[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:29

glenstorm schreef:
Leeneliefje, hmm kleine inrijbakken zijn echt funest voor mijn paard, die fokt zich dan helemaal op. Dus dat probeer ik meestal te mijden.

.

Ik heb het geluk dat mijn paard eigenlijk nergens van onder de indruk is. Denk dat ik me eerder opfok dan Azrael :') . Die laat zich de pis niet lauw maken!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 09:42

@Marietje, nee geen virus.. het was echt 1 dikker been.. Maar gaat nu weer goed gelukkig :D
ah leuk bij Dinja van liere!

Wij gaan ook verhuizen van stal! Lekker naast de manege, geen heen en weer met de trailer meer! Gaat me veel tijd schelen!

Ik wil eens een sprongetje gaan wagen.. ben benieuwd wat mijn paard er van kan.. :+

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 11:59

@ Leeneliefje; Ik doe dat niet meer, zo'n klein bakje inrijden. :n Zat locaties waar het wel voor elkaar is.
Die van mij heeft echt wel wat ruimte nodig.

@ Shelly; spannend! Moet wel raar lopen als je niet zou winnen :D
@ Glen; hoe gaat het nu met je paard?
@ Merr; dat is lekker, manege om de hoek! Tenminste, als daar wedstrijden georganiseerd worden is dat natuurlijk super!

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:13

Marietje35 schreef:
@ Leeneliefje; Ik doe dat niet meer, zo'n klein bakje inrijden. :n Zat locaties waar het wel voor elkaar is.
Die van mij heeft echt wel wat ruimte nodig.

@ Shelly; spannend! Moet wel raar lopen als je niet zou winnen :D
@ Glen; hoe gaat het nu met je paard?
@ Merr; dat is lekker, manege om de hoek! Tenminste, als daar wedstrijden georganiseerd worden is dat natuurlijk super!

Klopt, maar you never know. Heb iig een stal gehuurd voor die dag daar op locatie. Omdat hij anders een hele dag op de trailer moet gaan staan.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:17

Nee da's waar, Been there, done that kan ik wel zeggen! :=
Fijn, een stalletje!

Hoewel ik had gezegd dat die van mij wat meer begint te ontspannen als hij mee gaat, blijkt het hem toch wel spanning te geven. Dag na de clinic had ik hem vrij gegeven en maandag even lekker aan de longe gedaan zodat hij zijn spanning eruit kon bokken als hij dat wilde. (en daar heeft hij gretig gebruik van gemaakt!) Dinsdag was ik er weer op gegaan, nou .... wat een drama in zijn lijf! Ik leek wel terug bij af.
Gelukkig had ik gisteren les en heb ik daar een fijn loswerk lesje van kunnen maken en hield ik er uiteindelijk aan het eind weer een heel erg fijn paard aan over. Ik had eerder al het idee dat het zo was, maar nu is het wel bevestigd ..... hij is was ook weer iets afgevallen afgelopen dagen.

Shelly21

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:21

Jeetje, wel erg lastig dat jou paard zo'n last heeft van de spanning rondom een wedstrijd.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 12:23

Hij oogt niet echt zo, een heuse binnenvetter. Heb dat ook niet eerder zo meegemaakt moet ik zeggen.
Ik neem gewoon lekker de tijd met hem, geen haast.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 13:19

Ja manage met binnen & buitenbak en daar worden de wedstrijd van texel georganiseerd. (onze club manege zegmaar)

Zeker lastig zo veel spanning, die van mij heeft het alleen als ik het ook ben... goede spiegel :=

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-17 16:05

Marietje lastig hoor, ik herken het wel een beetje, mijne is ook zo. Die valt ook een beetje af als ik heel veel wedstrijden rij. Maar bij de mijne is het vooral enthousiasme. Vorige jaar op het eerste buitenconcours heb ik zo hard om hem gelachen. Hij had al 4 parcoursen (2 basisparcoursen en 2 barrages) gelopen en moest vervolgens nog een dressuurproef. Alleen was zowel het losrijden als de proef naast het springen. Nou beest helemaal blij want hij dacht dat hij nog een rondje mocht, maar helaas voor hem moest hij dressuren. Nou hij was zo heet, ik kon alleen maar remmen, maar hij liep wel een mooi showtje weg te geven. Echt rijden kun je het alleen niet noemen. Na het laatste halthouden en houden en toen ik dus de proef al had overleeft besloot hij nog even een soort steigersprong te maken, nou ik kwam werkelijk niet meer bij. Elke keer als ik dat filmpje weer kijk moet ik zo hard lachen.
Maar oke even terug naar jou, ik zou hem gewoon lekker veel meenemen, wel dat je niet over zijn grens gaat, maar gewoon dat het normaal wordt om op wedstrijd te gaan.

Merrr ooh heerlijk lekker dichtbij!

Shelly leuk zeg! Als ze zo lang moeten wachten is een stal ook wel lekker natuurlijk!

Mijn paard gaat elke dag beter lopen, hij staat nu nog op een lage dosis metacam (voor 250kg en paard is ruim 600). Op het zachte zie je er helemaal niets meer aan, alleen op het harde maakt hij in draf nog een iets kleinere pas. Gaat dus enorm de goede kant op want maandag stond hij voor 500kg op metacam en liep hij op het zachte al kleiner.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-17 19:37

Fijn dat het zo snel beter gaat. Kun je straks weer lekker op pakken!

Nog mensen op wedstrijd geweest?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 12:38

Helaas te vroeg gejuicht, gisteren liep hij helemaal weer goed op zowel de harde als zachte volte. En vanochtend komt hij kreupel aan een ander been de stal uit. Hij was namelijk achter kreupel en nu voor. Heel bijzonder hoe dit dat voor elkaar krijgt.

Ja hebben er nog mensen gestart?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 14:41

Oh nee glenstorm wat een ontzettende pech..

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 17:59

Ik erger me zo aan mezelf! Altijd een week van te voren voor de wedstrijd gaat het rijden zo bagger. Hij liep super de laatste weken en nu.... :(. Hebben jullie dat ook wel eens? Meestal gaat het op concours dan wel weer goed.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 11:54

@ Merr; dat is wel zo handig! Fijn hoor, zo dichtbij
@ Glennstorm; Wat balen zeg .... Hoe krijgt hij dat nou voor elkaar? :(:) Hoe gaat het nu?
@ Shelly; nee, eigenlijk geen last van. Ga je misschien teveel druk erop leggen voor jezelf?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:06

Weet het niet denk daar bij het rijden wel heel bewust aan dat ik niets anders moet doen..

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:14

Misschien dat het dat juist is, ga je wellicht onbewust toch anders rijden?
Ik moet altijd gaan zitten en rijden, niet denken want dan gaat het juist mis. :+

Die van mij heeft een weekje alleen maar rek en strek achter de rug. Hij was no zo gespannen in zijn lijf dat ik alleen maar bezig ben geweest hem weer fijn los te krijgen. Hoop dat ik 'm deze week wat meer bij elkaar kan gaan rijden. Ik heb deze maand nog 2 x B staan, April wil ik over.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 12:44

Ik weet nog niet wanneer ik over wil. Moet om over te mogen nog 1 punt. Heb zaterdag weer een staan en 26 maart neem aan dat ik hem dan wel heb. Denk als ik in de 190 blijf ik vast wel over kan gaan. Scheelt ook dat je flexibel mag starten tot 5 wp in hogere klasse.

Heb wel iets anders opgegeven. 1 april rondje BB springen en dan voor eerst officieel een rondje B springen. Outdoor dus lekker veel ruimte om tempo te maken. We doen het voor de lol. B hoogte is voor in een parcours ook we zijn maximale hoogte.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:11

Wat ontzettend leuk! Petje af, ik durf het niet :')

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:20

We gaan het gewoon proberen!

Afbeelding
Een oudere foto van ons maar we kunnen het zeker wel haha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:31

glenstorm wat balen zeg. Hopelijk valt het mee en kun je snel weer aan de gang.

Wij hebben van het weekend weer gestart. Na een dipje (1 keer geen winst, laatste 2 wedstrijden 1 winstpunt en andere proef geen winst) nu de stijgende lijn gelukkig weer te pakken. Twee winstpunten, en zelfs een 2e prijs. Dat maakt het losrijden in de regen meer dan goed.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 13:46

Stoer hoor Shelly!

Gefeliciteerd! Fijn dat de stijgende lijn er weer in zit!
Losrijden in de regen .... bah! Waar was je gestart?

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:41

Jaa zo fijn! gaat me veel tijd schelen!

Ik heb het idee dat mijn paard altijd net iets fijner loopt op wedstrijd.. alsof ze dan weet dat ze extra haar best moet doen...

Ik ga zondag een poging wagen.. we hebben natuurlijk rustig aangedaan maar het opbouwen gaat goed en de galop wordt steeds meer met controle.. wel handig in een proef.
Ik twijfel of ik even in de L1 blijf of eind april over ga naar de L2.. wat zouden jullie doen??

Balen zeg glenstorm!! :(

Super SusanH, gefeliciteerd!

Stoer hoor Shelly21, ik doe het je niet na.. :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:49

We waren in Leusden bij de vier hoeven.

Merrr wat scoor je normaal? Ik blijf nog een tijdje L1 starten tot alles constanter gaat en het wijken beter gaat.

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:40

Heb nu 4 wedstrijden gereden.. als alles gaat zoals het moet dan scoren we gemiddeld 2 wp per proef.. dus wel aardig goed.. maar die 1e wedstrijd is ook buiten.. en groot concours dus twijfel of ik daar misschien beter de 1e dag gewoon L1 kan doen... had opzich in mn hoofd ik start de laatste indoor L2.. maar door de lichte blessure hebben we 4 weken voornamelijk gestapt en dus niet getraind...

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:14

Merr, het verschil tussen l1 en 2 is niet heel groot? Misschien fijner voor het gevoel om met l1 te starten?

Helaas heb ik deze en volgende maand de wedstrijden afgezegd. Kleine irritatie aan de tussenpees, dus komende weken stappen en heel langzaam opbouwen met wat draf erbij. Hoop mei weer te kunnen starten.