Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Noukie schreef:Gefeliciteerd AD!
Wel jammer, ken je ein-de-lijk de weg, ga je wat anders doen
Alhoewel, misschien ook juist wel t moment voor wat nieuws dan, haha
Peelie schreef:Mooie stickers op die trailer.
Hier vandaag 205 en 202 punten en een 3e plaats.
Ik vond het persoonljjk een echte 6jes jury. Hij ging vandaag veel fijner.
Jury kwam achteraf ook nog tips geven. Zeer nerveus vond ik hem. Met een bibberende lip en grote handgebaren kwam hij mij vertellen dat ik "natuurlijk ook temaken had met de beperkingen van mijn paard".
Volgens mij heb ik deze man al eens eerder in het M1/2 gehad en ook toen vond hij mijn paard niet zo.
Jammer voor hem. Zolang ik mijn paard correct voorstel kan hij hoog en laag springen wat hij wilt. Ook mensen die mij gisteren en vandaag hebben zien rijden beaamde dat mn paard vandaag duidelijk beter liep.
En weer zeek hij de trailer onder nadat hij en weer op stond. Gekke knol.
Janine1990 schreef:Peelie schreef:Mooie stickers op die trailer.
Hier vandaag 205 en 202 punten en een 3e plaats.
Ik vond het persoonljjk een echte 6jes jury. Hij ging vandaag veel fijner.
Jury kwam achteraf ook nog tips geven. Zeer nerveus vond ik hem. Met een bibberende lip en grote handgebaren kwam hij mij vertellen dat ik "natuurlijk ook temaken had met de beperkingen van mijn paard".
Volgens mij heb ik deze man al eens eerder in het M1/2 gehad en ook toen vond hij mijn paard niet zo.
Jammer voor hem. Zolang ik mijn paard correct voorstel kan hij hoog en laag springen wat hij wilt. Ook mensen die mij gisteren en vandaag hebben zien rijden beaamde dat mn paard vandaag duidelijk beter liep.
En weer zeek hij de trailer onder nadat hij en weer op stond. Gekke knol.
Ergens vind ik het dapper dat die man het in ieder geval durft te zeggen. Jammer voor jou echter dat je tegen dit soort mentale beperkingen bij jury's aanloopt...
Friezenruiters liepen hier een vijftien jaar geleden ook wel tegen aan. Althans, wat ik me kan herinneren van het vele schrijven destijds.![]()
Maar wat ik echt een pluim waard vind, is jouw houding hier tegenover!! Je laat je niet erdoor uit het veld slaan... Dat is best jaloersmakend!
Janine1990 schreef:Wat is jouw ervaring qua hoe snel het werkt?
Ik zal er vast van schrikken hoe hij gaat veranderen
Peelie schreef:Om het even heel plat te zeggen. Het zal me aan mijn reet roesten.
Tuurlijk denk ik wel eens bij mijzelf "wat zou ik graag een makkelijk lopend paard hebben", maar daar heb ik bijna 15 jaar geleden niet voor gekozen.
En je moet ook wel een beetje een dikke huid hebben als je met een haf op dit niveau start merk ik. De een waardeert het gewoon meer als de ander en dat is hun "probleem".
Noukie schreef:Janine1990 schreef:Wat is jouw ervaring qua hoe snel het werkt?
Ik zal er vast van schrikken hoe hij gaat veranderen
Bij de mijne binnen een week welMaar weet natuurlijk niet hoe de jouwe qua waardes is vergeleken met de mijne (enerzijds omdat ik dus die oude uitslag niet meer weet en anderzijds omdat ik tegenwoordig bij enige twijfel gelijk een pot redplex geef
)
Maar kan dus wel snel gaan!
Janine1990 schreef:Peelie schreef:Om het even heel plat te zeggen. Het zal me aan mijn reet roesten.
Tuurlijk denk ik wel eens bij mijzelf "wat zou ik graag een makkelijk lopend paard hebben", maar daar heb ik bijna 15 jaar geleden niet voor gekozen.
En je moet ook wel een beetje een dikke huid hebben als je met een haf op dit niveau start merk ik. De een waardeert het gewoon meer als de ander en dat is hun "probleem".
Misschien ook mede bewonderingswaardig, omdat het grootste gedeelte in mijn beleving na enige negatieve ervaringen meteen de bitten, sporen en boomzadels aan de wilgen hangt en meteen anti-sport is.
liss schreef:Gefeliciteerd met jullie winstpunten!!![]()
Ik ontworm 2x per jaar, beleid van pensionstal.
Nadat de fysio was geweest vorige week ben ik er gisteren weer opgestapt, dagen daarvoor wel gelongeerd, fysio kon niet veel vinden, klein stukje in de rug.
Hij was beter met losrijden, beter laag en rond, maar over het algemeen wat zwaar met rijden, had het gevoel dat ik een zweepje erbij moest pakken, stalgenootje had haar paard ook laten behandelen door dezelfde fysio op dezelfde dag en die had hetzelfde gevoel met haar paard, gewoon te relaxed.
Morgen kijken we wel weer![]()
Wie ent zn paard trouwens tegen west nijl virus?
Peelie schreef:Ik vond het persoonljjk een echte 6jes jury. Hij ging vandaag veel fijner.
absque_dubio schreef:Peelie schreef:Ik vond het persoonljjk een echte 6jes jury. Hij ging vandaag veel fijner.
Sorry hoor, maar je kan toch niet elke volgende jury gaan vergelijken met de jury van gister? Het is en blijft jury sport. Bij de ene rijd je de sterren van de hemel en krijg je slechte punten, bij de andere rijd je bagger en krijg je goede punten. Gewoon het gemiddelde nemen. Je proeven zagen er idd beter uit dan gister. Maar wie weet is het de volgende wedstrijd wel andersom.
Daarnaast vind ik het nu vrij raar dat je het gooit op dat de jury geen fan is van haffies. Zo krijg je dus dat gezeur van mensen over jury's die zogenaamd minder punten bij bepaalde rassen. Je vergeet dat je wel ook bruine sportpaarden 'verslagen' hebt vandaag. Daarbij is de opmerking van de jury maar net zoals je hem zelf wilt opvangen. Ik had hem veel positiever gezien als jij hem hebt opgevat.
Jammer dat je niet gewoon blij kan zijn met dat je lekker gereden hebt en je puntjes hebt gehaald.
Yvank_ schreef:Gefeliciteerd allemaal!
Dat een jury geen fan is van haffies vindt ik ook echt onzin... Daar heb ik nooit last van gehad,met de hafjes niet en met de fjord ook niet. En met de beperkingen van je paard kan die evengoed tegen iemand anders zeggen. Mijn bruine sportpaard is wat op de voorhand gebouwd en kan lastig sluiten. Dat zijn ook berperkingen van mijn paard. Ik denk niet dat ze daarbij specifiek doelen op het feit dat je een haflinger rijdt.
Hier vandaag 1e proef fijn gereden maar helaas net geen winst! Wat ik jammerder vond was het feit dat er geen commentaar bij stond. Nu kan ik er zo weinig mee...