[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

susanne_m

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:36

Hallo dames!!
mag ik me melden?

vandaag mijn 2e wedstrijd gereden met mn ukje tussen de paarden! vandaag 2 maal 191 punten verdiend, dus ik ben mega tevreden. Wij zijn gewoon in de B begonnen, ik mag dan wel L starten, maar ik vind het niet eerlijk voor de pony. Voor haar is het allemaal nieuw.
Het levert wel bekijks als ik met mijn 142,5 cm metende bonte inrijd. Kinderen vinden het prachtig, mederuiters vaak wat minachtend.
Ik heb nu al zin in volgende week, dan gaan we weer!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:56

Nog een bonte :D
Spirit is wel wat groter maar heb echt enkel positieve reacties van omstanders en mede ruiters gehad tot nu toe :)

Gefeliciteerd!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:12

Heee Lisannee... waar was je vandaag??
Ik heb je niet herkend, zoals al verwacht.... Maar volgens mij was ik echt de enige met een valk pony :) :) :)

Met redelijk resultaat: 180 in mijn eerste proef, met een best fijn lopende pony, maar te slordige ruiter.
2de proef was hij totaal niet voorwaarts, plakkerig op mijn been... Begreep het al niet goed, maar direct na de proef werd het duidelijk: hij moest echt heeeeeeeeel erg plassen :)
Terecht geen winstpunt voor deze proef, maar al met al tevreden met vandaag: gevoel dat we uit ons dipje komen, dus daar ben ik wel heel blij mee!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:19

Welkom Susanne en gefeliciteerd!
Punz ook gefeliciteerd!

Ik ga volgende week weer.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:24

Ik gisteren geen reguliere wedstrijd, maar Working Equitation klasse 2 gestart.
Was 4e met 64 nog iets procent..
Helaas in de sijtl trail uitgebeld, hij ging niet over de brug, de brug! Nou vraag ik je.. de BRUG!!
We wonen in de polder hij gaat altijd over alle brugjes!

En tijdens de stijl trail zijn we tot op onze sokken verzopen, kregen precies hoosbui over ons heen.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:57

Sjovir: :') :') :') _O- _O-

Een brug te ver ????

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:10

Whahahahahaha sjol :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:15

Das gelijk de mijne standaard kijkt op boompjes rond de ring... Hij staat ik een bos... Dat is iets dat alleen paarden logisch vinden Sjol.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:23

Proest ja inderdaad.
Nou ja, mocht na de wedstrijd aan de hand nog even over de brug. (gewoon aan halster met touwtje)
Deed hij natuurlijk.
(wel expres eerst even vanaf de andere kant van de brug en toen pas vanaf de kant waar hij eerder zei, NEE! Ik doe het NIET!!)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:15

Met zwemvliezen.. Dit was hindernis 1, hier regende het net...
Even later werd het een echte hoosbui..
Foto met dank aan WE_Holland.
Afbeelding
Voor het openen en sluiten van het hek en erdoor gaan hadden we een 8 :D
En even later dus uitgebeld :+

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:57

Punz schreef:
Heee Lisannee... waar was je vandaag??
Ik heb je niet herkend, zoals al verwacht.... Maar volgens mij was ik echt de enige met een valk pony :) :) :)

Met redelijk resultaat: 180 in mijn eerste proef, met een best fijn lopende pony, maar te slordige ruiter.
2de proef was hij totaal niet voorwaarts, plakkerig op mijn been... Begreep het al niet goed, maar direct na de proef werd het duidelijk: hij moest echt heeeeeeeeel erg plassen :)
Terecht geen winstpunt voor deze proef, maar al met al tevreden met vandaag: gevoel dat we uit ons dipje komen, dus daar ben ik wel heel blij mee!

Tja, lang verhaal... Wij keurig op tijd klaar om te gaan, vertikt mevrouw het ineens de trailer op te gaan. Na 20 minuten stond ze erop, maarja we waren dus wel erg laat. Onderweg reden we richting de stoplichten en sprong het vlak voor ons op oranje, wij wílden door rijden maar de auto voor ons niet. Dus gevolg= veel te hard remmen met een trailer en heel veel gestommel. Uiteindelijk rust maar toen we gingen rijden weer opnieuw gestommel. Auto aan de kant gezet en gekeken. Mevrouw was uitgegleden en kreeg dr voet niet onder het schot vandaan?Toen ik keek trok ze hem er net onderuit. Verder gecheckt en een wondje op d'r heup en knie. Maargoed, we gaan verder. Volgende verassing kwam toen we het terrein op draaiden.. Koeien.. Vlak langs het losrijterrein. Heb er even over nagedacht om om te draaien en weer te gaan. Maar oke, toch maar proberen. Veel te laat op het losrijterrein had ik jou idd gespot en had graag ff een praatje gemaakt, maar was zo geconcentreerd bezig met haar niet de koeien laten zien en aan de andere kant te blijven. Toen begon er een meisje vlak voor onze neus haar paard in elkaar te slaan, dus baida over de zeik. Koeien in haar zicht geweest... Toen had ik helemaal geen kans meer om even hallo te zeggen. Heb later nog gekeken of ik je zag, maar niet meer gezien. Sorry, had je echt graag even gesproken!
Resultaat in de proeven was voor ons doen ook bedroevend:179 en 185. Niet genoeg denk ik om door te mogen naar de Gelderse Kampioenschappen, had deze namelijk goed moeten rijden.
Volgende keer beter.

Vond het er goed uitzien trouwens! Hij liep er lekker rond voor wat ik gezien heb! Fijn van je winstpunt!

Welkom Susanne!
Sjol.. :+

Vanmiddag ook met Fred op pad geweest. Hij liep ondanks de hoosbuien heerlijk met losrijden. Heb sinds tijden twee ontspannen proeven kunnen rijden. Alleen kon ik de knop niet omzetten om te durven rijden. Bleef zelf teveel afwachten. Maar als hij zich zo laat rijden dan moet ik dat natuurlijk ook wel doen! 209 en 202, dus weer een puntje erbij! :)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:16

Lisannee, jemig, dat was ook wel een aaneenschakeling van dag die je net zo goed over had kunnen slaan..
Gelukkig met trailer en voetje goed afgelopen. Jammer van de kampioenschappen.
Netjes met Fred vandaag, met je punt erbij.

Hier vandaag alleen Hepsie gereden (was ziek, vond 1 pony en verder niets doen, meer dan voldoende) en vervolgens nog iemand die van zijn paard was gevallen uit weiland geplukt met nog wat helpers.

Zag eerst paard met ruiter 2 x hard langs galopperen bij de wei (daar galoppeert nooit iemand, dus viel op), even later zag ik van achter uit de wei waar ik gras aan het bij prikken was zijn paard draven zonder hem... 1 + 1 = ruiter weg???
Dus ik rennen... Touwtje en halster mee en emmertje.
Natuurlijk precies vandaag telefoon vergeten van huis mee te nemen.

Paard was gelukkig al gevangen door andere mensen die langs kwamen fietsen.
Met die meneer ruiter gaan zoeken, die lag ergens midden in een weiland.
En begon net beetje bij te komen (moet tijdje out geweest zijn, aangezien we dus hebben lopen zoeken).
Andere mevr. had van andere kant van water hem zien rijden en paard zien duikelen van voren en hem dus ook en had bij verschillende huizen aangebeld om ambulance te bellen (hij bleef liggen).
Nou ja, dus met vereende krachten, die meneer maar opgevangen die perse op wou staan en lopen, familie van hem gebeld.
Ambu was er gelijk met zijn familie.
Zal wel hersen schudding hebben, hij bleef warrig en wiebelig, wij liepen er dus bij om hem op te vangen voor het geval dat.... Hij wist ook niet meer dat we zijn familie hadden gebeld.
Die man had echt mazzel dat 3 verschillende groepjes mensen er iets van meegekregen hadden.
Dat weiland is een hooi land met konijnegaten en ligt achteraf, je kon hem echt niet zien liggen als je niet wist dat daar iemand lag.
Overigens kende ik de ruiter en het paard niet, nog nooit eerder gezien.

Gaat je rustige zondag, moet je nog hardlopen ook...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:31

Oh Lisanne, wat een verhaal zeg!! Kan me voorstellen dat je dan even niet de ruimte hebt om hoi te zeggen. Paard wel helemaal in orde??
En joh... meppende ruiter?? Heb ik helemaal gemist ( maar ik zie al losrijdend vrees ik uberhaupt niet zo veel. Heb vandaag net meegekregen dat iemand er op het losrijterrein af viel. Maar denk dat jij er toen nog niet was?)

Ja, die koeien... Gelukkig grenst onze buitenbak aan een weiland met koeien, dus Jou-Jou is wel wat gewend. Maar winderig weer en rennende koeien is voor hem ook het signaal voor feestbokjes hoor. Gelukkig waren deze koeien gewoon rustig aan het grazen..

Ik heb na mijn proeven nog een minuut of vijf uitgestapt ( hij was nauwelijks bezweet vandaag, itt zijn ruiter.. .dus iets is er toch niet helemaal goed gegaan :D :+ :D )

Maar het ziet er naar uit dat we toch zo'n beetje dezelfde actie radius hebben, dus we komen elkaar vast nog wel een keer tegen! ( wel heel leuk om te horen dat je dat wat je gezien hebt, er wel goed uit vond zien... Kan me zo'n verschrikkelijke beginner voelen op zo'n losrijdterrein....)

En Sjol, ook voor jou: wát een verhaal zeg! Die man mag echt van geluk spreken zeg!
Ben benieuwd hoe het nu verder me hem gaat, klinkt toch echt als een heel behoorlijke hersenschudding ( als hij na bijkomen nog verward was, is dat toch best heftig.)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:55

Tjonge zeg,jullie maken nog eens wat mee!
Gefeliciteerd punz!

Hier alles rustig,lekker mijn poownies gereden.
De Welsh weer opgegeven voor de keuring.Nu maar wat vetter voeren en hopen dat ze wat meer op een pony lijkt.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:06

Sjol, dat was dus niet de zondag die je oorspronkelijk voor ogen had. Die man heeft zo te horen inderdaad veel geluk gehad zeg! Was hij daar bewust aan het galopperen of toen al de controle kwijt?

Maar ja, ben wel eens relaxer op concours gegaan. Paard is inderdaad in orde op een wondje na. Schrokken wel erg. Hadden ook een kleine c-pony bij ons en die heeft natuurlijk iets minder steun dus waren al bang dat die gevallen was oid, maar die stond me heel onschuldig aan te kijken.
Ja, was een meisje op een Fries die vond dat haar paard niet helemaal braaf was ofzo, dus met zo'n zwiepend geluid een keer of 5 haar paard geslagen. Heb haar nog wel wat minder vriendelijk gevraagd of ze dat ergens anders kon doen. Er rijden hier meer mensen. Kreeg ik een grote mond terug dat als ik er niet tegen kon dan moest ik niet op concours gaan. Haar toen maar even duidelijk gemaakt dat je op concours rekening houdt met elkaar. Kan me aan dit soort dingen flink ergeren.
Iemand eraf gevallen? Hoe dat? Paard en ruiter oke?

Ik vond dat je een fijne verbinding van achter naar voor had met behoud van lossigheid. Mooie aanleuning vanuit de schoft. Ja beeld was prima hoor! Iets meer impuls mag misschien, maar dat is om maar iets te noemen.

We komen elkaar inderdaad vast nog wel tegen!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:27

Impuls is inderdaad een puntje vrees ik. Rijdt zelf wat te tuttig, te gecontroleerd.... Dat is dodelijk voor impuls vrees ik :) :)

Maar bedankt voor je complimenten!! Vind ik echt leuk om te horen!
Enne: Ik heb wel mensen zien lopen met een paard en een C-pony ernaast. Waren jullie dat/ was jij dat?? Jullie liepen naar de waterbak geloof ik. Ik kwam toen uit de tent ( Kan me geen gezichten meer herinneren hoor, maar de combi paard begeleid door pony heb ik gezien :) ).

Vervelend dat er zo gereageerd wordt. Vind ik zo'n onzin altijd "daar moet hij maar tegen kunnen".. Wat is het voor een moeite om, als blijkt dat een ander paard er níet tegen kan, om daar dan even rekening mee te houden. En dan heb ik het nog niet over het feit dat ik dus van mening ben dat wanneer je het nodig hebt je paard zo tot te orde te roepen, dat je dan niet op een wedstrijdterrein thuis hoort. Fijn nog even thuis oefenen denk ik dan...

En ja, amazone viel van paard. Heb niet gezien wat er exact gebeurde, ze lag er ineens. Paard vrolijk ( maar gelukkig kort) ere rondje. Iedereen die aan het losrijden was ging halthouden ( collectieve angst dat de paarden mee zouden gaan doen?? := := := := ) ) Maar amazone kwam snel weer overeind, paard vlot gepakt. Meisje reed vervolgens gewoon verder, dus ik denk dat de fysieke schade mee is gevallen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:32

Halthouden als iemand valt/paard los komt is toch een 'bakregel'?

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:34

Jawel, weet ik..

Maar die bakregel werd hier wel met een collectieve "lading" uitgevoerd :), zie dat ik het hierboven idd wat onduidelijk geformuleerd heb

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 10:43

Ja, denk dat wij dat waren inderdaad! Baida blijft alleen niet op de trailer staan dus Didi mag altijd mee als mascotte. :)

Oh nee, dat heb ik dan inderdaad gemist. Gelukkig viel het mee. Vind altijd dat iedereen wel handig en behulpzaam handelt bij zulke situaties waarschijnlijk omdat het ook paardenmensen zijn natuurlijk maar toch.

Ben het er inderdaad mee eens dat je zoiets al dan niet thuis hoort te doen en zeker niet op het losrijterrein. Vind ook eigenlijk dat wat meer juryleden eens op het losrijterrein moeten komen kijken. Om de 5 combinaties een pauze van 10 minuten ofzo? Zie zoveel mensen die in de ring hun paarden perfect voor elkaar (lijken) te hebben maar ondertussen.... Ik snap dat juryleden dat niet mee mogen nemen in hun oordeel maar denk dat de ruiters er onbewust dan toch rekening mee zouden houden..

susanne_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:00

Haha Sjolvir, wat een actie met dat bruggetje! ziet er gaaf uit met dat hek, jammer van de hoosbui!
en jammer van je niet zo luie zondag! die man mag echt van geluk spreken..

Lisanne, jammer van al je pech... pech komt nooit alleen zeggen ze wel eens.
Punz, ik heb even in je profiel gespiekt: wat een geweldige pony heb jij! jummie!

Eerder als ik met paard op wedstrijd was werd ze ook zo afgeleid, door omstanders en mederuiters en gebeurtenissen, Maar nu met mn bonte... wat een heerlijkheid, ze is zo dapper! Soms een beetje enthousiast (lees; onstuimig) Maar ik geef toe, we rijden ook zo een marathon wedstrijd met de wagen, dus een beetje gekkigheid is ze wel gewend.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:40

Lisanne ik ga als t kan altijd even bij t losrijden kijken, voor m'n ring begint en in m'n pauze..

zonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:26

Ik ken iemand die met haar D pony in het Z rijd.. en het mooie is Ze rijd iedereen er nog uit ook!!
ik zeg lekker starten gaan :)

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:24

Suus___ schreef:
Lisanne ik ga als t kan altijd even bij t losrijden kijken, voor m'n ring begint en in m'n pauze..

Heel goed! Zou dat graag vaker zien.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:39

Zo, na een stop van bijna 4 maanden (heftige koliek v paard en daarna blessure van mij) zit ik sinds 2 weken weer op het paard.

Volgend weekend heb ik een klein concoursje opgegeven (is b-m) in de buurt om weer een beetje in het ritme te komen. Wij waren nog geen m1 gestart dus kan ik nu lekker nog even l2 rijden om weer op te bouwen :)

2e keer weer erop na de stop. Hij mist kracht en conditie maar loopt verder best lekker. Valt mij niet tegen iig.
Afbeelding

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:38

Wat een knappe! :D