[HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellentje0

Re: [HK] Z1 debuut binnenkort wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:22

Wat knap, gefeliciteerd!!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:34

Gefeliciteerd AD!
Wel jammer, ken je ein-de-lijk de weg, ga je wat anders doen :P
Alhoewel, misschien ook juist wel t moment voor wat nieuws dan, haha

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 19:38

Noukie schreef:
Gefeliciteerd AD!
Wel jammer, ken je ein-de-lijk de weg, ga je wat anders doen :P
Alhoewel, misschien ook juist wel t moment voor wat nieuws dan, haha

_O- deze vind ik geniaal. :') Ik vind het ook hele fijne proeven, ga ze echt missen!
Over 4 jaar hoop ik me hier te kunnen melden met de volgende pony, nog even geduld. :+

Mahitri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:02

Zo ik kan het niet echt bijbenen :o
Ik heb wel even snel alles doorgelezen. Stang en trens 'hoe houd je de teugels vast' discussie gezien :)
Mooie winstpunten *\o/* Wissel dingetjes of juist geen dingetjes. (Mijn gevoel zegt dat Beer ze niet moeilijk gaat vinden. Nergens op gebaseerd, gewoon een gevoel :D )
Promotie naar Z2 *\%/*
Ik ga proberen weer even wat actiever mee te doen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:15

Trouwens, Laura en Peelie, ik meende dat ik laatst iets zag over friezenwedstijd in Utrecht.
(Wanneer) hebben jullie daar gestart? Want grote kans dat wij elkaar dan al eens heel onbewust gezien hebben :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:16

Waaauw Laura, wat een geweldig debuut! Gefeliciteerd! _/-\o_

AD, gefeliciteerd met je afsluiter!! *\o/*

Bamsy, gaaf gedaan met je trailer! Hippe en positieve boodschap!

Ik ben echt mega aan de twijfel. Ben benieuwd hoe jullie er in staan.
Hier ligt intussen al ruim 3 maanden een fundering te wachten op het opbouwen van mijn bijkeuken. Nu weet ik sinds vorige week dat de aannemer (die voornamelijk komt voor aanwijzigingen, dus paps en ik moeten het meeste zelf doen) op 15 september komt.
Dus ik deed een dansje.
Echter.... 15 september heb ik ook een wedstrijd staan. Dit is voor ons 2 kilometer max rijden. We gaan gewoon met trailer. Alleen vraag ik me af: Is het wel wijs om te gaan? Hoe snel zal hij opknappen vanaf dinsdag? Is het eerlijk?
Ik heb al contact met de organisatie (ik heb er zelf ook in gezeten, maar te druk) en ze willen best kijken wat ze voor me kunnen doen. Ik heb aangegeven dat ik uiterlijk half 10 weer weg moet. (dan kan ik half 11 weer thuis zijn)

Wat zouden jullie doen?

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:18

Ik zou even t gesprek met de DA afwachten. Dan weet je of het fysiek realistisch is om te starten. Zo niet, dan lekker de moeite niet doen. Zo wel, dan go for it :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:22

Mooie stickers op die trailer.

Hier vandaag 205 en 202 punten en een 3e plaats.

Ik vond het persoonljjk een echte 6jes jury. Hij ging vandaag veel fijner.

Jury kwam achteraf ook nog tips geven. Zeer nerveus vond ik hem. Met een bibberende lip en grote handgebaren kwam hij mij vertellen dat ik "natuurlijk ook temaken had met de beperkingen van mijn paard".

Volgens mij heb ik deze man al eens eerder in het M1/2 gehad en ook toen vond hij mijn paard niet zo.

Jammer voor hem. Zolang ik mijn paard correct voorstel kan hij hoog en laag springen wat hij wilt. Ook mensen die mij gisteren en vandaag hebben zien rijden beaamde dat mn paard vandaag duidelijk beter liep.

En weer zeek hij de trailer onder nadat hij en weer op stond. Gekke knol.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:27

Peelie schreef:

Jury kwam achteraf ook nog tips geven. Zeer nerveus vond ik hem. Met een bibberende lip en grote handgebaren kwam hij mij vertellen dat ik "natuurlijk ook temaken had met de beperkingen van mijn paard".

Volgens mij heb ik deze man al eens eerder in het M1/2 gehad en ook toen vond hij mijn paard niet zo.

Jammer voor hem. Zolang ik mijn paard correct voorstel kan hij hoog en laag springen wat hij wilt. Ook mensen die mij gisteren en vandaag hebben zien rijden beaamde dat mn paard vandaag duidelijk beter liep.

Ergens vind ik het dapper dat die man het in ieder geval durft te zeggen. Jammer voor jou echter dat je tegen dit soort mentale beperkingen bij jury's aanloopt...
Friezenruiters liepen hier een vijftien jaar geleden ook wel tegen aan. Althans, wat ik me kan herinneren van het vele schrijven destijds. :o

Maar wat ik echt een pluim waard vind, is jouw houding hier tegenover!! Je laat je niet erdoor uit het veld slaan... Dat is best jaloersmakend! :D

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:27

Noukie schreef:
Ik zou even t gesprek met de DA afwachten. Dan weet je of het fysiek realistisch is om te starten. Zo niet, dan lekker de moeite niet doen. Zo wel, dan go for it :D

Wat is jouw ervaring qua hoe snel het werkt?

Ik zal er vast van schrikken hoe hij gaat veranderen :')

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:32

Janine1990 schreef:
Peelie schreef:

Ergens vind ik het dapper dat die man het in ieder geval durft te zeggen. Jammer voor jou echter dat je tegen dit soort mentale beperkingen bij jury's aanloopt...
Friezenruiters liepen hier een vijftien jaar geleden ook wel tegen aan. Althans, wat ik me kan herinneren van het vele schrijven destijds. :o

Maar wat ik echt een pluim waard vind, is jouw houding hier tegenover!! Je laat je niet erdoor uit het veld slaan... Dat is best jaloersmakend! :D

Om het even heel plat te zeggen. Het zal me aan mijn reet roesten.

Tuurlijk denk ik wel eens bij mijzelf "wat zou ik graag een makkelijk lopend paard hebben", maar daar heb ik bijna 15 jaar geleden niet voor gekozen.

En je moet ook wel een beetje een dikke huid hebben als je met een haf op dit niveau start merk ik. De een waardeert het gewoon meer als de ander en dat is hun "probleem".

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:33

Janine1990 schreef:

Bij de mijne binnen een week wel :) Maar weet natuurlijk niet hoe de jouwe qua waardes is vergeleken met de mijne (enerzijds omdat ik dus die oude uitslag niet meer weet en anderzijds omdat ik tegenwoordig bij enige twijfel gelijk een pot redplex geef :'))
Maar kan dus wel snel gaan!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:44

Peelie schreef:

Tuurlijk denk ik wel eens bij mijzelf "wat zou ik graag een makkelijk lopend paard hebben", maar daar heb ik bijna 15 jaar geleden niet voor gekozen.

En je moet ook wel een beetje een dikke huid hebben als je met een haf op dit niveau start merk ik. De een waardeert het gewoon meer als de ander en dat is hun "probleem".

Misschien ook mede bewonderingswaardig, omdat het grootste gedeelte in mijn beleving na enige negatieve ervaringen meteen de bitten, sporen en boomzadels aan de wilgen hangt en meteen anti-sport is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:45

Noukie schreef:
Janine1990 schreef:

Bij de mijne binnen een week wel :) Maar weet natuurlijk niet hoe de jouwe qua waardes is vergeleken met de mijne (enerzijds omdat ik dus die oude uitslag niet meer weet en anderzijds omdat ik tegenwoordig bij enige twijfel gelijk een pot redplex geef :'))
Maar kan dus wel snel gaan!

Hmm oke...
Nouja, maar even aanhoren dus. Heb de organisatie gezegd dat ik dinsdag van me laat horen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 20:49

Janine1990 schreef:
Peelie schreef:

Misschien ook mede bewonderingswaardig, omdat het grootste gedeelte in mijn beleving na enige negatieve ervaringen meteen de bitten, sporen en boomzadels aan de wilgen hangt en meteen anti-sport is.

Ja. Dat gevoel heb ik ook vaak.

Of ze gaan aan de WE waar de sfeer voor mijn gevoel veel gemoedelijker is, maar ook het niveau minder belangrijk lijkt te zijn.

Een ieder moet doen wat ze leuk vinden.

Maar bedankt voor jou compliment. Door dit soort opmerkingen wordt ik juist strijdlustiger ipv dat ik bij de pakken neer ga zitten. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:31

liss schreef:
Gefeliciteerd met jullie winstpunten!! :)

Ik ontworm 2x per jaar, beleid van pensionstal.
Nadat de fysio was geweest vorige week ben ik er gisteren weer opgestapt, dagen daarvoor wel gelongeerd, fysio kon niet veel vinden, klein stukje in de rug.
Hij was beter met losrijden, beter laag en rond, maar over het algemeen wat zwaar met rijden, had het gevoel dat ik een zweepje erbij moest pakken, stalgenootje had haar paard ook laten behandelen door dezelfde fysio op dezelfde dag en die had hetzelfde gevoel met haar paard, gewoon te relaxed.
Morgen kijken we wel weer :)

Wie ent zn paard trouwens tegen west nijl virus?

Volgens mij zijn die van ons een paar jaar terug al geënt hier tegen... Weet niet zeker.

Rhino probeert de eigenaar al een paar jaar, weet niet of het dit jaar wel is gelukt. Maar schijnt nogal moeilijk aan te komen zijn.

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 21:53

Gefeliciteerd met de punten meiden!

Jullie gaan echt mega hard.

Wissel discussie. Tja, sommigen hebben het zo te pakken, andere kost wat meer moeite. Afwachten.
Mijne had een dipje door zadel issue en sindsdien springt hij ze naar links soms in tweeën, soms goed.
Rechtsom doorgaans wel netjes. We maken gewoon meer km-ers. :)

Knap dat je het zo oppakt peelie. Denk dat je geregeld hier tegenaan loopt met een haf. Je moet gewoon echt goed rijden om in deze klasses je punten te rijden. Dus ergens doe je iets toch prima! So keep up the good work!

Wij vandaag naar het strand geweest, was zo lekker. En... M'n startkaart weer aangevraagd. Zo maar eens kijken waar ik kan inschrijven weer. Spannend vooruitzicht wel!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:35

Peelie schreef:

Sorry hoor, maar je kan toch niet elke volgende jury gaan vergelijken met de jury van gister? Het is en blijft jury sport. Bij de ene rijd je de sterren van de hemel en krijg je slechte punten, bij de andere rijd je bagger en krijg je goede punten. Gewoon het gemiddelde nemen. Je proeven zagen er idd beter uit dan gister. Maar wie weet is het de volgende wedstrijd wel andersom.

Daarnaast vind ik het nu vrij raar dat je het gooit op dat de jury geen fan is van haffies. Zo krijg je dus dat gezeur van mensen over jury's die zogenaamd minder punten bij bepaalde rassen. Je vergeet dat je wel ook bruine sportpaarden 'verslagen' hebt vandaag. Daarbij is de opmerking van de jury maar net zoals je hem zelf wilt opvangen. Ik had hem veel positiever gezien als jij hem hebt opgevat.

Jammer dat je niet gewoon blij kan zijn met dat je lekker gereden hebt en je puntjes hebt gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:39

Gefeliciteerd allemaal!

Dat een jury geen fan is van haffies vindt ik ook echt onzin :o ... Daar heb ik nooit last van gehad,met de hafjes niet en met de fjord ook niet. En met de beperkingen van je paard kan die evengoed tegen iemand anders zeggen. Mijn bruine sportpaard is wat op de voorhand gebouwd en kan lastig sluiten. Dat zijn ook berperkingen van mijn paard. Ik denk niet dat ze daarbij specifiek doelen op het feit dat je een haflinger rijdt.

Hier vandaag 1e proef fijn gereden maar helaas net geen winst! Wat ik jammerder vond was het feit dat er geen commentaar bij stond. Nu kan ik er zo weinig mee...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:51

absque_dubio schreef:
Peelie schreef:

Sorry hoor, maar je kan toch niet elke volgende jury gaan vergelijken met de jury van gister? Het is en blijft jury sport. Bij de ene rijd je de sterren van de hemel en krijg je slechte punten, bij de andere rijd je bagger en krijg je goede punten. Gewoon het gemiddelde nemen. Je proeven zagen er idd beter uit dan gister. Maar wie weet is het de volgende wedstrijd wel andersom.

Daarnaast vind ik het nu vrij raar dat je het gooit op dat de jury geen fan is van haffies. Zo krijg je dus dat gezeur van mensen over jury's die zogenaamd minder punten bij bepaalde rassen. Je vergeet dat je wel ook bruine sportpaarden 'verslagen' hebt vandaag. Daarbij is de opmerking van de jury maar net zoals je hem zelf wilt opvangen. Ik had hem veel positiever gezien als jij hem hebt opgevat.

Jammer dat je niet gewoon blij kan zijn met dat je lekker gereden hebt en je puntjes hebt gehaald.

Ik ben zelf ook echt wel super tevreden over vandaag :) ik heb veel fijner gereden als gisteren. En ik vergelijk deze jury niet persee met die van gisteren. Ik was gewoon nogal verbaast over zijn opmerking. Ik wil juist dat stigma rond rijden met een minder sportief ras er uit hebben. (Ik zeg ook niet dat hij anti haf is, dat heeft hij ook niet in zijn mond gehad) Daarom ga ik ook gewoon door. Daarom schiet zo'n opmerking bij mij ook in het verkeerde keelgat. Je kan namelijk geen appels met peren vergelijken en verwachten dat een haflinger het zelfde kan als een kwpn. Dat kan anatomisch gezien gewoon niet.

Ik heb iig wel weer genoeg om aan te werken, want de protecollen staan vol met commentaar. Dus bespreken met de juf en op naar de volgende wedstrijd.

Yvank_ schreef:
Gefeliciteerd allemaal!

Dat een jury geen fan is van haffies vindt ik ook echt onzin :o ... Daar heb ik nooit last van gehad,met de hafjes niet en met de fjord ook niet. En met de beperkingen van je paard kan die evengoed tegen iemand anders zeggen. Mijn bruine sportpaard is wat op de voorhand gebouwd en kan lastig sluiten. Dat zijn ook berperkingen van mijn paard. Ik denk niet dat ze daarbij specifiek doelen op het feit dat je een haflinger rijdt.

Hier vandaag 1e proef fijn gereden maar helaas net geen winst! Wat ik jammerder vond was het feit dat er geen commentaar bij stond. Nu kan ik er zo weinig mee...

De jury heeft ook niet gezegt dat hij geen fan is van haflingers. Dat schrijf ik zelf ook niet :) hij had het over de beperkingen van mijn paard.

Balen van je punten en proef zonder commentaar. Daar kan je idd niks mee. Ben je niet achteraf naar de jury gegaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:53

Nee, ik was om 10:40 al en jury moest nog tot 13:30 dus daar heb ik niet op gewacht :n vind dat veel te lang om hem laten staan in de trailer..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:55

Nee dat is idd niks. Wel echt jammer. Zo heb je er niet zo veel aan. Was je maar 1 proef gestart?

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 22:56

Yvank dat is zuur zonder echt commentaar. Was de jury al weg? En hoe deed de rest in jouw rubriek het?

Ik zie het inderdaad dat de jury bedoelt de beperkingen van je eigen paard kennen en op die manier ermee omgaan. Net zoals dat andere rassen of bijv springpaarden ook hun beperkingen kunnen hebben. En trouwens in het algemeen dressuurpaarden denk ik ook. Dit op een negatieve wijze naar jezelf toe trekken maakt wedstrijden rijden niet leuker. En de jury zwart maken op bokt en fb (waar het bericht in andere context staat en daardoor helemaal uit zn verband wordt gehaald) vind ik niet sportief.
Ohja, bij die 6jes jury heb ik een 8 gereden.
En de jury heeft ook nergens gezegd dat hij jouw paard niks vind, dat maak je er zelf helaas van.
Laatst bijgewerkt door absque_dubio op 02-09-18 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:00

Nee wel 2 :j maar de 2e proef wou ik wat dingen proberen wat niet zo goed uitpakte :+ dus daar terecht geen winst.

Ze moest nog heel wat uren! Ik was 6e van de 12 en hadden maar 2 winst. Geloof dat nummer 2 204 had en ik had dan 200.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-18 23:03

Ai. Dat zijn echt van die net niet punten. En zeker dan geen commentaar. Dan weet je ook niet wat je anders moet doen om de volgende keer wel vette winst te halen.

Wanneer ga je weer?