[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:09

L2 rijden ze hier minimaal. Prof vind ik mensen die hun geld verdienen met paarden rijden. Hier rijden er bijvoorbeeld mensen met een stuk of 8 paarden selecties mee.. van de l2 tot aan het zzl. Dat noem ik profs. Vaak met wat jongere paarden inderdaad, maar daar kan ik als 31 jarige vrouw met een hui-tuin-en keukenpaardje echt niet tegenop rijden. Zulke talentvolle ruiters en paarden, ruiters die elke dag 5 of 6 paarden rijden. En natuurlijk, die werken er net zo goed heel erg hard voor. Maar ik vind het wel eens jammer dat het niet zo gelijkwaardig is. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:20

Ah, ja natuurlijk. Snap ik trouwens hoor, dat is gewoon wel eens frustrerend. Dat was hier vroeger bij de pony's, aantal kaderleden die in het Z2 meereden, maar in verhouding weinig z2 pony's dus eigenlijk gingen alleen zij door. :+ Toch was het altijd gewoon erg leuk om mee te rijden. Ik zou graag nog eens naar de Nederlandse gaan, hiervoor altijd pech gehad. De regio mocht ik altijd wel naar toe, zelfs een keer reserve regio kampioen geworden, maar toen mocht er maar 1 door. Voor de rest altijd blessures tijdens de regio, of hele selectie procedure.

Trouwens, als ze zoveel paarden meenemen, dan mogen ze er niet zoveel meenemen naar de Nederlandse toch? Of zelfs niet naar de regio, maar dat weet ik niet zeker.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:35

Hier zijn helemaal geen selecties. Alleen kring kampioenschappen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:54

Jawel. Ze mogen iig in elke klasse 1 paard meenemen.vaak starten ze met 8 paarden de selecties gewoon en mochten ze zo staan dat ze met 2 in 1 klasse mee mogen dan kiezen er eentje uit. Soms kijken ze 2 wedstrijden aan, en mocht het bijvoorbeeld in de l2 te goed gaan, dat ze bijvoorbeeld met 2 paarden bovenaan staan, dan nemen ze er eentje een klasse hoger mee voor de volgende 3 wedstrijden.
Zo spreiden ze de kansen. Ik geloof dat er afgelopen seizoen 1 iemand was die met 4 paarden door mocht.

Dat vind ik idd ook zo raar dat er in sommige regio's niet eens selecties zijn. zooo raar! In de ene kring rijden wij dus minimaal 3 maximaal 5 wedstrijden om een kans te maken, en ergens anders kun je je gewoon opgeven :') haha.. denk dat ik daar maar bij een vereniging ga :j

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 23:31

Ja precies, instructeur zei vandaag nog dat het een zware poul was en ze beter in het westen vh land mee kon doen (ipv kring Eindhoven)

Maar ja dat is ook zo ver weg iedere keer he :D

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:38

@ Yom; Ik ga ook weer meedoen deze indoor. :j Ligt er denk ik aan in welke klasse, maar de wat lagere klassen heb je niet zo heel veel last van de profs.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:54

Niet te veel nadenken over die "proffs". Gewoon voor je zelf rijden en het er beste van maken.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 08:57

Dat sowieso, je rijdt voor jezelf! :)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:01

Dat zeker, maar ja je rijdt de selecties toch eigenlijk met wat hoop op een plekje in de regiokampioenschappen. Maar uiteindelijk mag je blij zijn met fijn gereden wedstrijden en goede punten

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:03

Natuurlijk! Je wilt toch eruit halen wat erin zit, maar ik vind wel dat hier ook een flink stuk zelfkennis/reflectie komt kijken. Iedereen weet best van zichzelf of het haalbaar is of niet.
Als je altijd maar net aan winst haalt, dan hoef je niet te verwachten dat je met selectie ineens +200 rijdt.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:05

Haha ik maak de selecties geen enkele kans. Doe mee zodat Eli wat van de sfeer proeft en op weer ander terrein komt. Voor mij zijn het "gewone" wedstrijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:10

Maar daar zeg je het zelf al, je doet mee voor de sfeer en ervaring voor je paard. Als het dan goed gaat is het mooi meegenomen, je staat er zelf al heel open in, je wilt niet weten hoeveel mensen gaan klagen.
Het was de jury, het was de bak, het was zus het was zo. :+

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:19

Ja sta er heel open in. En misschien verrast ze mij wel door ontspannen door de baan te gaan (heb nog nooit indoor gestart met haar :') )
We zullen zien en mochten we wel door zijn, nou dan is dat leuk en weer een nieuwe vreemde locatie. :P

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:23

Hier dit jaar ook geen selecties. In het verleden mijn mijn andere paarden wel vaker selecties gereden. 1 X op de regio maar toen was echt alles maar dan ook alles eng :Y) :Y) ( iets met jazz bloed :+ ) hahah.

Ik ga zondag weer op wedstrijd voor het eerst indoor met deze merrie spannend :D Gister in elk geval super fijn gelest

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:24

Precies, dan is het alleen maar leuk!
Maar sowieso hoor, ook met gewone wedstrijden. Mensen kinderen :o wat hebben mensen ontzettend weinig zelfreflectie. Altijd maar die stomme excuses, film jezelf eens en kijk dat eens kritisch terug.

Fijn Annika!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:37

Met Zorro vaak genoeg regio gereden. In het B nog 3e geworden. Best leuk hoor. :P
Nu doe ik met Zorro niet mee omdat wij als team daar gewoon niet goed genoeg voor zijn. Eerst lekker scoren op de gewone wedstrijden en misschien met de outdoor weer eens. Of we gaan ZZ-Zwaar. Geen idee waar de tijd ons brengt. :)
Denk dat Sterre straks wel selecties gaat lopen in het L1, die kan leuk lopen hoor. :))

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:43

Marietje35 schreef:
Precies, dan is het alleen maar leuk!
Maar sowieso hoor, ook met gewone wedstrijden. Mensen kinderen :o wat hebben mensen ontzettend weinig zelfreflectie. Altijd maar die stomme excuses, film jezelf eens en kijk dat eens kritisch terug.

Fijn Annika!

Idd := Dat is er bij mij ook echt ingestampt door ouders. Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader een hele goede kijk op proef/rijden heeft, heeft het zelf nooit gedaan, maar kijkt al een jaar of 30/40 vanaf de zijlijn. Hij kan dus precies vertellen wat er goed was en wat niet. Meestal zat hij dan nog goed qua punten ook, wel iets lager dan de jury. Ik weet van mezelf dat ik extreem kritisch ben en had dus meestal ook een lagere inschatting. Alleen betrek ik dat wel op mezelf, ook al ging de proef slecht door bijvoorbeeld rennende kinderen langs de bak, dan kon IK de spanning niet afvloeien. Soms ook wel eens lastig, want sommige dingen kan ik niks aan doen, maar vind ik wel mijn schuld, haha.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het ook nodig heb om tijdens het uitstappen/afzadelen met mijn vader te praten. Wat ging er goed, wat kon er beter. Ik richt me vaak op de kleinere dingen, hij houdt meer overzicht. En positief afsluiten. ;) Zo kon ik met vorige paard zelfs na afgroeten halverwege vanwege spanning nog de positieve dingen in zien. En afgelopen wedstrijd met Flow kwam ik erachter dat ik nog naar ons als combinatie in een veel hogere klasse kijk, terwijl we B startten. Ik was niet geheel tevreden, wel redelijk gereden, maar stomme fouten van mezelf. En dan ga ik twijfelen of ik wel winstwaardig gereden heb. Schop onder kont van vader en prijsuitreiking waar ik compleet verbaasd was door punten. Het stomme is alleen dat mijn moeder en ik altijd samen gaan, zij helpt met alles, rijdt zelf ook op paard, leest en geeft feedback met losrijden, maar toch wil ik vader voor feedback na proef/rijden. Hij is wat 'harder'.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:47

Afgelopen indoor ook meegedaan, dat was ontzettend goed gegaan. Tot de Regio .... Dat was echt too much voor hem. :(:) :+
Ondertussen is hij erg gegroeid in het werk, dus we gaan weer een gooi doen.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:51

MyWishMax schreef:
Idd := Dat is er bij mij ook echt ingestampt door ouders. Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader een hele goede kijk op proef/rijden heeft, heeft het zelf nooit gedaan, maar kijkt al een jaar of 30/40 vanaf de zijlijn. Hij kan dus precies vertellen wat er goed was en wat niet. Meestal zat hij dan nog goed qua punten ook, wel iets lager dan de jury. Ik weet van mezelf dat ik extreem kritisch ben en had dus meestal ook een lagere inschatting. Alleen betrek ik dat wel op mezelf, ook al ging de proef slecht door bijvoorbeeld rennende kinderen langs de bak, dan kon IK de spanning niet afvloeien. Soms ook wel eens lastig, want sommige dingen kan ik niks aan doen, maar vind ik wel mijn schuld, haha.

Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het ook nodig heb om tijdens het uitstappen/afzadelen met mijn vader te praten. Wat ging er goed, wat kon er beter. Ik richt me vaak op de kleinere dingen, hij houdt meer overzicht. En positief afsluiten. ;) Zo kon ik met vorige paard zelfs na afgroeten halverwege vanwege spanning nog de positieve dingen in zien. En afgelopen wedstrijd met Flow kwam ik erachter dat ik nog naar ons als combinatie in een veel hogere klasse kijk, terwijl we B startten. Ik was niet geheel tevreden, wel redelijk gereden, maar stomme fouten van mezelf. En dan ga ik twijfelen of ik wel winstwaardig gereden heb. Schop onder kont van vader en prijsuitreiking waar ik compleet verbaasd was door punten. Het stomme is alleen dat mijn moeder en ik altijd samen gaan, zij helpt met alles, rijdt zelf ook op paard, leest en geeft feedback met losrijden, maar toch wil ik vader voor feedback na proef/rijden. Hij is wat 'harder'.

Wat leuk dat je dat met je vader doet! Lijkt me super leuk :)

Maar wat jij omschrijft, daar herken ik mezelf ook in. Het is niet snel goed genoeg.
Ik vertelde hier laatst al dat een aantal stalgenoten bij mij zich erg bezig houden met wat ik doe etc.
Ze snappen gewoon niet waar het om draait. Een proef rijdt je niet alleen maar voor de prijzen/punten. Ik wil zien of het getrainde goed gaat! En goede punten is leuk, maar ik wil ook fijn gereden hebben.
Dat snappen er een hoop niet bij ons. Altijd klagen over de jury bla bla, zo snel mogelijk over naar de volgende klasse (terwijl de voorgaande klasse al met hangen en wurgen gaat :+ )
Laatst bijgewerkt door Marietje35 op 20-10-17 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:51

Mwm dat van hogere klasse naar lagere klasse heb ik ook. Moest echt even wennen en eraan denken dat Eli geen ZZ-licht is dus anders loopt/beoordeeld word. :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:53

mirjamalvaro schreef:
Mwm dat van hogere klasse naar lagere klasse heb ik ook. Moest echt even wennen en eraan denken dat Eli geen ZZ-licht is dus anders loopt/beoordeeld word. :')

Ik heb zelf heel erg moeite gehad om weer een jong paard te gaan rijden, ik moest zo wennen! Heb jij dat niet?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:53

Marietje heb ik ook last van gehad op stallingen. Kwam ik niet geheel tevreden terug maar wel met 3wp bijvoorbeeld. Zuchtende mensen etc.
Ja maar IK was niet tevreden. :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:55

Marietje35 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Ik heb zelf heel erg moeite gehad om weer een jong paard te gaan rijden, ik moest zo wennen! Heb jij dat niet?

Het rijden zelf geen last van. Maar de beoordelingen in het begin wel. Dan had ik zoiets van, totaal niet constant en mooi. Toch dikke punten. Oh ja tis B... :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:56

mirjamalvaro schreef:
Marietje heb ik ook last van gehad op stallingen. Kwam ik niet geheel tevreden terug maar wel met 3wp bijvoorbeeld. Zuchtende mensen etc.
Ja maar IK was niet tevreden. :=

Om gek van te worden :o Ik had al 10000 x gezegd, ik rijd de B helemaal uit, voor de ervaring. DAt heeft hij gewoon nodig..... Elke keer vragen ga je al L, ga je al L, ga je al L? :7
Of bij afmelden van wedstrijd, oh gaat hij niet goed? en dan op een hele nare toon zeggen wat vervelend zeg!
Euh nee, hij gaat wel goed .... maar ik vind 'm niet fijn genoeg. Vervelend? Komt wel een andere wedstrijd hoor ....

annika_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:56

mirjamalvaro schreef:

Dit herken ik ook heel erg, ik was dan geen ZZ licht maar M1/M2 ik had de nieuwe proeven nog nooit in de vanaf de B gestart. En de laatste keer dat ik B had gestart was al een hele tijd geleden :+ Vond het ook echt even wennen en moest echt even schakelen in de manier van denken.. gaat nu gelukkig steeds beter :')