[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lon83

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:11

Dank je wel Sandyjorgen, zaterdag mogen we weer *\o/* en dan naar een meetmoment. Voel me veel slechter voorbereid dan de vorige twee proeven... Ben benieuwd. En ik moet van mn instructeur wat scherper gaan rijden, meer risico, maar ook meer knallen. Kan dus twee kanten op gaan :D
Fijn dat je zo snel je punten al had! En toch mooi weer een puntje erbij +:)+

Bij mn eerste keer online proef opnemen schoot opeens de wrong van mn zadel... |o Schroef was langzaam beetje verder en verder los gedraaid. Paard toen maar in de knotten gelaten en volgende dag nieuwe poging nadat ik zelf het zadel gerepareerd had.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 10:35

@Marietje, er is een kans dat de officiele wedstrijden al eerder weer mogen. Misschien hoef je dan toch niet te wachten tot september :)
@Sandy, gefeliciteerd! Toch nog een puntje erbij :)
@Buxy, Ben benieuwd naar je punten! Hoe ging je springles? Waar ga je heen voor een meetmoment?
@Lon, wat voor wrongen heb je erop zitten dat die zo opeens los kan gaan zitten? is het zadel nu wel weer gemaakt?

Gisteren echt een drama les gehad met Donner. Er zaten wel wat goede stukken tussen, maar ik kon er verder niks mee beginnen. Donderdag weer ff lekker spring les. Zaterdag nog 1 meetmoment en dan voorlopig eventjes niks. Hoop dat ik me in kan houden om niet toch stiekem voor juli vervoer te regelen en toch lekker op pad te gaan :+

Lon83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 07:21

Ik heb een Sella zadel met monoblad. Super zadel, maar dit zag ik ff niet aankomen...

Snelle vraag: waar kan ik startlijsten vinden? Ik weet niet hoe laat ik zaterdag moet, maar het is drie jaar geleden dat ik weg ben geweest, en ik weet het niet meer... :)

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:50

Als het goed is op startlijsten.nl tenzij de vereniging het anders aangeeft. Daar kun je de plaatsnaam intypen en komt de startlijst online te staan, het is verdeelt in 3 groepen maar dat zie je wel als je de site opent :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:22

Volgens mij mogen officiële wedstrijden weer vanaf 1 juli dus ben benieuwd!

Vervelend van je zadel Lon83!

Drama les hebben we allemaal op z'n tijd denk ik veertje! Succes met springen vanavond!

Wij hebben fijn gesprongen met springles, wel warm hoor! M'n dressuur les ging gister niet door helaas dus vanavond zelf maar even rijden als het wat af koeld. Vanmiddag komt m'n zadelmaker even om de zadels te controleren.
Zondag gaan wij naar Winterswijk, moet als voor 9.30 starten dus dat wordt vroeg opstaan :Y)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:26

@ Sandy; Dat is lekker snel, gefeliciteerd!
@ Lon, Jeetje, dat is ook wat! Kan het wel weer gemaakt?
@ Veertje: Wat deed hij dan?
@ Lon; Ik denk op mijn knhs of startlijsten.nl

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 10:34

@Buxy, Succes alvast zondag! Ik start die zaterdag in Winterswijk, hoop dat het droog blijft :+ Ben wel blij dat de wedstrijden binnenkort weer gaan beginnen! Nu moet ik me al helemaal inhouden om geen vervoer te regelen voor juli. Wel lastig hoor als de meetmomenten weer goed gaan om er dan weer even 5 weken niet op pad te kunnen (ook niet naar les)

@Marietje, hij luisterde voor geen meter naar m'n hulpen. Kon hem op een gegeven moment niet meer naar links toe buigen, dan gooide hij z'n schouder erin, liep hij door mijn binnenbeen heen en pakt hij die kant gewoon volledig vast. Soms heeft hij van die dagen dat je echt niks kunt met hem. Het is dat ik les had met nog 5 andere, want als hij dat thuis doet dan doe ik eventjes iets wat goed gaat en dan sluit ik meteen af, meestal kan ik dan ook maar 30 minuten rijden anders hebben we de hele tijd ruzie. Hij wilde op een gegeven moment ook gewoon niet meer fatsoenlijk wijken voor m'n rechterbeen en zelfs de volte sluiten lukte niet.

Vanavond mag hij weer even springen en dan heb ik iets meer ruimte voor het losrijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 11:23

Oh bah, dat klinkt niet fijn Veertje! Hopelijk is hij vanavond beter te behappen!

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:07

Leuk Veertje laat je even weten hoe het daar was? :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 12:15

@Marietje, hoop het ook! Komt vast goed
@Buxy, doe ik! Ben er ook nog nooit geweest dus ben benieuwd :)

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:59

Hoe ging het Veertje, had hij z'n bokkenpruik weer af? :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:03

Ik wilde net gaan typen haha :P
Op het begin was hij weer net zo vervelend, even flink gegaloppeerd aangezien ik daar echt de ruimte heb. Begin sprongetjes dacht hij ook dit staat veel te laag ik ga geen moeite doen. Zodra het iets hoger kwam te staan sprong hij super fijn. Parcours deed hij ook super goed en kon hem nu gewoon fijn rijden. Hadden 1 lijntje die iets beter kon dus die deden we nog een keer en toen deed hij alle afstanden keurig netjes zoals ik aangaf :)

Vandaag heeft hij vrij en morgen middag gaan we nog 1x op pad voor de dressuur. Morgen ochtend gaan we Gestoa laten scannen, hopelijk is ze drachtig!

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:11

Oh dat is fijn!!
Lekker galopperen doet die van mij ook altijd goed, wat dat betreft kan ik beter los galopperen dan draven. :j

spannend!!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:21

Ja even lekker gas geven in galop is voor hem altijd enorm fijn. Tijdens de dressuur les gaan wij altijd pas enorm laat galopperen terwijl als ik zelf rijd ik dat echt op het begin mee pak. Dan niks bijzonders, gewoon voltes en lange lijnen, iets naar voren rijden en weer terug. Daarna kan ik ook lekker draven met hem :)

Ja ben benieuwd! Nieuwe locatie voor ons :D

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 13:21

Fijn de je springles goed ging! Ik galopeer ook altijd vrij snel, mijne vergeet nog wel eens door te ademen en door even lekker te galopperen gaat hij briesen en ademen :Y)
Succes morgen! Ben ook benieuwd naar de locatie :o

Wij hebben onze punten van de laatste online dressuurproef ook terug, 188.5 stuk meer als verwacht want ik had geen wp verwacht :+
Commentaar was een beetje eentonig 7 keer 'te diep'
:=

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 19:54

Gefeliciteerd buxy. Ondanks dat hij wat te diep liep dan :=
Lekker dat jullie weer op pad kunnen gaan. En knap dat jullie springen. Dat durf ik niet.

Ik heb dinsdagavond half uurtje gereden en toen paar dagen vrij gegeven ivm weer.
Ik denk dat ik morgenvroeg of zondag weer ga rijden.

Tot april was mijn galop niet echt fantastisch. Contra lukte niet. Ik ben toen veel sneller en meer gaan galopperen in de training. Normaal deed ik 5-10 min aan einde van de training. Dat veranderde naar 25-30 min galop. Na n week of 3 begon ik de verandering te merken. En toen durfde ik ook wel t M2 te gaan starten. Wat dat betreft is de Corona tijd wel echt nuttig geweest met de online wedstrijden.

Marietje35

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:17

Gefeliciteerd Buxy!

Ik vond het ook wel fijn om door te trainen moet ik zeggen, en nog eigenlijk.
Ik blijf maar twijfelen of ik al M2 zal gaan :o :+ Heb echt wel weer zin om te gaan, tenminste, als het wat koeler is.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 20:27

@Buxy, ik laat het morgen weten hoe de locatie is. Zal wel even een foto maken :P Super fijn dat je toch een winst hebt behaald! Gefeliciteerd

@Sandyjorgen, merk zelf ook dat de corona tijd wel nuttig is geweest in de trainen. Fijn dat je galop nu ook steeds meer verbeterd!

@Marietje, misschien gewoon een keer proberen en het zien als een oefendressuur? Desnoods een echte oefendressuur mee doen? Misschien dat er dan wat minder drukt op ligt voor jezelf. Snap dat je er wel volledig klaar voor wilt zijn, dat is ook wel fijn op pad gaan uiteraard.

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 16:58

Jaa Marietje! Gewoon een keer proberen! Je twijfeld al zo lang :o

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Enne Sandyjorgen dat springen van mij stelt niet zo veel voor hoor _O- _O-
Ons doel is om ooit een B parcour te springen maar die hoogte halen we nog niet :Y)

Hoe was Wwijk veertje? Was het niet verschikkelijk warm? {:}
En hoe was de locatie?

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:15

@Buxy, ik wil je niet ontmoedigen maar wij vonden het verschrikkelijk :+
Donner deed het prima, maar de losrij bak is onwijs zwaar (vonden wij dan). De eerste ring was nat gespoten en op de meest rare en onlogische plekken was het nat en lagen er plassen. Daardoor kon ik bijvoorbeeld geen rechte diagonaal rijden aangezien Donner dat wilt ontwijken, ook een halve grote volte ligt opeens random een plas water. Ook is die bak half in de binnenbak, wel open maar alsnog erg warm. Tweede ring is buiten en die bak is net iets zwaarder dan de los rij bak. Voor ons een no go om nog een keer heen te gaan :(
Desondanks heeft Donner zich keurig gedragen, net aan 2 winst omdat hij echt flink moest sjouwen. 180,5 & 181 punten. Neem Donner niks kwalijk maar de locatie wel :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:29

Ooh oeps echt?! Nou dat belooft dan niet veel goeds voor morgen :Y)
Wel gefeliciteerd met je punten en fijn dat Donner goed z'n best deed!

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:31

Yep sorry. Kan er niks anders van maken, zelf het weiland waar je moet parkeren willen de paarden geen gras eten :') Hoelaat moet je starten morgen?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:35

Wij mogen om 9.20 al als 3e geloof ik misschien dat ze vanavond nog wat van maken :o

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 17:49

Veel succes alvast! Laat je weten hoe je het vond en hoe het ging?

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-20 18:13

Jaa zeker! Hoe was het met de punten /protocollen dan? Kreeg je die meteen mee of?