[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nann__

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 18:56

Mijne staan van april tot oktober van 7 tot ca 20u op het land en de wintermaanden van 8 tot 16u op de paddock.

newpeters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:36

Mmm okie. Ik heb maar 1 wei tot mijn beschikking, dus moet altijd even plannen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:57

Bij goed weer heb ik de sportpaarden ook gewoon 24/7 buiten in de zomer, met minder weer alleen overdag. In de winter moeten ze paddock delen, maar komen ze er wel allemaal 2 keer per dag uit als ik thuis ben, anders meestal 1 keer.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 21:50

Die van mij komen bijna hele jaar rond halve dagen buiten. En als ik beschikking tot 24/7 had in de zomer had ik dat ook gedaan!

Dan zal een behandeling geen overbodige luxe zijn Nann.

Vanmiddag met Gismo bij Marco de jong gereden. Ging erg fijn en was de eerste keer met Gis bij hem. Hij was het er ook wel mee eens dat ik toch Gis mijn prioriteit moet maken wbt de sport. Maakt wel dat ik dan nu goed moet nadenken wat ik dan met mick wil. Door hobbelen in de B of toch die wedstrijden maar laten voor wat t is... lastig

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:11

Zoveel paarden en dan zo weinig te rijden gomir ;)

Die van mij staan een halve dag op een landje met zn 2en. De grote groep vind ik niet zo fijn. Als het land te nat is gaan ze of een hele dag of een halve dag in een paddock. Vos breekt de tent af als die teveel op stal staat. Id vind het wel prima, die vindt het wel gezellig op stal geloof ik. Vos en pino hebben een halve buitenstal. Buitenluik staat eigenlijk altijd open tenzij het heel hard waait of regent.

Pino zijn gips is er af! Heeft de 6 weken gips glansrijk doorstaan. Nu mag hij oefenen met op zijn been staan en mag het verband elke 3 a 4 dagen een laag minder. Nog 2 weken en dan mag hij weer gaan stappen **\O/**

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:19

Kan me voorstellen dat dat lastig is Lau.. Juist omdat hij zo wisselend is. Gelukkig heb je een hele fijne andere topper op stal waar je wel verder mee komt maar dat maakt het niet minder makkelijk. Gismo wordt trouwens wel steeds knapper en gespierder! Heb je nog wedstrijden staan?

Wat een goed nieuws Vibabu! Blijft hij wel een beetje rustig?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 22:32

Vibabu goed nieuws!

Nann osteo kan wellicht wel helpen ja.

Hier staan de paarden het hele jaar 24/7 buiten :)

Wij hebben besloten om de komende maanden oefenparcoursen te startten met beide paarden, daarna weer officiele wedstrijden en dan 2019 een start licentie waarmee we 1m en hoger kunnen starten (nu is 1.05m de max).

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:24

Wij hebben ze in de zomermaanden hele dagen buiten. Wel wisselend. Soms van 7 tot 10. En soms vanaf 6 uur al, als ik wedstrijd heb. Of 9 uur. Tot donker, tot 8. Net hoe het uit komt.
Als het land nat is paddock met hooi.
Winter ook paddock. Dan vaak vanaf 13u tot circa 17u. Als ik zelf thuis ben gaan ze wat eerder met wat hooi.

En als het echt vies weer is blijven ze binnen.
Heb ze nooit s nachts buiten. Weet ook niet of ik dat straks met de veulens wel ga doen. Dat volk huer af en toe bij nachten.. Heb wel een bierflesjes uit t land gehaald. Voelt niet fijn

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 23:47

Wat goed en fijn vibabu!
Kan mij voorstellen dat dat. Jet zo prettig voelt dan Carola..

Ja daarom vind ik het ook moeilijk. Als zijn pet goed staat gaat ie top maar als ie geen zin heeft en ik maak een fout ben je klaar :').
Ga volgende week zondag naar Lisse. Zou zaterdag weer naar soest gaan maar de auto is kapot :(

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 00:24

Fijn dat gismo zo lekker aanpakt Laura! En dat je instructeur tevreden was!

Dat lijkt me idd niet fijn Carola :n
Ik woon in een dorpje en land ligt achter het huis, dat scheelt wel wat :j

Leuk dat jullie ook weer richting concours gaan trainen Jes!

Goed nieuws Vibabu!
En alles wat 4 of ouder is wordt gereden (behalve Bella), heb alleen veel jong spul en twee merries drachtig :+

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:04

Wij gebruiken het land achter het huis eigenlijk niet. Maar misschien straks met de veulens wel.
Ach die moeten eerst maar geboren worden.

Best lastig laura.. dat je niet weet wat je kan verwachten..

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:33

Ik haat dat stomme concours in Zuidbroek!
Zit op mijn vrije dag al vanaf 5 voor 7 met de laptop op schoot en kom nog steeds niet in dat rottige inschrijfsysteem...Eerste rubrieken al vol dus waarschijnlijk straks hoe dan ook te laat om nog iets op de startlijst te krijgen.

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:57

gomir schreef:
Ik haat dat stomme concours in Zuidbroek!
Zit op mijn vrije dag al vanaf 5 voor 7 met de laptop op schoot en kom nog steeds niet in dat rottige inschrijfsysteem...Eerste rubrieken al vol dus waarschijnlijk straks hoe dan ook te laat om nog iets op de startlijst te krijgen.

Hier nog iemand, waardeloos!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:01

Ik zit inmiddels in het scherm waar ik paarden in kan voeren, maar dat loopt ook continu vast. Staat er nu 1 in, maar tweede invoeren lukt niet en betaling afronden ook niet. Zit al half uur te schelden en tieren tegen de laptop en ga straks maar gewoon aan mijn dag beginnen. Probeer het nog een kwartier en anders maar niet naar Zuidbroek dit jaar. Jammer dan! Heb er in februari al vrij voor gevraagd....

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:27

Inmiddels is alles gesloten omdat ze het niet kunnen verwerken. Moet je op :wow: FB lezen, heeeeeeeeeel veel klachten.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:29

Yep, ik probeerde voor de 60ste keer te betalen en toen kreeg ik de melding dat ze het system uit de lucht hebben gehaald met de oprechte excuses voor het ongemak. 1,5 uur zitten kloten en nu halen ze de site gewoon uit de lucht. Stomme poedersuiker....Nou ja, kunnen we het rooster voor de feestdagen nog wel herzien. Hoef nu geen vrij in de kerstvakantie (wat echt supergedoe was om te roosteren) :+

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:39

Wat frustrerend zeg.. Slecht begin van je vrije dag := Wel slecht van ze. Ging dat voorgaande jaren anders of ook zo?

Bonnelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:50

Nann__ schreef:
Wat frustrerend zeg.. Slecht begin van je vrije dag := Wel slecht van ze. Ging dat voorgaande jaren anders of ook zo?

Vorig jaar was het ook al behoorlijk drama. Zelf had ik "geluk" en was de aanmelding om 7.24 gelukt. Maar nu dus niet zoals bij velen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:51

Wat een gezeik inderdaad Gomir! Neem wel aan dat ze daar nog een passende oplossing voor gaan vinden?

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 09:58

Heel zuur Gomir. Frustrerend als dat soort dingen vastlopen.
Ik ben al een tijd aan het dubben om naar indoor beukers te gaan maar heb niet het vertrouwen dat vos het doet. Al is dat echt nergens op gebaseerd :')

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:00

Ik ga er niet vanuit Pantykous...Vorig jaar hadden de mensen die er niet doorkwamen ook gewoon pech := Toen was ik er net als bonnelover met een half uur doorheen, nu was er geen doorkomen aan. Ben tot aan het betalen gekomen en toen haalden ze de site uit de lucht. Maar hoorde dat toen alles ook al vol was.

En ieder jaar neem ik me voor dat ik het volgend jaar niet eens ga proberen, word hier altijd zo chagrijnig van :=

Edit/ Gewoon proberen Vibabu! Vosje gaat er iig veel leren!
Ik wilde ook wel naar Beukers, maar mijn amazone wil liever in Zuidbroek rijden.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:04

Maar is zij er wel doorheen gekomen dan? Anders alsnog beukers?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:08

Nee, Tessa kwam er ook niet door. En was nog iemand aan het proberen voor haar, die heeft ook niet in kunnen schrijven :(

Ik kijk wel wat ze wil, eerst maar afwachten of we nog iets kunnen regelen bij de organisatie in de komende weken.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 10:35

Ze zullen vast een goede oplossing zoeken. Dit was inderdaad wel frustrerend. Vijf voor zeven de laptop aan en om half negen helemaal de site uit de lucht. Slecht voor mijn humeur zo.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 11:21

Mooi nieuws vibabu!!

Als je gevoel nergens op gestoeld is, waarom dan niet gewoon starten (zeg ik die het gevoel goed kent)?

Las het ook bij dressuurruiters dat ze er niet door konden komen. Die zaten rustig 60 minuten te wachten.