[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:16

Fijn dat de spanning minder was!

Glenstorm, wij hebben gelukkig wel een binnenbak, ben ik wel enorm blij mee hoor. Alleen je wordt er wel een echte mooi weer ruiter van.

Wij gaan 11 maart weer. Dus nog eventjes wachten maar we trainen lekker verder thuis. Kijken of de stop zo zijn vruchten af gaat werpen.
Gisteren wel een keer de tijd genomen om een buitenrit te maken. Was zeker meer dan een half jaar geleden. Ook goed voor ze natuurlijk. En afgelopen vrijdag nog carnavals springen gehad, was weer lollig. De dag erna was hij op mijn pinken te rijden. Dus moet echt waar weer vaker parcours in. Hij word er lekker los van.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-17 12:10

Oh, niks voor mij, springen :o Wel super dat hij er zo los van wordt!

Zojuist toch voor maart nog maar B opgegeven. Ik heb besloten dat ik het outdoorseizoen L ga.
Dus nog 2 x B.

leeneliefje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:49

Shelly je inspireerd me wel met je verhaal over het springen. Ga morgen ook weer eens wat kruisjes springen met mijn dressuurprikker. Is inderdaad erg goed voor de soepelheid van de rug ofniet?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:04

Ik heb nog een leuk nieuwtje! Ik ga mijn huidige bijrijdpaard overnemen! :D
Wordt per april mijn eigen paard! Ben echt ontzettend blij!

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 20:52

Marietje ik dacht dat je het met overgaan over springen had, maar als het dressuur is zou ik juist zeggen. Ga gewoon lekker een keertje L1 starten zodat je weet waar je aan moet werken.

Leeneliefje, wat leuk zeg! Heerlijk je eigen paard!

Ik ben zelf meer springruiter dan dressuur. Maar ik dressuur eigenlijk bijna alleen maar. Springen alleen ter voorbereiding op de wedstrijden. En dan spring ik gewoon tot hij fijn aanvoelt, vaak haal ik dan nog niet eens de wedstrijdhoogte. Ik wou toen ik zondag even ging springen voor morgen eigenlijk na 3 sprongetjes van 40cm al stoppen omdat hij zo fijn was, maar toch maar even iets meer gesprongen voor de routine. :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:31

Leeneliefje; wat ontzettend leuk! Gefeliciteerd!

Neeee, ik doe niet aan springen Glenstorm :D :+
Het gaat mij er meer om dat hij zo gespannen is op vreemd terrein. Hij is nu pas 5 x mee geweest op wedstrijd dus ik heb besloten om gewoon nog 2 x B te starten en dan outdoor ga ik wel een keer L.
Op zich zijn de oefeningen het probleem niet, maar als hij zo gespannen is en ik moet veel gaan sturen dan loopt hij vast door de spanning. Dat wil ik gewoon niet, laat 'm eerst maar weten dat hij niet dood gaat. :+
Ik mag versneld promoveren tm M2, maar denk niet dat ik daar gebruik van ga maken. Heb geen haast.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:52

leeneliefje schreef:
Ik heb nog een leuk nieuwtje! Ik ga mijn huidige bijrijdpaard overnemen! :D
Wordt per april mijn eigen paard! Ben echt ontzettend blij!

Gefeliciteerd! Super leuk! :D

Ik ben er nog steeds niet uit of ik nog een keer B ga of L1, ook nog niks gepland dus zal wel een beslissing bij het inschrijven worden :')

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:29

Rij anders thuis eens een L1 proefje door, dan weet je snel zat of het lukt :j

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:35

Leeneliefje leuk zeg!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:01

Springen helpt ook hier met fijn na kunnen rijden, springen doe ik zelf alleen niet daar heb ik mijn man voor :D die start ook met ons paard, L springen, en L eventing. Ook L dressuur trouwens, al start ik de laatste tijd vaker dressuur dan mijn man.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 16:16

Marietje oh dan is het wel begrijpelijk als je hem wat langer in de B laat lopen.
Susan, ik deel mijn paard ook met mijn moeder. Alleen ben ik de springruiter en zij de dressuurruiter ;)

Nou ik had zo'n zin in lekker weer starten dit weekend, maar helaas. Paard kwam donderdag op 3 benen de wei uit en de dierenarts heeft niks duidelijks kunnen vinden, dus een paar dagen aankijken. Arme beest heeft nu stalrust en het is echt een buitenpaard dus best sneu..

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 18:10

Afgelopen donderdag begon ik heel moedig met een dubbelsprong en eindigde met een baby-kruisje. Ik voel met met springen gewoon totaaal niet in-control :') Azrael doe ik er geloof ik ook niet zo'n plezier mee, die moet ik echt aanduwen om te springen. Toch maar gewoon dressuur en soms een buitenritje voor ons dus :D

marjolein, gewoon l1 starten, zo groot is 't verschil nou ook niet! :D

Fijn Susan, mijn vriend is tegenwoordig ook springlessen aan 't rijden. maar hij moet 't zelf eerst maar iets beter onder de knie krijgen voordat hij met Azrael gaat springen .Onervaren paard + onervaren ruiter = brokken .Ben ik bang. maar wel erg leuk idee voor de toekomst :D

Jeetje glennstorm (wat is je eigen naam? :P ) dat is vervelend zeg! hoop niks ernstigs

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:20

Leeneliefje mijn echte naam is Renske. Ja flink balen, hij staat nu op metacam en loopt nu eigenlijk bijna weer goed. Dus in overleg met de dierenarts gaat hij op de halve dosering en 2x per dag 10 minuten stappen tot vrijdag en dan zien we wel weer verder.
Jij hebt dus een echt dressuurpaard die niet van springen houdt ;)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:20

@ Glen wat balen! Hoe gaat het nu?

@ Leen, haha nou ja, dan maar dressuur en buitenrit toch, ook prima!

Wat een weer zeg ..... :7
Ben die regen wel beu, alles is zeiknat buiten.
Zaterdag clinic gereden, was heel erg leuk en vooral goed op ontspanning kunnen oefenen. Zo kalm aan komen we er wel!

Merrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 12:47

Lang niet gereageerd...

Balen zeg glenstorm!! Hoe gaat het inmiddels?

Leuk clinic Marietje!
Ik moest de clinic hier helaas overslaan doordat ik maar 20 a 30 minuten er op mag en niet intensief.

Mijn paard liep ook niet helemaal fijn, en had achter een dik been.. scan laten maken.. pees gelukkig in orde. Waarschijnlijk overbelast? laatste weken voornamelijk gestapt.. nu al een week aan het draven.. vandaag klein rondje galop meegenomen.. wilde gewoon weten hoe ze voelde.. omdat ik haar toen vooral in de galop niet fijn vond... Gelukkig galoppeert ze weer als van ouds! Wel beetje bommetje... :+
Maar liever onder mij gecontroleerd dan raar doen in het land.. want ze heeft veel te veel energie.. geen paard om stil te zetten :=

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 14:02

Ik had m vanochtend even illegaal uit zijn stal gehaald om een rondje te stappen op het harde, toen liep die goed dus ook een klein stukje gedraafd en daar zag ik ook zo niet echt iets aan. Toen maar even aan de longe laten lopen en linksom loopt hij helemaal goed, rechtsom maakt hij met rechtsachter een iets kortere pas. Maar al zo'n enorme verbetering. In overleg met de dierenarts gaat hij vanaf nu op de halve dosering pijnstiller/ontstekingsremmer en mag hij 2x per dag 10 minuten stappen op het harde. Dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat, in 3 dagen in ieder geval al wel echt een mega vooruitgang.

Merrr, wat balen dat jouwe ook niet goed is. Maar gelukkig zijn de pezen goed, dat scheelt al enorm. Hopelijk kun je snel wel lekker rijden!

Marietje, fijn dat de clinic goed ging. Het weer is inderdaad wel naar, maar onze bak is gewoon helemaal goed. (Nu mijn paard nog :Y) )

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 22:04

Wat een pech bij iedereen... "t is toch schijtweer, ff pauze en straks als 't zonnetje weer schijnt lekker in de buitenbak.

Leuk zo'n clinic, van wie had je clinic? En hoe ben je daar aan gekomen?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 23:08

Oh ja inderdaad zeg wat een pech. Gelukkig al weer een beetje opgeknapt.

Leuk zo'n clinic!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 12:42

@ Merr; is het geen virusje geweest? Bij ons hadden er een aantal een virus dat zich uitte in dikke benen.
@ Glenn; gelukkig gaat hij dus weer de goede kant op!
Was een clinic van Dinja van Liere, zag ik op facebook voorbij komen.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:00

Volgende week weer starten. Daarna in april ergens pas weer denk ik. Gaan van stal veranderen dus paardlief mag eerst lekker z'n draai vinden. Heb gezien dat de inrijbak wel erg klein is.. maargoed iedereen heeft dat nadeel dus zal wel goedkomen.

Mensen ook nog concours op de planning komende weken?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:01

leeneliefje schreef:
Volgende week weer starten. Daarna in april ergens pas weer denk ik. Gaan van stal veranderen dus paardlief mag eerst lekker z'n draai vinden. Heb gezien dat de inrijbak wel erg klein is.. maargoed iedereen heeft dat nadeel dus zal wel goedkomen.

Mensen ook nog concours op de planning komende weken?

Yes volgende week 11 maart
En 26 maart de finale van de wintercompetitie van de tinkers

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:02

Oh duimen!! Waar?

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:06

Leeneliefje, hmm kleine inrijbakken zijn echt funest voor mijn paard, die fokt zich dan helemaal op. Dus dat probeer ik meestal te mijden.

Shelly, leuk zeg! Je stond er toch ook heel goed voor in de competitie of niet, of heb ik dat verkeerd gelezen.

Ik had best wat concoursen op de planning staan, maar ik ben steeds maar weer aan het afmelden, eerst paard maar weer heel krijgen. Morgen zie ik hem weer dus dan kan ik even kijken hoe het met hem gaat.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:06

11 maart in exloo en 26 maart in Leusden

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 22:10

glenstorm schreef:
Leeneliefje, hmm kleine inrijbakken zijn echt funest voor mijn paard, die fokt zich dan helemaal op. Dus dat probeer ik meestal te mijden.

Shelly, leuk zeg! Je stond er toch ook heel goed voor in de competitie of niet, of heb ik dat verkeerd gelezen.

Ik had best wat concoursen op de planning staan, maar ik ben steeds maar weer aan het afmelden, eerst paard maar weer heel krijgen. Morgen zie ik hem weer dus dan kan ik even kijken hoe het met hem gaat.

Ja staan het hele seizoen al op nummer 1. Maar het kan nog veranderen natuurlijk. Je moet 6 proeven rijden oo minimaal 3 verschillende locaties. Inmiddels hebben wij er 8 gereden en komen er nog 4 bij incl finale. De beste 6 tellen mee. Staan nu 189,3 gemiddeld. Wil even de proeven 183 en 184 weg werken dan zal mijn gemiddelde meer omhoog gaan. Nu tellen mijn proeven 183 184 186 190 193,5 en 199 mee. Nummer 2 staat 178,6 gemiddeld en heeft 2 proeven gereden. Dus ze kan ook nog wat wegwerken.