Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:17

MyWishMax schreef:
Super gedaan Fly_high! Zie je wel dat jullie het ook kunnen! Fijn :D

Al die dingen deden mijn paarden ook allemaal hoor, maar ik ga er juist extra op trainen dat ze niet zelf dingen gaan inzetten. Niet makkelijk en blijft altijd een werkpunt, maar vind ik fijner. Want zelfs als ik nooit een proef zou oefenen gaan ze ze toch leren, want ze zijn best voorspelbaar die proeven. Zoals dus lange zijde middengalop, diagonaal middendraf of uitstrekken, halthouden op de ac lijn en die dingen. Dan deal ik er liever thuis mee als in de proef.

Wederom met je eens !!
Ik oefende vroeger ook nooit de lijnen, omdat m'n paard me dab voor was.

Kreeg toen van m'n trainer gezegd dat ie verdorie geen 5 meer is en gewoon moet wachten . En dus juist die lijnen moet rijden.

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:49

Ja, ik kreeg ook verschrikkelijk op mijn kop :') En hoe ik dacht dat het op hoger niveau moest als die proeven echt hetzelfde zijn, kon ik beter nu al beginnen. Ook al is het veel werk, ik ben er wel enorm blij mee geweest bij elk paard. Bij de hete/sensibele zelfs nog meer.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:00

Ik oefen ook zeker wel mijn lijntjes maar door er iets aan toe te voegen soms blijft het voor hem ook wat “uitdagender” en hou ik hem frisser. Daardoor worden die lijnen uiteindelijk ook beter omdat je de oefeningen gebruikt om te verbeteren natuurlijk. Er zijn mensen die 3/4 dagen per week hun proefje rijden, dat zou bij die van mij echt geen positieve uitwerking hebben..
Ik vind het zelf ook best zinloos om 8x achter elkaar 30 meter schouderbinnenwaarts, volte 10 meter en een appuyement te rijden. Dan wissel ik liever telkens af door een travers te rijden, een halve volte, juist een keer weer schouderbinnenwaarts etc na de volte of een appuyement van 5 (of 7 of 12) meter te rijden.

Ik rij daarom niet elke week mijn proef. Ik rij hem een keertje door om te kijken hoe hij precies gaat en waar de aandachtspunten liggen en daarna oefen ik lijntjes maar wel heel vaak met andere dingen tussendoor om hem er lekker fris in te houden. De week voor mijn wedstrijd rij ik hem ook een keer helemaal door. Maar er zijn ook mensen die de lijntjes veelvuldig herhalen, die elke dag rijden en meerdere keren achter elkaar op dezelfde manier. Des te meer ik afwissel des te fanatieker (en beter) hij wordt :)

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:12

Ik rijd ook heel veel lijntjes. Niet perse uit de proef, maar wel om ritme te krijgen in het aan elkaar rijden van verschillende oefeningen.

De Z2 proeven zijn zo dom. 2 van de 4 proeven zijn bijna identiek. Eerste 9 onderdelen zijn exact hetzelfde, dan is het stappen iets een andere lijn en daarna mag je nogmaals een identiek stuk galop rijden…
Zijn steeds de eerste proeven van de maand. De derde lijkt er enorm op en de vierde is ook niet echt vernieuwend.

Wie dit toch verzonnen heeft? Snapt toch niet dat je niet wat meer fantasie hebt. Je hoeft maar 4 proeven per klasse te verzinnen, geen 35…

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:14

Eve_16 schreef:
Ik oefen ook zeker wel mijn lijntjes maar door er iets aan toe te voegen soms blijft het voor hem ook wat “uitdagender” en hou ik hem frisser. Daardoor worden die lijnen uiteindelijk ook beter omdat je de oefeningen gebruikt om te verbeteren natuurlijk. Er zijn mensen die 3/4 dagen per week hun proefje rijden, dat zou bij die van mij echt geen positieve uitwerking hebben..
Ik vind het zelf ook best zinloos om 8x achter elkaar 30 meter schouderbinnenwaarts, volte 10 meter en een appuyement te rijden. Dan wissel ik liever telkens af door een travers te rijden, een halve volte, juist een keer weer schouderbinnenwaarts etc na de volte of een appuyement van 5 (of 7 of 12) meter te rijden.

Ik rij daarom niet elke week mijn proef. Ik rij hem een keertje door om te kijken hoe hij precies gaat en waar de aandachtspunten liggen en daarna oefen ik lijntjes maar wel heel vaak met andere dingen tussendoor om hem er lekker fris in te houden. De week voor mijn wedstrijd rij ik hem ook een keer helemaal door. Maar er zijn ook mensen die de lijntjes veelvuldig herhalen, die elke dag rijden en meerdere keren achter elkaar op dezelfde manier. Des te meer ik afwissel des te fanatieker (en beter) hij wordt :)

Yep je lijnen rijden met de overgangen die belangrijk zijn

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:25

PSvanLot schreef:
Ik rijd ook heel veel lijntjes. Niet perse uit de proef, maar wel om ritme te krijgen in het aan elkaar rijden van verschillende oefeningen.

De Z2 proeven zijn zo dom. 2 van de 4 proeven zijn bijna identiek. Eerste 9 onderdelen zijn exact hetzelfde, dan is het stappen iets een andere lijn en daarna mag je nogmaals een identiek stuk galop rijden…
Zijn steeds de eerste proeven van de maand. De derde lijkt er enorm op en de vierde is ook niet echt vernieuwend.

Wie dit toch verzonnen heeft? Snapt toch niet dat je niet wat meer fantasie hebt. Je hoeft maar 4 proeven per klasse te verzinnen, geen 35…

Nou ik zat dus gisteren te kijken voor de proef voor volgende maand (2e selectie) maar dat slaat echt nergens op! Proef 42 en 44 zijn inderdaad vrijwel identiek aan elkaar. Wordt nog opletten met uit je hoofd rijden omdat ze zó op elkaar lijken. Ik vind dat echt stom!

We hebben de derde selectie proef 45, die is dan weer wel een stuk anders vind ik. Vier wissels, 2x op andere lijntjes natuurlijk, draf zigzag appuyement, S van hand veranderen, twee keertwendingen en uitstrekken in galop weer op een ander lijntje. In ieder geval een beetje verschil..
Proef 43 lijkt me ook leuk om te rijden.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:27

Ik race op moment rond zonder rem, telt dat ook als lijntje? :') Lang leve de wind _O-

Iedereen gefeliciteerd met de punten!!

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:09

Even weer bijgelezen.. zag mooie Springfotos van discodipp. Super, met wederzijds vertrouwen komt dat wel goed. En ook het zoeken welk wedstrijdritme je paard nodig heeft om fijn te kunnen werken..
MwM. Benieuwd naar je volgende debuut , dat gaat goed komen .
Hier helaas de eventingwedstrijden afgelast ivm de bodem. Man wel een fijne training gereden.Afbeelding
Zo mooi om te zien dat ze echt een team zijn geworden.. letterlijk met veel vallen en opstaan.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:28

Poeh, ik kan met gemak mijn koffie drinken aan die tafel! Ruimte zat onder het paard. Mooi zeg! Top.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 15:53

Mooie foto zeg! Heel knap

Zo, zadel is weer aangepast. Was maar een klein beetje maar voor mijn pijn na het rijden en voor paard tijdens het rijden groot verschil. Toch blij dat ik zo'n zeikerd ben :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 16:58

Eve_16 schreef:

zo doe ik t idd ook!

@robbie, dat is een gave foto!!

@mwm, dat is idd handig hahaha

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:29

Sorry, beter laat dan nooit reageren toch? Komen mooie resultaten voorbij, gefeliciteerd! En stoere spring en cross plaatjes!

Sterkte voor de paarden die fysiek minder gaan ook.

Hoe zijn de weekend wedstrijd plannen hier?

Ik heb de laatste wedstrijden zoveel gedoe door mensen die gewoon niet komen opdagen. Niet eens afmelden maar gewoon niet verschijnen. En dat er een keer een onverwachte gebeurtenis is op de dag zelf kan, maar... laatste keer krijg ik zelf nog een bak oliebol over me heen van de jury omdat die niet wilde horen/geloven dat ik niet degene was die niet was komen opdagen. Echt, leuk joh, wedstrijd rijden :+
En ik moet m'n merrie scheren vrees ik, maar ik wil echt niet :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:37

Dat is wel echt balen voor een organisatie als mensen gewoon niet op komen dagen, zo asociaal!

Mijn vos is gisteren geschoren, het was net een oranje ijsbeer, kon echt niet meer. Maar het zal nog wel een keer moeten ben ik bang, net wat te vroeg.
Staat ie nu zeiknat te regenen in de wei...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:38

Hoezo kreeg jij een bak oliebol over je heen??? Als jij er bent kan je toch niet degene zijn die niet op is komen dagen? :+

Niet willen scheren herken ik haha! Ik heb nog geluk, maar door rare weer en stalgenoten die vergeten de lampen bij haar aan te zetten lijkt ze nu al wel dikker in de vacht te zitten als normaal. Maar ik wil het echt niet, tot nu toe droogt ze nog wel snel dus niet nodig.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:54

En voor de overige starts dus die daarna komen... ik vind het ook asociaal hoor. Bel even, app, het is tegenwoordig zo eenvoudig om even wat te laten horen...
MWM, zou je denken hé? Aanmelden met naam, hoofdstelnummer, je starttijd zeggen (x4) en nog niet luisteren en maar blijven doorgaan dat ik degene was die niet kwam opdagen op mijn starttijd? Ik stond gvd bijna tien minuten vóór mijn starttijd in de ring, omdat er dus een onverwachte uitvaller was. Luisteren en de startlijst goed lezen kan blijkbaar lastig zijn.

Voelt zuur dan hé? Als ze in hun geschoten lijf in de regen staan? Oké, met deken, maar toch... vorig jaar kon ik het wel redden zonder scheren, maar ze werkt nu toch wat harder en er zit echt zoveel haar op al. Terwijl mijn andere nog superdun in de vacht staat.
Maar ik vind scheren een stomme klus, weet ook niet of ze braaf is en in het bos enzo vind ik een beetje haar erop wel weer prettig. Maar goed, grote kans dat het toch gaat gebeuren

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 08:59

Niet netjes van die jury :n helemaal met nummers...

Ja in het bos is wat haar wel lekker. Wij hebben buitenbox en daar vind ik het ook lekker. Ze staat al dikker in dekens als de rest door die box, maar had het ook al nodig. Dus liever niet scheren of ze moet helemaal van oor tot staart ingepakt haha. Ik vind scheren gek genoeg wel leuk, doe om de zoveel weken ook de benen haha.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:02

Noukie schreef:
En voor de overige starts dus die daarna komen... ik vind het ook asociaal hoor. Bel even, app, het is tegenwoordig zo eenvoudig om even wat te laten horen...
MWM, zou je denken hé? Aanmelden met naam, hoofdstelnummer, je starttijd zeggen (x4) en nog niet luisteren en maar blijven doorgaan dat ik degene was die niet kwam opdagen op mijn starttijd? Ik stond gvd bijna tien minuten vóór mijn starttijd in de ring, omdat er dus een onverwachte uitvaller was. Luisteren en de startlijst goed lezen kan blijkbaar lastig zijn.

Voelt zuur dan hé? Als ze in hun geschoten lijf in de regen staan? Oké, met deken, maar toch... vorig jaar kon ik het wel redden zonder scheren, maar ze werkt nu toch wat harder en er zit echt zoveel haar op al. Terwijl mijn andere nog superdun in de vacht staat.
Maar ik vind scheren een stomme klus, weet ook niet of ze braaf is en in het bos enzo vind ik een beetje haar erop wel weer prettig. Maar goed, grote kans dat het toch gaat gebeuren

Het is gelukkig niet koud, dus hij kan het wel aan. Maar sneu is het zeker. Vorig jaar ook niet geschoren, maar het is zo geen doen, blijft veel te lang nat.

Heb dit jaar voor het eerst niet zelf geschoren maar laten doen. had er de €55 graag voor over.
Ik rijd ook graag in het bos, maar dat gaat geschoren ook wel, mits het droog is.

Maar ben sowieso niet van de hele dikke deken. Heb nu een regendeken met 200 gram er onder liggen. Begrijp nooit dat mensen er 400+ op gaan leggen. Kan niet geloven dat een paard daar blij van wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:04

Jeetje dat is wel oliebol dat jij alles over je heen kreeg Noukie…

Scheren hoef ik gelukkig niet aan te doen. Mijn paard krijgt maar een hele dunne wintervacht dus de afgelopen 2 jaar ook niet hoeven scheren. Hoop dat het dit jaar ook zo blijft.

Succes iedereen die dit weekend gaat starten!

Hier is de wond sinds 2 weken weer genezen. Helaas liep ze daarna kreupel door het verwijderen van het ijzer door de DA. Inmiddels zit sinds woensdag het ijzer er weer goed onder en loopt ze weer goed! Alleen staat ze nu sinds gisteren met 2 dikke achterbenen }:0 Geen idee waar dit nu ineens van komt maar geen wondjes te vinden en ze was er niet kreupel op. Na even gelongeerd te hebben was het wel weer flink dunner. Advies gekregen om haar gewoon op te pakken en aan het werk te zetten dus vandaag beginnen met wat loswerken in stap want ze is flink stijf na 5 weken kreupel te hebben gelopen…

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 09:46

Ik ga morgen weer op springwedstrijd! 2e officiële springwedstrijd voor ons. Ben mega benieuwd! Vorige keer hadden we 70 en 80cm gedaan, waarin een weigering in de 70 en de 80 foutloos. Morgen gaan we voor 2 rondjes 80. Eind november heb ik 80 en 90 opgegeven.

Die van mij is inmiddels al 2x geschoren en moet sws nog een derde keer, hopelijk niet nog een 4e keer := maarja als het moet dan moet het, gelukkig heb ik zelf alle apparatuur.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:04

Die van mij is nog niet geschoren maar hij is nu al een flinke teddybeer, dus toch maar eens overleggen met de eigenaar of er toch niet iets vanaf kan :') we rijden nu nog niet heel actief wedstrijden, maar wel gewoon 3x in de week een uur rijden en ze staan op dit moment nog 24/7 buiten, dus bepaald droog en schoon zijn ze niet haha

Ik erger me nog steeds enorm aan mn eigen gezondheid. Niet echt ziek meer op dit moment maar wel gewoon enorm verkouden en prut

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:43

Die van ons zijn nog niet geschoren. We proberen het tot de tweede week van november te rekken en het lijkt er op dat dit lukt :-)
Met een beetje geluk hoeven we dan maar 1 keer te scheren (maar goed: 3 paarden 1 keer is alsnog 3 keer scheren :+ )

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 10:47

Ik heb ook nog niet geschoren, hoop dat ik het nog een week of 2 kan rekken maar hij zweet altijd lang na dus het is wel even een beeeetje kijken wat lukt :Y) Hij moet verdoofd worden, ik probeer het dit jaar alleen met een heel stil apparaat zonder maar daarom doe ik het sowieso liever één keer.

Heb je verder nog wel een fijne proef kunnen rijden Noukie?

LV1995 wat balen dat jullie zo kwakkelen. Ik hoop dat het snel beter gaat!

Succes voor de wedstrijdgangers dit weekend. Er is hier weinig te vinden de komende maand indoor voor het Z dus ik blijf een maandje doortrainen thuis tot aan de tweede selectie. :) Niet heel veel zin om minimaal een uur enkele reis te hebben voor 1 proefje :o

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:06

Apple schreef:
Die van ons zijn nog niet geschoren. We proberen het tot de tweede week van november te rekken en het lijkt er op dat dit lukt :-)
Met een beetje geluk hoeven we dan maar 1 keer te scheren (maar goed: 3 paarden 1 keer is alsnog 3 keer scheren :+ )

Dat is eigenlijk de allerbeste tijd om te scheren! Ben bang dat dan inderdaad ronde 2 gaat gebeuren. Daarna is het wel klaar.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:10

Hier al 2 weken geleden geschoren. Maar hebben alleen onderkant hals, borst en singelplek gedaan. Hebben een haflinger, en ze kreeg er echt last van. Nu weer een super actief paard :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-23 11:20

Eve nee, uiteindelijk moest secretariaat erheen om uitleg te geven etc, dus tien minuten later... en ik was zelf ook niet meer in de goede flow (lees pissog). Proef was net niet aan elkaar en domme foutjes die ik normaal niet maak, had ik 59%, dus echt driedubbel zuur.
Zeker omdat dat paard t niveau al lastig vindt en net rond die 60% bungelt altijd.

LV, fijn dat je weer kan starten, ondanks de dikke benen. Gedoe hé,als ze dan eenmaal kwakkelen...

Leuke vooruitzichten, succes met springen Fleur!

Haha de mijne hoeft dus echt niet actiever te worden. Is nu al een duracell batterijtje waarvan de uitknop niet altijd werkt :') Wel heerlijk om mee te werken daardoor hoor!
Als ik ga scheren laat ik het idd ook doen. Al is het maar vanwege het extra paar handen. Vroeger deed ik het ook zelf, maar nu ook geen apparaat meer.