Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:22

Eerder is er zonder opmerking gewoon altijd gejureerd. Alleen in de sneeuw dat de letters niet top te zien waren (maar nog geen afkeur, alleen opmerking).
Dus maar gegokt dat hij nu bij een andere jury terecht komt ;) .

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:07

Heb je de KNHS nog gevraagd of hij wel echt afgekeurd moest worden? Want als de andere proeven wel goedgekeurd zijn, is het toch apart dat deze afgekeurd wordt..

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 21:09

Nee, gewoon opnieuw ingestuurd. En zie het wel.
Ik had mijn gekochte start weer netjes terug gekregen.

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:37

Meetmomenten worden misschien weer toegestaan maar wedstrijden voorlopig niet lijkt mij.

Op paardrijden.nl staat duidelijk dat pas als wedstrijden weer mogen de aangekondigde regels gelden (minimaal 5 winstpunten op wedstrijd halen).
Wat denken jullie hierover?

Dit staat op de website:

Blijft paardrijden.nl bestaan ook na corona?
Paardrijden.nl blijft ook bestaan als er weer officiële wedstrijden gereden mogen worden. Wel zullen dan de voorwaarden worden aangepast. Zodra er weer reguliere wedstrijden worden georganiseerd blijft het online laten beoordelen van proeven voor winstpunten mogelijk tot en met de klasse L2. Wil je promoveren naar een hogere klasse, dan moet je altijd minimaal vijf winstpunten op een reguliere wedstrijd hebben behaald. Dit geldt zowel voor de klasse B, L1 als L2. Ook zal hierbij zichtbaar zijn welke winstpunten online zijn behaald en welke winstpunten op een fysieke wedstrijd. Zodra reguliere wedstrijden weer mogen van de overheid, zullen wij ook meer informatie geven over de deelname voorwaarden van paardrijden.nl.

Novadehoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-21 22:50

Super leuk! Woensdag ga ik mijn proefje filmen.. :P

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 09:39

Ik kan in het bericht van de KNHS (feb) niet vinden of de mogelijkheid van online Z proeven nu wel of niet wordt opgeheven nu de meetmomenten weer van start gaan. Blijft deze mogelijkheid er totdat er weer officiële wedstrijden gereden mogen worden, of vervalt dit nu de meetmomenten weer georganiseerd mogen worden?

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:11

Vanaf 1 juni worden alleen nog maar proeven tot en met de L2 online uitgeschreven. Hebben ze onder een bericht hierover op Facebook gezet. Dus de komende 2 weken mogen er nog M1/M2 en Z1 en hoger ingeleverd worden.

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 10:44

Mijn laatste online wedstrijdje was 30 december en toen ging het zo slecht dat ik opgenomen ben. Nu ben ik net weer thuis en precies optijd om nog wat te trainen en mee te doen. Ik rij M1 dus het is echt de laatste keer. Ik had hem nog niet kunnen oefenen, alleen in m'n hoofd en toen ik afgroette stond Vera met d'r billen naar de jury toe :o

Daarna nog 2 "goede" opgenomen (ik weet mijn werkpunten) en 1 gisteren ingestuurd en dus 1 vandaag. Ik ben iig trots op Vera dat ze het zo goed weer oppakt, vooral in de les dus, gisteren was ze erg fris *\o/*

Maar goed er komen ook een paar wedstrijden aan dus dan is dit alleen maar een goede oefening.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:21

FriesWytske schreef:
Vanaf 1 juni worden alleen nog maar proeven tot en met de L2 online uitgeschreven. Hebben ze onder een bericht hierover op Facebook gezet. Dus de komende 2 weken mogen er nog M1/M2 en Z1 en hoger ingeleverd worden.

Ah kijk, dat bericht had ik even gemist. Nu start ik toch liever buiten de deur, dus dan gaan we maar eens wat favorieten selecteren in Mijnknhs ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:22

Padoertje schreef:
FriesWytske schreef:

Ah kijk, dat bericht had ik even gemist. Nu start ik toch liever buiten de deur, dus dan gaan we maar eens wat favorieten selecteren in Mijnknhs ;)

Was als antwoord op iemand die deze vraag ook stelde. Dus is het niet vreemd dat je dat bericht hebt gemist.

Hier de eerste meetmomenten alweer opgegeven.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:30

Ik heb er weer 10 gekregen, begon al lekker met een proef boven de 200 punten. Hopelijk komen er meer.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:30

Dennis schreef:

Ik had proefje 2 in gestuurd vrijdag.
En vandaag proefje 1 weer.
Zag dat proefje 2 bij de zelfde jury terecht gekomen is :') , dus dat zal wel afkeur worden. Maar dan ga ik de KNHS ff appen, want hij is steeds wel gewoon zonder opmerking gejureerd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 12:56

Ik heb gisteravond mijn eerste proeven bij Weallride gejureerd. Erg leuk concept! Je hebt als jury daar veel meer een coachende rol.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:21

Dennis schreef:
Dennis schreef:

Zag dat proefje 2 bij de zelfde jury terecht gekomen is :') , dus dat zal wel afkeur worden. Maar dan ga ik de KNHS ff appen, want hij is steeds wel gewoon zonder opmerking gejureerd.

*knip* zit blijkbaar ook weer een verschil tussen eisen rijbaan dressuur en mennen in een grote ring. Hoeken moeten wel zijn afgezet.

Kan hier nog precies één keer proefje insturen voor 1 juni.
Laatst bijgewerkt door Mosh op 17-05-21 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:22

Dennis schreef:
Dennis schreef:

Zou daar niet direct vanuit gaan. Ik had dat het derde zo goed als identieke filmpje werd afgekeurd, contact over gehad met KNHS en besluit van de jury is bepalend, ondanks dat de eerdere filmpjes zonder opmerking uitgebreid gejureerd waren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:25

Bij het mennen zijn de eisen voor alle klasses het zelfde (standaard menbaan is 30x60, kleiner zijn eigenlijk normaal alleen indoor banen en 20x40 ben ik op wedstrijd nog nooit tegen gekomen en mag alleen voor B en L). Bakletter zijn ook anders verdeeld (hoekletters op 10 meter uit de hoek ipv 6 meter).
Z in de zelfde ring is gewoon beoordeeld.

Ik hoop gewoon binnenkort weer op pad te kunnen. In een straal van 100km staat 1 meet moment open tot nu toe voor het mennen.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:33

Klopt, maar dan kan het alsnog zo zijn dat het niet aan punt 14 voldoet. Dat is een open norm, ter beoordeling aan de jury.

Run op reguliere meetmomenten :))

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 14:23

Mosh schreef:
Klopt, maar dan kan het alsnog zo zijn dat het niet aan punt 14 voldoet. Dat is een open norm, ter beoordeling aan de jury.

En als je 2e proef (vrijdag ingestuurd ipv de 1e) dan naar de zelfde jury gaat |o O:) .
1e proef vanmorgen weer in gestuurd, die is nog niet door gestuurd, mijn geluk kennende zal die ook wel weer bij de zelfde jury komen _O- .

Ik ga het afwachten, ik ben echt benieuwd, zijn mijn eerste ZZ proeven.

Braampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 15:38

Nog bedankt voor het meedenken in de positie van het filmen, wij hebben het inderdaad vanaf de G gefilmd en dat ging perfect.

Ondertussen mijn punten terug 222, dus twee winstpunten in ons Z1 debuut.

Ik las hierboven dat online dus nog mag tot 1 juni :D , dat zou nog 1x betekenen voor mij aangezien dit een tussenweek is. Maar altijd beter als niets en ik zag al aardig wat concept meetmomenten op de kalender staan, dus dan gaan we weer lekker op pad. Wel weer spannend na zo lang eruit te zijn geweest.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:05

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:25

Hey Hey iedereen, net weer 2 proeven ingeleverd (een zaterdag en een vandaag) heel spannend .

Nu vroeg ik mij af of je nu met de nieuwe regel dat meetmomenten weer toegestaan zijn. Ook de nieuwe regel geld van 5 punten online en 5 punten in real live zeg maar? (We rijden overigens gewoon B)

Ik dacht misschien kan een van jullie mij helpen bij deze vraag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:26

Ja vanaf 1 juni zoasl hier boven genoemd.

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 17:56

Maar stel je staat 1 juni b+7 moet je dan nog steeds 5 punten in real live rijden waardoor je ps kan promoveren met b+12 of hoef je dan maar 3 punten in real live te rijden? Die info kan ik niet echt ergens vinden

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:08

Dat staat er echt duidelijk bij.
De gehaalde online punten tot tellen allemaal, tot er weer meetm./wedstrijden zijn

ringo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 18:33

Nibbit schreef:
Dat staat er echt duidelijk bij.
De gehaalde online punten tot tellen allemaal, tot er weer meetm./wedstrijden zijn

De vraag was ook niet of alle punten dan mee tellen := De vraag is of de regel van 5 punten in real live blijft staan of deze dan gereduceerd worden naar het al behaalde aantal punten dus teller staat op b+7 moeten daar dan 3 real live punten bij of blijft het aantal real live punten ten alle tijden op 5 staan?