Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:59

Was het mer ruin, noukie? Helemaal zuur zo, ja...

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 13:57

Trainen ging vandaag met die van mij wel top, wel allebei lekker ingepakt in regenjas en waterdichte uitrijdeken :') maar meneer doet het top, we zijn nog steeds aan het werken aan rechtrichten omdat hij echt enorm scheef was, maar ondertussen heb ik er wel redelijk vertrouwen in dat we netjes een B-proefje door kunnen komen. Heb de oefeningen uit de proef doorgenomen en hij deed het haast nog braver dan tijdens de les :')

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 14:38

Dat is wel echt kak dan Noukie! Snap dat je dan ook helemaal uit je focus bent. Heb je wel alweer iets gepland staan? Snap dat je hiervan echt baalt, dat had ik ook gedaan..

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 15:25

Wat zuur zeg Noukie, dat vind ik inderdaad niet netjes.. Jammer dat de jury dan zo doordramt. Kan me voorstellen dat je dan inderdaad, ook dat het zo lang duurt, uit je flow raakt. :(

Hier is Chiko nog niet geschoren en ik heb hele goede hoop dat ik het zo kan houden. Z'n hals is vrij fluffy, maar de rest van z'n lijf is nog heerlijk kort. Ook met trainen niet zeiknat van het zweet oid, dus ik heb goede hoop dat ik het dit jaar voor het eerst over kan slaan! Zou heel fijn zijn, gezien hij scheren echt niet leuk vind.

Ik zou afgelopen zaterdag weer wedstrijd hebben, maar helaas liep Chiko vorige week niet helemaal rad.. Dus afgemeld. Fysio is zaterdag geweest en hij lijkt toch ergens een glijer in de wei gemaakt te hebben, want hij zat inderdaad vast. Daarna heel rustig weer opgepakt en hij lijkt echt weer de oude. Vandaag weer les gehad en hij liep écht zo fijn. Heerlijk licht aan de voorkant en eigenlijk alles klopte gewoon vandaag. Dus nu gaan we weer trainen richting de 1e selectie, die is volgende week zaterdag al. Heel benieuwd, doen er in het L1 37 mee, zou tof zijn als ik wat bovenaan de middenmoot mee kan doen. Als ie loopt zoals vandaag moet dat zeker lukken! :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:26

Fijn dat hij zo opgeknapt is van de fysio! Op naar de selectie dus en vooral lekker rijden!

Ik heb 'm net half november weer opgegeven en misschien volgend weekend. Dus hopelijk valt alles dan weer net goed :)

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 17:50

Wat vervelend, Noukie. Vooral het commentaar tegen jou wat niet eens voor jou bedoeld was en dan nog niet geloofd worden.

Fijn dat hij zo opgeknapt is van de fysio, have fun bij de selecties!

Wij doen even rustig aan qua wedstrijden, wat meer focus op trainen want we vinden het allebei best lastig. Vorige week wel op wedstrijd geweest, mazzel gehad dat we in de stromende regen toch binnen konden losrijden en dat mijn instructrice erbij was. Lekker gereden, instructrice was tevreden. Helaas echt andere punten dan we beide verwacht hadden. Over een week of 2 gaan we weer, dan een keer ‘s avonds doordeweeks. Qua scheren, dat hoef ik normaal gesproken gelukkig niet te doen, dit jaar ziet Eva er ook weer uit alsof ze vergeten is dat het winter wordt. Ze is wel echt een koukleum, dus ze heeft wel een deken op.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 19:30

Balen dat je punten niet met je gevoel matchten. Zeker als je instructrice meegekeken heeft hoop je daar toch wat meer lijn in te zien. Kon je wel wat met het commentaar?

Ik heb vanmorgen met de ruin (die van het verhaal hierboven) een heel fijn rondje gesprongen. Wel de rubriek voor dressuurmeisjes (60cm) maar daardoor ga ik iig weer en hij vindt het helemaal leuk, dus geslaagd uitje!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 19:57

Noukie niet in Lisse toevallig? :P

Ik heb vandaag 90 en 100 gedaan en beide foutloos en goed gevoel :) sta volgende week 2x 100 ingeschreven en weet dat het kan en moet maar goddat beginnen meteen op 1m hoogte zit me toch dwars altijd :+

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:05

Ik ging vandaag voor 2 rondjes 80cm. Wat een ramp :') eerste rondje en weigering op 3 en 2 weigeringen op de laatste... dus uitgebeld. Tweede rondje begon stukken beter, tot hindernis 7B, toen besloot hij te gaan maar halverwege toch soort te stoppen dus lagen we beide in de hindernis. Ik ben wel blijven zitten maar is als val genoteerd en dus uitgebeld.
Eind november de herkansing en weer 2 rondjes 80 doen

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 20:52

Oh jammer Fleur! Niet teveel deuk in jullie zelfvertrouwen hoop ik?

Fly super gedaan zeg! Ik was in Woudenberg vandaag. Lisse vond ik trouwens ook altijd fijn. Nooit gesprongen, wel vaak gedressuurd en die indoor cross gereden toen ik in Leiden studeerde.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:09

Noukie schreef:
Oh jammer Fleur! Niet teveel deuk in jullie zelfvertrouwen hoop ik?

Fly super gedaan zeg! Ik was in Woudenberg vandaag. Lisse vond ik trouwens ook altijd fijn. Nooit gesprongen, wel vaak gedressuurd en die indoor cross gereden toen ik in Leiden studeerde.

Nee gelukkig niet! Was verder een mooie ervaring! Was ook pas zijn 2e echte parcour! Dus we zijn weer een ervaring rijker. De hoogte is het probleem niet, de enige hindernissen en poespas en opmaak wel haha

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 21:37

Peetje is wel kaal! Krijg hem nu met warm water ineens weer wit!

Morgen weer wedstrijd! Ben me een partij zenuwachtig :') Nergens voor nodig, Peet is het braafste paard ter wereld, locatie kennen we.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-23 21:50

Noukie schreef:

Oh op deze fiets, ook leuk dat het beviel! Zag vandaag wel paar fanatieke dressuurcombi's in de 60 vandaar moest ik denken dat jullie misschien er ook tussen zaten ;)

Lisse blijft sowieso een hele fijne locatie ongeacht discipline :) maar met springen bouwen ze altijd wel heel goed aan de maat en ik ben een doemdenker met (oefen)wedstrijden :') dus in deze zin vind ik het wel een mooie overwinning als het daar ook gewoon goed gaat.

Merk wel dat als ik eenmaal durf te beginnen aan mijn parcours :+ we allebei inmiddels best prima op ons gemak zijn op deze hoogte, had vandaag ook een momentje dat ik 1.10 goed toegankelijk vond eruitzien. Dus er is in ieder geval hoop :P

FleurSandro schreef:
Ik ging vandaag voor 2 rondjes 80cm. Wat een ramp :') eerste rondje en weigering op 3 en 2 weigeringen op de laatste... dus uitgebeld. Tweede rondje begon stukken beter, tot hindernis 7B, toen besloot hij te gaan maar halverwege toch soort te stoppen dus lagen we beide in de hindernis. Ik ben wel blijven zitten maar is als val genoteerd en dus uitgebeld.
Eind november de herkansing en weer 2 rondjes 80 doen

Het hoort er soms ook maar bij :knuffel:

Vreemde hindernissen, nieuwe banen en die hele feestelijke opmaak vinden sommige paarden ook net wat meer spannend dan andere, kwestie van oefenen. Weet nog dat mijn seizoen dit jaar met uitbreken op no 1 in een 80 rubriek begon omdat er een spiegel achter hing :=

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:17

Hier vandaag weer wedstrijd gehad! Ging suuuper goed! Voorbereiding was echt een ramp, ben echt gered door mijn moeder en vriendin :') Maar eenmaal in de ring ging het echt goed! 201,5 en 202,5 wat betekent dat we nu L1 mogen starten *\o/*
Volgende week wel even beginnen met lessen! Tot nu nog niet echt les gehad, maar nu kom ik op stukjes waar ik nog niet veel ervaring heb, dan beter hulp krijgen dan zelf dingen doen! Wil ook wat proefgerichte lessen gaan krijgen want gewoon rijden gaat prima, maar het aan elkaar breien is toch wat lastig!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 16:47

Proficiat Flubber!

Hier een zeer matig rondje. Organisatie was zeer matig en als je 7 minuten per proef telt in het Z, dan gaat het natuurlijk meteen mis. Startte als 9e van de dag en voor ik aan de beurt was liep het al 15 minuten uit en was de pijp dus wat leeg. Zonde. Was over het losrijden wel zeer tevreden!

Pijp leeg. Gemiddeld 62%, erg jammer, want het had zeker 65% kunnen zijn.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:01

Je was er al bang voor... zuur, maar alsnog netjes gedaan en gefeliciteerd met je punt!

Flubber, super goed, gefeliciteerd!! Wil je ook gelijk over?

Hier weer twee punten in het M2. Merrie vond de baan wat spannend en ik ging soms teveel nadenken. Dat gaf wat slingers en foutjes, maar zo fijn dat ze ook als ze het spannend vindt zo mega haar best blijft doen.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:20

Gefeliciteerd met de punten. En springers, ik vind het al knap dat jullie überhaupt over een hoogte van meer dan 40cm gaan, dus klassen.
Na de clubkampioenschappen en welsh wedstrijd ben ik nu voor de 3e keer M1 gestart. Doel was ontspannen rondrijden en dat lukte best goed…ik ben officieel M1 geklasseerd met mijn pony :) een mooie winstpunt, 183 punten. De 1e proef ging de contra 2x mis en schouderbinnenwaarts ook niet helemaal lekker (dubbeltellers) en dan gaat het rap, maar de 2e proef ging wel lekker en ging de contra ook goed en die telden dubbel. Dus ik ben blij!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:41

Noukie schreef:
Je was er al bang voor... zuur, maar alsnog netjes gedaan en gefeliciteerd met je punt!

Flubber, super goed, gefeliciteerd!! Wil je ook gelijk over?

Hier weer twee punten in het M2. Merrie vond de baan wat spannend en ik ging soms teveel nadenken. Dat gaf wat slingers en foutjes, maar zo fijn dat ze ook als ze het spannend vindt zo mega haar best blijft doen.

Ja was er iid al bang voor, maar durfde het niet aan om er later op te gaan zitten.

jij ook proficiat.

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 22:30

Ik ben inmiddels ook weer aan het rijden. Nog niet helemaal op het oude niveau terug. Denk dat ik het winterseizoen qua dressuurwedstrijden maar laat voor wat het is. Lekker doortrainen voor het L2. Hopelijk kan ik richting einde seizoen nog wel wat parcoursjes mee pakken, 70/80 cm...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 10:06

Bedankt allemaal! Ik zit nog helemaal blij ergens tussen de wolken *\%/* Appte al naar een vriendin toen ik onderweg was naar de wedstrijd dat ik een winstpunt eigenlijk niet verdiende met deze voorbereiding :') Nu doortrainen voor de L1 en misschien 19 november een rondje L1 rijden als meting waar we nog aan moeten werken.

Gefeliciteerd met het winstpunt in de M1 LaDonna!!

Jammer dat de pijp op was PS!! Gefeliciteerd met je punt! Fijn dat het losrijden wel goed ging! Snap ook wel dat je dan niet later erop gaat, als het dan toch volgens planning loopt zit je er te kort op.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-23 12:18

Ik heb weer niet alles bijgelezen want paar dagen niet online geweest, iedereen met winstpunten weer gefeliciteerd!

Ik ga zaterdag weer een oefendressuur bij ons op de verenignn doen in M2, eerst proefje en dan aansluitend nog ongeveer 10 minuten instructie. Thuis wilde het de afgelopen week even niet (natte bak etc), schouderbinnenwaarts lukte niet meer maar gister tijdens les kon ik het gelukkig nog wel :+

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:07

Heel veel succes Enzo_Ollie morgen! Ook succes aan de rest die dit weekend weer op pad gaat :D

Wij hebben morgen dus 1e selectie. Zijn er klaar voor! Vanavond alvast wassen en nog eventjes aan de longe en dan gaan we morgen hopelijk knallen :)

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:11

Succes morgen Enzo_Ollie en Demi!

Wij mogen zondag weer. Wel pas om 19:00 maar dat is niet anders.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 13:59

Dank! jullie ook allebei succes morgen en overmorgen! :)

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-23 14:12

Succes voor de gene die weer mogen! :D

Wij gaan morgen verhuizen naar een stal met binnenbak e.d. Dan kunnen wij hopelijk ook beter vooruit *\o/*