Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 19:17

Hopelijk legt ze zich niet te veel druk op , Bloem ( of is ze daar cool in? Die van mij boeit t niet wat en waar ze rijdt, dressuurwedstrijd is dressuurwedstrijd, zegt ze dan ) . Dit hebben jullie mooi en pakt niemand haar meer af. Alles wat nog komt is tof. Maar op t NK mogen rijden als enige uit de groep is een hele gave en knappe prestatie!

BloemBloem

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 08:34

GU, nee hoor ze is rustig en heeft er vooral heel veel zin in, precies wat je zegt NK rijden
is al een prijs en daar zal ze rijden voor wat ze op dat moment waard zijn, niet meer en minder.

Wel een mooi bruggetje die mentale kwestie, want daar zullen we allemaal mee te maken hebben, er was toch ook laatst hier iemand die vroeg om een mental coach.

Zelf begin ik er niet meer aan, ik ben dus zo iemand die op papier geen deuk in een pak boter rijdt :+ omdat ik totaal dichtsla in de ring en zoveel spanning opbouw dat ik niet meer aan rijden toe kom omdat ik alleen maar "altijd is kortjakje ziek" aan het neuriën ben :D :))

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 09:46

Wat een leuk topic!
Graag wil ik met jullie mee kletsen. Ik heb tot december 2024 altijd warmbloeden gereden.
In December 2024 onze eigen merrie in moeten laten slapen, na 4 jaar ellende met haar gezondheid. Daar heb ik veel verdriet van gehad(was echt een once in a lifetime paard), maar ik miste het ontzettend.

Vorig jaar gezocht naar een verzorgpaard, en gevonden. Eigenlijk met de intentie alleen verzorgen en als hij braaf is, misschien rijden.(ik ben zelf ook Para-ruiter)
Dit heeft zo enorm goed uitgepakt, dat ik dit jaar toch weer wedstrijden ga rijden.

Paard zelf is 12 jaar, maar nooit dressuurmatig wat mee gedaan. 8 maanden geleden ben ik met hem begonnen onder het zadel, nadat hij meer als een jaar niet meer gereden was.

Gelukkig mag ik nu weer in de B starten (eerst niet, maar dat is veranderd), dus binnenkort gaan we weer eens starten. Over twee weken doen we mee met een clinic, om te kijken of hij op vreemd terrein ook braaf blijft.

We gaan starten als een niet alledaagse verschijning, het is namelijk een grote bruinbonte Tinker, met veel wit, en twee felblauwe ogen. Veel go onder het zadel, dat is voor mij makkelijker te rijden als een paard wat niet voorwaarts denkt.(geen gevoel en weinig kracht in mijn benen)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 10:46

Welkom Nobel! En ben heel benieuwd naar jullie nieuwe avontuur. Ook naar alles rondom para ruiters qua reglement en mogelijkheden ( als je daar wat over kwijt wilt dan ) .
Ach ik zie veel gave tinkers rondopen, correct trainen is alles.

Bloem: dus jij gaat aan de valium binnekort :D ? Nou , je wenst natuurlijk, dat ze daar ook lekker rond stuurt en de mogelijkheid, dat ze leuk meedoet en eindigt is natuurlijk aanwezig met zulke punten. Maar inderdaad: wow , NK rijden en je best doen, meer kun je niet doen .

Ik ben zelf bijna te relaxt en moet mezelf soms wel even scherp houden . Maar dat werkte eigenlijk prima. Lekker op tijd aanwezig zijn, klaarmaken, correct Basis losrijden, kort oppakken, overgangen en Meer bij elkaar en klaar voor de proef.
Als ik eens wat krap in tijd zat, dan alleen wat basiswerk, zodat t eerlijk blijft voor mn paard en dan maar geen finishing touch zeg maar . Oefeningen kent ze en als je dat Hele Repertoire nog moet doen vlak van te voren, ben je toch te laat :D .
Zie wel eens mensen heel ingewikkeld doen bij het losrijden , wat misschien voor hun nodig is en fijn werkt. Maar ik die echt simpel. Lekker stretchen en veel actieve stappauses. Maar dan denken anderen misschien ook:“ wat doet die daar“

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:53

Bij deze dan ook maar wat foto's. Recente foto's heb ik niet, de eerst is van net onder het zadel, de tweede van September, en de laatste van zijn mooie snoet.
Ik rijd een een aantal aanpassingen,
ik gebruik Magneet beugels, door geen gevoel en kracht in mijn onderbenen. Als ik een beugel kwijt raak, kan ik die niet terug pakken omdat ik het gevoel mis. Ik weet dan ook niet hoe ver mijn voet in de beugel zit. Met magneetbeugels heb ik dat probleem niet.
Ik mag in alle klasse ten alle tijden lichtrijden, ook als doorzitten wordt gevraagd. En in alle klasse een zweep gebruiken. Die heb ik bij dit paard niet nodig, die moet ik eerder wat afremmen.
Ik rijd ook met een air protector(ook met de wedstrijden), omdat mijn rug vast staat met platen en schroeven, in mijn onderrug heb ik geen flexibiliteit meer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 28-01-26 12:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 11:55

Supergaaf Bloem! Wat een mooie ervaring nu al, dat ze er gewoon heen mag! En wat lekker dat ze er relaxed onder is.

Wat leuk Nobel, ik ben benieuwd hoe het voor jullie gaat zijn. Mocht je eigenlijk geen B meer starten omdat je al hoger hebt gereden voorheen?

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:03

Peppertree schreef:
Supergaaf Bloem! Wat een mooie ervaring nu al, dat ze er gewoon heen mag! En wat lekker dat ze er relaxed onder is.

Wat leuk Nobel, ik ben benieuwd hoe het voor jullie gaat zijn. Mocht je eigenlijk geen B meer starten omdat je al hoger hebt gereden voorheen?

Ja klopt! Meerdere keren al M en Z gereden De laatste die ik in de sport heb gereden is 9 jaar geleden.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-26 12:45

Dan is het sowieso fijn , B te mogen rijden. Leuk dier en het ziet er netjes uit .

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 00:20

Poeh ik lig achter zie ik!

Roodvos, welkom! Leuk dat je weer wedstrijden gaat rijden.

Peppertree, ik heb geen wedstrijdbegeleiding. Ik rij wedstrijden zolang ik het leuk vind :) Ik heb meestal wel spanning, maar niet zoveel dat het me echt in de weg zit. Ben overigens pas sinds november begonnen, haha.

Wat betreft rijbak -> ik heb alleen een buitenbak. Je merkt nu wel dat het trainen wat minder intensief gaat en een binnenbak zou ideaal zijn! Maar we redden ons op zich prima :)

ElinaSK, op naar de volgende! Jammer, maar wel de juiste keuze waarschijnlijk.

Noukie, klinkt leerzaam. Dat ZZZ-debuut komt wel :D Gaaf hoor!

BloemBloem, superknap! Gefeliciteerd zeg! Veel succes (en vooral genieten) op het NK!

Nobel01, tof paard heb je daar zeg. Veel plezier samen!

GetUp, hoe gaat het met jou?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 09:56

BloemBloem schreef:
Onze regio is ook vrije inschrijving, maar mijn voorkeur heeft toch selectiewedstrijden.

Het is bij pony's al jaren vrije inschrijving idd. Paarden heb ik alleen al met dit paard alle versies gehad. Selectie wedstrijden om kringkampioenschappen te mogen rijden waar de 1e zoveel naar regio mochten. Die regio reed iedereen die geselecteerd was een 1e proef en de 1e zoveel een 2e en over die 2e werden afgevaardigden besloten.

Selectie door alleen kringkampioenschap waarbij je 2 proeven reed en degene die over beide proeven bij de 1e x zaten mochten naar regio. Regio met 1 proef maar meerdere ringen voor 1 klasse en de 1e zoveel mochten terugkomen voor 2e proef allemaal tegen elkaar en dan weer voor de afgevaardigden naar hippiade.

Maar ook vrije inschrijving voor regio waar ze ineens riepen dat je snel moest zijn voordat het vol zat. Maar toen op vingers getikt werden dat iedereen de kans moest krijgen oid.

Pony's zijn idd minder afgevaardigden omdat ze daar te veel klasses hebben om te laten overkampen en dus geen mogelijkheid voor meerdere ringen. Daar is gewoonweg geen tijd en plek voor in de winter. In de zomer wel want niet afhankelijk van de binnenbanen. Maar paarden is altijd veel groter geweest op de regio kampioenschappen bij ons in de regio. Dus die hebben regelmatig wel selecties gehad omdat er anders meer als 40 combinaties in 1 klasse wilde starten.

Mijn 1e voorbeeld waren de selecties voor onze kring al aardig druk bezocht met geloof ik tussen de 20 en 30 combinaties elke Selectie. Kringkampioenschap waren iets als 15 of 20. En regio waren er alsnog wel tussen 20 en 30 en de 1e 8 of 10 mochten overkampen. Daarvan mochten er 3 door.

Edit; tijdje niet geweest. Druk met bijlezen hoor. Even wat gedoe gehad met gezondheid en alles.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:44

Roodvos schreef:
Mag ik ook meekletsen?
Als me dat lukt :D . Meestal ben ik heel slecht in het bijhouden van dit soort topics :o .

Ik ben na jaren ook weer begonnen. In de B-dressuur, maar ik mag versneld promoveren.

Eerst eind vorig jaar 2x een onderlinge gedaan voor het vertrouwen (2x 1e met 198 en 206).

En nu 2x KNHS gestart (3e met 190 en 2e met 206).

Melzazu schreef:
Ja dat is waar. Mocht ik met opgeven het selectievakje zien vink ik het gewoon aan.

Ja, gewoon doen :j .
Heb ik ook gedaan en nu mogen we dus ook naar de regio kampioenschappen *\o/* .
Dat wordt dan zijn 3e KNHS wedstrijd :') .

Beterschap Getup :(:)

Leuk! Dat heb ik met merrie ook gedaan. Of eigenlijk had ik 1 wedstrijd met 1 proef gereden en daarna zo hard gebullied tot ik de selectie wedstrijden opgegeven had. 3 of 4 selecties gereden en daarna kringkampioenschap. Daar werden we kampioen met flink aantal punten los van de nummer 2. Op de regio wonnen we de 1e proef en na het overkapping waren we 3e met weinig verschil en mochten we naar het NK. Was echt wel tof om zo te beginnen met nieuw paard :') Mocht ook versneld promoveren, maar nooit gebruik van gemaakt met huidige.

Noukie, alweer uit zadel gegroeid! Erg is dat he? Hier was de zadelmaker er dinsdag en heeft wat aangepast maar de kans os erg groot dat de boom ook groter gemaakt moet worden. Merrie wordt 16 dit jaar :+ Misschien een idee om te stoppen met breder worden voor mijn lijf aub :')

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 10:48

Getup hopelijk verloopt je herstel zoals gewenst :)

Groot gelijk dat je afgemeld hebt Elina

Wat vervelend Noukie dat je zo beroerd was maar wat fijn dat je paard dan zo braaf was +:)+

Ja hoor BloemBloem wat gaaf!! Van harte gefeliciteerd. Wat een monsterscore *\o/*

Welkom Nobel. Wat fijn dat je zo’n leuk verzorgpaard hebt gevonden. Klinkt als een bijzondere verschijning. Daar val je sowieso mee op

Oh en ik zie nu ook foto’s. Wat leuk en wat fijn dat je gewoon B kan starten weer +:)+

Afgelopen zaterdag had ik dus wedstrijd gehad. We moesten redelijk vroeg weg dus vanuit zijn stal direct de trailer op. Niet eerst op de wei is altijd net iets minder handig voor zijn humeur. Op wedstrijd was hij erg fris en onstuimig.

Tijdens 1 van de proeven een mega grote bok met het verruimen van de galop. Geen idee wat daar gebeurde maar hey paard bleef tussen mij en de grond :D
Andere proef met verruimen op de lange zijde iets een stuurfoutje en dus een wissel gesprongen <<)

En verder was het beeld allemaal enorm rommelig vooral in de galop dus 176 en 173 gereden.

Ik vond het helemaal leuk dat we weer weg waren samen en had eigenlijk echt heel fijn gereden wel alleen was de aanleuning in de galop dit keer weer echt drama :(

Tijdje terug was ik toch aan het klungelen geweest met andere bitten. Misschien weten jullie het nog.
Dat blijft nog door mijn hoofd spoken. Ik vind het zo gek dat eigenlijk alleen die galop zo wisselend onrustig blijft qua beeld. Mijn vermoeden is dat hij dubbelgebroken toch teveel gewiebel vindt misschien

Ik had toen een ongebroken bustrens gehad van de Bitfitter de laatste keer waar hij wel fijn op liep maar het scharnier van het kaakstuk een wondje veroorzaakte (hij heeft nogal veel liphuid) en bitschijven vond hij helemaal niks. Die is dus toen retour gegaan en daardoor zijn huidige weer erin gedaan.

Ik heb nu toch ergens een simpele ongebroken besteld met, zoals ik het kan beoordelen vanaf een foto, het scharnier op een betere plek. Wel metaal aangezien de trust innosense flexi (die ik ook geprobeerd had) kapot gebeten werd.

Ben toch benieuwd of ongebroken ons gaat ondersteunen want ik les me helemaal suf en ik vraag me sterk af of het nog steeds alleen rijtechnisch is.

Verder na zaterdag niet meer gereden. Vanaf die middag werd de situatie in het ziekenhuis rondom mijn partner allemaal nogal zorgelijk dus vele uren daar doorgebracht :(
Dat lijkt nu weer wat te stabiliseren dus was er weer ruimte in mijn hoofd voor bijvoorbeeld het bestellen van zo’n bit en denk ik dat ik ook vanaf morgen weer opnieuw paardlief beetje op kan starten. Paard heeft dus op deze manier een soort van winterstop maar dat komt allemaal wel weer

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:01

BloemBloem schreef:
Ik dender even binnen, want we staan stijf van
de adrenaline :D

Ze is kampioen geworden, 72,417% :wow:, 6% los van de nummer 2. We gaan ons dus klaar stomen voor het NK :# :# :#

Gefeliciteerd! Wat een gave ervaring voor jullie!

Getup; ik moet met losrijden juist de oefeningen een keer doorrijden. Niet omdat ze ze niet kan, maar omdat de 1e keer nooit zo is zoals we kunnen :') Uitstrekken de 1e keer is altijd volgas bijvoorbeeld, 2e keer doet ze het keurig. Zijgangen 1e keer ook altijd net niet, 2e keer loopt ze ze precies zoals het hoort. :+ Geen idee waarom, hebben wr onze hele rijd carrière al samen. Maar verbeteren idd niet, dat heeft geen nut.

Hier geen parasiteren en kom daar nooit voor in aanmerking want mijn aandoening wordt daar niet geaccepteerd. Maar wel dispensaties en waarschijnlijk nog een keer een herkeuring. Want de keuring is op 1 vlak wel erg raar gegaan en bij mij dus compleet anders beoordeeld als bij anderen. Mensen die meer kracht in benen hebben hebben die dispensatie wel gekregen en ik niet. De redenatie die ze gebruikten klopt niet met de werkelijkheid dus advies is om als ik er toch last van heb een herkeuring aan te vragen.

Nobel welkom. Dan zal het meerdere keren Z het probleem geweest zijn. Met meerdere keren M mag je wel gewoon B starten en zelfs meerdere keren M en één keer Z nog.

Hier wel een binnenbak maar met dat enorm koude weer kan mijn lijf rijden niet aan. En met de sneeuw kon paard helaas niet naar buiten (nouja zijn kon wel want door zooltjes bleef er geen sneeuw plakken) want alles met ijzers moest binnen blijven. En ik stap er niet op als ze niet buitenkomt want dan is het echt geen tof paard om op te zitten en icm die kou schakel ik mezelf voor langere tijd uit anders. Gelukkig heb ik haar alsnog wel buiten kunnen zetten de meeste dagen dus hebben we maar 2 keer rijden overgeslagen oid.

De planning is hier om eind mei ons grote thuisconcours mee te doen in het Z1. Dan wil ik daarvoor al minimaal 1 keer dezelfde proeven gestart hebben dus dat wordt begin mei ergens. Ik hoop maart of april ons rentree en debuut te maken, maar dat ligt er even aan hoe het gaat als we 20x60 baan gehuurd hebben. Die hebben we helaas thuis niet. (Thuisconcours is ook alleen eigen vereniging en niet eigen stal meer helaas)

Ik kan enorme spanning hebben voor wedstrijden maar dat is weg zodra ik op stap. Dus heb er nooit wat aan gedaan, omdat het niet nodig is. En ik zelfs wat spanning nodig heb om echt gefocust te zijn. De ergste spanning heb ik trouwens voor de prijsuitreiking, wat het domste is wat er bestaat :+ ik zit werkelijk te shaken tijdens het wachten en als ik naar voren geroepen word... Nog steeds, na bijna 30 jaar wedstrijden

Melzazu wat balen dat de situatie weer zorgelijk was. Sterkte voor beide :(:)
Wedstrijd klinkt met alle omstandigheden toch goed! Vooral het blijven zitten haha. Wat apart van de aanleuning in galop zeg

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:13

Melzazu, kan je niet kijken voor een ongebroken D-trens? Dan heb je toch minder kans op velletjes ertussen, maar ook niet het lossige van een watertrens of gebroken mondstuk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 11:47

Maar een D of bustrens heeft ook weer een andere inwerking door de andere ringen. Dus is echt weer een ander bit. Sommige paarden willen juist de losse ringen ipv de vaste en andersom. En dan moet je op zoek naar of een merk dat net andere maatvoering gebruikt of net een iets ander model.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 12:17

Lastig met de bitten. Uitproberen zou fijn zijn, kunt ze moeilijk allemaal even kopen.
Gelukkig bleef paardlief Tussen de ruiter en de bodem :D
Mwm: hoi ! Ook al n nog steeds breder wordend paard. En weer starten.

Oefeningen doorrijden vind ik ook mittig, maar sommigen doen dat 45 minuten lang , en dan denk ik: wat heb je eraan.

Onzeker ziekenhuisgedoe is nooit leuk ….hopelijk blijft t de goede Kant op gaan.

Hier gaat t goed, dus hoop binnenkort weer eens op t paard te stappen. Afgelopen tijd was het druk met osteopaat, tandarts, Enten, zadel passen. Etc

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 12:57

Eppeljeck heeft ook een bittenshop waar je bitten twee weken uit mag proberen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 13:23

Drunens ruiterhuis mag je bitten ook uitproberen. Heb ik al eens via de webshop gedaan.

Ik duim.voor je getup!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 14:36

Ik kom ook graag weer langzaam meelezen. Ik rij op dit moment even geen wedstrijden. Mijn 'oudste' ruin (wordt dit jaar 16) ben ik aan het klaarstomen voor het M2. In principe zitten alle knopjes er ruimschoots op, alleen hij moet nog iets meer uit zichzelf doorlopen. Daar is de afgelopen periode echt flink vooruitgang in gemaakt, maar ik wil het nog beter hebben voor we weer op pad gaan. En stiekem is een periode even geen wedstrijden ook wel eens lekker. :D

Daarnaast heb ik in oktober een 3-jarige gekocht, waarmee ik ook hoop dit jaar ons B debuut te mogen maken. Hij is nu net 2 maandjes zadelmak, dus dat duurt nog wel even hoor. Ik hoop hem van het zomer een keer mee te kunnen nemen.

Er zijn inderdaad meerdere (web)shops waar je bitten uit kan proberen. Finerider, bittenshop en atorka hebben die mogelijkheid geloof ik ook. Een aantal bitfitters bieden de mogelijkheid ook om zonder consult bitten te testen, soms willen ze ook wel online met je meedenken. Mogelijk is dat dus ook nog een optie.

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 14:53

ik ben weer terug op bokt na september even niet meer aanwezig te zijn geweest.

in september is het veulen van mn sport merrie weg gevallen op veel te jonge leeftijd en na alles te hebben geprobeerd mocht ze het niet redden helaas, en dit is mij niet in de koude kleren gaan zitten.
Tegelijkertijd hadden wij problemen met ons nieuwe zadel ( nog geen maand oud ) en heb ik uit eindelijk het zadel na veel gedoe terug kunnen brengen. zadelmaker is er nu ook mee gestopt en na geen vertrouwen meer in een zadelmaker te hebben hebben wij nu 16 februari een een afspraak staan. oude zadel is ze echt uit gegroeid en die ligt echt nu ''bovenop'' haar. ze loopt er wel goed mee maar lang niet zoals ze echt kan.
Na de tegenslagen wel blijven doorstarten aangezien paard lief graag in het ritme blijft en onder het motto ''dingen blijven doen waar je plezier uit haalt''.
Onze eerste wedstrijd na het verlies van wel een hele mooie want we haalde het punten voor het Z1 en reden 1,5 uur later een kur op muziek met een stuk opgedragen aan het veulen, hiermee werden we ook reserve overall kampioen.
Zo hebben we af en toe een wedstrijd gereden en zijn we nu Z1+8
Nu starten we morgen weer

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 16:01

Dankjewel MWM.
Een herkeuring voor jou lijkt me dan wel op zijn plaats.
En ja ik was best heel tevreden over de wedstrijd :)

Dankjewel goldenarrow. Hou ik in gedachten +:)+

Ja de bitten blijft vaak een zoektocht. Heb nu dus een ongebroken bustrens besteld die niet zo duur is. Als ik dan denk dat hij het er fijn op doet kan ik eventueel nog dan kijken naar een eventueel betere/duurdere

Dank voor alle tips over de verschillende websites waar testbitten zijn. Omdat die ongebroken bus de laatste keer van de Bitfitter fijn leek los van de wondjes dacht ik eerst daar op verder te gaan

Wat fijn Getup dat het bij jou de goede kant op gaat. Houden zo :)

Dank ook DemiSisa voor de tips en wat leuk ook een jong paard erbij!

Welkom terug kimwilliam. Wat een nare reden was er voor je afwezigheid hier Y;(
Wat mooi je eerste wedstrijd ook met een eerbetoon aan je veulen. Nog veel sterkte met het verlies en veel succes morgen

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-26 19:52

Melzazu, fijn dat je weer op pad bent gegaan. Plezier staat voorop, de punten komen wel weer :)

Ik ga ook eens kijken naar jullie tips van de bitten! Mijn paard is de laatste tijd ook erg onrustig, dus even iets anders proberen. Heb nu dubbelgebroken bustrens (midden stukje 'rechtop' ipv plat). Ben altijd een beetje huiverig voor enkelgebroken, maar zal toch eens vanalles gaan testen.

GetUp, fijn dat het de goede kant op gaat :D

DemiSisa, welkom (terug)! Leuk dat je wedstrijden weer gaat oppakken. Veel plezier met je uk!

Kimwilliam, wat een verdrietig verhaal. Veel sterkte nog en veel succes morgen :)

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 18:32

Noukie, wat balen dat je niet fit was. Wel fijn dat je nog punten hebt kunnen rijden.

Bloembloem, gefeliciteerd en wat een mooie punten zeg *\o/*

Welkom nobel, ben benieuwd hoe het jullie vergaat. Ik start met een lusitano en die is qua bewegingen niet speciaal. Tegen die grote bewegers kunnen wij niet op. Maar toch rijden wij ook netjes onze punten tot nu toe gelukkig.

Getup, mag ik wat van jouw relaxheid? Ik vind het nog elke keer spannend en mijn paard dus ook :')

MWM, hopelijk gaat het nu weer wat beter met de gezondheid?

Welkom (terug) Demisisa.

Melzazu, jammer van de foutjes maar toch niet heel slecht qua punten hoor. Op naar de volgende. Ik herken je bitten twijfel, hier inmiddels ook van dubbel gebroken naar ongebroken. Heel groot verschil in aanleuning bij ons in positieve zin. Maar het blijft lastig een goed bit vinden. En hopelijk blijft het de goede kant op gaan met je partner.

Kimwilliam, hopelijk hebben jullie vandaag lekker kunnen rijden. Erg heftig wat je hebt meegemaakt kan ik me zo voorstellen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-26 20:02

Melzazu: jammer van de foutjes en de onstuimige proeven. Maar met wat meer controle rijd je gewoon lekker een winstpunt. Ik rij met een Myler level 2 bustrens. Misschien is dat ook wat voor jou?
Gezondheid van je partner is belangrijker dan welke wedstrijd ook. Dus dat gaat altijd voor. Sterkte, dat is ook niet gemakkelijk voor jou.

Wat heftig Kimwilliam om je veulen te verliezen. :(:)

Wat bijzonder Nobel! Jullie zien er op de foto's uit als een fijne en tevreden combinatie. Dat gaat vast goed komen met jullie! In welke grade zijn jullie ingedeeld?

MyWishMax schreef:
[De ergste spanning heb ik trouwens voor de prijsuitreiking, wat het domste is wat er bestaat :+ ik zit werkelijk te shaken tijdens het wachten en als ik naar voren geroepen word... Nog steeds, na bijna 30 jaar wedstrijden
Zo herkenbaar dit :')
Ik wijt het eraan dat ik het rijden en uitvoering van de proef zelf in de hand heb. Maar ik heb geen controle over hoe de jury daar naar kijkt, de punten die dan gegeven worden en hoe de rest van de deelnemers rijdt en beoordeeld wordt. Ofwel: het heeft alles te maken met (gebrek aan) controle.

Gelukkig dat je al weer herstellende bent Getup! Voor je het weet zit je op je nieuwe knappe schimmel!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-26 07:46

Nobel01, wat een toffe tinker! Vooral de GO lijkt me heel fijn met
een koudbloed :D

MWM, leuk weer eens wat van je te horen, gaat het nu inmiddels wat
beter met je?

Melzazu, wat een zorgen nog steeds omtrent je partner, lijkt me echt afschuwelijk. Heb je inmiddels het simpele ongebroken bit al kunnen proberen?

DemiSisa, welkom! Het wordt hier gezellig druk :) :j!

kimwilliam, wat een vreselijk verhaal :(:) Wat een geluk dat je merrie het zo goed doet, hoe ging het gisteren.

GU, aan de valium hoeft niet hoor, ik begin er gewoon niet meer aan, laatst wel een rondje HC gereden om te zien wat er nu gebeurde, maar dat was hetzelfde, ik spanning, die breng ik over naar de merrie, vervolgens ga ik niet meer rijden, het resultaat waren gelukkig nog wel goede punten, maar ik lifte meer mee met de merrie, braaf paard :D :D :D

O jongens, ik kom er niet helemaal uit, is het nou toegestaan om tussen de RK en NK te promoveren in klasse? Zou mezelf voor me kop slaan als blijkt dat dit toch niet mag :))