[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, Neonlight, C_arola, Dyonne, Sica, Nicole288, balance

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:05

Jaa heel zonde! Paar 7ens paar 5en en rest 6en. Zou dan graag lezen wat er beter moet.

Woensdag denk ik... Ik heb toch vakantie dus nu wel tijd.. Is hier vrij weinig momenteel alleen de doordeweekse...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:13

Succes! En hopelijk dan een lekker vol protecol (ook als je wel punten rijd!).

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 05:48

Tsja, mijn springpaard is ook niet optimaal gebouwd en ook daarvan zegt een jury soms dat hij daardoor minder makkelijk bepaalde dingen kan. Is nu eenmaal waar helaas.
Verder ken ik die jury als 3en en 8en jury. Tenzij ik zelf zesjes rijd dan. Wat niet zegt dat dit gister ook zo was, daar ben ik natuurlijk niet bij geweest. Ik benoem het omdat een beeld soms ineens een waarheid wordt en dat niet altijd terecht is.

Snap echt je teleurstelling als het gevoel beter is dan de dag ervoor en de punten minder. Hebben we allemaal denk ik wel. Had ik zaterdag ook op onderdelen. En ik kan daar soms ook enorm gefrustreerd van raken.(juist vanwege het niet optimale paard en t feit dat ik daarom soms 10x harder moet werken dan iemand met een paard die t wat meer aanbiedt. Maar realistisch bekeken doe ik dat mezelf aan) Soms is het wel handig even tot tien te tellen voor je besluit wat je wel en niet op bokt zet. Is een tip iig.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 06:20

Yvank, geen commentaar is jammer idd. Dan blijft het gissen. Hopelijk volgende keer beter!

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 07:56

Balen Yvank, vind dat ook altijd heel vervelend. Kun je helemaal niets mee helaas... -O-

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 12:07

Janine1990 schreef:
Waaauw Laura, wat een geweldig debuut! Gefeliciteerd! _/-\o_

AD, gefeliciteerd met je afsluiter!! *\o/*

Bamsy, gaaf gedaan met je trailer! Hippe en positieve boodschap!

Ik ben echt mega aan de twijfel. Ben benieuwd hoe jullie er in staan.
Hier ligt intussen al ruim 3 maanden een fundering te wachten op het opbouwen van mijn bijkeuken. Nu weet ik sinds vorige week dat de aannemer (die voornamelijk komt voor aanwijzigingen, dus paps en ik moeten het meeste zelf doen) op 15 september komt.
Dus ik deed een dansje.
Echter.... 15 september heb ik ook een wedstrijd staan. Dit is voor ons 2 kilometer max rijden. We gaan gewoon met trailer. Alleen vraag ik me af: Is het wel wijs om te gaan? Hoe snel zal hij opknappen vanaf dinsdag? Is het eerlijk?
Ik heb al contact met de organisatie (ik heb er zelf ook in gezeten, maar te druk) en ze willen best kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk half 10 weer weg moet. (dan kan ik half 11 weer thuis zijn)

Wat zouden jullie doen?

Doen, want ik heb me ook net opgegeven voor Aduard ;)

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:31

Je kan altijd no afzeggen Janine!

Yvank wat jammer dat je geen feedback hebt gekregen.

Noukie ja Friese wedstrijd in Utrecht reed ik regelmatig.

Peelie snel vergeten en door blijf bij je eigen gevoel.

Zijn we er al beetje uit wat centrale locatie is voor iedereen hier?
Jullie mogen mij ook pben dan ga ik ernaar kijken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:39

Ik lees goede debuten en ook weer de bekende twijfels na een mindere wedstrijddag.
Weet je, dat is een jurysport denk ik dan.

Maar... ik start zaterdag ook voor t eerst terug na t akkefietje in juli, dus eigenlijk :x

Iig met een druk weekend privé had ik zondag weinig fut om nog eens onze serieuze dressuurmuts op te zetten, dus we hebben een rondje velden gedaan.
Hij was heel braaf en ging na een uurtje nog sprintjes trekken in galop tegen een paard van 1.75 _O- Hoezo, raceafstamming? O:)
Vandaag stond er toen ik aan 't losrijden nog een kruisje in de bak van de springles, dan gaan we daar toch gewoon keertje over?
T was maar 20 cm ofzo maar hij draait er iig zn hoef niet voor om!
Dan toch nog eventjes gedressuurd, t ging wel oké. Terug wat puntjes op de i zetten na onze lol van dit weekend.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 19:41

Optiwolk klinkt als een heerlijke zondag en vandaag ook lekker genoten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-18 21:50

Optiwolk daar hebben we paarden voor toch? Om samen mee te genieten, op welke manier dan ook. <3

Janine afzeggen kan idd altijd nog, maar ik zou gewoon proberen te gaan!

Wij hebben net les gehad. Echt heerlijk gereden! Pony liep zo fijn, uit zichzelf in een prachtige verzamelde draf met heel veel afdruk, wauwie. :+: Trots op de lesjuf dat ze dat zo uit ons weet te krijgen!
En ons eerste wisseltje van rechts naar links gesprongen. Wel vrij vlak. Links naar rechts ging iets minder, kwam een soort half drafpasje tussen. Toch maar knap van die muppet dat ze het doet. :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 05:52

Wat goed ad! Dat z2 voor t veulen moet gaan lukken!

En optiwolk, tijd voor genieten moet er zijn idd :) alleen maar goed tussen de oren

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:47

Neeeeeee A_B dat was niet de afspraak dat jouw merrie ze in een keer zou springen _O- Haha nee grapje hoor, super goed van jouw knappe merrie *\o/*

Haha leuk Optiwolk, klinkt goed :)

Hier vandaag ook weer lekker les, ben benieuwd hoe het gaat en of ze weer een wissel in een keer zal springen. Even een ander vraagje; heeft een van jullie ervaring met dispensaties en/of paradressuur?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 07:57

Noukie ik hoop het, maar ik hoor wel dat iedereen mij wel erg optimistisch vindt. Ach, we zullen het zien. Zou gaaf zijn als het lukt. :D

droversrun ze sprong een wissel. Daar is alles ook mee gezegd. :') We moesten heel hard werken om haar om te laten springen, maar lesjuf was als blij dat ze het zo snel deed. En ik had juist het idee dat het veel te lang duurde. :+ Dus we blijven nu een beetje met de les meepakken, maar leggen er absoluut niet de nadruk op. Nog genoeg aan de rest te sleutelen om de lessen mee te vullen. :Y)
Nee geen ervaring met dispensatie of paradressuur, wil jij dispensatie aanvragen dan?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:00

Super gaaf AD de eerste is gesprongen nu verder uitwerken.

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:09

Ook geen ervaring met dispensatie...

Ken wel iemand via via die t start, dat wel.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:20

Ik ken wel mensen die er meer over weten. Wat zijn de vragen? Dan kan ik navragen voor je.

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 08:56

Haha nou dan kan ze het in ieder geval :D dan komt het heus wel snel goed!

Ik wil voornamelijk ervaringen weten van anderen en of je echt altijd gekeurd dient te worden of dat bij sommige gevallen een doktersverklaring ook genoeg is.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:31

Trouwens, voor de mensen die mij niet op facebook hebben :+
Dit is dus mijn wilde woeste pony die in de dressuurbaan met mij erop zo spooky als wat is. Na de wedstrijd kunnen mijn nichtjes met 0 rijervaring er alles mee. }:0
Afbeelding

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 09:38

droversrun schreef:

Ik wil voornamelijk ervaringen weten van anderen en of je echt altijd gekeurd dient te worden of dat bij sommige gevallen een doktersverklaring ook genoeg is.

Ik heb dispensatie mocht je vragen hebben stuur maar pb

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 10:48

Levensgevaarlijke pony ad!
Leuke foto!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 11:40

droversrun schreef:

Voor zo ver ik weet moet je altijd gekeurd worden. Daarbij met je zelf met een oplossing voor het probleem wat je hebt komen. Die dragen zij niet voor je aan. Daar bovenop dient de aandoening chronisch te zijn en ten alle tijde merkbaar. Dus niet alleen tijdens inspanning.

Ik heb zelf bijv. Fibromyalgie en daardoor mn swinters met grote regelmaat last van kramp en spierkrachtsverlies in armen en benen bij en na inspanning. Omdat dit niet constand aanwezig is, kom ik niet door zo'n keuring heen en moet ik in de reguliere sport blijven. Ik krijg dus ook geen dispensatie voor bijv. lichtrijden of met een zweepje rijden. Zeer frustrerend, want het is wel een chronische aandoening.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 12:48

Peelie, ik heb exact het zelfde! Doorzitten is voor mij soms echt heel lastig, zeker als er wat meer tempo in komt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 13:10

ivy_power89 schreef:
Peelie, ik heb exact het zelfde! Doorzitten is voor mij soms echt heel lastig, zeker als er wat meer tempo in komt

Jup. Uitgestrekte draf is echt niet uit te zitten voor mij en dan heb ik nieteens een grote kwpn oid.

Ik raak tijdens de uitgestrekte draf mn coördinatie in mn benen ook kwijt. Suuuuper frustrerend. En dan is het nu nog zomer/najaar. Dan gaat het nog wel. Swinters is echt een ander verhaal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:02

AAAAAAAAAARGH!!!

Pakketje zou vandaag geleverd worden... Briefje in de deur, ze proberen het morgen weer.
Achterlijke idioten... lever gewoon bij de buren _-:( _-:( _-:(
Alsof ik er morgen wel ben :roll:

(ohja afhalen was geen optie)

droversrun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 17:34

Hahaha ik zag het op je insta voorbij komen Janine _O-