rond lopen. Altijd leuk :))

Welmoed, knap dat je bleef zitten hoor!

Voordeel van op de grond trainen is dat je zelf ook kunt zien of je gevoel machted bij het beeld :)

Ah, uit de box springen heeft de pony ook al wel eens gedaan.
Met oud en nieuw, de pony is nogal bang voor vuurwerk. Gelukkig had hij zelf niks (opening is dus groot genoeg) maar de deken was helemaal gescheurd :oo
De boer kreeg een halve hartverzakking toen hij de stal deur open deed. Hij had wat tumult gehoord, ging kijken, trok de deur los en werd bijna omver gelopen door een pony die in paniek was :n

Nee, die pony van mij is een geval apart.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:04

Ik niet. Had er gewoon 1 opmerking gezet :+ dit heeft niets met paardrijden te maken. Hier al vaker langs zien komen.

Hebben er nu 1 op stal is de eerste in alle jaren die nog niet over een draad is gesprongen. Ook uniek :D

Knap er weer opgeklauterd.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:05

Hee Elke niets tegen Heeten! :')

Ik mag morgen weer 2 L2 proefjes in Luttenberg.
Twee weken terug op de clubkampioenschappen met dressuur 198 waar ik heel blij mee was en springen 3 balken oeps :=

Verder wat wisselende resultaten hier.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 00:11

Hihi sorry glenstorm ;)

Succes morgen!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 08:38

Succes voor de mensen die vandaag op pad gaan! Ik ben vandaag alleen ponymoeder ~~}>

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 09:57

Lithya schreef:
Ik niet. Had er gewoon 1 opmerking gezet :+ dit heeft niets met paardrijden te maken. Hier al vaker langs zien komen.

Hebben er nu 1 op stal is de eerste in alle jaren die nog niet over een draad is gesprongen. Ook uniek :D

Knap er weer opgeklauterd.

Oh dat is inderdaad ook uniek ja :))

Iedereen succes vandaag!
Ik heb een zalig dagje vrij, vandaag mag mijn bijrijdster met de pony en zijn buien werken :D :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:04

Ik ga straks de kerstboom optuigen! {:) :=

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:08

Oeh dat wil ik ook nog doen, maar we moeten eerst nog een kerstboom kopen :+.
Hier ga ik zo koekjes bakken met de kinderen *\o/* *\o/*
Aangezien de voetbalclub van mijn vriend, schoonzus, zwager en semizwager (vriend van de familie die meer een broertje voor ze is) thuis speelt pas ik op de kinderen.
En aangezien ik voor sinterklaas een Koekjespistool heb gekregen is dit de uitgelezen kans om en de kinderen bezig te houden (zonder dat ze elkaar vermoorden) en het uit te testen :')

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:19

Hahaha dat wordt poetsen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:21

En kinderen met buikpijn van het deeg ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 10:22

Ja, maar dat heb ik er wel voor over. Ik kan ze nu tenminste een uur bezig houden zonder dat ze elkaar vermoorden :') en dat doen die 2 nogal snel... :+.
Dus dit is erg fijn :')
Ze waren gister al helemaal aan de stuiter :+

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:51

Haha Desiree, sterkte met de kids!

Succes voor iedereen die op concour gaan. Ik doe lekker niet zo veel vandaag. :)