[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ismy

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:13

Oooh interessant Elke! Zal er ook eens op letten!

Ja de startlijst stond er inderdaad laat op Mistid! Er stonden ook geen tijden op, werkt erg verwarrend dus heb er even achteraan gemaild. Als het goed is, is het nu verandert!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 14:28

Haha ja dat kan wel Elke! Hij heeft idd iemand geholpen. Was laat zat ja.. had ik niet verwacht :P
Had idd teveel zenuwen voor de hoogte en dan ga ik tijden alsof er een 1.70 parcour staat. Slaat nergens op, zit tussen mn oren dus vaker doen!

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 15:30

Yes thats me! Reed jij naast je zus (?) in de bak? Volgende keer ga ik Hoi zeggen ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:20

Ik heb geen zin om te rijden. Brrrrr

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:58

Gratis af te halen...:
Een draak van een paard. Past goed in het circus >;)

Carola, daar heb ik ook vaak last van enige wat je kunt doen is blijven oefenen tot het makkelijk wordt.

Elke, klinkt als een leuk parcours, fijn dat het ook zo lekker ging.

Mirte, het is echt koud buiten.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:21

Heb lekker gereden en nog 1 gelongeerd. Tijdje niet gedaan en moest echt even weer leren.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:26

Carolaaxxxx schreef:
Haha ja dat kan wel Elke! Hij heeft idd iemand geholpen. Was laat zat ja.. had ik niet verwacht :P
Had idd teveel zenuwen voor de hoogte en dan ga ik tijden alsof er een 1.70 parcour staat. Slaat nergens op, zit tussen mn oren dus vaker doen!

Dat doe ik ook altijd, en dan wordt het heel hectisch. Duf hoor! Als je er over nadenkt, 1M of 1.10, maakt natuurlijk geen zak uit.

Vandaag wat paarden geschoren, ben helemaal gaar nu. Paard heeft vrij vandaag :D

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:37

Oh, ik moet de pony ook nog laten scheren :oo

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 18:53

Ja die laatste tien centimecentimeter.. slaat nergens op maar zit gewoon dom in mn hoofd. Vaak doen en dan wordt het normaal dacht ik zo.

Haha nee Elke was niet mn zus. Een vriendin. Zei voor de grap als je naar Wezep gaat, ga ik mee. Zo gezegd zo gedaan :P
Ik herken je de volgende keer denk ik wel beter! :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:11

Ik heb wel gewoon gereden hoor en had het ook niet koud op paard :') af en toe stel ik me een beetje aan.

Ik heb het af en toe ook wel eens in het M hoor, maar dan denk ik: ach, ik heb deze hoogte ook met een pony van 1.45 gedaan dus dan moet het met Chall ook gewoon kunnen :P

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:14

Ach iedereen houd wel es van overdrijven ;)

Ah ik ga ook beter opletten. Ga je ook naar Hierden de 20e? Of iemand anders? Anne? :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 00:47

Ooh dat teveel doen herken ik heel erg Car! Heb afgelopen dinsdag Mick ook gewoon zelf de oxer die op 1m stond ingereden.. oepsie :roll: (meneer word altijd loeikwaad als ie het hout aan raakt :D dus gevolg was met bokkensprongen wegrennen..)
Al lette ie daarna wel meer op en gaf nog eventjes wat centimeters extra haha

Fijn dat je rondje lekker ging Elke! Geeft weer meer vertrouwen.
Overdrijven af en toe moet gewoon kunnen :P Als je het maar bij af en toe houd x)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 02:33

19e moet kind naar Emmeloord. 13e start ik dressuur. Verder niks opgegeven. Heb even niet zoveel puf om te starten/rijden. Winterdipje.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:00

Ik ga niet naar hierden. Wel kampen en ijsseselmuiden, dressuur hasswlt en steenwijk in januari

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:12

Genoeg te doen dus nog!
Ik bekijk het wel even komende tijd, eerst de trailer terug en tot de vogelgriep over is maar in België blijven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:25

Ik hou wel van een beetje veel op pad. Alleen rond de feestdagen niet.
Straks gaan we naar kampen. Heb der benen niet gewassen, waren redelijk wit. Heb der ook niet ingevlochten vandaag.. we zullen weer zien :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 09:36

mistid schreef:
Ik heb wel gewoon gereden hoor en had het ook niet koud op paard :') af en toe stel ik me een beetje aan.

Ik heb het af en toe ook wel eens in het M hoor, maar dan denk ik: ach, ik heb deze hoogte ook met een pony van 1.45 gedaan dus dan moet het met Chall ook gewoon kunnen :P

Dat probleem ken ik wel. Heb expres wat dressuurwedstrijden opgegeven, dan ga ik sowieso wel rijden.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 12:07

Succes Carola!

Wat vervelend Anne.. Tis ook koud en donker :( werkt bij mij ook niet mee.

Ik ga rond de feest dagen juist hihi 20e 2e selectie springen Hierden, 23e dressuur Wapenveld, 27e springen Marienheem en de derde 3e selectie springen in Wezep!
Misschien ook nog oudjaars dag oliebollen cup :D en zo is mijn kerstvakantie weer vol!

Ik ga nu ik zelf een auto heb wel sneller. Toen ik iedere dag nog 7km heen en 7km terug moest fietsen verzaakte ik vaker. Straks paard aan de longe en mee met vriendin op dressuurprikker wedstrijd haha

lovejoey123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:07

hoi,

Ik ga in Januari weer starten,
Ik Ga dan cat. C Klasse M springen.
:)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 17:53

Succes vandaag Carola!

_Elke schreef:
Succes Carola!

Wat vervelend Anne.. Tis ook koud en donker :( werkt bij mij ook niet mee.

Ik ga rond de feest dagen juist hihi 20e 2e selectie springen Hierden, 23e dressuur Wapenveld, 27e springen Marienheem en de derde 3e selectie springen in Wezep!
Misschien ook nog oudjaars dag oliebollen cup :D en zo is mijn kerstvakantie weer vol!

Ik ga nu ik zelf een auto heb wel sneller. Toen ik iedere dag nog 7km heen en 7km terug moest fietsen verzaakte ik vaker. Straks paard aan de longe en mee met vriendin op dressuurprikker wedstrijd haha

Wow jij start veel met de feestdagen zeg :')

Dat laatste merk ik ook wel hoor als ik de auto kan pakken en het is koud ga ik sneller heen als wanneer ik moet fietsen en het is koud...
Terwijl het zomers juist andersom is :+

Mijn paard (de pony ) spoort niet...
Gaat nu al een paar dagen tijdens het rijden volledig uit zijn stekker... Nu heeft hij wel vaker van die niet sporende buien...
Dus vandaag even losgegooid voor ik hem aan het werk wilde zetten aan de longe... dat hij even goed zijn energie kwijt kon...
Nou dat had ik nooit moeten doen :wow:
Paard gaat volledig uit zijn plaat. Springt over de bakrand heen, rent door de longeerbak naar de volgende bakrand en spring via die bakrand de wei in... en trekt daar van leer in de kudde die in die wei hoort.
Scheelt dat hij vroeger in die kudde heeft gestaan dus het was voornamelijk gespeel en geen vechten, kreeg hem er daardoor ook vrij snel weer uit.
Was ook blij dat de reus van stal daar niet stond. Want de mijne en de reus liggen elkaar helemaal niet. Dan had ik ze nooit meer heelhuids uit de wei gekregen :n.

Daarna paard maar gewoon fijntjes aan de longe gehouden terwijl het boertje al mopperen alle hekken nog een eind ging verhogen :')
Nu staat de bakrand op 1.50 en staat er nog een hek van 50 cm boven :+
Denk dat hij nu wel in de bak blijft :')

Moet heel eerlijk zeggen dat hij dit maar een paar keer eerder heeft gedaan (uit de bak springen, uit de wei springen deed hij vaker vandaar dat de hekken van zijn weiden ook veel hoger zijn ) maar dat was als we met Vrijspringen te hoog gingen. Dan herkende hij het verschil niet meer tussen de hindernis en de bakrand :+.

Kan er nu wel om lachen maar op het moment zelf was ik verbijsterd en heel erg boos.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:14

Hahaha wat een portret! Gelukkig niet verwond!
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik reed ooit voor een springpaardenfokker en ik stap met een paard langs een minipaddockje (lees: ongeveer een grote volte) en het jonge paard erin ketst vanuit stilstand zo over de omheining van 1.80 heen. Dus ik vrees dat die van jou,getraind en met een aanloop, ook wel over de twee meter komt als hij het in zijn kop krijgt

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:58

Urielle schreef:
Hahaha wat een portret! Gelukkig niet verwond!
Ik wil je niet ontmoedigen maar ik reed ooit voor een springpaardenfokker en ik stap met een paard langs een minipaddockje (lees: ongeveer een grote volte) en het jonge paard erin ketst vanuit stilstand zo over de omheining van 1.80 heen. Dus ik vrees dat die van jou,getraind en met een aanloop, ook wel over de twee meter komt als hij het in zijn kop krijgt

Het is een tinker, dus ik mag hopen dat die 2 meter voldoende is om hem binnen de hekjes te houden :')

Laten we het zo zeggen. Die 2 meter is voldoende om hem zomers in de we te houden, ipv naar de hengstige merries toe te springen, dus ik hoop dat het voor de bak ook werkt :')

Ik was om eerlijk te zijn blij dat hij stopte bij de kudde.
Een weide verder en meneer zo langs het kanaal lopen, waar weinig automobilisten een boodschap hebben aan de verplichte 80 km per uur wat je daar mag rijden :o.
En aangezien hij zwart is zie je hem ook niet zo goed smorgens.

Ik weet in ieder geval dat die B makkelijk moet lukken qua hoogte :Y)
maar eigenlijk wist ik dat ook al :')
ik ben zelf het grootste probleem :o

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:03

MDH wat een geval die van jou :') gelukkig alles heel gehouden.

Elke lekker druk in de vakantie!

Ik had vandaag een 8e prijs in het L. Dubbel klassement en 2 palen in de barrage. Eigen schuld, wilde te graag winnen en reed dus veel te hard een losse hindernis die op een lange lijn stond aan. Toen was ie dol :+ in het M nogsteeds veel te dol dus ipv 9 en 10ab heb ik 3 gesprongen.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:20

Jeetje mdh, mafkees hahaha
Veel weg rond de feestdagen, m'n vader zou er denk ik niet aan moeten denken hahaha :')
Netjes van het L mirthe ! Jammer dan weer van de M maarja dat komt ook wel weer :)

Vandaag weer getraind, god o god wat ben ik afgebeuld :+ Moet veel minder rijden maar wel voorwaarts houden en dan kwam ie weer te veel terug, was ik te langzaam en hadden we dus weer zo'n hazensprong. Maar hij stopte in ieder geval niet! Nu alleen dat galop tempo nog veeeeeel constanter krijgen.
Mn instructeur had ook pittig brede oxer neergezet dus dan ga ik sowieso soms nog lopen prutsen.. Achja ik heb hem pas 5 maanden dus komt allemaal wel goed denk ik dan :P

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 19:25

Gefeliciteerd, achtste lijkt me toch ook al goed gepresteerd? :)

Ik heb vandaag alleen tink van mijn dochter naar de ponymeting gereden, dat was ruim twee uur, grotendeels draf. Ik was zó blij dat ik van lieve mensen een lift met de trailer kreeg! Gelukkig zou de mijne volgende week klaar moeten zijn, man wat mis ik dat ding!