[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:57

mirjamalvaro schreef:
Marietje35 schreef:
Ik heb zelf heel erg moeite gehad om weer een jong paard te gaan rijden, ik moest zo wennen! Heb jij dat niet?

Het rijden zelf geen last van. Maar de beoordelingen in het begin wel. Dan had ik zoiets van, totaal niet constant en mooi. Toch dikke punten. Oh ja tis B... :')

Ook dat ja :D
Maar ik had het meer met rijden .... daar heb ik lang over gedaan, om weer te wennen aan een jong paard.

MyWishMax

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:57

Haha idd MM. :')
En Marietje35, precies. De prijzen en punten zijn wel een leuke bonus, maar ik kan ook heel gelukkig worden als ik voor een onderdeel waar ik hard op getraind heb ineens een goed cijfer krijg. En mijn gevoel is het belangrijkste, maar wel het gevoel nadat ik met vader gepraat heb. Anders kan ik heel erg in dat ene ding wat fout ging blijven hangen.
Ik vind het dan lastig om om te gaan met meningen van anderen, zoals die 1e wedstrijd met Flow. Ik was niet geheel tevreden, mijn vader was wel wat positiever, maar was het met me eens dat er wat dingen een stuk beter moesten. Mensen vragen dan hoe het ging, dus ik vertel dat ik niet geheel tevreden ben, maar dat word je bijna kwalijk genomen als je dan zulke punten rijdt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:59

annika_s schreef:
mirjamalvaro schreef:
Mwm dat van hogere klasse naar lagere klasse heb ik ook. Moest echt even wennen en eraan denken dat Eli geen ZZ-licht is dus anders loopt/beoordeeld word. :')

Dit herken ik ook heel erg, ik was dan geen ZZ licht maar M1/M2 ik had de nieuwe proeven nog nooit in de vanaf de B gestart. En de laatste keer dat ik B had gestart was al een hele tijd geleden :+ Vond het ook echt even wennen en moest echt even schakelen in de manier van denken.. gaat nu gelukkig steeds beter :')

Oh wat ben ik blij dat jullie dat ook hadden. _O-

Weer terug naar jong/onervaren paard had ik niet zo'n moeite mee, maar ik had natuurlijk al een paar jaar niet gereden tussendoor. Ik heb meer moeite met het verschil in karakter.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-10-17 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:01

MyWishMax schreef:
Haha idd MM. :')
En Marietje35, precies. De prijzen en punten zijn wel een leuke bonus, maar ik kan ook heel gelukkig worden als ik voor een onderdeel waar ik hard op getraind heb ineens een goed cijfer krijg. En mijn gevoel is het belangrijkste, maar wel het gevoel nadat ik met vader gepraat heb. Anders kan ik heel erg in dat ene ding wat fout ging blijven hangen.
Ik vind het dan lastig om om te gaan met meningen van anderen, zoals die 1e wedstrijd met Flow. Ik was niet geheel tevreden, mijn vader was wel wat positiever, maar was het met me eens dat er wat dingen een stuk beter moesten. Mensen vragen dan hoe het ging, dus ik vertel dat ik niet geheel tevreden ben, maar dat word je bijna kwalijk genomen als je dan zulke punten rijdt.

Zo herkenbaar :o Maar dat is dan afgunst van die mensen hoor, ook zo herkenbaar hier .... :+

Bij mij zat er een maand of wat tussen, was afzien ineens! :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:04

Ik denk dat het hier geen afgunst is, maar ze het lastig vinden dat je met een minder gevoel wel dikke winst kan rijden. Ik heb nu echt wel geluk met de stal waar ik sta, ze weten dat ik een tijd niet gereden heb en lichamelijk niet top ben. Vinden het eigenlijk alleen maar leuk voor mij dat het zo goed gaat. Maar afgunst heb ik wel meegemaakt met vorige paard, verschrikkelijk.

Haha, maand ertussen is snel ja. Dat had ik wel van pony naar paard. Pony reed ik Z2 mee en was de bedoeling om paarden Z2 te gaan starten, tot hij afgekeurd werd. Paard was net 3,5 en had alleen gas, stuur en rem. Hoewel het gas vooral goed geïnstalleerd was en stuur en rem wel eens haperde. Dat was flink wennen.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 20-10-17 10:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:06

MyWishMax schreef:
Ik denk dat het hier geen afgunst is, maar ze het lastig vinden dat je met een minder gevoel wel dikke winst kan rijden. Ik heb nu echt wel geluk met de stal waar ik sta, ze weten dat ik een tijd niet gereden heb en lichamelijk niet top ben. Vinden het eigenlijk alleen maar leuk voor mij dat het zo goed gaat. Maar afgunst heb ik wel meegemaakt met vorige paard, verschrikkelijk.

Het zijn hier maar een aantal mensen hoor die dit bij ons doen, gelukkig! De meeste zijn wel gewoon blij.
Maar idd, afgunst is zo naar, bah!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:09

Ik herken het allemaal. :=

Laatste wedstrijd met Eli was ik al helemaal trots dat ze bij het losrijden fijn ontspannen had gelopen en eens niet in rodeo stand ging na het opstappen. Proeven totaal verkloot. Maar het losrijden was fijn. *\o/* :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:12

Leuk he, paardensport :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:14

Ja heel leuk. Niet voor niets 4 toppers staan O:) :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:16

Nog altijd respect voor _/-\o_

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 11:48

Ik ben jaloers!!!

Morgen het varkentje maar weer eens toonbaar maken. Wil vandaag of morgen even langs de EJ voor mijn wedstrijdschoonmaakset :') Het is dat het een vos is, maar die 4 witte benen zijn de dag na het wassen alweer smerig en ze krijgt het voor elkaar om zich zo vreselijk smerig te maken. Ook de staart is nu grijs en vol zand, bagger en mest.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:24

Gewoon groene zeep! Lekker goedkoop en het wordt hagelwit!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:28

Nou, het gaat meer om iets wat ik op de dag zelf nog even snel zonder water kan doen. Voor wassen heb ik inderdaad huis tuin en keukenmiddeltjes, maar als ik haar morgen was, is ze 's avonds alweer bruin/zwart/grijs van mest, bagger enzovoorts. Ze heeft op trailer ook geen beenbescherming om (niet gewend en met ging ze juist enorm stribbelen). :+

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 12:30

Ik doe niet aan al die dure was producten hoor. Gewoon shampoo en conditioner van de action en hij is spierwit! Wel dan antiklit van sectolin maar verder eigenlijk niet.

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:37

Ik heb gewoon een pik zwarte :Y)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:34

Zorro net geschoren. Zelfs geschoren glimt hij als spiegeltje. :))

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:21

Nu net nog even ingeschreven voor alvast een wedstrijd in november. Dan hebben we 2 weekenden achter elkaar wedstrijd. Zondag 29 oktober en zondag 5 november. Hopen dat ik nog weer lekker wat puntjes mee kan pakken voordat we naar de paarden toe gaan :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:22

Ga je nog veel starten voor 1 januari? Wel heel leuk om gewoon door te kijken met jouw pony!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 18:28

MyWishMax schreef:
Ga je nog veel starten voor 1 januari? Wel heel leuk om gewoon door te kijken met jouw pony!

Heb 29 oktober & 5 november nog wedstrijd. Misschien in december nog 1x, maar dat ligt eraan of de eigenaar niet te druk is met hun catering bedrijf. Mijn doel is eigenlijk om L2 stargericht te zijn zodat ik bij de paarden nog 1/2 keer L1 kan starten en dan L2. Wil het lekker rustig aan gaan doen. Heb de B ook zo ver mogelijk uitgereden, dit wil ik niet bij het L1 doen maar ook niet meteen met 10 winstpunten over :)

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 09:18

Voor wie vandaag nog meer op pad gaat: Succes

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:22

Hier weer op pad geweest! En echt door en door verregend ! Bah wat een rotweer %)

Mijn gevoel over de proeven was echt zwaar belabberd en voor mijn waren het L2 t/m het m2 geweest en was er over de totaal 15 combinaties die hier gereden hadden maar 4 punten uitgedeeld dus na mijn proeven was mijn gevoel helemaal naar het 0 punt gedaald :Y) kon in twee oranje linten met 189,5 en 190,5 ophalen _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 17:31

Goed gedaan. Heerlijk weertje he.
Ben blij dat het volgende week binnen is :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:33

Ik rij met mijn tinker geen selecties meer..ze topt daar niet aan en die stress is oneerlijk.
Ik heb in feb de overstap gepland naar het L2
Ik heb dan eerst nog 3 x L1 wedstrijden opstaan.

Maar eerst het overlijden verwerken van een geweldige vrouw een grote steun een toeverlaat onze masseur van mijn pony..het sloeg in als een bom.een schok en zet je direckt weer terug op 2 benen.
Het lijkt gewoon alsof het ons niet gegund is alles

Ingvild

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:36

.
Laatst bijgewerkt door Ingvild op 10-12-24 00:13, in het totaal 1 keer bewerkt

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:41

Wat naar onley, innige deelneming.