Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marietje35 schreef:Precies, dan is het alleen maar leuk!
Maar sowieso hoor, ook met gewone wedstrijden. Mensen kinderenwat hebben mensen ontzettend weinig zelfreflectie. Altijd maar die stomme excuses, film jezelf eens en kijk dat eens kritisch terug.
Fijn Annika!
MyWishMax schreef:IddDat is er bij mij ook echt ingestampt door ouders. Ik heb altijd het geluk gehad dat mijn vader een hele goede kijk op proef/rijden heeft, heeft het zelf nooit gedaan, maar kijkt al een jaar of 30/40 vanaf de zijlijn. Hij kan dus precies vertellen wat er goed was en wat niet. Meestal zat hij dan nog goed qua punten ook, wel iets lager dan de jury. Ik weet van mezelf dat ik extreem kritisch ben en had dus meestal ook een lagere inschatting. Alleen betrek ik dat wel op mezelf, ook al ging de proef slecht door bijvoorbeeld rennende kinderen langs de bak, dan kon IK de spanning niet afvloeien. Soms ook wel eens lastig, want sommige dingen kan ik niks aan doen, maar vind ik wel mijn schuld, haha.
Nu moet ik ook eerlijk zeggen dat ik het ook nodig heb om tijdens het uitstappen/afzadelen met mijn vader te praten. Wat ging er goed, wat kon er beter. Ik richt me vaak op de kleinere dingen, hij houdt meer overzicht. En positief afsluiten.Zo kon ik met vorige paard zelfs na afgroeten halverwege vanwege spanning nog de positieve dingen in zien. En afgelopen wedstrijd met Flow kwam ik erachter dat ik nog naar ons als combinatie in een veel hogere klasse kijk, terwijl we B startten. Ik was niet geheel tevreden, wel redelijk gereden, maar stomme fouten van mezelf. En dan ga ik twijfelen of ik wel winstwaardig gereden heb. Schop onder kont van vader en prijsuitreiking waar ik compleet verbaasd was door punten. Het stomme is alleen dat mijn moeder en ik altijd samen gaan, zij helpt met alles, rijdt zelf ook op paard, leest en geeft feedback met losrijden, maar toch wil ik vader voor feedback na proef/rijden. Hij is wat 'harder'.
Marietje35 schreef:mirjamalvaro schreef:Mwm dat van hogere klasse naar lagere klasse heb ik ook. Moest echt even wennen en eraan denken dat Eli geen ZZ-licht is dus anders loopt/beoordeeld word.
Ik heb zelf heel erg moeite gehad om weer een jong paard te gaan rijden, ik moest zo wennen! Heb jij dat niet?
mirjamalvaro schreef:Marietje heb ik ook last van gehad op stallingen. Kwam ik niet geheel tevreden terug maar wel met 3wp bijvoorbeeld. Zuchtende mensen etc.
Ja maar IK was niet tevreden.
mirjamalvaro schreef:Mwm dat van hogere klasse naar lagere klasse heb ik ook. Moest echt even wennen en eraan denken dat Eli geen ZZ-licht is dus anders loopt/beoordeeld word.