Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 22:06

Oh ik vind avondwedstrijden juist fijn! Maar alleen op vrijdagavond :') ik ben vrijdags altijd vrij dus kan rustig vlechten etc. En dan daarna gewoon het weekend lekker thuis met manlief. Zo heeft hij er minder 'last' van als ik op wedstrijd ben.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 22:37

Hier wordt t nooit zo laat ‚s avonds. Op vrijdag of zaterdag lijkt t me niet zo erg. Maar zondagavond….nah

Vroeg op pad vind ik wel fijn, Dan kan ik me s ochtends meteen daar mee bezig houden en komt er niet vanalles tussen.

Ben benieuwd naar jullie wedstrijden dit weekend.

Noukie: goed bezig, dus! Met je bodybuilder. Op zich fijn, dat je de pad er nog tussen uit kan halen. Voor wat ruimte.

Schimmel was naar de osteopaat ( kon ie wel gebruiken) en krijgt ook een nieuw zadel. Past niet toevallig in 1 van de zadels die we hebben uiteraard. Eerst een springzadel, maar eigenlijk het liefst ook een dressuurzadel :D

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 13:36

Avonds op vrijdag of zaterdag vind ik niet zo erg.
Op zondag wil ik dat niet.

Ik heb afgelopen weekend mij debuut in de lichte tour gehad .
Een winstpunt en was 10 vd 21 daar ben ik dik tevreden mee.

Ga nu eerst weer even door trainen
Moet nu ook wel bezig met de wissels om.de pas want daar kan ik er maar 3 van, of me dat ooit ga lukken

Getup

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 18:26

Gefeliciteerd met je wp! En met die wissels: veel oefenen, denk ik :D

Ben aan mn knie geopereerd vandaag, dus nu even lamlendig. Maar dat zou gauw beter moeten gaan, dus hopelijk snel weer op t paard.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 20:10

Hier zijn we het liefste op zaterdagochtend weg, maar helaas heb je het niet voor het
uitkiezen. Wat fijn he dat langer licht blijft, ik ga daar zó enorm goed op :D Op naar het voorjaar, komen er ook weer leuke meerdaagse concoursen aan.

O Myrth, wat een bak ellende zo met die sneeuw, vond je het niet eng?

Noukie, gewoon weer aan laten passen, wat doe je allemaal :)) ;)

Melazu, nogmaals sterkte.

GU, wat goed, dan kon het dus toch doorgaan! Iedere dag zal het nu een stukje beter gaan, :*

Wissels, zijn ook niet aan mij besteed, ja tijdens een springparcours :D, maar eners mij niet bellen :+

Naamswijziging of een nieuw topic is mij om het even, maar is het niet makkelijker om de naam aan te laten passen, ik zal wel even een mod PB-en :)

Wij zijn deze week nog hard aan het fine-tunen, donderdag en vrijdag nog les, zaterdag een rondje banketstaaf rijden aan een lang teugeltje en dan zondag hopen dat hij weer on fire is. Ze moeten begin van de avond van start, dus voor ons wordt het ook een latertje zondagavond, ben ik ook geen fan van hoor, maar ach, alles voor je kind <3 :D

xMyrth

Re: Wedstrijden kletstopic 2026

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-26 23:29

Hier ook liever in de ochtend dan in de avond. Maar ook weer niet té vroeg :')
Ik denk dat einde ochtend mijn voorkeur heeft, haha.

ziezoziezo22, gefeliciteerd met je wp! En een mooie 10e plek :D Mag je toch zeker tevreden mee zijn!

BloemBloem, nee ik vond het niet eng. De wedstrijd was dus héél erg dichtbij, anders was ik zeker niet gegaan. Had alleen verwacht dat de parkeerplaats wat beter onderhouden zou zijn. Helaas. De rest van het pad naar de rijbaan toe werd wel perfect bijgehouden, dus was prima zo!

GU, veel beterschap!

ziezoziezo22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 06:36

Alles goed gegaan met je operatie getup.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 14:08

Nou inderdaad, dat kan ik mij voorstellen, maar goed, aan de andere kant denk ik dat pensionhouders op het moment van sneeuw alleen de hoogste prioriteit geven aan sneeuwvrije zones waar dagelijks veel paarden over heen moeten.

Het geeft wel een leuke foto :D

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 18:58

Noukie opzich een goed teken dat ie uit zn zadel is gegroeid, maar fijn is anders :+

Op zondagavond hoeft van mij zo laat ook niet, vorig jaar gingen ze hier door tot 23.00 uur, dit jaar stoppen ze een uurtje eerder :+ Ging er al wel vanuit dat het 's avonds zou zijn en rond 19.00 vind ik nog wel acceptabel.
5 februari nog een avond (hoop middag) wedstrijd staan. Is mn vrije dag dus opzich ideaal, maar hoop ook niet dat ik dan pas heel laat hoef, vrijdags wel weer 5.45 de wekker.
Er is op moment zo weinig aan wedstrijden, bij jullie ook?

Getup even een check voor de schimmel. Jammer dat de huidige zadels niet goed passen. Heeft schimmel ook een naam haha?

ziezoziezo gefeliceerd, mooi debuut! :D

Getup alles goed gegaan? beterschap! :knuffel:

Bloembloem volledig met je eens, zo fijn dat het weer wat langer licht blijft en kijk ook echt weer uit naar het voorjaar :brr:
Fijn nog een paar trainingen voor zondag, alvast heel veel succes :D

Wij hadden gisteren een nuttige les, die hadden we weer even nodig. Uiteindelijk heel fijn afgesloten :)

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 20:46

Mag ik ook meekletsen?
Als me dat lukt :D . Meestal ben ik heel slecht in het bijhouden van dit soort topics :o .

Ik ben na jaren ook weer begonnen. In de B-dressuur, maar ik mag versneld promoveren.

Eerst eind vorig jaar 2x een onderlinge gedaan voor het vertrouwen (2x 1e met 198 en 206).

En nu 2x KNHS gestart (3e met 190 en 2e met 206).

Melzazu schreef:
Ja dat is waar. Mocht ik met opgeven het selectievakje zien vink ik het gewoon aan.

Ja, gewoon doen :j .
Heb ik ook gedaan en nu mogen we dus ook naar de regio kampioenschappen *\o/* .
Dat wordt dan zijn 3e KNHS wedstrijd :') .

Beterschap Getup :(:)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-26 22:59

Dankjewel Miriam.
Tip die gegeven is met de pionnen zou goed kunnen helpen denk ik.

Lekker hè Apple dat het inderdaad weer wat langer licht is. +:)+

xMyrth. Lekker doortrainen tot maart dan maar

Fly_high zo te zien zijn we weer helemaal up to date met het jaar nu

Vind ik ook wel erg vroeg hoor louise. Volgende keer met aanmelden eventueel vragen of je later in de klasse starten mag?

Ik had nog niet gestart melis. Zou eerst afgelopen weekend starten maar dat kwam niet goed uit met het ziekenhuis verhaal. Nu start ik aankomende zaterdag en jij zondag weer zie ik. Alvast veel succes

Dankjewel Noukie. Inderdaad dat is dan zo fijn.
Slim om het bontje er even uit te halen. Scheelt altijd weer iets.

Getup wat fijn dat schimmel lekker een behandeling heeft gehad en natuuuuuurlijk past hij niets van jullie andere zadels.

Gefeliciteerd met je winstpunt in de lichte tour ziezoziezo. Megaknap *\o/*

Hopelijk knap je snel op van je operatie Getup. Beterschap

Dankjewel BloemBloem. Jullie gaan vast weer scoren zondag! :D

Nuttige les klinkt goed melis

Gezellig Roodvos en wat leuk zeg dat je naar de regio’s mag!

Ik had de mijne zondag alleen nog even aan de longe gehad. Daarna geen tijd tot vandaag. Vanochtend weer gestart met een rustige les. Zaten fijne stukken bij, het was koud maar met het heerlijke zonnetje warmden we snel op tijdens het rijden. Het was heerlijk paardrijweer en ik was er zo van opgeknapt. Kan je zo heerlijk je kop leeg krijgen hè door even fijn met je paard bezig te zijn. Was ik echt aan toe. :):)

Morgen zelf nog weer even wat trainen en dan mogen wij zaterdagochtend weer. Aan de ene kant denk ik dat door de voorbereiding, of eigenlijk het gebrek eraan, het niks kan worden maar ik heb gewoon heel veel zin om weer even met hem op pad te zijn en aan de andere kant denk ik ook wel weer: kunnen wij !! :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:01

Melzazu : soms valt t dan ineens mee en zijn er ook minder verwachtingen na n mindere voorbereiding.

Dat wordt dus ook best laat op zondagavond, Bloembloem?

Welkom Roodvos, wat voor paard heb je ?

Bedankt , lief van jullie <3 . Ik moet gewoon even geduld hebben, ben niet voor niets tm 10.02 thuis, dus moet misschien niet verwachten dat vandaag al alles werkt .

Schimmel heet Chegorio, noemen m George. Of Chegorio :D

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:21

Ik merk dat ik heel erg slecht ben in alles terugzoeken en reageren op iedereen, maar dat is natuurlijk een beetje inherent aan een kletstopic dus ik zal proberen mijn leven te beteren. Als er dan alweer een hele pagina bij is vind ik het helemaal een gezoek.

Ik zie in ieder geval allemaal berichten met mensen die ook een beetje zoekende zijn naar een wedstrijdritme in deze tijd van het jaar, met het weer en dergelijke, dat is ook erg herkenbaar.

Wat ik me ook afvroeg, daar is dit denk ik ook wel een goed topic voor; zijn er hier mensen die ervaring hebben met een bepaalde vorm van wedstrijdbegeleiding in het psychologische stuk? Je hebt tegenwoordig natuurlijk Anne Loosveld en ik ben er nog wel een paar tegen gekomen die ermee bezig zijn.

Ik vind het wel mega interessant en ik zou er op zich best wel wat in willen investeren maar ik heb mezelf ook al best wel ingelezen in het onderwerp en vraag me toch af of je iets nieuws leert en of het dus de investering waard is?

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 11:52

Ik herken het Peppertree, ik ben ook veel te druk om dit topic constant bij te houden.

Get up geopereerd las ik, beterschap!

Meerderen die er een aantal weken uit hebben gelegen of minder hebben kunnen trainen. Zo ook hier. En afgelopen weekend kreeg ik wat lichamelijke klachten waardoor ik ook deze week weinig heb kunnen doen.
Dus ik hoop in februari weer eens te starten na de hele APK van paardlief en mezelf.

Peppertree: bij mij zit dat hele stuk bij mijn eigen instructie wel in, mijn mentale gestel wordt zeker meegenomen in de lessen en aangezien ze ook een vriendin is ondersteunt ze ook wel eens op wedstrijd. Dan zijn we vooral bezig met in het hier en nu blijven rijden want ik ga dus rijden alsof ik de trein moet halen :+

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 15:18

Getup schreef:
Welkom Roodvos, wat voor paard heb je ?

Ik heb een knappe vosruin (wat voor kleur zou ik anders ook hebben :+ ) die dit jaar 9 jaar wordt. Ik heb hem nu 3 jaar.
I.v.m. de herkenbaarheid wil ik hier niet openbaar meer details neer zetten.

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:59

Hier het geluk dat ik op een stal sta met binnenbak, maar hoor inderdaad zoveel die maar gewoon niet op wedstrijd gaan doordat ze te weinig getraind hebben.. zo balen is dat! Hiervoor stond ik ook ergens dat de bak zo vaak nat of bevroren was, echt vervelend. Hier gelukkig dus lekker doorgetraind en in februari wil ik wat online proefjes doen en in maart voor het echt eindelijk.

Peppertree: Ik heb een vriendin die inderdaad puur een trainster heeft gezocht die haar kon ondersteunen bij het mentale gedeelte van wedstrijd rijden! Die ging dan ook mee op wedstrijd en heeft echt goede tips gegeven ter ondersteuning. Nu heeft ze echt veel minder stress. Voor haar was het echt wel de moeite waard. :)

Leuk Roodvos, mooi altijd die vossen <3

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 21:57

Peppertree, bedoel je dan zoiets als een sportpsycholoog?
Ik heb daar ook over nagedacht maar uiteindelijk niet gedaan.

Ik sta sinds de zomer ook weer op een stal met een binnenbak.
Zo blij mee nu, met eerst die sneeuw en nu ijzel.
De stal waar ik stond hield er mee op.
Hier kwam toevallig net een stal vrij, dus gelijk maar gebruik van gemaakt. Kan nu fijn doortrainen.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 07:27

Beterschap Getup, hopelijk is alles goed gegaan.

Wat fijn dat je de les goed af hebt kunnen sluiten melis :j

Welkom roodvos, klinkt alsof je al lekker op weg bent

Ik zou gisteravond starten maar heb me afgemeld. Tot ver in de middag was hier nog code oranje vanwege de ijzel, snap niet dat het gewoon door ging. Was op sommige stukken echt levensgevaarlijk >;). Over twee weken weer een nieuwe poging, hopelijk doet het weer dan even normaal, ben wel klaar met al die rommel _O-

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 09:01

Ik heb nah, dus zo tegen 18u is het voor mij wel klaar, vandaar geen avondwedstrijden, ook in het weekend niet. Denk altijd dat het best weer goed gaat, tot ik net over de grens stap...

Haha GU, uiteraard past hij geen zadel wat je nog had, waarom zou zoiets een keer meevallen he? ;) Ik idd blij dat er nog wat tussen lag kan ik iig nog doorrijden. Ook niet perfect, maar beter dan het was.
Fijn dat de operatie achter de rug is en hopelijk een voorspoedig herstel!

ziezo gefeliciteerd met je punt in de LT! Dikke mijlpaal! Eners zijn ook gewoon lastig, je moet zo verdomd snel zijn en elke mini verstoring maakt je serie al stuk.

Bloem succes en vooral veel plezier vanavond!

Roodvos welkom en succes alvast op de regio

Melzazu, heb jij nog lekker kunnen rijden gister?

En slim om af te melden Elina, gek idd dat jij die keuze moet maken... Zeker met de gladheid, zo verraderlijk, wil je niet aan denken wat er kan gebeuren als je met trailer en al gaat glijden.

Hier was het gister gelukkig schoon, droog en prachtig weer. Ik was alleen gruwelijk beroerd, want teveel gedaan afgelopen week, dus zat als een dood vogeltje op mn paard. Zij was wel écht ontzettend braaf, ondanks bijna 2 maanden niet mee geweest en een locatie waar ze normaal wel wat moeite heeft, dus heel blij mee. Proeven waren oke, niet goed genoeg naar hoe ik had willen rijden. Beide wel net een puntje en mega leuk commentaar. Zat een jury die echt zag wat er gebeurde en positief meekeek. Ga mn zzz debuut wel doorschuiven met de informatie van gister, dat is nog niet aan de orde.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 21:51

Ik dender even binnen, want we staan stijf van
de adrenaline :D

Ze is kampioen geworden, 72,417% :wow:, 6% los van de nummer 2. We gaan ons dus klaar stomen voor het NK :# :# :#

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 23:21

Wow, wat een score, Gefeliciteerd!!!! Enne, heel simpel; niets meer aan veranderen :D

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-26 19:53

Gefeliciteerd bloem!!!!

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 10:46

Wauw BloemBloem, wat goed!
Gefeliciteerd :)F . Zo'n score geeft ook goede moed voor de NK!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:07

Bedankt allemaal voor de felicitaties, we zijn zó trots! Vanaf november een combinatie, en dan
op je 3e wedstrijd weg van huis zo'n score neerzetten is natuurlijk buitengewoon :wow: <3!

Jury weer uit het juryhok na de proef :D, dit keer met de vraag of hij te koop was en om tegen mijn dochter te zeggen dat ze een enorm goede proef reed en vooral héél vriendelijk was! Waanzinnig natuurlijk!

Wat ook bijzonder is om te vermelden, is dat ze maar een jury verschil had van een halve punt. 217 jury C, 217,5 jury H :#

En je hebt gelijk GU, klaarstomen is niet het goede woord. Wat we doen klopt, en dat is wat we zo moeten houden. Op naar 21 februari, we gaan vooral heel veel plezier maken :):) Ja Roodvos, dat is ook wat ze vanuit de regio mee heeft gekregen ( ze leggen de lat lekker hoog :+ in goede zin ). Jury gaf aan heel veel vertrouwen in ze te hebben voor het NK en dat er een hoge plaatsing in zou kunnen zitten, maar joh, we zien het wel, dit hadden we ook niet bedacht hoor, top 5 was het doel!

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 13:40

Wauw BloemBloem gefeliciteerd! Niet vergeten te genieten inderdaad :D