[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

veertje99

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:34

@Marietje, met Donner gaat het gelukkig weer beter. Heb hem zondag weer wat meer opgepakt en dat ging goed. Kon hem op een gegeven moment linksom ook fijn rijden in de galop. Hebben vanavond les en probeer voor aankomend weekend prive les te plannen. Hij heeft afgelopen week gelukkig veel rust gekregen :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:40

Gelukkig maar! Fijn dat je vanavond les hebt, altijd fijn als er dan een stel ogen extra meekijken.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 07:59

De les ging echt onwijs goed. Had het even aangegeven van te voren, gewoon voor de zekerheid. Donner liep echt super fijn. Instructrice zei ook dat hij echt goed liep, enige waar we nog wel tegen aan lopen is dat als hij het nog iets moeilijk vind hij graag het bit los laat waardoor ik geen verbinding meer heb. Dan kruipt hij erachter en kan ik hem niet meer fijn naar voren toe rijden. Sommige stukken kon ik dat heel fijn oplossen andere niet :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 09:41

Wat fijn Veertje!!
Oei, dat herken ik zo! Dat is eigenlijk ons grote hekele punt.... Dat is dus waar ik nu mee worstel, als ik een stapje verder ga dan komt dat vaak weer terug. %)
Spoiler:
die van mij heeft ook een "rugzakje"

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:16

Het is zo lastig om ze daaruit te rijden als ze erachter kruipen en zelf geen verbinding meer opzoeken. Bij welke oefeningen heb jij daar vooral last van?

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:22

Bij alles wat hij nog moeilijk vindt. :+
Toen ik hem net had kon hij niet anders lopen, hij nam totaal geen druk.
Nu gaat dat eigenlijk wel heel goed, tot we aan iets nieuws komen en dan kan hij een soort van op slot schieten en dan vervalt hij weer in z'n oude lopen. (dit is dus precies waar ik afgelopen weken tegenaan liep!!)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:28

Het is zo lastig! Begrijp helemaal waar je tegenaan loopt, hier hebben wij ook zo onwijs veel moeite mee gehad. Nu gaat het wel steeds beter, maar we hebben soms ook onze 'slechte' dagen er tussen zitten dat ik hem er van achteren niet bij krijg. Merk het ook wanneer hij moe begint te worden, dan kruipt hij er ook heel snel achter

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 10:35

Ja klopt, idem hier! Dat is dus lastig als ik 'm wat meer aan elkaar rij, dat houdt hij nog niet heel lang vol en dan moet ik zo oppassen dat ik niet het randje over ga, dan zijn de rapen gaar.
Spoiler:
[spoiler](meer info pb, ik wil het niet openbaar zetten)
[/spoiler]

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 18:04

sandyjorgen schreef:
Ik vanavond weer online proef gereden. In de miezer. Zaten wel wat slordigheidjes in en een vliegende wissel dus ik geloof niet dat dit veel gaat opleveren. Laatste tijd heeft ze last met mesten en gaat ze toch keer stilstaan tijdens t losrijden. Of t is de voortdurende hengstigheid die dwars zit. Ik weet t niet. Hard moeten werken iig om haar voor de proef toch redelijk aan *\o/* de praat te krijgen dus ach, t voelde toch nog als n klein succesje.

Toch nog 186 punten *\o/* ondanks de fouten die ook zijn aangerekend. Blij mee.

Ik heb ondertussen weer een afspraak met zadelmaker (3 mnd geleden waren ze er nog) gemaakt en gebruik n bontje. Die keren ging ze nog maar 1 keer stil staan. Heel apart. Ik denk toch dat m’n zadel niet meer goed ligt.

Veertje: jij hebt al flink wat winst in t M1 toch? Ik zou zeggen, gewoon M2 proberen als ze in de les zo lekker loopt.

Marietje: ik ben wel benieuwd waar je tegen aanloopt dan.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-20 20:27

Super zeg! Gefeliciteerd!
Misschien dan toch inderdaad je zadel even na laten kijken, kan nooit kwaad :D

Ik ga 2 augustus nog een keer M1 starten en daarna even een fijne locatie uitzoeken voor ons M2 debuut. Heel juli gaan we werken aan het M2 om de oefeningen nog iets fijner voor elkaar te krijgen. Keert wending en travers linksom zijn nog beetje moeilijk :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-20 09:46

Gefeliciteerd Sandy!! Maar kan best hoor, zo snel :j Als ze nu een zadel had waardoor hij wel kan groeien ...
Ik stuur je pb.

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 12:11

grappig dat paarden zo verschillend op 'dingen moeilijk vinden' kunnen reageren. Hier lees ik paarden die dan de druk ontwijken/ achter het bit komen. Fantast zet juist alles vast/ op slot. Voor het plaatje ziet het er niet eens heel gek uit, behalve dan dat er geen enkele lengtebuiging meer mogelijk is. hij heeft volgens mij dan een bezem ingeslikt. Terwijl ALS hij los laat, hij als een elastiekje kan gaan :? Souplesse is echt ons werkpunt. Oók als meer oprichting gevraagd wordt, of schouderbinnenwaarts etc... Travers gaat gelukkig steeds beter.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 13:37

@Lon, Fijn dat je travers steeds beter gaan! Blijf het een lastige oefening vinden. Het verschilt inderdaad enorm per paard. Donner kruipt het liefst erachter, Gestoa (pony die ik eerder reed maar vanwege blessure nog niet weer onder het zadel is geweest) die pakte ook vast en probeerde te versnellen. Bij Donner is het dan juist de bedoeling om goed naar voren te blijven rijden en actief te houden en bij Gestoa moest je juist je zit lang maken en zelf proberen te blijven ontspannen zodat ze niet onder je vandaan liep.

Gisteren had ik eigenlijk spring les, blijkbaar moest de eigenaar al weer enorm vroeg weg en kon ik niet blijven, helaas net aan 2 sprongetjes kunnen maken. Vandaag gaat het rijden niks worden met dit weer dus hij mag morgen weer eventjes lopen :)

Gestoa gaan we vanaf dit weekend weer op pakken, je merkt dat ze echt weer aan het werk wilt gaan en veel energie heeft, ze rent me toch rond in het weiland :') Gaan beginnen met wandelen en longeren. Heb vanaf vandaag vakantie dus dan kan ik tot eind juli sws met haar gericht aan de slag. Hopelijk valt ze dan ook wat af want ze is echt veel en veel te dik geworden met 3 maanden rust :+ Ze was al aan de dikke kant omdat ze nog niet weer volledig terug was in training en toen haar blessure kreeg.
We blijven kalm aan doen met haar en hebben alleen als doel nu dat ze weer wat conditie krijgt en wat kilo's kwijt raakt. Wil ongeveer 2/3x wat gaan doen met haar per week. Voorlopig (gok dit hele jaar) gaan we er niet weer op en mag ze alleen aan de hand bewegen. Hopelijk houd ze het dit keer vol om geen terug val te krijgen :)

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-20 16:06

Kijk, dan hoef je je niet te vervelen in de vakantie.

@lon: ieder paard z’n eigen trukendoos/moeilijkheden. Mijne wordt makkelijk lang of gaat te horizontaal.
En in laat t gebeuren. Oepsie. Gelukkig ben ik door t online starten stuk strenger voor mezelf geworden.

Ik heb nu vakantie en besloten iedere week nog online te starten zolang t kan. Als ik 10 wp heb ga ikweer keer weg en verder werken aan de Z1 Oefeningen die er nieuw bij komen.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 15:38

@Sandy, dan ga je nog veel proeven rijden, hoeveel zijn er nog? En hoeveel punten heb je nu in het M2?

Gisteren even gereden met Donner, travers en schouderbinnenwaarts gingen fijn. Galop ook wel, verder niet echt super fijn gereden. Soms heb je dat, vandaag heeft hij vrij en morgen avond privé les.
Gestoa vandaag even aan de longe gehad, ze was weer lekker druk, paar bokkesprongen verder en uiteindelijk kon ze rustig draven :+ Zoals te zien is op de foto mag dat buikje er wel af getraind worden :')
Afbeelding

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 23:26

Vooralsnog staat tot 13 aug iedere week een online event gepland. Heb nu 6 punten en nog 2 uitslagen tegoed. Bij 10 punten stop ik haha.

@veertje: dat buikje valt best mee hoor. Wat loopt gestoa normaal?
Hopelijk doet donner met de les extra z’n best.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 07:44

Oh je hebt er al 6, moet dan vast goedkomen! Zeker als je tot augustus een proef mee kan doen :)

Gestoa heb ik nooit officieel uit kunnen brengen op wedstrijd helaas. Clubwedstrijd in de B altijd 95+ gereden en 1x L1 met 189 ofz (kan ook iets hoger of lager zijn geweest toen) Ons debuut is telkens door iets uit gesteld. Kan haar, als ik haar rijd, wel M1 oefeningen laten doen. Dit is ze onder het zadel. Was dit jaar in maart volgens mij (toen was ze ook al dik :+)Afbeelding
Afbeelding

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 11:02

@ Veertje; Ah dat valt toch wel iets mee!
@ Sandy; Jeetje, zo veel? Pfoe, moet er niet aan denken!

Hier gaat het rijden weer een beetje beter. Weekend ook even naar het bos geweest, dat was zo fijn!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:51

@Marietje, Fijn dat het rijden weer wat beter gaat! Nu deze lijn even goed vasthouden :)

Het lijkt op de foto mee te vallen, tot je haar in het echt ziet haha. Ze was vandaag erg blij dat ze eventjes over balkjes heen mocht :+
We hebben de balkjes in stap vooral mee genomen. In draf werd ze veel te druk dus op een gegeven moment de balkjes met rust gelaten. Komende 2/3 dagen heeft ze lekker vrij en dan gaan we in het weekend weer even dubbele lijnen oefenen :)
Afbeelding
Afbeelding

Met Donner heb ik vanavond privé les gehad. Gewerkt aan stap-galop wat erg goed ging. Merken wel dat hij soms net even iets langer nodig heeft om na te denken, dat is iets om mee te nemen in de training. Ik moet dan echt een punt zoeken van hier wil ik aanspringen. Dan kan ik zijn aandacht er iets beter bij houden. Verder de travers mee genomen. Fijne tips gekregen en hij deed het echt super goed. Keertwending blijft een moeilijke oefening, maar ook die ging uiteindelijk best fijn :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 10:37

Oh ja, op deze foto is het wel iets meer buik ja :D
Wat fijn dat het zo goed ging, heerlijk!!

Ik heb ook heel fijn kunnen trainen, echt maar half uurtje losgewerkt en dat deed hij zo fijn.... kennelijk was het stapje terug weer goed voor 2 vooruit. _/-\o_

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-20 20:51

Marietje35 schreef:
@ Veertje; Ah dat valt toch wel iets mee!
@ Sandy; Jeetje, zo veel? Pfoe, moet er niet aan denken!

Hier gaat het rijden weer een beetje beter. Weekend ook even naar het bos geweest, dat was zo fijn!

Valt mee hoor. Rijden en proefgericht trainen moet toch gebeuren. Het kost mij veel meer moeite om op concours te kunnen gaan dus dit is een snellere manier om naar t Z te komen. Als ik daar eenmaal ben vind ik t prima om maar weer 1 keer per maand weg te kunnen.
Ik heb t Z gemist op een of andere manier. Dat is voor mij het “nieuwe startpunt” voor m’n volgende doel.

Hier is t buitenrijden er helaas al 4 weken bij ingeschoten helaas. Ik kan wel alleen maar ga liever met m’n stalgenoot.

Gaan jullie allemaal met regelmaat naar t bos?

Ik vind t ook een lekkere afwisseling.

Veertje; goede training zo met balkjes. Zal ik ook weer eens keer gaan doen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:32

@ Sandy; Ik snap het, maar toch ... ik vind zelf proefgericht trainen iets anders als een hele proef rijden (en insturen) Ik pik er dan gewoon steeds een x aantal oefeningen uit die ik wil doorrijden. Hele proeven rij ik vrijwel nooit.

Ik probeer wel met regelmaat naar het bos te gaan :j Ga nooit alleen, daar hou ik niet van.
En niet voor de veiligheid en omdat het gewoon ook erg ongezellig is :+

Gisteren weer een hele fijne les gereden! _/-\o_ Hij loopt stiekem toch weer een tandje beter als eerst. Zo zit je in zak en as omdat het ineens niet meer wil en zo gaat het weer beter dan ooit. :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 11:43

@marietje fijn dat jullie weer zo goed gaan! Wanneer ga je op concours? 8-)

@sandyjorgen ook goed bezig maar iedere week proefje filmen zou mij ook niet lukken :o

@veertje, leuke foto's en lekker aan het trainen dus!

Hier is het druk.. Met werk met verbouwen met paarden dat ik af en toe denk ik moet ook nog rijden :Y)
We wachten nog steeds op de uitslag van een filmpje van 6 juli. Voor mij de laatste online denk ik.
Ben dat lange wachten wel zat! :x

Zondag gaan we weer op meetmoment en nog 2 gepland staan.
Van de week pas 1 keer gereden met m'n nieuwe laarzen toch altijd wennen hoor _O-
Vanavond nog maar even lekker trainen voor zondag!

Eind augustus organiseren ze op onze club een proef oefen dag ofzo denk dat ik dan voor de gein maar is een Z proef probeer :=

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:16

@ Buxy; Na mijn vakantie :+
Nieuwe laarzen? Welke heb je genomen?

Oh dat is wel fijn om een keer te proberen dan!
Ik denk dat het Z mij wel gaat liggen, toch wat langere lijnen.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 12:53

Het zijn Deniro's model is Ottaviano alleen dan met elastiek.

Heb al jaaaaaren Ottavianos alleen heb ik daar door de schoenmaker jaren geleden elastiek in laten zetten. Nu dus van de fabriek uit zit toch altijd aan maatwerk dus :+

Haha grappig ik zie juist heel erg op tegen die lange lijnen... En al die extra letters.. Bij het idee verdwaal ik al.
Daarom juist zo iets van met zo'n moment maar gewoon is proberen ondanks dat we er misschien nog niet klaar voor zijn..

Als we wel klaar voor zijn en ik moet nog 3 maanden wennen aan de 'grote bak met rare letters' zou ook jammer zijn :D