Wedstrijden kletstopic 2026

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-26 20:26

Ja dat is waar. Mocht ik met opgeven het selectievakje zien vink ik het gewoon aan.

Wat jammer Noukie dat je niet terecht kunt in Ermelo.

Gisteren kwam het er niet van (ivm het ziekenhuis ding dat hier nog loopt) maar toen vandaag toch eventjes tijd gemaakt. Ik was wat moe maar wilde toch ook graag even wat ontspanning (ook vanwege dat gedoe) en waar kun je dat nou beter vinden dan op de rug van je paard.

Ik gewoon hup erop. Niet longeren. Ik wilde niet veel alleen even voelen zeg maar en dat er weer een begin is. Zat ik er net op was er van alles gaande in en om de bak met ook nogal het 1 en ander aan geluid. Hij was zo braaf! Hij keek wel een keer met een schuin oog maar verder bleef hij echt kalm. Ik was helemaal happy. Heb het daardoor wel alleen even bij stap en draf gehouden en na 20 minuutjes vond ik het goed. Ik was heel blij met hoe hij het deed en ik vond hem ook lekker voelen. Zo fijn!! *\o/*

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 08:13

Wat gaan jullie opeens hard, even snel alles bijgelezen. Selecties heb ik nog nooit gereden, maar klinkt alsof het per regio verschilt :')

Deeks, wat balen zeg van die blessure. Hopelijk komt het goed.

Getup, beterschap niks aan als je in de lappenmand zit.

Melzazu, wat fijn zo braaf!

Hier volgende week weer op wedstrijd. Heb vorige week een nieuw bit gekocht, ze begon wat minder te reageren op de vorige. Dus even afwisselen tussen bitten nu. Ze moet nog wel wennen, maar ze trekt nu tenminste niet meer de hele tijd de teugels uit handen op het moment dat ze net netjes in de aanleuning kwam. Dat is natuurlijk ook deels rijtechnisch, maar ze had er inmiddels een hele handigheid in :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 09:43

Hopelijk is dat „gedoe“ bij jou ook snel ok , Melzazu. En top, dat je er gewoon op kon stappen en rijden.

ElinaSK: altijd puzzelen he met bitten. Wat voor bit had je al en welke heb je nu erbij?

Waren met de schimmel naar de (spring) les. Grote, open locatie en veel te zien. Dat maakte hem weinig uit. Maar toen hij mocht springen ging ie wel echt aan :=
Hij werd ook erg vrolijk en gaf na de sprong nog een Hele sessie van sprongen weg , gelukkig bleef mn dochter zitten.
Heb voor mezelf besloten dat als ik heel Ben , m wel af en toe wil rijden, maar ga er mooi niet mee springen :Y)

Fleurdelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 11:34

Hoi allemaal! Ik las al een tijdje in stilte mee, maar nu toch ook echt een startpas aangevraagd en ingeschreven voor ons B debuut *\o/* Vanaf nu hoop ik gezellig mee te kunnen kletsen. Ik heb intussen mijn merrie sinds september en helemaal zin om weer wedstrijden te rijden.

Hier ook nog nooit meegereden met de selecties, maar klinkt qua organisatie nog best ingewikkeld. Hier geloof ik wel echt selectiewedstrijden in plaats van inschrijvingen, lijkt me ook wel logisch met de hoeveelheid ruiters die willen kwalificeren.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 12:23

Getup, Ik reed eerst met een dubbel gebroken trens maar daar werd ze enorm sterk op. Ik heb er nu een ongebroken trens in gehangen en heb het lichte contact wat ik had weer terug, ze is nu weer op de pinken te sturen. Alleen moet ze nog wat wennen aan de andere manier van druk, maar dat komt goed.

Welkom Fleurdelys, spannend zo je debuut!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:37

Oooh bittenpuzzel... ik moet er misschien ook aan beginnen, maar ik wil niet :+ Iets met bomen en bos...

Haha GetUp, ik heb een beeld. Zou dat zelf denk ik ook niet echt kunnen handelen. Ik vind een laag sprongetje voor de afwisseling leuk en daar blijft het bij.

Welkom Fleurdelys! Wanneer ga je je debuut rijden? :D

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 13:46

Het sprongetje was laag haha. Paard overdrijft wat.

Bitten: altijd simpel beginnen en dan desnoods eens wisselen.
Ik heb trouwens voor 3 paarden een sprenger K&K . Liepen er allemaal fijn op . 1x een bitfitter voor onze toen net nieuwe pony laten komen en die kreeg een Fager, bevalt nog steeds. Maar die had geen sprenger, dus niet te vergelijken :D

Welkom, Fleur !

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:15

Bij nog meer mensen waarbij de knhs dressuurproeven app het niet meer doet? In de app store krijg ik de melding dat de app niet meer wordt ondersteund in mijn land/regio.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:38

Melazu, ik hoop echt dat het allemaal voor je meevalt, gezien je berichten :(:) Super dat je
zo lekker hebt kunnen rijden!

ElinaSK, bitten blijft altijd een ding he, moeilijk wel. Afwisseling zou wel eens kunnen helpen.

Hahaha lees dat GU met een vrolijke Hendrik op pad was :D Ook flauw dat je niet een rondje met hem wil gaan springen :P :))

Welkom Fleur!

Louise30, nee, geen last van :)

Wij zijn vandaag voor het ritme weg geweest, ook een flink deelnemersveld ( 20 combinaties ), wordt die meid 2x 1e met 205 en 210 punten :wow:, ik dacht dat ik van mijn kruk viel tijdens de prijsuitreiking :)) Tijdens de 2e proef moest ik mij na afloop melden bij de jury, ik daarheen met de staart tussen mijn benen := :+ wilde hij ons graag persoonlijk vertellen dat hij het een gruwelijke proef vond <3 Echt nog nooit meegemaakt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 18:46

Hoppa, super punten, zeg ! Gefeliciteerd

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:36

Thanks! Zo lekker voor haar vertrouwen, ze durfde er nu ook echt stoer aan te rijden, wel nog 2 grote fouten in beide proeven, maar zo zie je maar dat je die dan kan hebben als de rest goed is! Mooie opsteker voor mijn meisje!

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-26 19:39

Hmm het “gedoe” betreft mijn partner maar je doet het een soort van samen natuurlijk en het is eigenlijk best heel heftig en zal lang duren maar we hebben al vaker voor hete vuren gestaan en lijken er handigheid in te krijgen maar het is allemaal behoorlijk bizar en heel stom en oneerlijk en weet ik wat nog meer! :n -:(- :(

En naast al het stom probeer ik een beetje door te leven zoals anders. :)

Whahaha ik heb een beeld Getup. Zo lollig als ze zo blij worden van springen maar ik zit er dan ook liever niet op hoor. Hamsterhoogte durf ik nog maar ik zou wel heel graag weer ook hoger durven want die van mij is springgefokt en vindt het ook zo leuk en heeft in het verleden 1.10 gesprongen.

Welkom Fleurdelys. Wat leuk dat je ook gaat starten. +:)+
Wanneer ga je?

Bittenpuzzel heb ik afgelopen jaar ook gehad/gedaan. Ook gedoe :D

Jaaa bij mij doet de app het ook niet Louise. Heb ik al eens eerder gehad. Komt vanzelf goed maar het is irritant ja.

Oh ja hoor BloemBloem jullie flikken dat gewoon weer hoor!! Wat gaaf!! En wat leuk van de jury ook dat hij het apart nog wilde benoemen. Van harte gefeliciteerd *\o/* *\o/*

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:12

Wauw wat gaaf BloemBloem! Dat is inderdaad een leuke opsteker voor je dochter *\o/*
Welkom Fleurdelys!
Melzazu klinkt heel heftig en ik hoop dat jullie er samen uit komen :knuffel:
Getup fijn dat je weer mobiel bent! En knap hoe je dochter is blijven zitten, het klinkt als een goede rodeo. Ik ben ook geen held met springen en mijn paard vind het niet leuk dus dat is duidelijk.

Gisteren wat onderdelen uit mijn proeven geoefend, want de 30ste mogen we weer :D Vooral veel geoefend op het E afwenden, X volte 10-12 meter links, X volte 10-12 meter rechts, B rechterhand. Ik heb een groot paard en merk dat ik zo super secuur moet sturen anders vliegen we uit de bocht. Iemand nog tips voor dit (voor mij) ingewikkelde lijntje?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:48

Gefeliciteerd BloemBloem :-) Lekker bezig!

Ik heb soms ook wat problemen met de app. Vooral met de kalender, dan kan ik niet naar beneden scrollen. Dan negeer ik de app maar en doet ie het meestal de volgende dag weer :+

Hier even nog niets op de planning. De wedstrijd van vorige week was natuurlijk afgelast en in de nabije toekomst is er even niets wat mooi past voor ons. Het botst een beetje met andere verplichtingen.
Maakt verder niet uit, de wederhelft en Chip zijn lekker aan het verder trainen en die van mij had een wat dikker been dus die doet het even wat rustiger aan.

Wel al echt merkbaar dat het langer licht is 's avonds. Gisteren dus nog lekker zo rond half 5, 5 uur een rondje buiten kunnen stappen met die van mij :-)

Ik kijk al weer uit naar het zomerseizoen :-)

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 09:54

Miriam91 schreef:
Gisteren wat onderdelen uit mijn proeven geoefend, want de 30ste mogen we weer :D Vooral veel geoefend op het E afwenden, X volte 10-12 meter links, X volte 10-12 meter rechts, B rechterhand. Ik heb een groot paard en merk dat ik zo super secuur moet sturen anders vliegen we uit de bocht. Iemand nog tips voor dit (voor mij) ingewikkelde lijntje?

Hier (ook groot paard) heb ik het opgelost door vooral goed voor te bereiden en iets meer tijd te nemen met het omstellen bij X zodat ik hem niet overviel. Verder de volte eerder op 12 meter te rijden dan op 10.

En het suffe is dat in de L2 deze oefening terug komt met 12-15 meter voltes :+ (en het met een groot paard dus eigenlijk simpeler wordt :+ )

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 14:48

Apple schreef:
En het suffe is dat in de L2 deze oefening terug komt met 12-15 meter voltes :+ (en het met een groot paard dus eigenlijk simpeler wordt :+ )

Huh? Nouja zeg, dan wordt het inderdaad makkelijker. Ik kijk er naar uit! :+

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-26 23:33

Miriam91 ik zou dit dus echt oefenen met pionnen. Ik heb dit een tijdje terug gedaan en het is confronterend, maar helpt echt heel goed!
4x2 pionnen per volte. In totaal dus 7x2 pionnen nodig, want die op de E-B lijn kun je voor beide voltes gebruiken. En dan ook goed kijken waar je heen rijdt, "sturen" met je buitenteugel, buitenbeen erbij en binnenbeen erbij om het binnenachterbeen van je paard te activeren :D

Je zult merken dat het steeds beter gaat :)

Wow BloemBloem, wat een punten. Gefeliciteerd!

Ik heb mijn wedstrijd voor aanstaande zondag afgemeld.
Er waren maar 4 starts in de 1e proef en 3 starts in de 2e proef.
Losrijden is buiten, maar ik ben bang dat de bak misschien te hard is met het voorspelde vriesweer.
Het is het me niet waard :') Dus ik ga 7 maart pas weer! :D

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-26 23:58

Balen xMyrth maar het is ook gewoon zo'n rotperiode om te starten, altijd wat qua weer :')

Is er trouwens animo voor een topic met het juiste nummertje erbij? :P

Inmiddels ben ik niet meer zo actief wat wedstrijden betreft als in 2023/2024 maar wil met alle liefde weer een nieuw topic aftrappen, new year, new me & all the jazz :P

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 00:06

Haha nouja ik had nog op een andere locatie kunnen starten waar wel losrijden en alles binnen is... maar ik vind het eigenlijk ook wel even prima zo :')

3 januari stonden we er zo bij. Scheelt dat de wedstrijd locatie 1 km verderop was, anders was ik niet gegaan :+

Afbeelding

Nieuw topic is prima wat mij betreft. Het is immers 2026! :wave:

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:42

Mij maakt het niet uit , kunnen ook gewoon vragen of ze de titel aanpassen en lekker hier blijven

Wedstrijd rijden in de winter is best lastig soms. Daarom zijn er in Belgie en Luxemburg geen officiele wedstrijden van december tm februari.

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 10:50

Ik heb mijn wedstrijd voor zondag afgezegd helaas. Ik was de 1e start om 8.30 uur en de locatie is voor mij een half uur rijden. Dan zou ik om 6.15 uur op stal moeten zijn, dat werd me iets te gek.
Ik rijd pas sinds kort in het Z1 maar ik merk dat ik tot nu toe altijd heel vroeg wordt ingedeeld. Dat is wel even wennen :Z

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:03

Bloembloem, wat een mooie punten zeg! *\o/*

Nieuw topic of naam aanpassen, ik vind beide prima.

Oh ik zou ook niet blij worden van zo heel vroeg starten. Al heb ik dat liever dan laat denk ik. Ik moet aankomend weekend weer om 7 uur savonds, weer dezelfde locatie in de poedersuiker kou _O- . Vorige keer daar in de kou twee winst gereden dus hopelijk brengt dat geluk. :brr:

louise30

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 18:10

ElinaSK in de avond ook niet ideaal zeker in de winter niet. In de zomer zou ik het niet zo erg vinden, dan is het nog licht buiten en niet zo koud.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 20:08

Getup fijn dat je weer te been bent!
Heerlijk dat de schimmel zo lekker nuchter is!

Melzazu ook weer lekker gestart, ging het goed met rijden?

Bloembloem hoe ouder hoe gekker haha.
Ze kijken naar het aantal startpassen per regio en daar wordt de verdeelsleutel op gebaseerd
Zo wordt bij ons in de regio (overijssel) ook de verdeelsleutel van kring naar regio gemaakt.
Overijssel heeft inderdaad per kring selecties of alleen een kringkampioenschap. Zie bijv. deze verdeelsleutel:
https://knhsregiooverijssel.nl/wp-conte ... te_JAN.pdf

Melzazu wat fijn dat ie zo braaf was

Getup een blije schimmel haha

Wauw Bloembloem wat een punten en mooi commentaar! op naar de regiokampioenschapp!N

Jammer xmyrth, hopelijk in maart beter weer

Even een snelle bijlees.
Wij mogen zondag weer op pad :) Gelukkig aan het begin van de proef, rubriek duurt tot 22.00 uur :+ Wij mogen rond 1845 de baan in :) Wel weer zin om op pad te gaan, ruim 2 maand niet geweest.
Ze was afgelopen aan, maar wel fijn te rijden :D Morgen gaan we weer lessen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-26 21:43

Melzazu, sterkte met alles wat er thuis speelt :(:)
En wat fijn dat je weer lekker hebt kunnen rijden! Heeeele welkome afwisseling dan.

Elina, succes vast! Hopelijk blijft het nieuwe bitje fijn

Getup, haha, blij paard dus :D Fijn dat ie verder wel zo braaf is! Dat hele jolige ronde na de sprong is ook echt mijn ding niet hoor :') Eh, eigenlijk de sprong zelf al niet :+

Fleurdelys leuk! Wanneer mag je starten?

Bloem gefeliciteerd, wat een mega score!!

Jammer Myrth, op naar maart en dan shinen hopelijk weer. Wel dapper in die sneeuw ja :D

Fly, welkom terug :D Wel nog aan het rijden, zonder de wedstrijden?

Melis, dat is idd een betere tijd om te rijden dan aan het eind! Ik doe avondwedstrijden gewoon niet meer, trek dat fysiek ook niet. Maar soms wel puzzelen waar je dan wel nog kan rijden. Veel plezier zondag en met je les morgen!

Mijn zadel is weer te krap, Zeg maar, het zadel dat vorig jaar april een boommaat groter gemaakt is en daarna in september nog weer aangepast -O- Ik ga echt stoppen met voeren hoor :+ Naja, zadelmaker komt over 2 weken, tot die tijd bontje er maar even tussenuit (vindt ze wel stom, maar minder stom dan te krap) en hopelijk nog wel lekker rijden. Heb opzich precies komende 2 weken wel weer wedstrijd staan ook :')