Bij mick zie je zijn spikkels altijd zo goed als ie geschoren is, zo leuk Denk dat Gismo oranje word want die is een heel warme kleur bruin dus die moet maar zelf strak in het pak blijven
Ja dat is wel een mooie vos Vos is 1 keer geschoren geweest, zag gelukkig geen verschil. De 5 jarige is wat donkerder waat de 4 jarige juist heel oranje is. En de 7 jarige is een donkere vos. Maar de laatste 2 zijn toch drachtig dus hebben al een lekkere teddy vacht.
Ik vind het retespannend een paard kopen merk ik. Laatste keer is 15 jaar geleden en toen had ik mazzel met een spijkerharde merrie en haar spijkerharde zoon
Hoi! Ben ik weer. Mega druk met school, dus de paarden zijn alweer 2 weken niet gesprongen . Met stress springen gaat bij mij meestal toch niet zo goed, dus ze hebben een minivakantie.
Pantykous: een nieuw paard kopen is altijd spannend vind ik. Je weet nooit hoe ze zich ontwikkelen als ze op stal staan. Denk dat je er ook een beetje geluk mee moet hebben. Dante en Ids waren eerst van mijn vriend, dus ik kende de paarden, had ze al vaker gereden en wist precies waar ik aan zou beginnen. Ik denk dat je vooral moet luisteren naar je eigen gevoel, maar ook iemand nodig hebt om mee te kunnen sparren. Dus je trainer, vriend, moeder, stalgenoot etc. Komt wel goed hoor!
Cioccolato
Geplaatst: 02-11-17 12:07
Nieuw kopen is altijd spannend. Het blijft hoe dan ook een gok.
Nieuwe paarden kopen is leuk Mijn laatste uitbreiding komt vanavond, dan heeft Maranja ook een vriendinnetje. Gup zijn zusje heb ik deze week ook naar huis gehaald, was met Uno op oefenparcours en toen verzon ik daar dat ik op de terugweg net zo handig even langs de opfok kon rijden Nu alleen Gup zijn broer nog in de opfok staan, die blijft daar lekker hengst zijn
Ben benieuwd of jullie eruit komen pantykous!
Ik vind geschoren paarden fijn, maar ik moet nog wel even aan het werk om zo ver te komen
Teveel Staan er straks 10 in totaal, maar 2 zijn niet van mij
Ook dat nog, risico op abortus of de andere variant? Anders zit je daar bij drachtige merrie ook nog mee
Pantykous
Geplaatst: 02-11-17 13:02
Het gaat om de neurologische vorm, maar vind het evengoed toch spannend. Ze komt wel op een aparte stal met fokmerries te staan dus weinig contact met paarden van buiten.
10!
Goldie
Geplaatst: 02-11-17 14:38
Gaat Gerdien nu weg nu Maranja's zusje komt?
Even denken... Bella, Gup, Hurri, Uno, Maranja + zusje, Jente.... uuh ik loop vast En Ido en Habibi natuurlijk
Leuk! En bij goede uitslagen mooi meegenomen. Wat is het er voor een?
Ik heb de twee jonge up to dates genoom laten testen na aankoop, kwamen er beide doorheen
Nann__
Geplaatst: 02-11-17 16:26
Spannend Eva! Ik duim voor je dat je het rond krijgt. En rhino is ook altijd spannend, snap dat je daar de kriebels van krijgt.
Gomir, jeetje je kan wel een manege beginnen.
Lithya, Leuk! Hoe is ze gefokt?
Ik heb vandaag weer fijn kunnen rijden maar de galop gaat nog dramatisch.. Heb gelijk een afspraak gemaakt bij de osteopaat. Zal me niks verbazen als ze ergens een blokkade heeft zitten. Ze gooit haar hoofd zo de lucht in, dat kan nooit goed zijn.
Heb even een vraagje he?! Komen jullie paarden vaak buiten? Ook voor wedstrijden etc?
Probeer mijn paarden elke dag een paar uurtjes buiten te doen. Alleen heeft Ids diarree als hij lang buiten staat, Dante wordt kei sloom en Minka mept alle andere paarden in elkaar, maar breekt alleen ook de tent af.. De dag voor concours komt Dante eigenlijk niet buiten, dan is ze wat frisser. Idske moet dan eigenlijk wel buiten, want die moet juist slomer zijn. Minka en Idske samen gaat eigenlijk nog het beste, dus dan zet ik die 2 samen op wei.
Hebben jullie ook dit soort problemen? Hoe plannen jullie dit? Of staan jullie paarden 24/7 buiten?
Evel kwam altijd buiten, samen met een vriendin. Alleen in Friesland even niet, maar bij Rianne gaan ze ook allemaal elke dag buiten. Sommige samen, sommige apart, sommige op land en sommige op zand. Beetje paard afhankelijk.
Mijne gooi ik om half 7 naar buiten voor ik naar m'n werk gaat. En om half 7 als ik weer thuis ben naar binnen, of ze mag iets eerder naar binnen als m'n vriend eerder thuis is